Dat je je hond onder appél moet hebben tgo andere hondeneigenaren - die ook daar wandelen omdat ze daar mogen wandelen met hun honden los... daar kan ik inkomen. Tenslotte is het enkel en alleen maar de bedoeling dat je die 'soort' daar ziet...
Maar ga mij niet wijs maken dat eender welke hond in geval van een calamiteit bij het eerste woordje van zijn begeleider ten alle tijden direct onder áppel staat.
Maar je begrijpt toch zeker ook wel dat ook op het strand deze zones niet degelijk afgeschermd zijn van elkaar?
Kitebuggy officieel verboden op strandGepubliceerd op 07 februari 11, 23:49IJMUIDEN - Als een kitebuggy bij een ongeluk op het strand is betrokken, is de bestuurder altijd verantwoordelijk. Ook binnen de zone waar buggy’s zijn toegestaan moet de bestuurder voldoende afstand houden van mensen en dieren.Wie de gemeentelijke regels nauwkeurig leest, zal zien dat kitebuggy’s niet op het strand mogen komen. Er moet voor wandelaars en hulpdiensten altijd een strook van 40 meter vrij worden gelaten ’tot aan de vloedlijn’. De algemene interpretatie van vloedlijn is ’tot waar het zeewater loopt’. De officiële definitie is echter ’de lijn die het hoogste punt aangeeft dat de vloed op het strand bereikt, zichtbaar door een reeks achtergebleven schelpen’. Veertig meter vanaf die lijn beginnen de duinen.De gemeente Velsen kon hier gisteren geen uitleg over geven. De buggyclub maakt het nog wat ingewikkelder. Woordvoerder Eric Leegwater reageert op de gisteren gepubliceerde foto, waarop te zien was dat de dode hond vlakbij het water ligt. Volgens Leegwater is de hond mogelijk elders geraakt en ’heeft het ongeluk ertoe geleid dat ze bij het water terecht is gekomen’. Ook zou het water slechts opgewaaid water zijn en zou de ’werkelijke vloedlijn zeker 40 of 50 meter verder liggen’.
ik mag hier wettelijk lopen en ze hebben rekening met me te houden.
Helaas gaat dat met die windaangedreven dingen niet zomaar.