Auteur Topic: Wandelgps  (gelezen 33141 keer)

Offline Moozer

• Snuifdooske
  • Geslacht: Man
Re:Wandelgps
« Reactie #15 Gepost op: november 14, 2010, 01:27:51 am »
Voor mij zou het beter BeFra zijn.
Die Lux zit er sowieso bij.

Offline Sabrina

• Puppedup
  • *
« Reactie #16 Gepost op: november 14, 2010, 01:38:08 am »
ik heb de topo kaart

op de routeplanner zouden (volgens hetgeen ik lees) straatnamen erop staan. OOk staan de GRpaden en dergelijke er apart op  :kweetni:

Offline Moozer

• Snuifdooske
« Reactie #17 Gepost op: november 14, 2010, 01:40:02 am »
Ja, zonet gelezen op de site van Garmin.
Denk da'k die routeplanner ga aanschaffen.

Offline Hans

• Administrator
  • Blaffertje
« Reactie #18 Gepost op: november 14, 2010, 02:16:01 am »
Ter info, de nieuwste topo kaart is ook verkrijgbaar voor de BeNeLux. Ik heb onlangs deze aangeschaft.

Frankrijk moet je apart aankopen - wat ik je tenzeerste kan aanraden. Ik heb hier de volledige topo kaart van Frankrijk liggen, maar zal waarschijnlijk niet lukken om deze te ontlocken voor jou om te gebruiken als test. Al aan gedacht om deze eens te huren voor een W-E met de topo die jij wilt er op? Beslis je aan te kopen krijg je je centen terug.

Onlangs heeft een collega van mij de Edge 450t gekocht om te geocachen en hij is er zeer tevreden mee. Goede ontvangst en handig touchscreen.

Offline Moozer

• Snuifdooske
« Reactie #19 Gepost op: november 14, 2010, 02:21:39 am »
Morgen eens snuffelen bij As Adv.
Daar hebben ze veel kaarten.

Offline yvy

• Kwijlfabriekske
  • *
« Reactie #20 Gepost op: november 14, 2010, 18:33:11 pm »
Ben al een paar dagen aan het uitzoeken wat outdoor of wandelgps betreft en 'kgeraak er maar nie uit zenne,veel te veel keus en er is altijd iets ,te duur,geen compas,ontvangst enz.
Als er hier mensen zijn die raad kunnen geven of zelf enen hebben laat het me dan maar weten en natuurlijk liefst zo rap mogelijk,want tegen midden december zou ik er al enen willen hebben.
Midden december omdat ik dan al wil oefenen en wat wegwijs wil worden wat gebruik en toepassingen betreft.

Zelf heb ik al enkele toestellen in mijn hoofd zitten waaronder de Dakota 20 , Etrex Vista HCX , Gpsmap 62 of de Gpsmap62S , Oregon 450.maar die laatse 2 zullen wel te duur zijn naar mijn inziens.

Ik vraag me zelfs af of de Garmin 60Cx  nog nieuw te krijgen is bij Gps center. :kweetni:

Ben voortdurend aan het kijken  op de sites van Garmin.be , Gps center.be , Garmin.mijngpsshop.be en Asadventure.be enz...

En hoe meer ik lees hoe moeilijker en hoe zotter ik word en nu weet ik het helemaal niet meer.
Ook wat de extra's zijn die je bijkoopt zoals topokaarten,want 'klees hier nu ook van routeplanner,citynavigator enz..

Wat ik zeker zou willen is topokaart van Benelux en zeker en vast de volledige topo kaart van Duitsland en voor de rest ????

Daarom vraag ik hier aan iedereen die iets weet over wandelgps en/of er zelf enen heeft om mij hier eens bij mijn keuze te helpen,wat goeie wandelgps betreft en wat je zeker allemaal nodig hebt wat kaarten enz. betreft
De wandelingen die wij doen zijn enkel Belgie,Nederland en zeker Duitsland.

Dus beste vrienden en vriendinnen laat jullie maar gaan,want zonder hulp zal ik op mijn pensioen leeftijd anders nog altijd genen hebben  :cry: :doh: :hm:

@Moozer anders voor topokaarten ed eens kijken op volgende link http://garmin.mijngpsshop.be/
« Laatst bewerkt op: november 14, 2010, 18:38:49 pm door yvy »
www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -

Offline Moozer

• Snuifdooske
« Reactie #21 Gepost op: november 14, 2010, 19:53:51 pm »
Kweetnie of het model dat ik heb nog nieuw te krijgen is. Denk eerder van niet.
De opvolger is de GpsMap62.
Topokaart van Duitsland is verkrijgbaar (o.a. bij Pixmania, op bestelling bij AS Adv)
Wat wil je er mee doen?
Ikzelf: route uitstippelen vooraf op de pc, route bewandelen en opslaan, delen en beschrijven van die route zodat anderen ook die wandeling kunnen doen. Handig dat je onderweg je afstand weet, snelheid. Tijdens de wandeling van route veranderen of een alternatiefje uitproberen. Wandelingen via internet downloaden, op de GPS zetten en bewandelen. Van punt A naar B rijden is ook wel handig. Al de rest is 'nice to have'. Je kan er toch geen koffie mee zetten.
Enkele nieuwe toestellen hebben touchscreen, niet voor mij. 'k Geraak al mijn GSM niet gewoon...

Hehe, precies wel een goeie koop gedaan met die occasie.

Offline yvy

• Kwijlfabriekske
  • *
« Reactie #22 Gepost op: november 14, 2010, 20:01:00 pm »
Ik wil er zowat hetzelfde meedoen als jou,Moozer
Wandelen,niet verloren lopen,weg terug vinden,routes van pc op gps zetten en omgekeerd,routes die bewandeld zijn met gps op pc zetten en delen met anderen,zoals de kruimelroutes,wandelingen volgen
en als het kant moet er mogelijkheid zijn om een extra sd kaart te plaatsen,maar niet noodzakelijk

Offline Sabrina

• Puppedup
  • *
« Reactie #23 Gepost op: november 14, 2010, 21:44:28 pm »
ik zou dan zeggen, spring eens binnen bij GPScenter in Oedelem of in een AS Adventure. Je koopt dan nog ene waar je wil. Je kan ze daar es bekijken en hebben de meeste modellen wel liggen

De kaarten zijn bij allemaal dezelfde, er zullen niet meer paden opstaan omdat het een duurdere is.

Als je reacties leest, komt de 60 of nu 62 er op gebruiksvriendelijkheid er overal goed uit.

geen compas : zit erop en heb ik nog nooit gebruikt
geen ontvangst : nog niet voorgehad in Belgenland

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #24 Gepost op: november 14, 2010, 22:06:39 pm »
Citaat
Ikzelf: route uitstippelen vooraf op de pc, route bewandelen en opslaan, delen en beschrijven van die route zodat anderen ook die wandeling kunnen doen. Handig dat je onderweg je afstand weet, snelheid. Tijdens de wandeling van route veranderen of een alternatiefje uitproberen. Wandelingen via internet downloaden, op de GPS zetten en bewandelen.

Idem - ik amuseer mij vooral met zelf routes uit te tekenen - of bestaande te combineren.

Ik heb ook een Garmin gpsmap60Cs met de gewone topokaart erop. Buitenland heb ik niet nodig, staan in Belgie nog stippenlijntjes genoeg  :8

Offline yvy

• Kwijlfabriekske
  • *
« Reactie #25 Gepost op: november 15, 2010, 01:30:30 am »
ik heb zaterdagnamiddag al een email gestuurd naar gps center en heb gevraagd om wat richtlijnen en gemeld wat betreft gebruik ervan.
Wacht nu het antwoord af en kan dan beslissen wat en hoe.
Je denkt nu misschien waarom in godsnaam via email.....
Wel,als ik eerst ga , dan krijg je allemaal dingen te zien en te horen en wanneer je buitenkomt weet je maar de helft of nog minder van wat er is gezegd en omdat wat tegen te gaan heb ik het zo aan boord gelegd.
Als hij antwoord dan weet ik misschien al wat meer en kan ik mij dan voor bereiden en eventueel de nog nodige vragen opschrijven totdat ik daar langs ga.

Het jammere van de hele zaak wat betreft gps center is dat de site helemaal verouderd is en dat de nieuwste toestellen er zelfs nog niet opstaan,maar swoit......

Nu hoop ik alleen maar dat hij antwoord ,want dat schijnt daar een heel zwak punt te zijn.

Ben zaterdag reeds naar As Adv. geweest en daar hadden ze mij vooral de Garmin Dakota 20 aangeraden.

Maar het is natuurlijk ook eens goed om andere gps houders of mensen met ervaring te raadplegen ,aléja, da denk ik toch.
Dus in feite wat kaarten uitmaakt, zijn ze vrijwel allemaal gelijk......

Offline Moozer

• Snuifdooske
« Reactie #26 Gepost op: november 15, 2010, 08:59:51 am »
Ter info, de nieuwste topo kaart is ook verkrijgbaar voor de BeNeLux. Ik heb onlangs deze aangeschaft.

Frankrijk moet je apart aankopen - wat ik je tenzeerste kan aanraden. Ik heb hier de volledige topo kaart van Frankrijk liggen, maar zal waarschijnlijk niet lukken om deze te ontlocken voor jou om te gebruiken als test. Al aan gedacht om deze eens te huren voor een W-E met de topo die jij wilt er op? Beslis je aan te kopen krijg je je centen terug.

Onlangs heeft een collega van mij de Edge 450t gekocht om te geocachen en hij is er zeer tevreden mee. Goede ontvangst en handig touchscreen.

BeNeLux aangeschaft.
Frankrijk nog niet, ik zal hoogstwaarschijnlijk de kaarten van Frankrijk Noordoost aanschaffen. Veel verder gaan we niet wandelen.
« Laatst bewerkt op: november 15, 2010, 21:30:04 pm door Moozer »

Offline Moozer

• Snuifdooske
« Reactie #27 Gepost op: november 15, 2010, 21:18:07 pm »

Offline Riet

• Zwemmertje
  • Geslacht: Vrouw
    • DreamsForEternity
« Reactie #28 Gepost op: november 15, 2010, 21:29:06 pm »
Veel leesplezier  :hihi:

Offline yvy

• Kwijlfabriekske
  • *
« Reactie #29 Gepost op: november 16, 2010, 00:01:31 am »
Beetje leesvoer:
http://www.garmin.nl/support/handleidingen/

:doh: da"s nog 'teen en 'tander geloof ik, voor mij is da momenteel hetzelfde als latijn lezen.

Normaal gezien ga ik donderdagvoormiddag eens langs bij Gps Center en zien en horen wat hij aanbeveeld :kweetni:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal