Auteur Topic: Wandelen in Waregem?  (gelezen 7207 keer)

Offline Pukkie

• Speelkontje
  • **
Wandelen in Waregem?
« Gepost op: juli 21, 2011, 22:27:54 pm »
Ik heb de hele lijst bekeken met alle wandelingen op en ondertussen hebben we al deze van Bellegem, Anzegem, Avelgem en Rollegem gedaan. Met dit weer is de KW zeker van toepassing gekomen  :LOL:
Maar ik ben es op zoek gegaan naar andere wandelroutes en kwam er ook tegen in Waregem, nl de volgende

Op de Grens van Oost en West
Start: aan het Amerikaans Kerkhof, Wortegemseweg te Waregem
Parkeren: Flanders Fieldweg
Afstand: 8 km
Bijzonderheden: moeilijk voor buggy's en rolstoelen (zandweg op drie plaatsen) - Bewegwijzerd - Houten plaatjes met gele top - Geen honden toegelaten op het Amerikaans Kerkhof
Beschrijving: Oud Moregembos - wijk Karmel - Blosocentrum - 't Oud Konijntje - Amerikaans Kerkhof
Folder met plan en beschrijving is gratis op de dienst Toerisme te verkrijgen

Vierbekenpad
Start: cultuurcentrum De Schakel, Schakelstraat 8 te Waregem
Parkeren: parking Cultuurcentrum De Schakel en ondergrondse parking winkelcentrum Het Pand
Afstand: 12 km - verkort 8 km
Bijzonderheden: bewegwijzerd - Niet geschikt voor rolstoelpatiënten
Beschrijving: loopt doorheen de talrijke groenzones die Waregem rijk is: Domein Park Casier - Karmel - Blosocentrum - Regenboogstadion.
De bekende en vermaarde Gaverbeek is één van de vier beken die men een of meer keer kruist. De andere zijn : Dompelbeek, Zoetebeek en Hollebeek
Folder met plan en beschrijving is gratis op de dienst Toerisme te verkrijgen

Al iemand deze gedaan? En is het goed bewegwijzerd?

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Re:Wandelen in Waregem?
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2011, 23:52:20 pm »
wandelingen die grotendeels door centra lopen, proberen wij te vermijden...

Die van Waregem, ik denk dat de eerste zo ééntje zal zijn en de tweede is 'slechts' doorheen wat 'parken'...

als je ze niet vind in de wandellijst, dan heeft het forumteam ze niet bewandeld.
(Forumteam = iedereen die wandelingen indient via wikiloc, zoals bijv: yvy, Moozer, Hans/DF, Els, Sabine)

Het kan altijd dat er een ander lid deze wel bewandeld heeft eh... dus mss nog ff afwachten of er nog reacties komen :wink:

ps: geheel ter info: in het waregemse park Casier is er een hondenlosloopzone :wink:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Pukkie

• Speelkontje
  • **
« Reactie #2 Gepost op: juli 22, 2011, 08:52:22 am »
Ah door de gewone straten  :zucht:, niet voor mij dan.
Ik ben een natuurmensken...en wandel graag waar dat het rustig is.

Ja park Casier zijn we al geweest, maar soms niet steeds mogelijk om je hond in dat park los te laten zunne. Niet alle honden willen delen  :mrgreen:

Maar als we wandelen is ons Bo meestal los. Ook de Gavers zijn we eigenlijk een beetje beu gewandeld. Vandaar dat we op zoek zijn naar dichtere wandelroutes, zodat we wat kunnen combineren.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: juli 22, 2011, 12:10:57 pm »
maar als je het plan gratis kan bekomen, kan je die wel gaan vragen.

Dat is meestal de merde aan wandelingen... Ge denkt dat die interessant is en dan moet je ervoor betalen...

maar ik weet uit ervaring dat wandelingen, uitgestippeld door de stad zelf, meestal niet zo 'natuurvol' zijn als dat ze je willen doen geloven.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal