Auteur Topic: VOOR YVY: apporteertips  (gelezen 2387 keer)

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
VOOR YVY: apporteertips
« Gepost op: maart 13, 2011, 08:14:01 am »

Om nog eens terug te komen op het aporteren van Zita,awel ,als je haar speeltje weggooit begint ze er mee te schudden en slaan en komt er zo mee naar ons,maar brengt het niet dicht genoeg ofwel lost ze niet.
Als ik m'n hand op de grond leg blijft ze zo op een 20cm afstand,maar ze kent wel het bevel vast en los en da's toch al iets

Voor het niet dicht genoeg terug brengen doen ze bij ons het speeltje (terug) minder ver weg gooien.
Voor het niet loslaten doen we "ruilen" met een snoepje, van het moment dat ze het speeltje dicht genoeg brengt of lost (al dan niet door snoepje) heeeeel uitbundig belonen met stem en eventueel knuffelen.
Ook altijd hetzelfde speeltje gebruiken voor de apport. Met ander speelgoed nooit apporteren, maar gewoon spelen.

:groet:

klaar voor de HS  :thumbs:

« Laatst bewerkt op: maart 13, 2011, 12:51:25 pm door dogsfriendly »
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
Re:Derflive Tattoo-Shop
« Reactie #1 Gepost op: maart 13, 2011, 12:03:05 pm »
@ Yvy - nog wat apporteertips

pennenzakje met snoepjes in (ik heb daar met ons Zohra zelfs wedstrijd mee gespeeld, wel met een lege broodzak ingefrommeld dan  :hihi:) ze zien dan de beloning daar echt uitkomen...
apportje vastmaken aan touw dat je 't kan naar je toe trekken

om te lossen moet ik ook een truukje toepassen, het woord 'los' alleen werkt bij Elbee ook niet - wegens te veel misbruikt tijdens 't spelen veronderstel ik, ik neem een apport nu altijd aan met mijn 2 handen (is eigenlijk een ander bevel dmv gebaar hé) en dan moet hij ook echt lossen (zelfs al moest ik mij in 't begin kwaad maken  :eehm:)

of helemaal opnieuw beginnen met de klikker - stap voor stap en dus niet wegwerpen maar eerst leren vastnemen etc...

er bestaat nog een oud topicje  http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,1291.0.html

« Laatst bewerkt op: maart 13, 2011, 22:15:10 pm door els »

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #2 Gepost op: maart 13, 2011, 21:50:31 pm »

pennenzakje met snoepjes in (ik heb daar met ons Zohra zelfs wedstrijd mee gespeeld, wel met een lege broodzak ingefrommeld dan  :hihi:) ze zien dan de beloning daar echt uitkomen...

om te lossen moet ik ook een truukje toepassen, het woord 'los' alleen werkt bij Elbee ook niet - wegens te veel misbruikt tijdens 't spelen veronderstel ik, ik neem een apport nu altijd aan met mijn 2 handen (is eigenlijk een ander bevel dmv gebaar hé) en dan moet hij ook echt lossen (zelfs al moest ik mij in 't begin kwaad maken  :eehm:)

of helemaal opnieuw beginnen met de klikker - stap voor stap en dus niet wegwerpen maar eerst leren vastnemen etc...

er bestaat nog een oud topicje  http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,1291.0.html

:krab: Wat scheelt er aan die link?

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
Re:VOOR YVY: apporteertips
« Reactie #3 Gepost op: maart 13, 2011, 22:18:19 pm »
Heb de link tussen URL codes gezet nu, normaal is een geplakte link toch onmiddelijk bruikbaar dacht ik  :denk:

Offline yvy

• Kwijlfabriekske
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: maart 14, 2011, 01:01:47 am »

Wat die "pennezak" betreft hebben we al gedaan,we hebben vorig jaar zo'n speciaal aporteerzakje gekocht waar je snoepjes ed kan insteken,maar dat helpt ook nog niet.
Vast en los bevel kent ze wel goed,maar het terugbrengen in de hand werkt niet.
We hebben ook al een speeltje aan een touwtje gedaan en haar dan belonen met snoepjes,maar eens ze de snoepjes ruikt die we in onze buurt leggen,dan zoekt ze enkel maar de snoepjes,dus het speeltje is van minder belang.

Nu we toch een maand geen agility gaan doen gaan we ons eens (proberen) focussen op het aporteren.

Ik had dan ook deze melding gemaakt in de tattoo-shop omdat ik wist van de topic daarover.
Maar we blijven proberenen geven niet op nu ze vast en los volledig kent,enkel nog het speeltje in de hand afgeven of aan de voet leggen.
www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal