Auteur Topic: Wanneer wedstrijden in P1?  (gelezen 3358 keer)

Offline Linsey

• Blaffertje
Wanneer wedstrijden in P1?
« Gepost op: april 06, 2010, 19:40:07 pm »
Voor de mensen die gehoorzaamheid doen, wanneer start je het beste in P1 met wedstrijden als je nu op dit moment je 10 goede hebt (en 2 van 95 of meer)?

Ik heb nog wedstrijden debutanten ingeschreven tot eind dit jaar (14 officiele,1 niet officiele) sinds ik niet verwacht had dat Kai zo vooruit zou gaan, training in P1 gaat goed alleen de apport is nog wat werk aan, Kai moet nog leren van de ingang te zoeken als het wat moeilijker te vinden is :wink: Bij de training bij de debutanten een paar weken geleden zag ik dat het zeker niet langer had mogen duren, hij begon zich te vervelen en het is verschil is groot met nu in P1, hij is veel enthousiaster. Dus ik heb eigenlijk wat schrik dat als ik nog ga wachten tot januari om wedstrijden in P1 te doen, dat hij zich op wedstrijd ook gaat vervelen bij de debutanten. Kai is mijn eerste wedstrijdhond dus ik weet eigenlijk niet wat het beste is. Dus iemand misschien een idee? Starten in januari, in augustus of pas starten als je 10 maal 95 of meer behaald hebt (kan dan eender wanneer zijn)? :denk:
Als ik in augustus begin dan moet ik 5 wedstrijden terug uitschrijven (4 officiele en 1 niet officiele) of omwisselen naar P1 als er die dag ook P1 is.

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wanneer wedstrijden in P1?
« Reactie #1 Gepost op: april 08, 2010, 14:15:48 pm »
Met een hond die niet goed zoekapportjes doet zou ik zo lang mogelijk wachten.

Als je ambities hebt voor de beker moet je natuurlijk van augustus tot augustus spelen.

Ik snap eigenlijk niet dat hij in programma 1 enthousiaster zou zijn, de oefeningen zijn toch - op toestellen na - hetzelfde ?

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2010, 18:51:48 pm »
Met een hond die niet goed zoekapportjes doet zou ik zo lang mogelijk wachten.

Als je ambities hebt voor de beker moet je natuurlijk van augustus tot augustus spelen.

Ik snap eigenlijk niet dat hij in programma 1 enthousiaster zou zijn, de oefeningen zijn toch - op toestellen na - hetzelfde ?

En dat is het hem juist, die toestellen é. Ooit had hij daar een enorme schrik voor en nu vind hij dat heel leuk en word daardoor dus enthousiaster (soms een beetje te, want hij durft soms wel eens toestellen nemen die hij niet moet nemen nu :hihi:) en P1 is wat moeilijker waardoor hij meer moet denken. In de debutanten kon hij op training niks meer bijleren, op training verliep alles perfect en daardoor verveelde hij zich (wij trainen bij de debutanten op de hs ook echt debutanten niveau, heel af en toe wel eens wat moeilijker maar eigenlijk bijna altijd niveau van debutanten). Kai is eigenlijk een hond die continu moet bijleren om enthousiast te blijven en in P1 is dat geen probleem omdat er altijd wel iets nieuws is, nu toch nog  :wink:
De zoekapportjes daar is inderdaad nog werk aan, maar we hebben eigenlijk nog maar zo'n 6 lessen ongeveer in P1 gehad, in die 6 keer heeft hij 3 keer zijn apport niet kunnen halen (waren dan weer apporten niveau P2) en daardoor zoekt hij nu niet meer zo goed (hij wacht op mij tot ik de ingang aanwijs of hij heft het hek met zijn neus op om zo de apport te pakken, ook niet echt de bedoeling :tong:). Ik ben nu momenteel gewoon terug opnieuw begonnen met aanleren, heel duidelijke ingang en van daaruit wat moeilijker maken.
Ik zou graag ooit met een leeuwhondje op de beker mogen staan, maar dat zal Kai niet zijn :wink:

Ik ga dan maar gewoon afwachten, nog niks uitschrijven. Ik heb dus nog 10 wedstrijden voor augustus, we zullen zien hoe die verlopen :wink: 2 mei doe ik met Kai mee met de clubmatch op de hondenschool in P1 (moet als je in P1 traint), dus dan kunnen we al eens zien wat hij doet. :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: april 08, 2010, 19:16:15 pm door Linsey »

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #3 Gepost op: april 09, 2010, 14:02:01 pm »
Ah ok, als het echt strikt debutanten training was snap ik het wel...

Maar ivm wedstrijden, als je vaak de apport mist (en geloof me, ik weet waarover ik spreek, zowel Borus als Zohra hebben het zoeken nooit helemaal onder de knie gekregen, in Borus zijn geval was het ook vaak fysiek erg moeilijk omwille van zijn formaat) dan kom je vaak met 'slechte' punten van het terrein ... en da's niet echt plezant ...

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #4 Gepost op: april 09, 2010, 16:50:47 pm »
Ik heb ook geen idee of dat het gewoon komt doordat hij nog geen ervaring genoeg heeft, kan ook. Vandaag zocht hij weer heel goed. Alleen zoekt Kai de hekken op en blijft deze volgen, hij snapt nog niet dat een ingang ook iets anders kan zijn dan een hek of dat de ingang ook boven zijn hoofd kan zijn, zal waarschijnlijk door de debutanten komen. Maarja we zullen dan wel zien of het goed gaat komen  :thumbsup:

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #5 Gepost op: april 16, 2010, 20:24:53 pm »
Na eventjes wikken en wegen. En nog wat oefenen op de apport ben ik eruit, we gaan starten in P1 in augustus, de debutanten wedstrijden zijn al omgezet naar P1 en nog een paar extra ingeschreven in den 1. Alleen moet ik tegen dan nog wat beter leren onthouden :hihi:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #6 Gepost op: april 16, 2010, 22:55:31 pm »
Succes  :thumbsup:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • There is no greater friend than a faithful dog!
« Reactie #7 Gepost op: april 18, 2010, 16:39:48 pm »
Heel veel succes.  :thumbsup:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal