Auteur Topic: Fietsen met de hond  (gelezen 3777 keer)

Offline EvilFreD

• Kwispeltje
  • Kandanou?
Fietsen met de hond
« Gepost op: februari 01, 2009, 14:13:36 pm »
--------------------------------------------------------------------------------
Titel: Fietsen met de hond
Bericht door: Ziggy op Oktober 31, 2007, 03:57:29
--------------------------------------------------------------------------------

Heb eens last gehad met een politie omdat ik ging fietsen met mijn hond. Mag blijkbaar niet.

Dus heb er wat anders op gevonden: een kickbike (http://www.kickbike.nl)
Best goeie workout en leuk. Vind ook handiger als je n stukje in de stad moet doen omdat je makkelijker afstapt dan van een fiets.
De vreemde blikken moet je er wel bijnemen... (zeker als je een knapgele uitvoering hebt zoals ik  :D)

Titel: Re: Fit met je hond - wat u absoluut moet weten + oefeningen
Bericht door: els op Oktober 31, 2007, 04:51:23

Leuk zeg  :headbang:

en dat fietsen met de hond verboden is heb ik ook al gehoord ja - nochtans zegt onze wijkagent er niks van als ik die tegenkom :wink:

Bericht door: Ziggy op November 07, 2007, 07:03:31

mja niet overal zeggen ze er wat op... maar je moet er maar eens 1 tegenkomen...

Ben zelf een agente (in burger) tegengekomen die mij blokte met haar auto. Sprong daar uit de auto en kwam op mij af. Ik vertraagde, dacht dat ze mss de weg ging vragen ofzo.  Begint die daar nogal fel tegen mij uit te varen. Negeer ze en rij door. Woest was die. Amai. Riep nog dat ik geluk had dat ik ze niet tijdens r uren tegen was gekomen en blablabla. Die heeft mij 20min achtervolgt. Op een brede baan kon ze niet vlak achter mij rijden dus moest ze af en toe wa verder of achterblijven. Ben dan ergens snel een zijpad ingedoken  :thefinger:

Bericht door: Copin op November 08, 2007, 10:44:55

Citaat van: Ziggy op November 07, 2007, 07:03:31
mja niet overal zeggen ze er wat op... maar je moet er maar eens 1 tegenkomen...

Ben zelf een agente (in burger) tegengekomen die mij blokte met haar auto. Sprong daar uit de auto en kwam op mij af. Ik vertraagde, dacht dat ze mss de weg ging vragen ofzo.  Begint die daar nogal fel tegen mij uit te varen. Negeer ze en rij door. Woest was die. Amai. Riep nog dat ik geluk had dat ik ze niet tijdens r uren tegen was gekomen en blablabla. Die heeft mij 20min achtervolgt. Op een brede baan kon ze niet vlak achter mij rijden dus moest ze af en toe wa verder of achterblijven. Ben dan ergens snel een zijpad ingedoken  :thefinger:

:zot: :zot:

Zot mens  :fluit:

Mja, hoeveel mensen gebruiken de springer om te fietsen met de hond?
ik denk dat de meesten met de leiband in de hand rijden én dat is niet veilig in hun ogen...

Bericht door: Dogsfriendly op November 08, 2007, 12:35:03

in mijn ogen evenmin  :saywhat?

Bericht door: Ziggy op November 08, 2007, 01:09:16

fietste meestal met een politielijn (hoe ironisch   :wink: ) dus dan heb je je handen aan het stuur. Vas had dan ook een gentle leader om. En ik fiets echt heel traag. Een rustige draf.
ga opzij voor tegenliggers of laat de hond ff zitten als er niet veel plek is.
Mijn honden lopen aan de fiets ook aan de rechterkant zodat ze nooit tss het verkeer lopen.

Dus om mijn halsbrekende toeren zal het niet geweest zijn

Ach wrong place wrong time zeker. Zie regelmatig mensen fietsen met hun hond.
Voor mij moet dan kunnen. Ik denk dat het noodzakelijk is dat ze een uitlaatklep hebben en voldoende beweging krijgen. Anders krijg je meer gedragsproblemen. En dan staan we nog verder.

Titel: Re: Fietsen met de hond
Bericht door: christelbalou op December 04, 2007, 10:25:03

ik fiets ook met balou en dat is nu niet bepaald een klein hondje hé, nog nooit commentaar gehad, wel bewonderde blikken, maar of die nu voor mij of balou bedoeld zijn? :joepie:

Bericht door: Christel op December 05, 2007, 05:29:48

Ik fiets ook met de hondjes maar ik gebruik een springer.

Ik fiets altijd op het militair domein hier vlakbij.Daar mogen geen auto's komen dus kom ik ook de politie niet tegen ! :D
Ik krijg wel regelmatig kwade blikken van wandelaars die het erg vinden voor de hondjes.

Die step van jou is een goed idee, nog goed voor de conditie ook ! :winkthumb:

Bericht door: Ziggy op December 05, 2007, 08:53:32

en je voelt dat in je benen zenne!

Jah ken dat die blikken of opmerkingen van ocharme. Alsof je een hond meer plezier doet wanneer je hem op je schoot houd en volpropt met snoep.
Heb ook wel eens opmerkingen gehoord in de aard van:"amai precies een militair commando", wanneer ik links of rechts aangeef.

Maar daar lig ik niet van wakker. Beter militair commando dan een hond met zijn neus tussen mijn wiel, of ik op de grond!

Bericht door: muffin en emma op December 05, 2007, 10:25:39

De springer is in België verboden.
Het hangt er idd van af, hoe de kepi van de agent staat. Denk niet dat ze hier wakker liggen van zoiets.

Bericht door: Dogsfriendly op December 07, 2007, 07:22:19

sowieso is fietsen met de hond verboden.

Jullie mogen dat gerust doen eh... maar ik ben er ook niet voor te vinden...

Bericht door: alessandraak op December 07, 2007, 10:18:24

Ik vind het eigenlijk stom dat zoiets verboden is. Ok, in een drukke stad moet je natuurlijk niet met je hond overal door het verkeer koersen... Maar langs rustige wegen én mits het veilig fietsen (dus niet met gewoon de leiband aan de hand en op een gematigd tempo) vind ik wel dat het moet kunnen.

Ik denk niet dat onze wijkagent er iets zou op tegen hebben. (Die is altijd supervriendelijk en vraagt of ik jog voor de hond of voor mezelf..  :)) Maar zelf doe ik het niet. Ik let een beetje op met zijn pootje, het lijkt me toch wel belastend.

Bericht door: Dogsfriendly op December 08, 2007, 11:55:18

Een hond kan altijd rare bokkesprongen maken... Je hond ziet een konijn (langs je landelijke wegeltjes) en hup, daar lig je maar tegen dek... Geschaafde knieën ed heb je ervoor over... Zo te lezen... Op dat moment passeert een tractor, die kan je niet meer ontwijken... Hup kop plat...

Ja, héél veilig :wink:

Maar van mij mag je rijden met je fiets en hond hoor, IK vind het alleen niet veilig en ik kan dat verbod perfect volgen.

Bericht door: els op December 08, 2007, 01:59:22

Tja, ik zit dan stevig op mijn fiets, zélfs als Laika ineens achter een konijn wipt, ben ik nog nooit gevallen. En als er tegenliggers ofzo komen en ik twijfel...ga ik gewoon even naast de fiets.
't Is weer eens een geval van je eigen mogelijkheden en die van je hond correct kunnen inschatten  :wink:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal