Auteur Topic: Woning  (gelezen 3907 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Woning
« Gepost op: juli 19, 2011, 01:48:21 am »
Hoe wonen jullie?

En zou je liever anders wonen? (mocht je bijv genoeg geld hebben om dat te kunnen doen)

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
Re:Woning
« Reactie #1 Gepost op: juli 19, 2011, 10:03:11 am »
Half open. Aan 1 kant buren tegen ons aan, aan de andere kant mini steegje tussen ons en de buren.

Als ik niet naar geld moest zien, ja natuurlijk zou ik anders willen wonen. 1st en vooral zou een afgewerkt huis al een hele vooruitgang zijn. Maar ik zou dan opteren voor volledig vrijstaand, liefst in de Ardennen met geen tot weinig buren en een grote omheinde tuin voor Jayden waar hij naar hartelust zou kunnen crossen en blaffen zonder dat de buren aan je bel hangen om te klagen. Inrichting zou ik wel niet veel aan veranderen, daar ben ik heel tevreden over.

Maar voor hoe onze situatie is en gezien ons inkomen ben ik toch wel heel tevreden met hoe we wonen. We zitten warm en droog en uiteindelijk is dat het belangrijkste.  :thumbs:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline marijke

• Snoepertje
« Reactie #2 Gepost op: juli 19, 2011, 11:40:26 am »
wij huren een vrijstaand huis dat grenst aan een klein natuurgebied in een doodlopende straat , was redelijk rustig ,...

een klein jaar geleden leefden we hier in de straat praktisch alleen , huis rechtegenover was leegstaand ,en de schuintegenover buur woonde eigenlijk al in gent dus die was bijna nooit present ,naast ons bouwterrein en aan de andere kant van het huis beginnen de bomen 

nu is er weer leven in de brouwerij  :mrgreen: , rechtegenover ; grote renovatiewerken en drie kinders die wel eens meekomen , schuintegenover ; nieuwe huurders en ze zijn er dan ook nog eens met twee families in gaan wonen , :denk: en als kers op de taart hiernaast een nieuw huisje (enkel de eerste helft de andere helft , nog dichter tegen het huis aan moet nog gebouwd worden :eehm: ) met daarin familie met twee meisjes

honden hebben toch even moeten wennen aan onze nieuwe speel, bouw, verbouw en rondhang -straat en zijn bijkomende decibels (ik ben nög aan het wennen  :mrgreen: )

maar eerlijk ik ben blij dat er hier weer wat volk rondloopt en het zijn allemaal leuke mensen van ongeveer dezelfde leeftijd  :thumbs:
en ne mens kan al eens een klapke doen op weg naar zijn auto en een niet te versmaden bijkomstigheid ; men heeft iets te beloeren  :hm: als je achter u plongebak staat te prutsen, denk dat de tijd aangebroken is om eens achter een bakske geraniums te gaan :roflol:

we zijn druk met het zoeken van een eigen huis tegenwoordig , al veel gaan bezoeken ,... het is soms lachen bvb; met de onbeholpen verkooppraatjes van nog wel héél groen achter de oren immo pietjes met verdacht klamme handjes of het "ik heb dat hier met mijn eigen poten gezet  :hmpf:  " eigenaars en bijhorende compleet van de potgerukte doe het zelf oplossingen en dito decorum :roflol:

en soms huilen met de prijzen die ze durven te vragen of de op foto toch zo degelijk uitziende woning die blijkt het zoveelste lekende kromme huis te zijn met de wc in de keuken  :8

ach ja , we komen er wel , ondertussen zitten we hier goed en er zijn nog een partij nieuwe buurtjes op komst om te bestuderen wat wil eens mens nog meer  :kweetni:

Offline Andina

• Blaffertje
« Reactie #3 Gepost op: juli 19, 2011, 14:47:01 pm »
Ben echt wel tevreden met ons stulpje (=rijwoning) hoor, maar als ik nog zou herbeginnen en/of genoeg geld hebben zou ik toch ruimer willen wonen. 
Met een grote omheinde tuin rondom het huis en niet te veel dichte buren, alhoewel we nu heel toffe buren hebben hoor.
Het feit dat we nu maar 100 m moeten stappen en de hondjes dan al vrij kunnen lopen richting bos en oude spoorwegbedding maakt wel veel goed aan de omgeving waar we nu wonen.
 :bruin:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #4 Gepost op: juli 19, 2011, 16:04:36 pm »
Moeilijke vraag  :lol:

We hebben 3 huizen, 1 rijwoning verhuurd, 1 rijwoning waar we nu in wonen en een leegstaande HOB waarvan we de parking, de garage en de tuin met de hondenrennen nog gebruiken.

Maar we gaan in de hopelijk nabije toekomst een open bebouwing bouwen op een flink stuk grond (40 are). Om dat rond te krijgen staat het verhuurde huis momenteel te koop. Later wordt de HOB ook verkocht en eens we verhuisd zijn wordt het huisje waar we nu in wonen verhuurd. Nog veel rompslomp maw  :doh: :lol:

Ik woon thans graag in ons kleine huisje nu, het is heel licht, supermakkelijk in onderhoud en met zicht op redelijk grote tuin.

Offline yvy

• Kwijlfabriekske
  • *
« Reactie #5 Gepost op: juli 20, 2011, 01:24:37 am »
Wij wonen in een HOB,maw een half open bebouwing.
Ons huis grenst aan één zijde aan een ander.
Mijn vorige was een open bebouwing en dus volledig vrijstaand.
Mocht ik nog eens bouwen dan zou ik waarschijnlijk  :denk:  weer opteren voor open bebouwing,maar ja, zoals de grondprijzen tegenwoordig zijn zullen meer en meer rijwoningen en halfopen bebouwing gezet worden
www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #6 Gepost op: juli 20, 2011, 15:11:17 pm »
Wij wonen geprangd tussen 2 andere woningen.

Ik ben blij dat m'n vriend - die hier al woonde, toen ik erbij kwam - niet in de stad woont...

daardoor vind ik het niet erg om hier te wonen. Op enkele stappen van het huis af, hebben we een vijver, groen en bomen... ideaal om te leven met honden.

Mijn grote droom was altijd van in een boerderij'tje te gaan wonen... toen was ik nog kind en dacht ik er niet bij na dat je daarvoor véél centjes moet hebben...

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Happyke

• Blaffertje
  • FALCONSWAY LET THIS BE LOVE (Zora)
« Reactie #7 Gepost op: juli 20, 2011, 22:26:02 pm »
awel ik woon op een boerderij en was ook altijd mijn droom maar in mijn droom zag ik niet hoeveel stof dat met zich mee brengt  :rofl:
Maar toch ondanks het vele stof woon ik hier heel graag!
Hondjes hebben plaats genoeg en we worden heel weinig gestoord door verkeer, alleen als er eens een tracteur moet passeren!
Moest ik veel geld hebben... een boerderij ergens in zuid afrika... ja kwil niveel é  :roflol:

Offline jenny

• dikkopske
« Reactie #8 Gepost op: juli 21, 2011, 00:51:06 am »
awel ik woon op een boerderij en was ook altijd mijn droom maar in mijn droom zag ik niet hoeveel stof dat met zich mee brengt  :rofl:
Maar toch ondanks het vele stof woon ik hier heel graag!
Hondjes hebben plaats genoeg en we worden heel weinig gestoord door verkeer, alleen als er eens een tracteur moet passeren!
Moest ik veel geld hebben... een boerderij ergens in zuid afrika... ja kwil niveel é  :roflol:

idem hier... :hihi:

Offline desperate housewive

• pikkediefje
  • **
« Reactie #9 Gepost op: juli 27, 2011, 19:12:23 pm »
Mijn huisje is klein maar is volledig van mij. Ik woon dus in een kleine rijwoning (volledig afbetaald) bijna in het centrum van het dorp. Hebben wel een tuin dat van oppervlakte even groot is als het bebouwde deel. Geen achterburen, als je de koeien niet meerekent en zicht op Dikkebus vijver. Ja, soms droomde ik vroeger van een heel groot huis met een hele grote tuin op het platteland zonder geburen. De streek van Geraardsbergen stond op nummer 1. Maar ach, met het verouderen besef ik dat een groot huis en een grote tuin ook veel groot onderhoud betekent en ik ben niet iemand die van 's morgens tot 's avonds met de poetslap rondloop en groene vingers heb ik al evenmin. Dus ben ik blij waar ik woon .... tja, de dag dat ik de euro millions zou winnen .....

Offline bernerdame

• Speelkontje
  • **
    • Liefhebberskennel van 't Bronkshof
« Reactie #10 Gepost op: juli 27, 2011, 19:28:21 pm »
Ikke rijwoning
Niet mijn gedacht maar gekocht omdat ik thuis weg wilde
Ooit verhuizen we naar iets openstaander  :mrgreen:
Love comes in three colours

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal