Om nog eens terug te komen op het aporteren van Zita,awel ,als je haar speeltje weggooit begint ze er mee te schudden en slaan en komt er zo mee naar ons,maar brengt het niet dicht genoeg ofwel lost ze niet.Als ik m'n hand op de grond leg blijft ze zo op een 20cm afstand,maar ze kent wel het bevel vast en los en da's toch al iets
@ Yvy - nog wat apporteertips pennenzakje met snoepjes in (ik heb daar met ons Zohra zelfs wedstrijd mee gespeeld, wel met een lege broodzak ingefrommeld dan ) ze zien dan de beloning daar echt uitkomen...apportje vastmaken aan touw dat je 't kan naar je toe trekkenom te lossen moet ik ook een truukje toepassen, het woord 'los' alleen werkt bij Elbee ook niet - wegens te veel misbruikt tijdens 't spelen veronderstel ik, ik neem een apport nu altijd aan met mijn 2 handen (is eigenlijk een ander bevel dmv gebaar hé) en dan moet hij ook echt lossen (zelfs al moest ik mij in 't begin kwaad maken )of helemaal opnieuw beginnen met de klikker - stap voor stap en dus niet wegwerpen maar eerst leren vastnemen etc...er bestaat nog een oud topicje http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,1291.0.html