Auteur Topic: een hondennaam  (gelezen 8798 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
een hondennaam
« Gepost op: september 11, 2011, 02:56:13 am »
Iemand noemde haar hondje: Toska

de hond is mannelijk

ik zei: "Ik vind Toska anders wel meer iets voor een meisje"

Net zoals we vroeger iemand gekend hebben met een mannelijke Laïka (hond eh), terwijl ik ook vind dat dat een vrouwelijke naam is...

Wat vind jij?

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
Re:een hondennaam
« Reactie #1 Gepost op: september 11, 2011, 08:34:10 am »
Ik vind Toska vrouwelijk en Layka ook

maar wat vinden jullie van Bamse , Bamse betekent in de skandinavische landen teddybeer
ik heb ook mensen gehad die zegde dat Bamse voor een vrouwke was
terwijl mijn Bamse een reutje is op de stamboom staat hij ook bij de reuen vermeld en
als je het uitspreekt leg je ook meer druk op de SE van Bamse

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: september 11, 2011, 10:53:17 am »
Alle namen op een 'a' eindigend gaan wat vrouwelijk klinken denk ik  :kweetni:

Bamse is nogal neutraal vind ik - ik kende de betekenis ervan niet maar dan nog is teddybeer toch biet echt vrouwelijk  :denk:

Offline Tommelein

• Grommertje
« Reactie #3 Gepost op: september 11, 2011, 11:00:41 am »
Persoonlijk vind ik Toska voor beide kunnen.

Bamse klinkt naar mijn gevoel echt wel mannelijk.
Ik vind dat trouwens echt wel een leuke naam voor een hond. En blijkbaar past de betekenis ook echt goed bij jouw hond, Berner Sennen.  :thumbs:   :hartje:

Sommige namen zijn heel duidelijk vrouwelijk-mannelijk. Andere namen zijn meer, naar mijn mening, een persoonlijk aanvoelen ...  :kweetni:

Offline Christel

• Grommertje
« Reactie #4 Gepost op: september 11, 2011, 11:07:23 am »
Nog niet zo lang geleden hebben we hier op de hs nog een discussie over gehad.
Iemand noemde haar reu Nova. Een ander persoon van Italiaanse origine zei dan heb je een teefje gekocht. Nee helemaal fout het is een reutje. Volgens die man zijn namen die op een A eindigen altijd vrouwelijk. Als je er een mannennaam van wil maken moet je de naam op een O laten eindigen. Dan had het hondje volgens hem dus Novo moeten noemen.

Bamse is neutraal en kan voor allebei.
Sky(e) is ook nog zoiets ik ken mensen met een teef die Sky noemt.

Het is maar wat je zelf mooi vind, ik heb er niet zoveel problemen mee.

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #5 Gepost op: september 11, 2011, 11:34:17 am »
Het is maar wat je zelf mooi vind, ik heb er niet zoveel problemen mee.
mee eens

en de hond zal er ook niet van wakker liggen denk ik :hihi:

mijn labrador(reu) heette Shiba, heel vaak de reactie gekregen dat het een tevennaam was,
of genoemd naar het katteneten Sheba, nietes :hmpf:
eigenlijk was hij naar de Shiba Inu vernoemd, een ras wat ik eerder in gedachten had en ik vond de naam wel mooi, reu of niet

en dan nu Binno, eigenlijk is dat een reuennaam maar 't is een teef, een stoere teef, dus vond dat wel passend
en voor mij zat daar trouwens nog een betekenis achter (samenvoeging van Robin, mijn vorige hond, en Benno, een bekende rottweiler die in haar stamboom zit) Binna zou dan voor een teef zijn maar dat vond ik dan weer niet zo mooi, vandaar

alhoewel ik mijne reu nu toch ook weer niet Marianneke zou noemen, of mijn teef Jef :hihi:

Offline greatballsoffire

• Deugenietje
  • *
« Reactie #6 Gepost op: september 11, 2011, 13:39:33 pm »
Tosca vind ik vrouwelijk omdat het eigenlijk komt van "het meisje uit Toscane" .
Laïka , doet me denken ah teefje dat dr de Russen in de ruimte werd gelanceerd . De eigenlijke betekenis is "blaffer" , dus eigenlijk kan het wel voor beide sexen (bij bepaalde rassen toch )  gebruikt worden :hihi: .

Bamse vind ik ook voor beiden kunnende . Moest je in W-Vl. wonen dan zou de nadruk niet op de "se" gelegd worden, maar op de "bam"  :hihi: .

De stripfiguur Bamse is wel een reu , net zoals de hond met dezelfde naam waar je hier kan over lezen . http://www.bamsemontrose.co.uk/history.php
Misschien leuk voor jou Ximmeke  :kweetni: . Ik vond het wel interessant om te lezen .  :wink:

Wij geven altijd een naam die een voor ons mooie, toffe of leuke betekenis heeft ( of dit alles samen  :D ) . Dan "kijken" we hoe hij in de mond ligt als je op de hond roept . Is dit ook in orde dan wordt hij goedgekeurd .

Namen zijn ook iets persoonlijks . Zo lig ik er ook nooit van wakker als er iemand vindt dat een bepaalde naam niet past voor een bepaalde hond omdat wij die naam wel mooi vinden en wij die wel passend bij de hond vinden . :hihi:
Het zoeken ve naam vinden wij wel een heel leuke bezigheid , dit zowel voor de honden die hier komen wonen als deze die hier geboren worden .
« Laatst bewerkt op: september 11, 2011, 14:11:51 pm door greatballsoffire »

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #7 Gepost op: september 11, 2011, 15:11:57 pm »
Vaak is het een associatie die je maakt; je kent een teefje met de naam Tosca, als je nadien Tosca hoort denk je automatisch aan een teefje  :kweetni:

alhoewel ik mijne reu nu toch ook weer niet Marianneke zou noemen, of mijn teef Jef :hihi:

Ons teefje hebben we wel Charlie genoemd  :mrgreen: veel mensen die het niet kunnen onthouden dat Charlie een zij is  :hihi:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #8 Gepost op: september 11, 2011, 15:34:07 pm »
KLinkt vrouwelijk ja. Maar ik vind dat dat niet veel uitmaakt. Je noemt je hond hoe jij je er bij voelt. Toegegeven dat het soms voor verwarring kan zorgen.
Zo denken veel mensen dat Jayden ook een teefje is  :eehm:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Ilero

• Slopertje
« Reactie #9 Gepost op: september 11, 2011, 21:44:23 pm »
De ene naam klinkt al wat vrouwelijker of mannelijker als de andere. En zoals eerder gezegd de hond kan het niet schelen hoe hij of zij noemt, het is maar wat jezelf ervan vind.

Mijn moeder wou een reu en had de naam al (zino), naam is gebleven alleen is het geen reu geworden maar een teef.

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal