Auteur Topic: U reist met de trein in België  (gelezen 4796 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
U reist met de trein in België
« Gepost op: januari 20, 2011, 13:40:23 pm »

NMBS
www.nmbs.be

http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbewijzen/biljetten/biljet-huisdier.aspx

Klassieke dagtreinen

Je kleine huisdieren kunnen meereizen

Je huisdier reist gratis als het vervoerd wordt in een mand of een kooi waaruit het niet kan ontsnappen. De maximum toegelaten afmetingen zijn 55cm lang, 30cm hoog en 30cm breed.

Je hond mag meereizen aan de leiband. Voor hem koop je een biljet in 2de klas tegen 50% korting (1), met een maximum bedrag van 2,00 EUR (2) per enkele reis, ook als jij zelf in 1ste klas reist.

Als je je hond regelmatig meeneemt met de trein, dan kan je ook voor hem een 10-rittenkaart kopen. En als je zelf met een Key card reist, dan is het toegestaan om voor je hond een bijkomende lijn op de Key Card in te vullen.

Je hond mag in geen geval de zitplaats van een reiziger innemen.

Alleen in Frankrijk hebt u voor uw dier een speciaal vervoerbewijs nodig waarvoor een vaste prijs aangerekend wordt.

Belangrijk

De aanwezigheid van je hond mag in geen enkel geval een gevaar betekenen of hinderlijk zijn voor de andere reizigers of voor de treinbegeleider, wat niet betekent dat je hond verplicht een muilband moet dragen. Wordt de aanwezigheid van je hond als hinderlijk of gevaarlijk ervaren door de andere reizigers of de treinbegeleider, dan kan deze laatste eisen dat je je hond een muilband aandoet. Heb je geen muilband of weiger je die aan te brengen, kan de treinbegeleider je verplichten uit te stappen in het volgende station.

OPGELET: het vervoer van dieren is NIET toegelaten in Noorwegen, Finland, Groot Brittannië, Ierland, Joegoslavië. In Spanje zijn huisdieren alleen in bedrijfrijtuigen toegelaten. In Duitsland worden er geen agressieve honden toegelaten. In Italië, worden er geen honden toegelaten in de treinen "Eurostar Italia".

De geleidehond van een blinde of een assistentiehond wordt gratis vervoerd.

Nachttreinen

In een slaap- of ligrijtuig kan uw huisdier enkel mee indien u de volledige afdeling gereserveerd hebt.
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2013, 14:28:46 pm door *~*DF*~* »

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
Re:U reist met de trein in België
« Reactie #1 Gepost op: februari 18, 2011, 21:06:12 pm »
heel intressant om te weten  bedankt voor de info  :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Re:U reist met de trein in België
« Reactie #2 Gepost op: februari 18, 2011, 22:36:55 pm »
Ooit eens int verleden (lees ca 3-4j terug) met de trein gereisd, samen met Dixie... die bleef mooi bij mij zitten. Niemand die er wat van zei... en ik betaalde slechts de helft van het bedrag dat ik moest betalen. Ik vind dat een redelijke regeling...

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal