Auteur Topic: Frisbee  (gelezen 2762 keer)

Offline EvilFreD

• Kwispeltje
  • Kandanou?
Frisbee
« Gepost op: februari 01, 2009, 14:20:52 pm »
Sheltiefun schrijft:
Xkippy en Whisper zijn nu in het trotse bezit van de rode frisbee:

Die gaat mee aan strand, moet wel leuk zijn, als ze der tenminste mee gaan spelen natuurlijk  :hihi:

Els:

Ik heb zo'n rubberen frisbee en dat lukt aardig  :thumbsup:

dat geeft voldoende mee als dat op de grond ligt  :mrgreen:

Dookia:

ik gebruik enkel die van jawz.

Die zijn bijtvast. Dus gaan niet makkelijk kapot.

Bericht door: fanne

ik zou toch aanraden om enkel frisbees te gebruiken die effectief ontworpen zijn voor honden. De enige goede schijf die ik hier zien gebruiken heb is die van dookia  :handjes:

@els uw 2de foto is zeer spectaculair maar zoals ik hem zie is jouw hond op een kleine meter van de grond en gaat die recht naar beneden op zijn voorpoten, dit lijkt me niet echt zo'n gezonde landing  :kweetni:

Bericht door: Christel

Hoi Fanne,

Ik heb nog een vraag. Ik wou met Erka mijn sheltie van bijna 3 jaar dogfrisbee proberen gewoon om haar terug in beweging te krijgen. Ze is nogal lui.
In gehoorzaamheid en agility heeft ze geen interesse.
Ik heb bij verschillende mensen en op verschillende plaatsen gevraagd waar ik dat hier ergens in de omtrek kan doen (Turnhout).
Telkens kreeg ik de reactie : doe dat niet, na 2 jaar dogfrisbee heeft je hond nog maar halve tanden in zijn bek. De mensen die deze reactie gaven waren mensen die veel met hondensport bezig waren maar niet met dogfrisbee. Ze hadden volgens hun zo al verschillende honden gezien.
Wat vind jij hiervan.

Citaat van: Christel op Mei 14, 2008, 09:56:07
Hoi Fanne,
Citaat
Ik heb nog een vraag. Ik wou met Erka mijn sheltie van bijna 3 jaar dogfrisbee proberen gewoon om haar terug in beweging te krijgen. Ze is nogal lui.
In gehoorzaamheid en agility heeft ze geen interesse.
Ik heb bij verschillende mensen en op verschillende plaatsen gevraagd waar ik dat hier ergens in de omtrek kan doen (Turnhout).
Telkens kreeg ik de reactie : doe dat niet, na 2 jaar dogfrisbee heeft je hond nog maar halve tanden in zijn bek. De mensen die deze reactie gaven waren mensen die veel met hondensport bezig waren maar niet met dogfrisbee. Ze hadden volgens hun zo al verschillende honden gezien.
Wat vind jij hiervan.

Zal ff antwoorden (fanne is op zijn werk).
Tristan is nu 5 jaar en draait nu toch al enige tijd mee in de dogfrisbee.
Als je op een verantwoorde manier en met aangepaste frisbee's werkt zal je geen problemen ondervinden. Natuurlijk zijn er 2 dingen waar je mee moet rekening houden: aangepaste frisbee's en een degelijke werptechniek.

Nu zoals we hier al hebben aangehaald zijn niet zomaar alle frisbee's geschikt voor honden.
De gewone plastieken frisbee's die je in de winkel kan kopen, of die je bij reclame krijgt zou ik nooit gebruiken voor een hond.
Het materiaal is er niet voor geschikt wat al snel kwetsuren kan opleveren.
Ook moet je je frisbee aanpassen aan de bijtkracht van je hond.
Tristan (rottweiler) bijt gewone wedstrijdfrisbee's stuk, de Jawzen of Super Hero's zijn echter wel bestand tegen zijn tandjes.

Voor een Sheltie weet ik het niet echt.
Als je hond een zachte beet heeft kan je met gewone flexen spelen, als ze echt op alles doorbijt zou ik ook naar de bijtvaste (jawz - super hero) schijf gaan.

(Ik weet niet vanwaar je bent, maar moest je hier uit de buurt zijn kan je altijd eens komen proberen met onze frisbee's.)

hoe frisbee uit lucht happen?

iemand die me kan helpen met enkele tips?

Momenteel is je hondje nog te jong om te laten springen. Als ze een jaar zijn kan je ze kleine sprongetjes laten maken, maar pas echt laten doorspringen als ze 1.5 - 2 jaar zijn.
Hoe je een hond leert de frisbee's uit de lucht te nemen: veel oefenen.
Eerst moet je hond leren dat hij de schijf ook mag pakken als deze nog in beweging is.
Dit kan je aanleren met rollers over de grond.
Eens je hondje hier vlot mee weg is kan je enkele gewone backhands werpen.
Let wel: werp niet naar je hond toe maar van je hond weg in de richting dat hij kijkt.

Bericht door: Sheltiefun

Zie ons Xkippeke is er mee content ze  :hihi:

Bericht door: yvonne

Hier een paar actie foto's
Het werpen vd frisbee op allerlei manieren en met boogjes e.d is t moeilijkst.
Alsook de timing v h loslaten bijtijds zodat je hond de frisbee kan pakken net als hij een bepaalde "over " sprong maakt.
Maar t is zo leuk om te doen.
Ik deed al eerder een workshop bij Pierre v Gemert maar nu leer ik t pas "echt "

Yvonne

« Laatst bewerkt op: februari 09, 2011, 14:26:54 pm door dogsfriendly »

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal