Auteur Topic: .Hond dood gereden op het strand van IJmuiden door een kitebuggier!+petitie  (gelezen 34020 keer)

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
.Hond dood gereden op het strand van IJmuiden door een kitebuggier!+petitie
« Gepost op: februari 07, 2011, 13:43:12 pm »
Gelezen op een ander forum en door onze uitstappen weet ik hoe erg het op de NL stranden aan het worden is.  :doh:
Citaat

..Hond dood gereden op het strand van IJmuiden door een kitebuggier!

Dyami heeft het niet overleeft.. INGEZONDEN
Oorspronkelijk kom ik uit Brabant,maar ik ben vanaf baby af aan opgegroeid met strand en zee,de 1e tijd van mijn leven was dat in zeeland. Op een tweesprong in mijn leven ben ik naar Amsterdam verhuisd en ontdekte zo met de honden het strand van IJmuiden. Meteen had ik t gevoel hier ben ik thuis en niet lang erna ben ik naar IJmuiden verhuisd. Sinds die dag, nu al weer iets van 18 jaar geleden, ben ik bijna dagelijks met mijn honden op het strand te vinden. Daar vind ik mijn rust en kan ik mijn chronische pijn even proberen te vergeten, mijn hoofd leeg maken en weer wat energie op doen.
In de loop der jaren werd t strand steeds drukker,zeker toen het ontdekt werd door de kitebuggiers en blowkarts en wat al niet meer. Het strand leek af en toe wel de Kalverstraat en ontspannen wandelen was er niet meer bij,zeker in het weekeind niet. Het strand oversteken is bijna onbegonnen werk. En dus vermeed ik het strand op drukke dagen of als er veel wind stond.
Een aantal jaren terug werd er een gebied afgebakend speciaal voor de kiters en op internet en de site van de gemeente is te lezen wat de regels zijn en daar staat ook dat ze 40 meter van de vloedlijn moeten blijven! Vorig jaar werd het stuk strand waar je met de honden los mag in de zomer nog meer ingeperkt, en zetten we 1 stap daarbuiten met hond van de lijn krijg je een bekeuring van 90 euro!
Maar ben je een buggier of kiter en je houdt je niet aan de regels, dan valt het onder het gedoogbeleid. Meerdere malen heb ik al de politie gebeld als ze gevaarlijk hard en dichtbij mensen en honden over het strand raasden. Hele groepen krijgen er les en niemand die iets af weet van welk gebied voor hun is en totaal geen uitleg of wat dan ook wordt daar over gegeven. Van de politie kreeg ik als antwoord dat ik moest bellen als er op dat moment gevaar dreigde, dan zouden ze komen en meteen handelen.
Vanmorgen twijfelde ik nog of ik niet naar t bos zou gaan,maar het strand won, even de wind door onze haren. Niemand op t hele strand te zien, behalve 3 buggiers. Toen ik bijna bij de vloedlijn was, vond een van hen t al nodig om precies tussen de honden door te gaan. Ik heb toen nog een boos gebaar gemaakt, van pas nou op. Ik ben met de honden vlak langs de vloedlijn gaan lopen, maar zag al wel dat ze gevaarlijk dicht langs de vloedlijn raasden. 1 schudde zijn hoofd toen hij langs raasde, alsof ik daar gevaarlijk liep!! En ik zag al dat dit te gevaarlijk zou zijn,dus had mijn telefoon al in mijn handen om de politie te bellen. Toen ik zag dat 2 van de honden naar voren renden achter wat meeuwtjes aan, maar ik zag ook dat verderop de kiters om draaiden en mijn kant op kwamen. Ik heb nog gegild naar mijn honden, maar door de wind hoorde ze me niet. En ik dacht/hoopte nog dat die buggier nog wel iets van een verstand zou hebben en de afstand tot de vloedlijn wat groter zou maken. Het strand is zo`n beetje een kilometer breed, maar nee lekker langs mensen en honden razen dat is pas sport! Hij heeft nog iets geprobeerd uit te wijken, maar als je met minstens 100 km per uur aan komt racen zonder remmen,dan kan een kind nog voorspellen dat er ongelukken gaan gebeuren. Mijn hond, net 4 jaar oud geworden, die over 2 maanden puppies zou krijgen, had totaal geen kans. Ze werd vol in d`r flank geraakt,ging over de kop en brak haar nek! Ze slaakte nog 1 gil van pijn, probeerde te gaan staan en bleef toen liggen. Bij haar gekomen was het nog 1 zucht en vloeide al het leven uit haar weg.
Voor sommigen is het misschien maar een hond, maar voor mij was ze mijn alles. Zij is de reden waarvoor ik s`morgens wakker wordt en mijn bed uit kom en die er voor zorgt dat ik in beweging kom en blijf wat oh zo belangrijk is voor mij. Je hoeft ze niks uit te leggen, onvoorwaardelijke liefde is wat ze geven. Het is nu stil in huis en het gemis is groot. Totaal onwerkelijk ook nog, zo rende ze nog en zo is ze dood! Volkomen machteloos voel ik me,intens verdrietig en ik weet even niet hoe ik nu verder moet.
Wat ik wel weet is dat t strand weer veilig moet worden, wat buiten de honden t aller fijnste was in mijn leven, is nu 1 grote nachtmerrie. Hoe kan ik ooit nog onbezonnen aan t strand wandelen?
Ik krijg mijn hond er nooit mee terug, maar ik hoop nu dat er eindelijk eens mensen wakker worden. Nu is het een hond die overreden wordt op een plaats die een van de weinige plekjes is waar ze los mogen lopen, de volgende keer is het een kind of volwassene! Daarom ga ik hier op alle mogelijke manieren mee in de publiciteit in de hoop dat gemeente en politie wat gaat doen en ook blijven controleren en het strand weer een veilig strand voor iedereen wordt!
Leven en dood…..een seconde van elkaar verwijderd! Rest in peace Dyami
http://witteherder.nl/petitie/

.Delen|Meld ongepastStuur dit artikel

http://witteherder.nl/petitie/
« Laatst bewerkt op: december 04, 2020, 15:41:00 pm door Hans »
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Re:.Hond dood gereden op het strand van IJmuiden door een kitebuggier!+petitie
« Reactie #1 Gepost op: februari 07, 2011, 14:24:50 pm »
 :cry: :cry: :cry:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #2 Gepost op: februari 07, 2011, 14:37:24 pm »
Er is niet één hond dood eh...

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #4 Gepost op: februari 07, 2011, 14:49:20 pm »
ik had het verhaal van Dyami ook op een Nederlands forum gelezen,'k  was er echt niet goed van,
mij zouden ze ook kunnen wegdragen vrees ik, verschrikkelijk zoets :sad:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #5 Gepost op: februari 07, 2011, 14:55:22 pm »
Wat lezen we op de site van Velsen? (hoofdgemeente van Ijmuiderslag, waar het is gebeurd)

http://www.toerismevelsen.nl/Strandzonering.113.0.html

nog eens quoteren:
Citaat
Het kitebuggyen kan plaatsvinden op Activiteitengebied 3. De beoefenaren van het kitebuggyen zijn uitgenodigd om te komen met een voorstel waarin wordt geregeld hoe op een verantwoorde wijze deze sport kan worden bedreven. Vooral de veiligheid van de overige strandgebruikers is hierbij van belang. Zolang de gemeente het vertrouwen heeft dat de kitebuggyclub in staat is regulerend op te treden wordt kitebuggyen toegestaan. Het toestaan hiervan moet echter worden beschouwd als een proef, die ook tussentijds kan worden beeindigd als mocht blijken dat de regels niet (kunnen) worden gehandhaafd.

dat ze ze dan maar meteen beëindigd!

info@velsen.nl als je dat ook vind... kopieer de tekst, plak dat in je mail en zet eronder: 'dan zit er maar één ding op => beëindigen!!! '
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2011, 15:12:50 pm door dogsfriendly »

Offline Binno

• Platsmoeltje

Offline greatballsoffire

• Deugenietje
  • *
« Reactie #7 Gepost op: februari 07, 2011, 16:31:09 pm »
Dat is echt een verhaal om kippevel van te krijgen . Ik ken de hond of het baasje niet, maar, het gaat me echt door merg en been.
Hoe gestoord kan je zijn ?
En, de reaktie's die je dan onder het artikel wat DF gelinkt heeft leest zijn ook vaak om te  :puke:.

Verleden jaar gingen we met vrienden in putje winter wandelen Van de Panne naar Koksijde . Komt daar op een bepaald moment een auto van de stedelijke diensten in een rotvaart het strand van De Panne opgereden . De honden liepen los.
Alles vlug bij ons geroepen. Gelukkig luisterden ze direkt. Ik heb dan gezegd. "Moest er 1 vd honden iets voorgehad hebben door die r*tz*kken dan stond ik voor mezelf niet in. " En, dat meen ik .
Verder moet ik er wel bij vermelden dat we ze dan de hele tijd aangelijnd hebben tot die "Formule 1 rijders "   :wink: terug verdwenen waren.
Wij hebben nu eenmaal niet zo'n vertrouwen in de goodwill en (of) het gezond verstand van andere medemensen.
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2011, 23:06:51 pm door greatballsoffire »

Offline EvilFreD

• Kwispeltje
  • Kandanou?
« Reactie #8 Gepost op: februari 07, 2011, 16:46:16 pm »
Volgens het bericht op de site van de Kitebuggyclub hield de kitebuggier zich niet aan de regels.
Maw, hij is dus ook vervolgbaar!

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #9 Gepost op: februari 07, 2011, 16:47:37 pm »
zoals de dame dus al zei in haar bericht...

ivm de reacties onder dat artikel (Telegraaf), had ze nog nooit gelezen eigenlijk...

zijn mensen die overal de pest aan hebben, denk ik dan maar...

Offline EvilFreD

• Kwispeltje
  • Kandanou?
« Reactie #10 Gepost op: februari 07, 2011, 16:49:05 pm »
Overigens vind ook dat wel degelijk ook de gemeente de fout in is gegaan.
Een hondenlosloopgebied én een kitebuggygebied naast elkaar (of toch minstens op een steenworp van elkaar) is hetzelfde als een onafgebakende hondenlosloopweide naast een snelweg!

Offline greatballsoffire

• Deugenietje
  • *
« Reactie #11 Gepost op: februari 07, 2011, 16:49:36 pm »
Volgens het bericht op de site van de Kitebuggyclub hield de kitebuggier zich niet aan de regels.

Dat is zo. Maar, daarmee krijgt die dame haar hond niet terug denk ik dan .

Offline EvilFreD

• Kwispeltje
  • Kandanou?
« Reactie #12 Gepost op: februari 07, 2011, 16:51:18 pm »

En is dat een reden om niet te vervolgen?  :kweetni:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #13 Gepost op: februari 07, 2011, 16:52:31 pm »
net zoals ik dacht, toen ik dat las de link die Binno plaatste...

en de man loopt 'mogelijks' een sanctie op... zet hem gewoon uit de club, simpel... als hij dat nu deed, zal hij dat wel nog hebben gedaan (zich niet aan de regels houden)...

en wat EF schrijft is ook correct...
Citaat
is hetzelfde als een onafgebakende hondenlosloopweide naast een snelweg!

zoals ze hier in oostende doen dus  (drukke 2vaksbaan)

Offline greatballsoffire

• Deugenietje
  • *
« Reactie #14 Gepost op: februari 07, 2011, 17:00:49 pm »

En is dat een reden om niet te vervolgen?  :kweetni:

Heb ik dit getikt ? Ik denk het niet ... .  :kweetni: Die gedachte is zelfs nog niet bij me opgekomen .. . .

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal