Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Heb je de
activerings-mail
niet ontvangen?
Index
Forum
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Dogsfriendly
»
Hondse woorden
»
Kranige pootjes
»
Wandelvragen?
»
Wandelgps
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
2
3
4
Omlaag
Auteur
Topic: Wandelgps (gelezen 33147 keer)
Moozer
Snuifdooske
Geslacht:
Wandelgps
«
Gepost op:
augustus 15, 2010, 12:54:49 pm »
Wie heeft er een wandelgps en kan over dat type iets vertellen en aanraden?
'k Wil niet meer verloren lopen zoals een paar weken geleden
Ben dus op zoek, de prijs vind ik evenwel nog aan de hoge kant.
2 sites al geraadpleegd (ferme prijsverschillen op gpscenter.be en gpsshop.be)
els
AdviesRaad
Racertje
Geslacht:
Re:Wandelgps
«
Reactie #1 Gepost op:
augustus 15, 2010, 13:24:03 pm »
veel geld maar als je geregeld op wandel gaat is dat echt wel zijn geld waard ... al loop ik hier en daar nog wel een paar kilometers meer dan voorzien
, verloren lopen is verleden tijd.
Ik heb dezelfde als Sabine, Garmin 60Cx met een gewone topografische kaart van België.
Hans
Administrator
Blaffertje
Geslacht:
«
Reactie #2 Gepost op:
augustus 15, 2010, 13:28:28 pm »
Het beste dat ik je kan aanraden is om eens contact op te nemen met het gpscenter te oedelem.
http://www.gpscenter.be/html/contactinfo.html
(de website is niet echt een klassesite en het updaten... Best eens telefoneren en naar de winkel gaan).
Daar kan je een GPS - eender welk type huren voor een W-E of week of ...
Ik heb de Colorado 300 - meestal ben ik er zeer tevreden over, maar indien ik deze zou gebruiken om aan GEOCaching te doen, is deze niet echt geschikt, gewoon omdat de GPS de neiging heeft om 'rond' te draaien en je dus niet zeker weet welke weg je moet volgen.
Indien je echter deze GPS gebruikt zoals ik/wij deze gebruiken, om wandelpaden af te wandelen - zelfs indien deze niet op je kaarten staan - dan werkt deze zeer goed.
Hou ook rekening met de prijs van je kaarten. Ik heb er enkele beschikbaar en dat kost geld. Bij aankoop van mijn Colorado 300, zat de kaart van BeLux er als promotie bij, wat veel goedkoper was dan gewone aankoop.
De nieuwere toestellen - eTrex - zijn met een touchscreen, wat waarschijnlijker iets handiger werkt dan met een draaiwiel alles te moeten kiezen.
Mijn advies is : stel vragen in de winkel en test het toestel wat jij denkt aan te kopen. Vroeger kreeg je je huurprijs terug bij aankoop van de gehuurde GPS...
Moozer
Snuifdooske
Geslacht:
«
Reactie #3 Gepost op:
augustus 15, 2010, 13:30:58 pm »
Ja, had ik al aan gedacht om eentje te huren.
Hans
Administrator
Blaffertje
Geslacht:
«
Reactie #4 Gepost op:
augustus 15, 2010, 13:36:52 pm »
Eventjes nog een aanvulling ...
Ik heb het 'rond' draaien kunnen stopzetten door de GPS instellingen aan te passen en in te stellen zodat de kaart niet je wandelrichting op 12 uur op je scherm zet, maar gewoon de kaart vast toont...
Ik heb deze GPS vorig jaar gebruikt in Duitsland op onbekend terrein en dat werkte naar alle tevredenheid. Idem dito in onze Ardennen - geen enkel probleem gehad.
Wees je wel bewust dat het een technisch hulpmiddel is waar je moet leren mee werken... Koop goede kwaliteit batterijen (als het toestel met NiMH batterijen werkt) en zorg er steeds voor om opgeladen reserve batterijen bij je te hebben... Verloren lopen ga je normaal nooit meer doen, evt wel een 'tourke' extra verkennen.
Wij met onze oudere Dixie, doen dit niet meer op onbekend terrein waar er geen wandelpaden aangegeven zijn op de GPS kaarten (o.a. G.h.Lux) omdat we best vooraf moeten kunnen inschatten hoe het verloop van de wandeling zal zijn en vooral welke afstand en hoogte verschillen.
yvy
Kwijlfabriekske
Geslacht:
«
Reactie #5 Gepost op:
augustus 15, 2010, 15:50:23 pm »
Ja Moozer ben er ook over aan het nadenken,maar het is wel redelijk duur geloof ik als je alles hebt,maar ben er nog altijd niet uit.
Daarom dat ik een tijdje terug deze topic er over had geopend,en volgens een vriend van mij is het een
zeer vriendelijke man die je de tijd geeft om alles goed uit te leggen enz.
En blijkbaar heeft die een zeer goed draaiende zaak,ik hoor er enkel voordelen van !
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,6274.msg101660.html#msg101660
«
Laatst bewerkt op: augustus 15, 2010, 17:00:26 pm door yvy
»
www.bloggen.be/doggylover
- Manchester Terrier & Chihuahua -
Moozer
Snuifdooske
Geslacht:
«
Reactie #6 Gepost op:
augustus 15, 2010, 17:07:18 pm »
Juist, da ging over huren van een GPS.
Sabrina
Puppedup
«
Reactie #7 Gepost op:
augustus 15, 2010, 23:19:14 pm »
ik vind het zeker zijn geld waard.
Basismodel (zal wel de 60cx zijn denk ik) vind ik meer dan behoorlijk en al de opties bij andere modellen die een mens toch niet weet wat er mee te doen of voor wat het dient heb ik niet nodig.
Moozer
Snuifdooske
Geslacht:
«
Reactie #8 Gepost op:
november 13, 2010, 22:39:29 pm »
Heb de Garmin 60Cx gekocht.
Een occasie, meer moet dat niet zijn. Weinig gebruikt. Met gedetailleerde kaart van Europa. B en de b-landen waren al genoeg.
Nog de instellingen en de kaarten bekijken, alles gereset. Vorige eigenaar had er alles laten op staan wat hij ingesteld had. Hij vond het een miskoop. Voor ons niet: wij zijn wandelaars, hij een fietser en daarvoor dient deze GPS niet.
Betreft de kaart: ziet er niet hetzelfde uit als die die ik eens heb gebruikt voor een WE. Of 't is da'k nog niet alles heb bekeken en ingesteld.
Sabrina
Puppedup
«
Reactie #9 Gepost op:
november 14, 2010, 00:39:26 am »
het zal City Navigator zijn die er op staat. Denk dat je nog de topokaart van BeLux zult moeten aanschaffen als je de wandelpaden wilt zien.
Als je enkel de topokaart erop zet, heb je met 256MB kaartje genoeg, wil je ze zowel de topokaart als de CityNavigator erop zal je een groter kaartje moeten insteken.
Je hebt toch de unlockcode en software mee ontvangen mag ik hopen?
Moozer
Snuifdooske
Geslacht:
«
Reactie #10 Gepost op:
november 14, 2010, 00:43:45 am »
Jaja,
codes ontvangen.
Ice Dragon Tyco
Blaffertje
Geslacht:
«
Reactie #11 Gepost op:
november 14, 2010, 01:00:57 am »
Misschien vind je hier al veel info:
http://www.gpscenter.be/html/gpsmap_60cx.html
Moozer
Snuifdooske
Geslacht:
«
Reactie #12 Gepost op:
november 14, 2010, 01:17:27 am »
Ja,
nu nog de juiste kaart:
Topomap Belux
of
Routeplanner voor wandelaars (B en L)
Ice Dragon Tyco
Blaffertje
Geslacht:
«
Reactie #13 Gepost op:
november 14, 2010, 01:25:32 am »
mijn schoonbroer gaat regelmatig gaan geocachen over heel belgie (luchtmachter),
zal hem morgen eens vragen met welke gps hij werkt en welke kaarten hij heeft.
*~*DF*~*
Administrator
Grijze Snoet
Geslacht:
«
Reactie #14 Gepost op:
november 14, 2010, 01:26:31 am »
Luxemburg... ben je sowieso niets mee... die geven hun wandelpaden niet door... Heb da gemerkt die keer dat we in Luxemburg waren... staan er amper op...
Honden maken geen lawaai, maar Muziek
Print
Pagina's: [
1
]
2
3
4
« vorige
volgende »
Dogsfriendly
»