Auteur Topic: .Hond dood gereden op het strand van IJmuiden door een kitebuggier!+petitie  (gelezen 34018 keer)

Offline EvilFreD

• Kwispeltje
  • Kandanou?
Re:.Hond dood gereden op het strand van IJmuiden door een kitebuggier!+petitie
« Reactie #15 Gepost op: februari 07, 2011, 17:05:42 pm »
Volgens het bericht op de site van de Kitebuggyclub hield de kitebuggier zich niet aan de regels.
Maw, hij is dus ook vervolgbaar!

Dat is zo. Maar, daarmee krijgt die dame haar hond niet terug denk ik dan .
En is dat een reden om niet te vervolgen?  :kweetni:

Heb ik dit getikt ? Ik denk het niet ... .  :kweetni: Die gedachte is zelfs nog niet bij me opgekomen .. . .

Uiteraard niet (heb ik overigens ook niet gezegd).

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: februari 07, 2011, 17:19:17 pm »
iedereen dezelfde mening, gewoon ff andere woorden... niets om overheen te vallen...

de eigenares van de hond is actief op het forum Natuurlijk Voer. (dat weet ik van een ander forum )

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline EvilFreD

• Kwispeltje
  • Kandanou?
« Reactie #17 Gepost op: februari 07, 2011, 17:29:38 pm »
Ik viel ook nergens over. Stelde alleen maar een serieuze vraag.
Werd blijkbaar opgevat als aanval. Was het niet.  :knuff:

Offline Binno

• Platsmoeltje
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18 Gepost op: februari 07, 2011, 18:13:19 pm »
de eigenares van de hond is actief op het forum Natuurlijk Voer. (dat weet ik van een ander forum )
ja, klopt ik "ken" haar van het Voer Natuurlijk forum, wel niet persoonlijk maar toch... zoiets grijpt toch naar je keel als je het leest  :? :cry:

Offline jill

• Kwispeltje
« Reactie #19 Gepost op: februari 07, 2011, 19:12:41 pm »
verschrikkelijk om te horen :cry: ik mag er niet aan denken dat ons Lana zoiets zou overkomen, ik weet niet of ik dat zou overleven...

Offline Tommelein

• Grommertje
« Reactie #20 Gepost op: februari 07, 2011, 21:09:49 pm »
 :cry: :cry: verschrikkelijk, ben er echt ni goe van!

Offline EvilFreD

• Kwispeltje
  • Kandanou?
« Reactie #21 Gepost op: februari 07, 2011, 22:23:36 pm »
Veel reacties met medelevenbetuigen naar beide partijen op vliegerforum.nl
Paar vervelende reacties ook richting hondenliefhebbers, maar die werden gelijk in de kiem gesmoord.

En een oproep van de Zwitserse herderclub naar de kiters om een nieuwe pup te kopen voor de eigenaar!!!  :krab: :hmm: :kweetni: muur:

Offline greatballsoffire

• Deugenietje
  • *
« Reactie #22 Gepost op: februari 07, 2011, 23:03:40 pm »
Ik viel ook nergens over. Stelde alleen maar een serieuze vraag.
Werd blijkbaar opgevat als aanval. Was het niet.  :knuff:

Ok  :lol: Je krijgt de  :knuff: terug  :hihi: .

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #23 Gepost op: februari 07, 2011, 23:17:44 pm »
Wat een verdriet moet die vrouw hebben. Om zo je lieveling zien doodgereden te worden  :cry:

Offline EvilFreD

• Kwispeltje
  • Kandanou?
« Reactie #24 Gepost op: februari 07, 2011, 23:41:14 pm »
Me even aangemeld op vliegerforum.nl om het volgende te kunnen plaatsen:

Citaat van: mij op vliegerforum.nl
Ook ik heb me even speciaal aangemeld op dit forum om een reactie te kunnen plaatsen.
Dit bijzonder tragisch geval verdient het namelijk om op een fatsoenlijke manier belicht te worden.
Ik zal er dan ook niet om liegen, ik heb een hekel aan kitesurfers en andere racers op openbare terreinen.
Goed, dat is niet meteen de beste binnenkomer, maar jullie weten iig met wie jullie te doen hebben.
En ik beloof plechtig deze hele tekst zo objectief mogelijk te blijven.

Als ik geen kiteliefhebber ben, wat ben ik dan wel?
Een hondenliefhebber zal je misschien zeggen. Ja, maar nu niet direct ééntje van het meest radicale soort.
Dat gezegd hebbende vind ik dat er voor iedereen een plaats is op de wereld en ben ik van mening dat sommigen gewoonweg niet tegelijktijdig op dezelfde plaats aanwezig horen te zijn.
Als ik dan lees dat een kitegebied vlakbij een hondenlosloopgebied ligt vraag ik mij af waar de autoriteiten in godsnaam hun kop hadden staan toen ze dat bedachten.
Ik ken de situatie ter plekke niet zo heel goed, maar bij mijn bezoek vorig jaar zag ik dat kitesurfers zo'n beetje overal aanwezig zijn waar ook wandelaars (met en zonder honden) lopen.
Eén zo'n kitesurfer zijn vlieger viel tijdens één van onze wandelingen op een medewandelaar haar hoofd, met een bloedneus en een gebroken bril tot gevolg.
Nu is dat niet meteen het einde van de wereld, maar het geeft toch aan dat je gewoon niet veilig wandelt daar.

Maar het mag. Dus heb je in feite willens en wetens een risico genomen (ook al is wettelijk gezien de kiter aansprakelijk, dit terzijde).
Ik ben dan ook van mening dat niet zo zeer de kitecommunity in de fout gaat hier (dat vind ik zelfs volslagen idioot) alswel de autoriteiten.
Overal waar in de wereld waanzinnigen hun hobby willen uitoefenen zou dit op afgesloten terreinen moeten gebeuren. Inidien dit niet mogelijk blijkt te zijn, pech voor de hobbyisten.
Helaas, maar zo is het. Met 250 per uur over de snelweg rijden mag ook niet. Daar heb je dus circuits voor.

Nogmaals ik vind het erg dat de hele kitebeweging het slachtoffer wordt van één randdebiel die meent dat de regels niet voor hem gelden.
Maar vanuit een zo objectief mogelijke benadering kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat kiten (en alle varianten) verboden zou moeten worden op de (publiek toegankelijke) Nederlandse stranden.
En ja, ik weet hoe belachelijk dat klinkt.
In mijn ogen ís kiten gewoonweg te gevaarlijk voor de omgeving en het is ook onmogelijk om een gebied af te bakenen in de drukbevokte regio's van onze kust.
Wellicht dat er locaties zijn waar het niet zo druk is, maar ik vrees er voor en uiteraard is het dan nog niet voor iedereen mogelijk om daar elk moment dat men het zou willen te komen.

Het is jammer dat sommige zaken niet in harmonie met elkaar kunnen bestaan, maar het is nu eenmaal niet anders.
Overigens, en ik heb niet alle reacties hier volledig gelezen, het doet me goed om te zien dat velen onder u toch zeer fatsoenlijk reageren op dit voorval.
Iets anders lees ik op verschillende nieuwswebsites, waar hondenhaters weer de hooste toon voeren.

Als laatste nog dit: de reactie van de Zwitserse herder club om een nieuwe pup te gaan kopen voor de eigenaar vind ik volslagen belachelijk!
Nog niet in het minst vanwege het feit dat het een hond betrof van een fokster. Maar denken ze nu werkelijk dat iemand die zijn hond verloren heeft blij wordt gemaakt met een nieuwe pup?
In dit hele verhaal is dat nog wel het meest absurde wat ik gehoord heb!

Sorry voor mijn lange betoog, maar ik wou het even kwijt.
Weet dat ik ook met jullie te doen heb, maar het spijt me te moeten zeggen dat ik jullie liever kwijt dan rijk ben (niet jullie persoonlijk uiteraard).
Ik klink misschien tegenstrijdig, kan er ook niks aan doen.

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #25 Gepost op: februari 07, 2011, 23:44:22 pm »
Benieuwd naar de reacties hierop  :denk:

Offline EvilFreD

• Kwispeltje
  • Kandanou?
« Reactie #26 Gepost op: februari 07, 2011, 23:55:21 pm »
Alle berichten tot nu toe ná dat van mij:
Citaat van: vliegerforum.nl
Gepost door: Snuffel op 07-02-2011, 21:51

Wat ik hoop is dat de betrokken buggier contact zoekt met de eigenaresse van de hond. En dat ze samen dit trieste voorval verwerken. Wij dienen ons afzijdig te houden, en BCH dient zijn verantwoordelijkheid tegen de buggier te nemen, hoewel deze vrijwel geen 'macht' heeft. En dat is op zich jammer.

Verder hoop ik dat alle betrokken partijen de dialoog zoeken en samen kijken hoe iedereen naast elkaar zijn eigen ding kan blijven doen zonder de ander tot overlast te zijn.

Gepost door: barry op 07-02-2011, 22:20

EvilFreD

draai het even om,waarom zoeken juist die mensen die een hekel aan buggyers hebben ons altijd op in de zonne
over heel nederland gezien zijn er maar een paar stranden geschikt om met een buggy te rijden,daartegen (op ijmuiden 700 meter
met je hond kun je de rest van al die 100 den kilometers strand benutten.
als mensen met een hond zich daar niet veilig voelen zou ik er ook niet gaan lopen,waarom die eenzeidige respect ?
dit heb ik nooit begrepen van de hondenliefhebbers,ondanks het gevaar toch nog even en bal tussen de buggyers door gooien
gaat het mis bellen we de politie,moet het in de krant handtekenigacties en dergelijke
ik vraag me dan af zijn dit wel hondenliefhebbers ?
vat dit ook niet personelijk op,maar dit gaat er bij mij even door het hoofd
het is al wel vaker voor gevallen dat er een oneenigheid is ontstaan met hondenliefhebbers.
nu is het dan jammer genoeg echt mis gegaan,maar ik blijf er bij dat dit zeker niet alleen de schuld is van de buggyers en de gemeente
maar ook van alle honden bezitters die zelf ook hun verantwoordlijkheid moeten nemen op de locatie ijmuiden.
en niet klakkenloos de schuld bij de buggyers in de schoenen moeten schuiven.
het is gewoonweg niet slim geweest om de honden en de buggyers sammen in een zonne te drukken.
er zal hopelijk voor de buggyers en voor de hondenliefhebbers een passend oplossing komen vanuit het gemeente bestuur al daar.

met vriendelijke groet
Barry
Gepost door: dodo op 07-02-2011, 22:22

Wat ik weer jammer vind is dat iemand de zogenaamde regeltjes erbij gaat halen( die voor dit stuk strand niet van toepassing zijn, het is een losloop gebied.

Ipv begrijpen dat de gehele situatie verkeerd is, danks onze autoriteiten,

Ja ik zie jullie soms gaan op een strand, vind prachtig om te zien maar ook levens gevaarlijk voor de wandelaars.

Natuurlijk wordt er een petitie geopend en natuurlijk is er veel steun voor.dit had niet oefen te gebeuren
En omdat zoveel mensen de petitie ondertekend zou ik ook goed achter mijn oren gaan krabben

We hondenmensen zijn net zo een paria als jullie, daarom voel ik met
jullie mee.

Probeer het samen te regelen

Gepost door: dodo op 07-02-2011, 22:28

Barry@heb je enige idee dat we bijna nergens naar toe mogen met onze honden??en de plekken waar we mogen samen met jullie is
100 km strand? Voor honden???? Waar?????
Dat is dus pertinent niet waar .

Jammer dat je begint over dat eigelikk mensen met honden daar niet zouden moeten lopen.
Dit soort termen stimuleren juist de petitie te tekenen.

Feit is dat een hond is aangereden door een buggy.
Had ook een kind kunnen zijn.
Er is geen ruimte voor ja maar...... Je dit en je dat......

Gepost door: joshua koppes op 07-02-2011, 22:30

we zijn er bijna op naar de 4000 hits
Gepost door: Piglet op 07-02-2011, 22:32

Volgens mij in een losloop gebied, moet je hond dan wel onder appél hebben staan.
Is dit niet het geval, is het risico voor de eigenaar van de betreffende hond.

Ik kan het ook mis hebben, maar volgens mij niet.

Ben zelf ook een hondenliefhebber met 1 herder en een andere of Jack Russel x Shitzu kruising dus ik ben onpartijdig.

Wij laten onze honden ook niet zomaar los over het strand lopen, ik denk ook dat veel mensen de gevaren van bv lijnen onderschatten.

Maar ik wens beide partijen veel sterkte.

@ Barry, ben het ook met je eens, ze kon ook met haar honden naar het bos.
Aangezien ze dat altijd al deed met zwaar weer of drukke dagen.
Ze is dus zelf ook niet echt verantwoord bezig geweest omdat ze zelf de gevolgen wist?
Gepost door: Roy op 07-02-2011, 22:32

ik ben het helemaal eens met barry!
er is plek genoeg voor honden trouwens.
sterkte aan de buggyer en hondeigenaar
Gepost door: EvilFreD op 07-02-2011, 22:36

Achteraf aanpassen van een bericht schijnt hier niet mogelijk te zijn (of ik heb niet goed gekeken). Daarom even dit.

Met de term %randdebiel% die ik gebruikte in mijn betoog heb ik niemand willen beledigen.
Het is een term die in situaties als deze in het algemeen rondgestrooid wordt en dat had ik willen aanduiden door het woord tussen aanhalingstekens te zetten.
Dat is per abuis niet gebeurd. Mijn excuses daarvoor aan een iedere die zich er door beledigd heeft gevoeld.
Gelieve dat gedeelte van de tekst opnieuw te lezen, maar het woordje %randdebiel% te vervangen door %individu% (of iets dergelijks).

MODBREAK
je text is aangepast

Gepost door: dodo op 07-02-2011, 22:42

Mijn aanmelding op dit forum was bedoeld als een steun betuiging voor jullie, al heb ik niks met jullie sport
En om de andere kant van de medaille te laten zien

Gelukkig ben ik eigenares van 3 perfecte getrainde honden die met een knipoog naast me lopen als ik dat wil

De buggyrijder heeft zich ook niet aan de regels gehouden( volgens informatie van jullie eigen club)

Dus niet beginnen over dat de hond zogenaamd niet onder appel zou zijn

Daar gaat het helemaal niet om
Krankzinnig zelfs om te insuneren dat de schuld van de hondeigenasr is, omdat ze voor gekozen had om niet naar het bos te gaan

Omdat het en ja maar en je en de hond dit en de hond dat discussie zal blijven denk ik dat het een hopeloos gedoe blijft

Het gaat jullie goed
Gepost door: Matn op 07-02-2011, 22:43

Ik vind dat het klaar is, er worden zoveel ridicule stellingen aangenomen dat het verband volleding weg raakt...

Het verhaal is duidelijk een hond is snel, sneller dan welk kind ook wil zijn, onvoorspelbaar ook...het verhaal van de mevrouw spreekt boekdelen...
De hond ging achter de meeuwen...het arme (en trouwens prachitge beest) beestje z'n volste recht

Ff los van de 40 mtr regel, de crux zit'hem in het onvoorspelbare..daar valt vaak niet op te anticiperen...

Regels aanpassen voor beide partijen en elkaar het licht in de ogen gunnen, ik zeg ff 700 mtr hond aanlijnen en wij ff flink op de rem als er toch wat loosloopt
Gepost door: EvilFreD op 07-02-2011, 22:53

Waar jullie toegestaan zijn zouden honden gewoon niet toegestaan mogen zijn (en zelfs simpelweg wandelaars niet) en andersom.
En ook niet in aan elkaar grenzende gebieden.
Ik heb het elders op t net ook al gezegd: een hondenlosloopgebied instellen vlakbij een gebied waar met buggies geracet is het zelfde als een speeltuin aanleggen op de middenberm van de a2!

Daarom blijf ik van mening dat vóóral de gemeente in de fout is gegaan.
Uiteraard pleit dat de buggier in kwestie niet vrij, maar ik wil nog accepteren dat een ongeluk in een klein hoekje zit.

Feit blijft dat er een behoorlijk groot gevaar gepaard gaat met dit soort hobbies en dat word denk ik ook niet ontkend door jullie.
Daar horen strikte regels bij en geen 'laat de gemeenschap het maar in goede harmonie met elkaar oplossen' mentaliteit.

Offline EvilFreD

• Kwispeltje
  • Kandanou?
« Reactie #27 Gepost op: februari 08, 2011, 00:04:21 am »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #28 Gepost op: februari 08, 2011, 00:29:06 am »
ff van die Barry:
Citaat
nu is het dan jammer genoeg echt mis gegaan,maar ik blijf er bij dat dit zeker niet alleen de schuld is van de buggyers en de gemeente
maar ook van alle honden bezitters die zelf ook hun verantwoordlijkheid moeten nemen op de locatie ijmuiden

dat hij dan bij de gemeente gaat vragen naar een hondenvrij strand, zodat hij kan kiten naar hartelust

dat er ook geen kinderen mogen komen, geen andere mensen... alleen zij.

en de verantwoordelijkheid ligt wel degelijk (zoals Evilfred schrijft in zijn tekst) bij de gemeente. Zij hebben beslist dat daar honden los mogen... (ik bedoel daarmee dat je het niet kan zien OP het strand zelf)

en volgens mij is er ook geen duidelijke lijn getrokken waar honden los kunnen en vanaf waar kiters mogen...

(net zoals je bijv niet kan zien waar de Bredense grens start, met als gevolg dat veel loslopende honden (toegelaten op het stuk strand Oostende, grens Bredene) op het grondgebied van Bredene wandelen...

nog eentje

Gepost door: Piglet op 07-02-2011, 22:32
Citaat
Volgens mij in een losloop gebied, moet je hond dan wel onder appél hebben staan.
Is dit niet het geval, is het risico voor de eigenaar van de betreffende hond.

euh... het is de bedoeling in een losloopgebied dat je hond kan rennen en spelen naar hartelust...

zonder enig gevaar van rijdende dingen...

anders kan je evengoed op de snelweg gaan wandelen met je honden  :krab:

dus de uitspraak 'risico voor de eigenaar van de betreffende hond' vind ik er ver naast...

Dat je je hond onder appél moet hebben tgo andere hondeneigenaren - die ook daar wandelen omdat ze daar mogen wandelen met hun honden los... daar kan ik inkomen. Tenslotte is het enkel en alleen maar de bedoeling dat je die 'soort' daar ziet...

en tot slot... in het algemeen

Het is 'slechts' maar een hond... zo reageren zij...

als er een kind de baan oversteekt en het wordt gegrepen door een wagen... dan is het niet de schuld van de wagen  maar van het kind...

als er een kind zou worden aangereden door een kiter... hoe zouden ze dan reageren?

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline EvilFreD

• Kwispeltje
  • Kandanou?
« Reactie #29 Gepost op: februari 08, 2011, 00:45:17 am »
Ik heb daar dus ook al gezegd inmiddels dat waar zij toegelaten zijn niemand ander zou moeten mogen komen en andersom.
De gemeente heeft hier de taak om dat te regelen.
Loslopende honden tussen 100 an t uur rijdende karretjes is niet verantwoord.

En in niet strikt afgebakende gebieden waar honden los mogen lopen (en ook andere mensen welkom zijn) is het wel degelijk volgens de wet zo dat die hond ten allen tijde onder direct áppel moet staan van de begeleider.
Sorry DF, maar wet is wet.
In gemeentes waar je hond buiten de bebouwde kom los mag, wil dat nog niet zeggen dat het mag kunnen gebeuren dat ie ineens de weg oversteekt, of een fietspad op wandelt. In dat soort gevallen ben jij als begeleider toch écht verantwoordelijk.

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal