Auteur Topic: Omdraaien bij de houdingen  (gelezen 2309 keer)

Offline Linsey

• Blaffertje
Omdraaien bij de houdingen
« Gepost op: februari 25, 2010, 14:33:04 pm »
Kai doet het erg goed op de trainingen P1, maar ik zit toch met een probleempje waarvan ik niet direct weet hoe het op te lossen. Als ik met de houding achter hem moet gaan staan of zoals gisteren een paar meter verder naast hem op een stoel terwijl hij op een schuine bedvering staat, dan draait hij zich altijd om, als hij de 2de houding moet doen. Bijvoorbeeld gisteren was begin houding liggen, ik vertrek nadien richting stoel dan kijkt hij wel naar mij maar draait nog niet richting mij, dan volgende houding staan en dan draait hij om richting mij. Hij blijft wel op de plek maar draait zich dus om. Nu heb ik al wel gemerkt dat niet enkel Kai met dat probleem zit, maar op wedstrijd zie ik toch wel een aantal honden die zich niet omdraaien, iemand een idee hoe je dat kan aanleren? :denk:
Tussen 2 cavalettis zetten heb ik al geprobeerd, maar werkt niet.

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omdraaien bij de houdingen
« Reactie #1 Gepost op: februari 28, 2010, 00:27:00 am »
ik laat de hond achter in een houding en ga achter hem staan - zijn hoofd draait dan mee naar links of naar rechts - ik loop dan verder door de andere kant op, tot op het punt dat hij zijn hoofd naar de andere kant draait, dan geef ik de nieuwe houding, vervolgens loop ik weer de andere kant op ... ik loop dus eigenlijk heen en weer achter hem

een ander systeem is om het aan te leren als je er over staat, dus onder je benen - en dan vlak er achter (aan de leiband eventueel dat je dat nog wat in de hand kan houden)

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #2 Gepost op: februari 28, 2010, 14:03:19 pm »
Als ik ietsje over hem sta, dan draait hij niet om.

Ik heb gisteren iets geprobeerd, een snoepje 1m zoiets voor zijn neus leggen en dan de houdingen laten doen en dan het snoepje laten pakken, dan draait hij ook niet om. Zo 2 keer en dan een keer geen snoepje leggen en dan draaide hij ook niet om, dan heb ik een speelgoedje naar voren gegooid. Maarja dat is niet zo goed omdat hij dan uiteindelijk misschien meters gaat pikken naar voren toe. :denk:

Citaat
ik laat de hond achter in een houding en ga achter hem staan - zijn hoofd draait dan mee naar links of naar rechts - ik loop dan verder door de andere kant op, tot op het punt dat hij zijn hoofd naar de andere kant draait, dan geef ik de nieuwe houding, vervolgens loop ik weer de andere kant op ... ik loop dus eigenlijk heen en weer achter hem

Dat kan ik ook wel eens proberen  :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2010, 14:07:59 pm door Linsey »

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • There is no greater friend than a faithful dog!
« Reactie #3 Gepost op: februari 28, 2010, 16:23:01 pm »
Dat vind ik ook een hele goede tip.  :thumbsup:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal