Auteur Topic: KKUSH vraagje  (gelezen 6777 keer)

Offline Linsey

• Blaffertje
KKUSH vraagje
« Gepost op: april 17, 2011, 20:19:04 pm »
Ik weet dat de kkush eisen oplegd ivm lid worden van bepaalde clubs. Maar weet iemand waar dat exact staat? Ik vond alleen dit in het huishoudelijk reglement:
Citaat
De verenigingen aangesloten bij de vzw VdA-AdD asbl, verbinden zich ertoe niet als lid op te nemen: personen die deel uitmaken van verenigingen, niet aangesloten bij de VdA, of van buitenlandse verenigingen, niet aangesloten bij het besturend lichaam, erkend door de K.K.U.S.H.

Dus deel uitmaken, met andere woorden: lid zijn? Dus eigenlijk mag je wel deelnemen aan activiteiten niet georganiseerd door de kkush zolang je maar geen lid bent van een vereniging of hoe zit dat nu ineen  :krab:

Dit zou op een inschrijvingsformulier staan van een kkush hondenschool, maar kan mij dat zelf niet meer herinneren:
Citaat
' Ik verklaar geen lid te zijn van een vereniging niet erkend door KKUSH of de FCI en verbind mij hierbij alle medewerking te ontzeggen aan manifestaties niet erkend door de KKUSH. '
Medewerking is niet deelnemen in mijn ogen.

En dit op formulieren voor de show:
Citaat
' Ondergetekende verklaart dat hij geen lid is van een vereniging die niet aangesloten is bij de KKUSH of bij een organisme dat niet erkend is door de FCI. '

Dus het gaat ze vooral om het lid zijn of niet? :denk:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
Re:KKUSH vraagje
« Reactie #1 Gepost op: april 17, 2011, 22:14:34 pm »
Je mag deelnemen bij verenigingen niet aangesloten bij de KKUSH zolang deze dezelfde activiteit niet door de KKUSH aangeboden wordt.

bvb: Wij doen gehoorzaamheid bij een KKUSH aangesloten hondenschool, maar ik wil treibal gaan doen bij een niet KKUSH aangesloten hondenschool. Dat mag. Treibal wordt namelijk niet aangeboden door KKUSH.

Maar willen wij nu gehoorzaamheid gaan doen bij een niet aangesloten KKUSH hondenschool, dan mogen ze ons uit de club zetten bij KKUSH.

Wij hebben daar niks over staan in het inschrijfformulier van de HS (I had anders ook zeker niet getekend).

Maar schrijf voor alle zekerheid anders eens naar KKUSH. Die kunnen je ook zeggen of je eigen hs je dat kan verbieden of niet.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #2 Gepost op: april 17, 2011, 23:29:52 pm »
Ik heb dat op een inschrijfformulier ook niet zien staan, maar dat zou verplicht zijn van erop te staan vanuit kkush en het zou er meestal opstaan in kleine lettertjes  :denk:

Citaat
Je mag deelnemen bij verenigingen niet aangesloten bij de KKUSH zolang deze dezelfde activiteit niet door de KKUSH aangeboden wordt.

bvb: Wij doen gehoorzaamheid bij een KKUSH aangesloten hondenschool, maar ik wil treibal gaan doen bij een niet KKUSH aangesloten hondenschool. Dat mag. Treibal wordt namelijk niet aangeboden door KKUSH. .

Bijvoorbeeld rally-o zou dan mogen, zowel les volgen als wedstrijden?

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: april 18, 2011, 00:56:58 am »
zolang de sport niet beoefend wordt door de kkush... lijkt me eigenlijk 'vals'

op een dag 1 hondenschool hebben die treibbal of rally-o beoefend... en ge zijt in fout :krab:

er wordt ook nergens vermeld dat ... als je eerder dan dat zij besloten deze sport te beoefenen, bij een andere club zit, ze je niet kunnen schorsen ofzo...

maw: vanaf ze die sport beoefenen, ben je verplicht afstand te nemen van die bepaalde club en over te gaan naar de kkush school... :krab: en stel nu maar dat gij in Antwerpen woont en die ene hondenschool daarmee begint in westvlaanderen (zoals Treibbal dus)... santé   :rolleyes:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #4 Gepost op: april 18, 2011, 14:54:08 pm »
Bijvoorbeeld rally-o zou dan mogen, zowel les volgen als wedstrijden?
Ja.

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #5 Gepost op: april 18, 2011, 17:11:35 pm »
Is dit zeker? Omdat in het reglement iets anders staat, dat je echt compleet geen lid mag worden van een vereniging niet aangesloten bij de kkush, staat niets bij ivm bepaalde hondensport.

Citaat
op een dag 1 hondenschool hebben die treibbal of rally-o beoefend... en ge zijt in fout  :krab:

Als dit dan echt waar is, dan bedoelen ze dat de sport erkend word door de kkush (met brevetten en wedstrijden) en niet enkel maar les in gegeven door een kkush hondenschool vermoed ik. Er zijn al kkush hondenscholen die lesgeven in hondensporten niet erkend door de kkush, wat dan ook weer vreemd is.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: april 18, 2011, 17:35:36 pm »
kkush is sowieso al een vreemd iets...  :rolleyes:

met al hun vzw'tjes door elkaar en hun ditjes en datjes, tis wss de bedoeling dat je er als gewoon lid niet wijs uit geraakt... :zucht:
« Laatst bewerkt op: april 18, 2011, 23:04:07 pm door dogsfriendly »

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #7 Gepost op: april 18, 2011, 17:46:32 pm »
Ik ben daar vrij zeker van ja, maarja ik ben wel geen KKUSH he, dus voor alle zekerheid effe contact met hun opnemen. Is het beste, dan heb je achteraf met je mail ook zwart op wit hun antwoord staan als er toch iemand zou gaan problemen maken.

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #8 Gepost op: april 20, 2011, 18:53:52 pm »
Ik heb net antwoord terug gehad van de kkush. Lid worden van een niet-kkush club mag onder geen enkele voorwaarde. Deelnemen aan wedstrijden mag in het geval van canicross wel (van andere sporten is nog niets gevraagd geweest).

Offline orinake

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #9 Gepost op: juni 16, 2011, 22:57:18 pm »
Ik heb net antwoord terug gehad van de kkush. Lid worden van een niet-kkush club mag onder geen enkele voorwaarde. Deelnemen aan wedstrijden mag in het geval van canicross wel (van andere sporten is nog niets gevraagd geweest).

In geval van Dogfrisbee mag het voorlopig ook nog;
tot de KKUSH effectief start met frisbee te geven.
Momenteel is het nog geen erkende sport van hen, al willen ze het wel
gevraagd op 06/07 om banner aan te passen. Nu 14/07 werd hij verwijderd door admin, vanwege de overschrijding van zeven dagen

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal