Hoogte sprong. De balk is een bezemsteel van 1,20m
De staanders zijn van hout gemaakt van 1,80 cm. Hoogte is 90 cm.

Close up van de dragers. Die zijn gemaakt van tuinslang die opengeknipt zijn en op een stukje hout zijn geschroefd zodat hij aan de staander kon.

Zo heb je een idee van hoe de staander bevestigd is aan de achterkant. Het plankje zit er aan voor meer stevigheid.

En nog een van de zijkant

Mijn breed, is niet heel stevig maar is dan ook gemaakt van restjes schrootjes. Het mooiste is van dik stevig hout en met 3 poten aan de onderkant, alleen het nadeel is dan dat hij meer opberg ruimte kost, want deze kan je allemaal op elkaar stapelen.De kleinste is ook de smalste en zo passen ze allemaal onder elkaar.

Hier zie je goed dat ze iets op lopen.

De band, is gewoon een brommerband die geschilderd is. Je moet alleen oppassen dat de hond niet met zijn poot in de opening vast kan komen te zitten. Door het ophang systeem is dat hier niet het geval.

De band hangt aan 2 touwtjes, die aan een klein haakje hangen. Er is ook een haakje bevestigd op de hoogte voor medium en small, zodat je hem ook kan verstellen. Het is vooral belangrijk om hem stevig te maken omdat hij nog wel eens een stootje krijgt en je niet wil dat het ding in zijn geheel omvalt. Er zijn extra steunbalkjes, had misschien beter ook nog een onder aan kunnen maken met de lat die onder de band door loopt.
Ps; deze heb ik zelf nog niet gemaakt maar komen van op het internet.(bron _Do_)
ben wel van plan om deze op ongeveer dezelfde manier na te maken met hier en daar enkele aanpassingen.
op deze site zie je verschillende toestellen die je zelf kan maken + de uitleg
hoe je ze moet maken ! (heel interessant ! ! !) 
http://www.agilitybits.co.uk/Equipment/equip_index.html
Zelf heb ik in een bevlieging,paar maanden geleden, enkele stukken zelf gemaakt,vlug en heel goedkoop !
Voor het monteren in de grond kan je houten paaltjes gebruiken of ijzeren bouwstaven die je op een zelf gewenste hoogte maakt.
Daarover schuif je gewoon een op maat gemaakte pvc buis die gebruikt wordt door electiciens,en die in elke doe het zelf zaak te koop is.Zo'n buis van 2 m kost nog geen 2€,zeer goedkoop dus en voor de veiligheid plak je er verschillende kleuren plakband op of verf je er enkele bandjes op .
Het is maar een idee,goedkoop en gemakkelijk,maar je kan het natuurlijk veel "sjieker" maken.
Voor het verschuifbaar gedeelte,wat het overspringen betreft,heb ik gewoon enkele passende pvc buishouders gebruikt,die je gemakkelijk kan verschuiven,waarop je dan een losse lat,stok of bamboestok legt op de gewenste hoogte.
In volgende foto's zie je enkele voorbeelden en verduidelijking.

Als tunnel gebruiken wij een kinderolifantslurf

Update 10 April 2010
Hier zijn ze dan de nieuw gemaakte agility toestellen voor Zita !
Ik wil er zeker bijvermelden ,voordat er reakties opkomen dat deze toestellen er licht uitzien,wat ze dan ook op bepaalde manier wel zijn,maar dat ze toch stevig genoeg zijn voor Zita en dat het "voorlopig" is.
Eerst moeten we de resultaten zien,voordat de definitieve toestellen worden gemaakt.
De band

De hoogtesprong

De weave

De wip

De band (zwaardere versie !)
Nieuwe en of aangepaste agilitytoestellen(update 03.08.10)
Om het aanleren van de Weave of Paaltjes is het soms best om een hulpmiddel [/u] te gebruiken ,waardoor ze zo verplicht zijn om in slalom te lopen.
Daarom heb ik aan de weave die witte latjes aangebracht.

Die witte latjes zijn gewone witte pvc profielen die je in elke doe hetzelf zaak kan vinden,en zeer goedkoop!

Deze latjes worden op gewenste lengte gezaagd en op beide uiteinden voorzien van een gaatje.
Dan neem je terug zo'n pvc buishouder hier diam 16 en dmv een bout en moer worden deze aan elkaar bevestigd
en zo aan de weavepaaltjes geklikt

Hier heb ik de Wip verhoogd evenals de lengte sterk aangepast,deze is nu 120 cm langer geworden

De uiteinden zijn een ander kleur omdat de honden op die plaatsen moeten halt houden

Om tot een wip te komen moet natuurlijk een scharnierende constructie worden gemaakt

De katteloop is een nieuw gemaakt toestel,maar wel iets lager of de originele katteloop.
De katteloop bestaat uit 3 afzonderlijke zijden.
Twee schuine zijden en één horizontale zijde.
Deze zijden zijn voorzien van een scharnier,waardoor ze gemakkelijk te verwijderen zijn bij opberging of niet gebruik.
Voor de hoogte stand gebruik ik voorlopig deze pvc bijzettafeltjes,later volgt nog een hogere constructie hiervoor

De schuine zijden zijn voorzien van dwarslatjes om het wegglijden van de hond tegen te gaan,zowel bij beklimmen of afdalen van de katteloop.
Deze schuine zijden zijn op de eindstukken ook voorzien van een andere kleur om dezelfde redenen als bij de wip,nml.
de rust,waarbij de voorpoten van de hond op de ondergrond staan en de achterpoten nog op de loop moeten zijn