Auteur Topic: Kai op wedstrijd  (gelezen 66586 keer)

Offline Linsey

• Blaffertje
Re:Kai op wedstrijd
« Reactie #60 Gepost op: mei 30, 2009, 22:04:15 pm »
Vandaag in de Liereman.

Vast volgen 15/15
Plaatske 11/15 BBI ZV H
2 min 10/10
Onderbreking 15/20 BBI 2m ZV V
Houdingen 10/10
Apport 14/15 BBI

En dan komt het é  :doh:
Los volgen 2/15 BBIII AW-2 2mI 1/2MIIIII

Totaal 77/100

Ik denk dat Kai er voor gaat om elke week een ander oefening niet goed te doen. Is echt elke keer een ander oefening. Meestal haalt hij dan op die oefening de ene week het maximum aantal punten (hij had in Baarle in nog 15/15 op de losse) en dan de volgende keer 0 of 2. Moest hij nu 1 bepaalde oefening slecht doen dan zeg je, tja ik zal meer op die oefening moeten oefenen, maar wat doe je als ze telkens een ander oefening verkeerd doen?   :kweetni: Heel dikwijls is het de laatste of voorlaatste oefening dat verkeerd loopt, maakt dus niet uit wat die oefening is.

1 klein vooruitgangetje toch nog vandaag, Kai heeft voor de allereerste keer een zit gedaan met zijn apport vast, heeft hij nog nooit gedaan op wedstrijd.  :joehoe:

Offline christelbalou

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #61 Gepost op: mei 31, 2009, 12:50:46 pm »
spijtig van dat los volgen, tzal nog wel eens allemaal goed gaan hoor

blijven volhouden en de rest supergoed gewerkt!! :headbang: :headbang:chapeau met dat ras!! :klap: :klap: :klap:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • There is no greater friend than a faithful dog!
« Reactie #62 Gepost op: juni 03, 2009, 22:17:02 pm »
Toch nog goed gespeeld.

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #63 Gepost op: juni 03, 2009, 23:57:00 pm »
Kai denkt dat als hij alles goed doet, je niet meer gaat trainen met hem. daarom dat hij telkens een steekje laat vallen  :hihi:

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #64 Gepost op: juni 20, 2009, 18:51:59 pm »
Vandaag in Merksplas wedstrijd gaan spelen. Een paar oefeningen zijn gefilmd door mijn zus :tong:

Apport 13/15 BB Z
Vast Volgen 14/15 Hin-1
http://www.youtube.com/watch?v=8FNqlk_5_mg
Plaatske 11/15 V BBA 1m
2 min 10/10
Onderbreking 18/20 H ZV
http://www.youtube.com/watch?v=dqqKu0hFv0U
Los Volgen 13/15 AW-1 AW-1  :eehm:
http://www.youtube.com/watch?v=eCC-daEbMrE

En dan kwam de laatste oefening van vandaag weer en Kai doet zoals hij altijd doet, hij doet de laatste oefening dus niet. Dus nu weer een 0/10 op de houdingen. Ik weet het ook niet meer hoor, hoe hij dat toch weet dat we aan de laatste oefening bezig zijn, het is niet dat er een vaste volgorde inzit. En het weten dat het bijna gedaan is, dat is 1 ding maar dan nog de reden waarom hij dan de laatste oefening van de dag niet wilt doen, wat die oefening ook is, het is mij echt een raadsel :kweetni:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #65 Gepost op: juni 20, 2009, 23:09:18 pm »
Kai wil niet perfect zijn?  :mrgreen:
Honden zijn erg gevoelig voor lichaamstaal, jij en andere mensen rondom je weten dat het de laatste oefening is. Hij dus ook  :hihi:

Offline marijke

• Snoepertje
« Reactie #66 Gepost op: juni 20, 2009, 23:25:14 pm »
jawatte mooi om te zien  :thumbs:
kai is superslim heeft zijn voor en nadelen  :mrgreen:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #67 Gepost op: juni 21, 2009, 01:16:50 am »
Mooie losse volg - jammer van de AW's  :tong: :hihi:

Dat van die laatste oefening is raar ja  :denk:

Offline christelbalou

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #68 Gepost op: juni 21, 2009, 09:43:59 am »
toch heel goed gewerkt

ik vind kai superzacht om te aaien, lief hondje

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #69 Gepost op: juni 21, 2009, 12:46:05 pm »
Kai wil niet perfect zijn?  :mrgreen:
Honden zijn erg gevoelig voor lichaamstaal, jij en andere mensen rondom je weten dat het de laatste oefening is. Hij dus ook  :hihi:

Kai is daar heel goed in, in lichaamstaal herkennen. Heeft al voor meerdere probleempjes gezorgd tijdens de training in het verleden. Dat kan goed zijn dat hij dat daar aan herkent. Maar is mij echt een raadsel waarom hij dan die laatste oefening niet wilt doen. Het is toch een speciale van karakter hoor  :krab: Ben al een hele tijd aan het denken geweest, want als ik nu weet waarom dan kan ik dat ook voorkomen. Op training heeft hij dat ook soms é, is dus niet alleen op wedstrijd, dan doet hij een hele goede training, zelfs alle oefeningen zo goed als perfect en dan de laatste oefening niets meer. En op training is dat ook altijd een andere volgorde. Nu had iemand al gezegd van op training er nog een oefening bij te verzinnen. Maar ik denk dat Kai dan ook weer gaat weten dat dat er niet bijhoort, want hij let op alle details.  :bang: Dat dan de rest van de geleiders het terrein af zijn, dat gaat hij ook wel merken denk ik. :denk:
Ik heb het al op verschillende forums gevraagd, ook op engelse forums waar ik lid van ben. Maar niemand heeft dus een idee, ik had gedacht dat er meer honden gingen zijn met dit probleem :lol: Er zijn wel honden die de laatste oefening niet doen, maar dat is omdat ze het beu zijn tegen het einde. Bij Kai is het iets anders want hij heeft dat probleem zelfs bij een wedstrijd die maar 40 minuten duurt, dus veel korter dan het gewoonlijke uur. We zullen zien wat de volgende wedstrijden doen en ik ga maar wat meer opletten op zijn gedrag en op mezelf, misschien dat ik zelf iets onbewust doe. :tong:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • There is no greater friend than a faithful dog!
« Reactie #70 Gepost op: juni 25, 2009, 22:27:49 pm »
Goed gespeeld.

Offline Michel

• Krullebolleke
  • Geslacht: Man
« Reactie #71 Gepost op: juni 25, 2009, 23:43:05 pm »
Volgen doet hij toch goed. :)
Bij het los volgen mag je nu terug je linkerhand zo hoog houden? Vroeger moest je altijd met je beide armen een beetje bewegen. :D

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #72 Gepost op: juni 26, 2009, 19:58:33 pm »
Officieel mag dat niet, moet een natuurlijk houding zijn en dat is nu niet echt natuurlijk.  :lol: Vooral bij de debutanten doet zowat iedereen dat, ik doe dat vooral uit gewoonte. Ik moet daar echt op letten om mijn hand naar beneden te doen, Kai maakt daar geen verschil uit, hij volgt even goed of even slecht als mijn hand naar beneden is. Maar als ik dan ben begonnen met volgen kan ik mijn hand niet meer naar beneden doen, want dan zou het wel eens als bijbevel aangerekend kunnen worden. :wink:

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #73 Gepost op: juli 04, 2009, 20:00:05 pm »
Wedstrijd in Arendonk bij De Rakkers.

Vast Volgen 13/15
1/2 V
Los Volgen 15/15
En ik was er zo van overtuigd dat Kai bij de buitenkant van de band een halve meter of meer weg was. Ik moet echt wat meer vertrouwen hebben in Kai  :fluit:
Plaatske 15/15
Hij kwam heel traag in zitvoor en ging heel traag terug naar zijn plaats, waar hij wat bleef snuffelen. Ik heb hem dan zelf wat laten uitzoeken (te snel af zeggen is niet goed voor Kai, gaat hij na een tijd daarop wachten) en een halve seconde voor het tijd was, ging hij liggen   :lol:
Onderbreking 18/20
Kai kwam met mooi tempo af, maar ik roep een meter te vroeg. Dan het oproepen in zitvoor was hij traag en kregen we een tempo. Nooit gedacht dat Kai nog een tempo ging krijgen, maar het was ook warm en hij heeft daar altijd wat last van.  :wink:
Houdingen 10/10
Ja hoor typisch Kai ene week 0/10 de andere 10/10   :hihi:
Apport 13/15
Zijn pit was ver te zoeken, maar hij ging het dan toch halen. Doet hij normaal nooit met zo'n warm weer. Vasthouden en zitten was er dan ietsje teveel aan. LV en Z

En dan de laatste oefening, weer veel te veel zenuwen bij het baasje. Dit keer was het 2min liggen. Ik maak Kai klaar en zeg 'af', Kai kijkt vreemd naar mij en gaat niet liggen. Weer mijn schuld, ik zeg nooit 'af' bij 2min ik zeg altijd 'lig'   :doh: Op 2de bevel gaat hij dan wel liggen en toen begonnen de langste 2min ooit  :tong: Kai werkte die mooi af met als resultaat 93/100   :klap: :klap: :klap:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #74 Gepost op: juli 04, 2009, 20:01:53 pm »
 :clap: :joehoe: :clap: :joehoe: :clap: :joehoe:

Gefeliciteerd!!!
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal