Auteur Topic: Foto's van bewegende toestellen gezocht (gehoorzaamheid)  (gelezen 8189 keer)

Offline Linsey

• Blaffertje
Foto's van bewegende toestellen gezocht (gehoorzaamheid)
« Gepost op: maart 04, 2010, 14:45:52 pm »
Gisteren op training was het nogal wat, ik die een hoop verkeerd deed en Kai niet vertrouwde waardoor hij een schrik pakte van een schommelend toestel, tja baasje moet nog heel veel leren voordat we wedstrijden in P1 kunnen doen :hihi:
Vandaag eens gaan oefenen op hondenschool terrein en datzelfde toestel gaan oefenen eerst vaste volg erover, dan los, dan plaatske erop en houdingen erop, angst overwonnen, vroeger deed hij daar maanden over, nu lijkt dat sneller te gaan. Ik zoek dus foto's van allerlei toestellen die bewegen als de hond erop gaat, misschien dat iemand foto's heeft van wedstrijden waar per toeval zo'n toestel opstaat? Ik ben van plan een paar toestellen die we op de hs niet hebben, na te laten maken om thuis wat te oefenen. :wink:

Offline Ziggy

• Ploeteraartje
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • www.dogvision.be
    • DOGvision
Re:Foto's van bewegende toestellen gezocht (gehoorzaamheid)
« Reactie #1 Gepost op: maart 04, 2010, 16:07:10 pm »
mss met slecht weer eens naar een verlaten speeltuin gaan?of snachts dan zijn er ook geen kids

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #2 Gepost op: maart 05, 2010, 12:26:33 pm »
'k zal van die we op de HS hebben straks met de gsm foto's maken, denk dat dat sneller gaat gaan dan dat ik al mijn foto's moet doorzoeken  :hihi:

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #3 Gepost op: maart 05, 2010, 15:36:47 pm »
Ok, alvast bedankt :thumbsup:

Ik heb hier al een halve hondenschool in de tuin staan :tong: Gisteren een houten plaat op 2 oude stoelen bevestigd om de voet op te oefenen, want dat is blijkbaar iets heel moeilijk om aan te leren op een schuin vlak de hond laten zitten met de rug naar de kant dat naar beneden gaat(hond denkt dat hij naar achteren valt). En de schommelbank een plaat op gelegd, dus heb al 1 schommelend toestel ook en dan een paar bandjes en tonnen en paaltjes van de agility nog. Als ik dat allemaal elke dag 10 minuutjes kan oefenen dan leert hij dat heel snel aan. Daarstraks liet ik hem in de tuin en liep hij al naar de schuine plank en stond daar dan trots te kijken en te wachten op zijn snoepje :lol:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #4 Gepost op: maart 05, 2010, 15:44:08 pm »
:LOL:

wat ik liggen heb is een plank met een buis onder geplakt (of gevezen  :denk:) dat kantelt dan ook

en zo'n blikjesgordijn heb ik ook ooit gemaakt (Elbee had daar een schrik van gepakt toen er een slimme instructeur daar een nepingang voor een apport van gemaakt had, met een rooster achter dus  :doh:)

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #5 Gepost op: maart 05, 2010, 17:38:19 pm »
Dat was ik nog vergeten, ik heb ook een half flessengordijn, ben nog flessen aan het verzamelen voor de andere helft. :tong: Maar Kai is niet groot, dus met een helft kan ik ook al wel wat oefeningen doen.  :wink:
En dan heb ik ook aan een aantal mensen gevraagd om blikjes bij te houden om zo'n blikjes zak te maken en als ik er veel heb, kan ik daar ook nog een gordijn van maken. De plank op de stoelen die ik heb kan ik er terug vanaf halen (ligt halfvast) en dan op verschillende dingen leggen om een kantelend vlak te hebben, bijvoorbeeld op een bal of op een klein tonnetje. Zo kan ik ook afwisselen en zijn het niet altijd dezelfde toestellen :wink:

Offline christelbalou

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #6 Gepost op: maart 05, 2010, 20:37:05 pm »
super dat je zo intensief bezig bent!! :thumbs: :thumbs:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #7 Gepost op: maart 07, 2010, 01:48:12 am »
Niet vergeten, alleen beetje tijdsnood  :lol:

het wiebelplankje - hangt aan kettingen

een soort schommel

de hangbrug  :lol:

molentje met allerlei soorten slierten

bedvering die kwakkelt

nog een bedvering

nog iets met frengeltjes

halve ton (is wel een mat in geplakt)

remorque  :mrgreen:

draaischijf

nog slierten ...

iets op een veer

glijbanen

en de kruiwagen natuurlijk  :LOL:

Offline christelbalou

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #8 Gepost op: maart 07, 2010, 09:18:44 am »
amai els dat zijn heel wat toestellen  :thumbsup: :thumbsup:

we hebben nog een afgedankt trampolinetje in gebruik

en linsey, ook houdingen oefenen op rij banden, want dat komt ook vrij vaak door
en op een schuine helling

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • There is no greater friend than a faithful dog!
« Reactie #9 Gepost op: maart 07, 2010, 11:04:15 am »
*foto's die in de quote stonden verwijderd*

Die toestellen komen mij heel bekend voor.  :mrgreen:
Maar op die ijzeren tafel (dat ding op de veer) krijg mijn papa Emmy niet makkelijk op, dat wiebelt ontzettend hard als ze daar op staat. Hinta heeft, tot nu toe, met weinig toestellen problemen.
« Laatst bewerkt op: maart 07, 2010, 11:13:16 am door ~BRES~ »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #10 Gepost op: maart 07, 2010, 13:16:30 pm »
op de hondenschool bij ons hadden ze dat op veren ook + een rond vlak (ook op vering) die schuin stond en je kon draaien. zoals zo'n draaimolen op een speelplein.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #11 Gepost op: maart 07, 2010, 19:06:43 pm »
Veel van de toestellen hebben ze bij ons op de hondenschool ook, maar sommige niet zoals die soort schommel, dat kan ik wel laten namaken want ik heb gezien dat zoiets toch wel heel veel terugkomt op wedstrijd. En glijbanen hebben ze bij ons ook niet, nog even gaan zoeken naar deze kan ik misschien ergens wel 2de hands vinden :thumbsup:

Weet er iemand misschien een manier om een hond te leren van niet uit te schuiven in een halve ton waar geen mat ingeplakt is en op zo'n glijbaan? Kai glijd altijd uit en valt dan ook echt op zijn zij. Ik weet niet hoe het komt, maar andere honden lijken daar geen problemen mee te hebben. Hij heeft wel heel droge voetzooltjes, kan er misschien iets mee te maken hebben. Maar dat gaat dus nog problemen geven denk ik. :denk:
« Laatst bewerkt op: maart 07, 2010, 20:39:02 pm door Linsey »

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #12 Gepost op: maart 08, 2010, 16:30:43 pm »
Zo'n vat zonder iets in gebruiken ze niet veel denk ik hoor, er zijn heel veel honden die daar problemen mee hebben...

Veel oefenen ... Elbee schuift ook uit maar trekt zich dat niet (meer) aan, vrijdag moest hij zitvoor in een bad en ipv er ineens in te springen, springt hij op de zijkant op de rand waardoor hij dat bad bijna over zich kreeg  :doh:

er bestaan daar wel zalfkes voor denk ik - maar of dat ook helpt ?  :kweetni:

Offline greatballsoffire

• Deugenietje
  • *
« Reactie #13 Gepost op: maart 08, 2010, 20:45:53 pm »
Bio-Groom Anti-Slip Spray

Shaws Paw Wax

Deze zouden het wegglijden voorkomen.

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #14 Gepost op: maart 08, 2010, 22:04:50 pm »
Zou dat blijven werken als het regent? :denk:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal