Geen idee of ze het bij ons toelaten

maar ik zie er zelf ook het nut niet van in. Ik gebruik wel tuigjes, maar niet om mee te werken. Werken = opletten = niet trekken dus geen tuigje nodig.
Tuigjes dienen bij ons dus om te fietsen, aangelijnde wandelingen...
Voor de HS hebben we nylon halfchecks voor de borders, Borus en Fifi hadden een lederen sliphalsband en lederen leiband. 't Moet gewoon vlot af en aan kunnen...
Ik corrigeer ook zelden met de leiband, ook daar heb ik nooit het nut van gesnapt. Bij Borus werkte dat averechts, hij werd er nog driftiger van en draaide zich al grommend tegen ons
De pinnenketting. Ik moet helaas toegeven dat we die wel gebruiken. Het is de simpelste manier om Fifi rustig te houden in gezelschap (als ze alleen is is ze perfect hanteerbaar) En dan is dat eigenlijk niet omdat we ze niet kunnen houden, dat lukt nog net, 't is dan ook maar 40 kg, maar dat is omdat ze zichzelf een flauwte trekt omdat het 'in groep zijn' haar opjut

Corrigeren doen we daar zeker ook niet mee, we proberen ook te vermijden dat ze eraan snokt.
Nu zijn onze honden ook niet de perfect opgevoedde honden natuurlijk, we zijn nogal rap content