Auteur Topic: Dino in opleiding  (gelezen 9418 keer)

Offline Linsey

• Blaffertje
Re:Dino in opleiding
« Reactie #30 Gepost op: april 04, 2011, 11:25:46 am »
Gisteren proefbrevet gehad met Dino op de LAMcup in Meerhout.

2 min liggen was hij veel aan het snuffelen, af en toe zijn achterwerk omhoog. Dan de sla-om rond de honden, die ging heel goed met heel veel show zoals we van Dino gewoon zijn (precies een paradepaardje zoals hij volgt :tong: ). Bij de losse wandeling naast een hond, was het begin goed maar hij zag een leuk blaadje liggen en moest daar toch even stoppen om te kijken wat het was, bijbevel en toen was hij terug bij (kreeg wel zelf de opmerking dat ik teveel met mijn hand aan het bewegen was aan de zak waar de snoepjes inzaten :eehm: ). Oproepen geen zitvoor en geen voet, zitvoor dat wist ik dat lukt nog niet altijd goed hij raced mij nog vaak voorbij :fluit: Bij de voet zag hij achter hem een leuk toestel en wilde toch wel gaan kijken wat dat nou juist was (hij is nogal nieuwsgierig), dus geen voet en dan heb ik bijbevel gegeven om hem terug bij mij te krijgen (uiteindelijk is het proefbrevet dus ook een beetje training). Apport zonder afwerking (geen zitvoor en geen wachten), dat heb ik hem nog niet geleerd :wink: Plaats zenden, geen zitvoor, hij liep ditmaal niet voorbij maar ging schuin zitten. Houdingen gingen supergoed alleen wachten ze wel heel lang bij van lig naar zit te gaan om de ja te zeggen  :hmm: En dan uiteindelijk zeiden ze het en ging Dino op de 'zit' zitten van de keurder, normaal doet hij dit perfect. Tandjes zien, zoals gewoon al heel zot aan het kwispelen toen hij de keurder zag naderen en met moeite hem in de zit gehouden om zijn tandjes te kunnen laten zien, hij ziet tegenwoordig heel graag mensen :hihi:

87/100 nu nog wat werken aan de afwerking. Maar blijkt nog maar eens dat Dino zeker nog niet volwassen is, hij reageert overal nog heel pups op. Hij is een beetje een laatbloeier. Hij heeft pas deze week ontdekt dat er ook teefjes bestaan, hij is nu bijna 10,5 maand en dat is echt wel een pak later dan Kai :lol:

Maar zo eerste keer op vreemd terrein is eigenlijk heel goed meegevallen.
« Laatst bewerkt op: april 04, 2011, 11:28:42 am door Linsey »

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
« Reactie #31 Gepost op: april 04, 2011, 11:37:48 am »
 :klap: :klap: :klap:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #32 Gepost op: april 04, 2011, 12:01:07 pm »
Toch leuk om te lezen hoor :lol:

en beter een laatbloeier dan ééntje die veel te snel achter de teefjes aangaat :lol: (vind ik)

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #33 Gepost op: april 04, 2011, 13:05:55 pm »
 :clapping: :clapping: :clapping: da's toch al niet slecht !

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #34 Gepost op: april 04, 2011, 18:46:06 pm »
laatbloeier misschien ja, en een tikje eigenwijs ook zeker :hihi:
toch goe gedaan :thumbs:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • There is no greater friend than a faithful dog!
« Reactie #35 Gepost op: april 08, 2011, 19:07:18 pm »
Dat is toch al goed.

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #36 Gepost op: april 13, 2011, 16:46:56 pm »
En nu even pauze en dus geen groepstraining meer, Dino verveelt zich dood (beetje raseigen, snelle leerlingen die zich snel vervelen), ik doe onder de training al wat toestellen, maar ondertussen is hij al gewend aan zowat alle toestellen, dus er valt niet veel meer te leren voor hem momenteel.
26 april, 3 mei, 10 mei en 17 mei dan extra trainingen op de hondenschool waar we brevet gaan doen, dat zal het zo een beetje zijn. Misschien dat ik de week voor 1 mei (clubmatch) nog eens een training meedoe, maar nu even niet.  :wink:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #37 Gepost op: april 21, 2011, 22:16:53 pm »
 :thumbs:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal