Auteur Topic: Denkspelletjes voor honden  (gelezen 5396 keer)

Offline EvilFreD

• Kwispeltje
  • Kandanou?
Denkspelletjes voor honden
« Gepost op: februari 01, 2009, 14:27:44 pm »
--------------------------------------------------------------------------------
Titel: Denkspelletjes voor honden
Bericht door: DobésMom op Januari 03, 2007, 12:15:05
--------------------------------------------------------------------------------

Denkspelletjes voor honden !
Het is een nieuwe rage in Oostenrijk, Duitsland en Nederland...

DogTurbo
Een moeilijk spel voor aktieve honden.
Stop wat hondenkoekjes of droog voer in het midden van de sleufjes.
De uitdaging voor uw hond is door het vooruitschuiven van een blokje het lekkers naar de zijkant te krijgen.

DogTornado
Een nieuwe manier om uw hond te stimuleren en een uitdaging te geven.
De DogTornado heeft vier lagen met drie draaiende schijven waar lekkernijen tussen kunnen worden verstopt.

DogBrick
DogBrick, een ingenieuze uitdaging voor zeer slimme honden.
Verstop een paar lekkernijen in de uitsparingen onder de schuifjes. Laat uw hond de verassing vinden door de schuifjes te verplaatsen.. De moeilijkheidsgraad kan verder worden vergroot door sommige schuifjes vast te zetten met de kokertjes van de DogSmart

DogSpinny
DogSpinny, lachen met uw hond.
De lekkernij is verstopt onder de uitsparing. Laat uw hond de verrassing vinden door de schijf met z'n poot of snuit te draaien. Doordat de schijf soms doordraait zorgt dit voor hilarische momenten waarbij uw hond het lekkers wel ziet, maar telkens te laat is om het te kunnen pakken.
De DogSpinny is er in een grote en kleine versie.

DogBox
DogBox ontwikkeld de intelligentie. Leuk en leerzaam om samen te spelen Leer de hond om houten blokjes in de DogBox te laten vallen en de beloning valt er onderuit.Er zijn 3 moeilijkheidsgraden in te stellen door de bovenkant van de DogBox te verwisselen.

DogSmart
DogSmart, een slim spel voor u en uw hond.
Bij dit spel moet uw hond lekkernijen aanwijzen onder de verzonken, holle, kokertjes. Uw hond moet ze met z'n bek optillen om bij de traktatie te komen. De Dogsmart is er in een grote en kleine versie.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Hier een beschrijving van één van de nieuwe speeltjes:

De Dogtwister is een uitdagend en leuk spel voor u en uw hond
De hond moet de snoepjes vinden door de schijven, in de vorm van taartpunten, in verschillende richtingen in het rond te schuiven. Het spel kan nog uitdagender gemaakt worden door de schijven met pennetjes vast te zetten, die de hond dan eerst moet verwijderen, voordat de schijven verschoven kunnen worden.

De Dog Twister is er voor om samen met uw hond een leuke tijd te hebben. De hond moet leren om het snoepje/ de beloning, te vinden door de ene na de andere schijf in verschillende richtingen te verschuiven. Onder deze schijven zitten de uitsparingen waarin de snoepjes verborgen kunnen worden. Doe het eerst u hond voor zodat hij het later na kan doen. Uw hond kijkt, luistert, ruikt en leert. Nina Ottosson maakt producten om honden te stimuleren en activeren.

De bedoeling is om samen met uw hond een leuke leerzame tijd te hebben. Plezier samen met uw hond. U en uw hond zullen samen uitkijken naar het speelkwartiertje met een van de Nina Ottosson producten.

Hoe gaat het in z'n werk?
De meeste producten zijn gebaseerd op het systeem van beloning. U verstopt een lekkernij en uw hond wil het vinden. Als het lekkers gevonden is, is de oefening gelukt. De beloning volgt door het verkrijgen van het lekkers en de complimentjes van het baasje. Dit zal uw hond stimuleren om de volgende keer nog beter z'n best te doen.

Tips om te gebruiken bij het spel.
- Laat uw hond zien waar het lekkers verstopt wordt.
- Moedig uw hond aan en help een beetje.
- Als uw hond erin slaagt een oefening goed te volbrengen beloon hem dan enthousiast.
- Laat uw hond niet alleen spelen. Als u uitgespeeld bent, berg het spel dan op.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Coco en Nisha testen de DogSmart uit.

Bericht door: Isabelle-MadDogs op Januari 03, 2007, 12:29:02

Frodo heeft van mij de dogspinny gekregen.
Na 2 min. had hij het volledig door.  :roll:
Het duurt nog niet te lang voor hij alle vakjes leeggemaakt heeft.
Die is voor slimme hondjes iets te gemakkelijk.

De mopsen kunnen er jammergenoeg niet mee spelen omdat de vakjes te diep zijn voor hun dikke, platte snuitjes....
Zelfs de kleine versie van de dogspinny is niet gemaakt voor platsmoelkes.
Van activityball en dogpyramid zijn ze wel gek maar dat is dan ook weer te makkelijk voor slimme doggy's.

De dogtornado en dogturbo zullen de volgende uitdagingen worden voor Frodo. Maar eerst nog wat spelen met de spinny...

Bericht door: els op Januari 03, 2007, 12:31:39

tof  :D

alleen vrees ik dat die van ons dat anders gaan interpreteren en dat gewoon als kauwspul gaan aanzien  :wink:

Bericht door: lydhan op Januari 03, 2007, 12:32:45

Dat ziet er idd heel leuk uit, zou het hier ook wel eens willen proberen.

Bericht door: Isabelle-MadDogs op Januari 03, 2007, 12:41:57

De eerste minuten wou Frodo het er ook gewoon uitknabbelen.  :mrgreen:
'k Heb hem een paar keer terecht gewezen en nu doet hij het goed.
Trouwens..van zodra de snoepjes eruit zijn is het spel ook niet meer zo interessant en aangezien je het terug op moet bergen als ze ermee klaar zijn is de kans tot schade wel heel beperkt.

Bij dogspinny duurt het maar enkel minuten en bij de moeilijke spellekes kan een hond er ongeveer een 15 à 20-tal minuten mee bezig zijn.
Veel langer hoef je er ook niet  mee bezig te zijn.

Ik vermoed dat veel mensen denken dat ze zo'n spel kunnen kopen en de hond er een hele namiddag mee alleen kunnen laten.
Niets is minder waar. Bij sommige mensen is het al niet meer interessant als ik hen duidelijk maak dat ze er samen mee moeten spelen en de hond echt moeten stimuleren om te zoeken.  :roll:
Natuurlijk komt de beloning achteraf er ook bij hé.
Frodo is er in ieder geval al gek van...en ik ook want 't is wel grappig om hem bezig te zien.

Joepieeeeee gelukt hmm lekker snoepje  :handjes:

Bericht door: Dogsfriendly op Januari 18, 2007, 10:40:12

:thumb:

ge hebt een slim hondje :lol:

Titel: h
Bericht door: Bezoeker op Januari 19, 2007, 11:19:11

Dat spelletje werkt hier dus verslavend  :?  Als je het durft vast nemen staat Chesko daar al te springen en zot te doen, op 4 minuten heeft hij alle snoepjes gevonden.  Maar vandaag heeft hij ontdekt dat het véél makkelijker met de pootjes en 't springen gaat dan met z'n snuitje. 
We moeten wel opletten want doordat ik mij met m'n rug niet lang kan bukken laten we er hen op tafel mee spelen.  Nu wou ik 't daarstraks aan Laïka leren maar mister heeft nu gevonden hoe hij via de stoelen op tafel kan springen zodat hij alle snoepjes kan vinden en er niks meer voor Laïka over blijft :(

Bericht door: Bezoeker op Januari 19, 2007, 11:26:23

Persoonlijk vind ik het niet zo'n goed idee om met je hond op tafel te spelen. Nu kan hij er al vanzelf op. Vind je dat niet gevaarlijk?

Titel: h
Bericht door: Bezoeker op Januari 19, 2007, 11:34:03

Ja idd ik weet het en dit was ook niet onze bedoeling :(  Ik moet er dus iets op verzinnen dat hij dat niet meer kan doen, we hebben de stoelen dus ver van tafel weg geschoven als we met Laïka er op spelen.  Zolang hij 't spel niet ziet doet hij het gelukkig niet.  Maar het is een must omdat ik niet zo lang gebogen kan zitten met mijn rug.  Het is dus wel een spel dat je samen met je hond moet spelen, je moet het vast houden enz.  Dus was de tafel 't enige alternatief.

Bericht door: Bezoeker op Januari 19, 2007, 11:48:48

Ja, ik begrijp het maar zo leer je hem van op tafel te spelen he. Het is te hopen dat hij dat nooit alleen probeert op een onbewaakt moment :?
Goed idee om die stoelen ver weg te schuiven :wink:

Bericht door: Isabelle-MadDogs op Januari 20, 2007, 10:43:53

Ze zijn er idd rap mee weg hé!
Voor snoepkes kunnen ze dus heel ver gaan.  :wink:

Gezien het zo'n klein hondjes zijn en je wat last hebt van uwe rug is het idd wel beter om op een bepaalde hoogte te spelen.
Bij grote honden heb je dat probleem niet daar hun snoet zowiezo al op kniehoogte komt.

Zoals Chel8 zegt, wel opletten dat ze niet op een onbewaakt moment op tafel klauteren.  Alhoewel ik er bijna van overtuigd is dat ze het niet zullen doen omdat er dan toch niets te verdienen valt.

Bericht door: Bezoeker op Januari 20, 2007, 12:46:29

Citaat
Alhoewel ik er bijna van overtuigd is dat ze het niet zullen doen omdat er dan toch niets te verdienen valt.
Vanmorgen getest met hun snoepjes op tafel te zetten toen ik naar de keuken ging maar hij sprong idd niet op de stoelen ofzo.  Als ik de doggy trigger pak en op tafel leg doet hij het dus wel  :?   Blijkbaar vind hij dat spelletje zo leuk dat hij er alles voor doet.

Bericht door: Bezoeker op Januari 20, 2007, 02:40:52

Ben blij dat hij het alleen  doet als jij met hem dat spelletje speelt en niet als er iets lekkers op tafel staat. :wink:  Toch ne brave Chesko he!! :D

Titel: r
Bericht door: Bezoeker op Januari 20, 2007, 03:58:50

Citaat
Toch ne brave Chesko he!!
't Is soms een duveltje in een doosje maar 't is een schatje hoor :)

Bericht door: Twinkel op April 23, 2007, 05:07:54

Ik vind dat het waarschijnlijk heel leuk moet zijn voor honden, maar mannekes die prijzen? Ik vind het eigenlijk veel geld zulle voor 1 zo"n spelleke...pfft

Bericht door: Mariska op Mei 05, 2007, 02:25:40

Bwah, ik heb de Dogtornado gekocht en hij kan daar een hele tijd mee zoet zijn. Eerst bleef ik erbij zitten, nu laat ik hem een kwartierke dollen tot hij zijn snoepkes heeft uitgevist. Ik vind het zijn geld waard, als je ziet hoe ze staan te springen, en beter dan al die prullen die je soms koopt voor de hond en waar hij amper naar kijkt.

Titel: Re: Denkspelletjes voor honden
Bericht door: Lab-Borderfan op Oktober 30, 2007, 05:25:06

Hey
Wat leuk.  :winkthumb:
Grtjes Dorien

Titel: Re: Denkspelletjes voor honden
Bericht door: beagleke op November 06, 2007, 10:06:54

leuk, die denkspelletjes, had ik nog niet van gehoord, maar de meeste afbeeldingen zijn wel weg  :)

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal