Auteur Topic: Info gevraagd  (gelezen 8758 keer)

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
Re:Info gevraagd
« Reactie #15 Gepost op: oktober 15, 2010, 07:36:39 am »
ja dat denk ik dat het beste is hele lekkere snoepjes geven en
dan bedoel ik lever , kaas , kip , hespblokjes iets dat hij nooit krijgt en superlekker is
soms is het een beetje zoeken voor wat snoepje je hond uit zijn dak gaat
in het begin zou ik ook starten met na elk toestel iets te geven ,,, want als je te snel naar drie toestellen of meer gaat heeft hij weer de kans om te gaan lopen / snuffelen
Zita   HIER   word heel veel geroepen in het filmke en heeft totaal geen invloed op Zita
dat zou ik niet meer roepen , Belle word daar nog meer gestrest van
ik zou een ander woordje aanraden en direkt ook beginnen te trainen appart van de toestellen
dus een ander woordje voor kom hier zoeken en dat woordje aan leuke dingen koppelen

iets totaal anders Siebe mijn bange berner sennen gaat ook naar een HS om iets te leren
door zijn angst gaat alles traag en ik heb altijd 3 verschillende lekkere snoepkes bij
meestal is dat kaas , lever , en hespblokjes , gewoon omdat ik weet dat na 20 minuten
begint het eerste snoepke al niet meer zo intressant is en dan komt het 2 boven en dan heb ik weer
alle aandacht van Siebe , dit doe ik nu 3 weken en hij leert zienderogen bij , verleden week gingen we op een ander plein lopen en voor hem was dat weer genoeg om gestrest te zijn dus weer een ander snoepeke gebnoemen en het ging beter

misschien moet je dat met Zita ook doen na een tijdje te trainen een ander lekker snoepje geven om haar aandacht weer te houden

veel succes met de training :thumbs:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • There is no greater friend than a faithful dog!
Re:Info gevraagd
« Reactie #16 Gepost op: oktober 18, 2010, 16:53:00 pm »
Ik zou ook proberen lekker snoep te gebruiken en dat enkel en alleen te geven tijdens de agility training.
jZita   HIER   word heel veel geroepen in het filmke en heeft totaal geen invloed op Zita
dat zou ik niet meer roepen , Belle word daar nog meer gestrest van
ik zou een ander woordje aanraden en direkt ook beginnen te trainen appart van de toestellen
dus een ander woordje voor kom hier zoeken en dat woordje aan leuke dingen koppelen
Ik sluit me volledig bij Ximmeke aan.
Ik zou ook niet meer zoveel 'Hier' roepen als ze gaat lopen.
Dat heeft toch niet veel effect op Zita en ze leert er niets mee.
Ik zou haar het komen helemaal opnieuw leren en een ander woordje gebruiken.

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal