Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Heb je de
activerings-mail
niet ontvangen?
Index
Forum
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Dogsfriendly
»
Hondse woorden
»
ActivityCenter
»
Gehoorzaamheid
»
Kai op wedstrijd
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
[
3
]
4
5
...
18
Omlaag
Auteur
Topic: Kai op wedstrijd (gelezen 68857 keer)
Borderfan
Slijkduiveltje
Geslacht:
There is no greater friend than a faithful dog!
Re:Kai op wedstrijd
«
Reactie #30 Gepost op:
mei 03, 2009, 11:20:01 am »
Mooie resultaten van Kai.
christelbalou
Wriemelkontje
«
Reactie #31 Gepost op:
mei 03, 2009, 22:00:53 pm »
Goe gedaan
Linsey
Blaffertje
«
Reactie #32 Gepost op:
mei 10, 2009, 19:16:17 pm »
Vandaag iets minder goed, we gaan terug naar beneden, puntjes gaan mooi op en neer, heb al gehoord dat dat normaal is voordat het stabiliseert, dus blijven we maar hopen
2 min liggen 10/10
Houdingen 8/10
Beginhouding liggen, dan zit (2 bijbevelen nodig), dan staan.
Los volgen 12/15
Was weer heel slecht, Kai had last van de warmte. En baasje ook denk ik want nog eens een keer een AW-1 (was al lang geleden
). Dan ook nog een bijbevel gegeven en een kan dichter op mijn papier. Kai was dus de hele tijd ver achter.
Onderbreking 7/20
Hier geen last van de warmte, integendeel. Het was een lange onderbreking en dus kon Kai weer niet wachten, hij ging staan en ging 1m naar voren. Bleef daar dan gelukkig staan, ik roep hem en daar was ineens zijn pit die hij miste in de losse volg
Het was weer een raket. Ik zeg af, maar hij loopt nog wat door, nog eens af en dan blijft hij staan (gaat dan nog niet eens af). Uiteindelijk 7m te ver. Dan zitvoor was goed, voet niet. Kai heeft wat late puberstreken en dat uit hij graag in de onderbreking
Heb hem wel even laten weten dat baasje niet content was.
Plaats zenden 15/15
Een hele lange plaats, een oefening dat de meerderheid van de honden niet deed, dus weer heel typisch, als iets moeilijk is dan doet Kai het wel natuurlijk, terwijl het dan niet veel meer uithaalt :roloog:
Apport 0/15
Beginpunt was de plaats. Kai vertrekt maar stopt ineens aan een bus en blijft daar de grond doorsnuffelen, bijbevelen halen niks uit, dan ga ik naar hem toe en gaat hij toch zijn apport halen :roloog: Kai zou niet de enige zijn die op deze plaats blijft hangen, zowel bij plaatske als de apport. Wat ermee was weet ik niet, er waren verschillende theoriën over (loops teef geplast, snoepjes gemorst,..)
Op een bepaald moment hebben de keurders nog gaan kijken ofdat er niks lag. Het was in ieder geval iets heel interessant voor de honden.
Vaste volg 14/15
Moeilijk begin. Lang stuk achterwaarts gaan en je moest op een dunne strook beton blijven. Bij het draaien om voorwaarst te gaan heb ik het gras aangeraakt en kreeg zoals vele anderen voor mij en na mij een aw-1.
Totaal 66/100
Ik vond het toch wel een moeilijke wedstrijd
Michel
Krullebolleke
Geslacht:
«
Reactie #33 Gepost op:
mei 10, 2009, 21:02:37 pm »
Wanneer ze van lig naar zit moeten "koekje?" zeggen. Works like a charm..
Linsey
Blaffertje
«
Reactie #34 Gepost op:
mei 10, 2009, 21:21:00 pm »
Ik denk dat zelfs dat niet werkt als hij met zijn neus in de grond zit, de geurtjes zijn veel interessanter, vooral als er de dag van tevoren dan ook wedstrijd is geweest met waarschijnlijk loopse teven erbij.
Xtreme Taz
Grompot
Geslacht:
«
Reactie #35 Gepost op:
mei 10, 2009, 21:28:41 pm »
Toch een verdient
van ons
http://www.bloggen.be/cairn/
The road to my heart is paved with paw prints.
Riet
Zwemmertje
Geslacht:
«
Reactie #36 Gepost op:
mei 10, 2009, 22:58:06 pm »
Ach, eens een keer wat minder goed. Nu weet je weer waarom je aan het trainen bent
christelbalou
Wriemelkontje
«
Reactie #37 Gepost op:
mei 11, 2009, 00:00:21 am »
ik vind het toch niet slecht hoor, je apport haalt al je punten naar beneden
tel bij die 66 maar eens 15 bij
enne heb gehoord dat het moeilijke wedstrijd was..
Volgende keer terug wat meer hé!!
Linsey
Blaffertje
«
Reactie #38 Gepost op:
mei 11, 2009, 12:48:08 pm »
Ik was ook al aan het kijken van als ik er nu 12 bijtel (is zowat het gemiddelde dat hij altijd op de apport haalt) dan zitten we toch nog altijd rond de 78. Nu maar hopen dat die apport niet een gewoonte word. Maar ik heb nadien nog wat geoefend op dat terrein, als de wedstrijd gedaan was en toen ging het wel heel goed. Ik ben wel aan het twijfelen om mijn apport voorwerp te veranderen. Ik heb hier thuis een bijtrol liggen waar Kai ook heel zot op is en dat kan ik misschien van tevoren eens op mijn hand slaan (wordt hij zot van van dat geluid), met de apport dat ik nu heb maakt dat niet zo'n luid geluid. Maar misschien wat riskant om het apportvoorwerp te wisselen nu.
els
AdviesRaad
Racertje
Geslacht:
«
Reactie #39 Gepost op:
mei 11, 2009, 14:25:39 pm »
als hij die bijtrol kent zie ik daar toch niet veel risico in ? tenzij dat ie er mee gaat spelen of niet wil lossen natuurlijk
Linsey
Blaffertje
«
Reactie #40 Gepost op:
mei 11, 2009, 14:57:16 pm »
De bijtrol houd hij over het algemeen beter vast (dat is dikker dus moeilijker om uit zijn mond te krijgen denk ik) en zelfs enkele keren al in zitvoor gebracht. Normaal brengt Kai altijd alles terug als ik er het bevel apport bijgeef. Ik zeg wel normaal want vroeger was dat anders en hij heeft zo wel eens de neiging van terug te hervallen in oud gedrag, daarmee ik ook dacht van dat het toch riskant was
Ik zal morgen eens naar het hondenschool terrein gaan en eens zien wat hij doet met de bijtrol.
Linsey
Blaffertje
«
Reactie #41 Gepost op:
mei 17, 2009, 00:35:20 am »
Vast Volgen 13/15
Beginstukje was wat moeilijk vond ik, van kegel beginnen dan geleider over cavaletti en hond niet, rond kegel draaien en weer terug naar de cavaletti en weer het hetzelfde, dan weer rond kegel draaien en nog eens terug naar die cavaletti dit keer samen met hond erover, dan nog eens een achtje rond kegels en sla-om rond bandjes, dan rond een bandje met smalle doorgang aan de trap en dan voet. Kai had 2 halve meters, aan die trap (teveel op trappen geoefend dus hij wilde eerst de trap op Whistle ). En dan in het achtje was hij wat verward doordat ik hem 2 keer had weggeduwd met mijn been bij de cavalettis zodat hij er niet mee over ging en volgde dus een stukje minder goed.
Los volgen 13/15
Heel makkelijk, een half meterke en een wacht van het baasje ergens.
2 min 10/10
Onderbreking 19/20
Alleen de voet kwijt
Nooit gedacht van zo'n punten hierop te kunnen halen.
Houdingen 9/10
Bij beginhouding liggen ging Kai even terug zitten, dus bijbevel gegeven.
Apport 13/15
Zitvoor doet hij nog niet dus dat zijn we altijd kwijt en dan laat baasje nog eens de apport uit de handen vallen, dus een laat vallen van het baasje en dit keer niet van Kai Whistle
En toen ging het allemaal goed en had ik er vertrouwen in, maar het mocht niet zo zijn. Vorige week nog 15/15 op het plaatske, dit keer een 0/15. :( Ik roep Kai in zitvoor en hij draait ineens rechts af, bijbevel en dan gaat hij in zitvoor, maar toen wist ik al dat het niks ging worden. Ik zend hem terug naar de plaats en hij gaat weer naar rechts, blijft daar snuffelen. Ik geef een paar bijbevelen en hij gaat uiteindelijk op weg naar de plaats maar hij weet het niet meer en gaat dan maar aan het kegeltje van de 4m liggen (er stonden op elke meter een kegelachtig iets).
Totaal 77/100
had hij nu dat plaatske maar gedaan é, dan hadden we zo'n mooie punten gehad. Maarja volgende keer beter.
Ik weet in ieder geval dat ik het plaatske ook eens op andere plekken moet gaan oefenen dan op de hondenschool, want bij de minste geurafleiding doet Kai het niet en gaat hij gewoon zijn neus achterna (is enkel wedstrijdprobleempje sinds hij weet dat hij het daar kan).
Maar ik ben supercontent met de onderbreking
«
Laatst bewerkt op: mei 17, 2009, 12:15:20 pm door Linsey
»
els
AdviesRaad
Racertje
Geslacht:
«
Reactie #42 Gepost op:
mei 17, 2009, 00:47:14 am »
Idd - da's magnifiek, die 19 op de onderbreking
Linsey
Blaffertje
«
Reactie #43 Gepost op:
mei 17, 2009, 13:48:47 pm »
Ik ben nu al een hele tijd aan het denken geweest waarom Kai ineens zo afsloeg naar rechts en ik denk dat ik het weet. Na de volgoefening moesten we allemaal op die plek gaan staan en ik heb daar ergens met Kai aan de voet gestaan. Ik weet dat hij meer op zijn eigen geur begint te zoeken dan te kijken (niet altijd goed maarja). Zou zoiets kunnen?
En hoe leer je dan een hond zijn eigen geuren op andere plaatsen negeren en toch naar het plaatske te gaan of is dat vooral ervaring dat hij nog mist?
Ik gebruik nog wel altijd de leiband als hulpmiddel, maar hij begint daar minder en minder naar te kijken. Hij gebruikt zijn neus meer nu.
«
Laatst bewerkt op: mei 17, 2009, 13:55:48 pm door Linsey
»
christelbalou
Wriemelkontje
«
Reactie #44 Gepost op:
mei 17, 2009, 17:18:42 pm »
plaatske terug oefenen op korte afstand, had volgens mij niks met zijn eigen geur te maken,
zijn interesse was er al niet vanaf dat je hem aan de voet zetten....
Enne met apport moet er geen zitvoor zijn hé
hond moet in een halve cirkel voor jouw zitten das voldoende
als ge zitvoor zegt moet het ook zitvoor zijn, als ge zit zegt en hij gaat in de cirkel zitten is dat goed
dus als uwe zitvoor nog niet goed is zou ik het op wedstrijd nog niet gebruiken
ps. Ik had 86
Print
Pagina's:
1
2
[
3
]
4
5
...