Hallookes allemaal,
Kom ik nog eens binnen vallen met mijn belevenissen.
Naast de gebruikelijke wandelingen en uitjes weinig te melden gehad. Maar nu hebben we wel weer een leuk uitje gemaakt met de baasjes.
Donderdag was er al iets van te merken in huis. Opruimen, poetsen, een koffer voor de baasjes en 1 voor ons die het vrouwtje ging klaar zetten..... Hm, hier gaat weer iets gebeuren.
Vrijdag vertrekken de baasjes eerst alleen....zou ik me dan toch vergist hebben?
Nee hoor, daar zijn ze weer!! En nu beginnen ze met alles in de auto te laden, onze tuigjes aandoen, wij de achterbank op en daar gaan we, op weg naar Zomergem volgens het vrouwtje. Nooit van gehoord, dus voor zus en mij weer een nieuw avontuur!
Overnachten doen we bij B&B Sommergem. Aangekomen komen 2 vriendelijke heren op de baasjes af om ze even wegwijs te maken en daarna mogen wij op ondrzoek uit. In elk geval hoor je ons al niet klagen over de kamer! Hier hebben we heel wat lig en verstop plekjes!

Ook voor de baasjes van alle gemakken voorzien en een mooi uitzicht:

Kijk! Das mijn "ik ben content" smoeltje

De tuin verkennen. Wel aangelijnd want er loopt een poes rond die woont daar en Layla en ik houden niet van poezebeesten Grrrrrr

Deze hangt boven onze deur, vrouwtje vind dat sjiek, hmmm, ik weet niet???

Klaar voor een eerste wandeling:

Hier zou de kasteelroute lopen, maar verhard en veld, dus weer terug naar de auto en verder zoeken:

Komen we onderweg iets bekends tegen

Hier is een strookje bos om te wandelen, gaan we gelijk gebruik van maken.

Staat ook een bidplaats met overdekte hokjes voor als het regent:

Na de wandeling gaan we wat eten en drinken in het centrum van Zomergem bij "De scheve zeven"
Beetje uitzicht van op het terras:

Daarna zijn we nog een avondwandeling gaan doen en vervolgens vroeg bedje in. Zowel de baasjes als zus en ik waren wat gaar van de lange reis in een zeer warme auto.
Dag 2 hebben baasjes eerst lekker ontbeten. Daarna maakte vrouwtje een selfie in de deur van de sauna :P en gingen we eerst een rondje rond de paardeweides wandelen voor onze behoeften:

Nog even genieten op 1 van de verschillend aangelegde terrasjes:

Vervolgens auto in en richting Brugge!!
Stationsplein Brugge:

Parkje door:

Den Albert hoor ik ze zeggen

Eerst klein stukje markt:

Dan waar we voor kwamen, den toerist uithangen, gevel bekijken en genieten:

Natuurlijk ook terrasjes doen
drankstop nr1

En verder

Kerstwinkeltje

2e drankstop

En stapperdestap

Vrouwtje en ik op terrasje nr3

We hebben maar extra hard genoten van dit terrasje! Wat zijn wij hondjes toch goedkoop tegenover onze baasjes he ;)

Even kijken waar we naar toe moeten

En zo lukt het Brugge om verkeersarme straten in het centrum te hebben

Nog even piepen langs de foor

Een gevelkappelleke kan ook beter gebruikt worden, dat zie je maar

Nog wat leuk uitzicht

En etentje waar we begonnen zijn

Dan terug naar de B&B

Waar we nog wat buiten gaan zitten genieten

Ondergetekende met nog steeds Happy Face!

Layla, moe, maar ook HappyPeppy

Nog een laatste wandeling achter de tuin bij de paardjes

Ondertussen ook een mooie lucht boven ons

En naar bedje toe

Normaal zouden we vandaag nog een uitstapje doen, maar omdat het al erg warm is bij het opstaan en zus en ik ongelooflijk moe zijn en ons niet willen laten aanlijnen hebben de baasjes beslist om enkel te ontbijten, even nog van de tuin genieten en naar huis terug te keren
Kijk maar eens hoe moe we zijn

Genieten van het terrasje bij de B&B

Onze ontbijtplaats

Baasje ondertussen inladen

Zo auto klaar

Terug naar huis. Na een zeer warme rit van 2 uur ben ik toch wel blij dat ik terug in mijn eigen mandje kan liggen. Doodmoe van het mooie weekend wensen Layla en ik jullie dan ook veel leesgenot toe. Wij gaan nog even onze oogjes toe doen!
ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz