Auteur Topic: Petitie tegen uitzendingen Cesar Milan  (gelezen 66396 keer)

Offline Linsey

• Blaffertje
Re:Petitie tegen uitzendingen Cesar Milan
« Reactie #30 Gepost op: december 11, 2009, 19:08:38 pm »
Ik heb totaal geen problemen met een hardere aanpak wanneer het nodig is (en het is dan de vraag of het altijd wel nodig is in zijn afleveringen), maar waar wel ik wel problemen mee heb is een bange hond dwingen en dat doet hij continu. 1 aflevering was er een duitse dog die schrik had om op een gladde vloer te lopen, hij trok hem er gewoon mee over en die hond zijn poten gleden alle kanten uit. Dan een hond die bang was van water gooide hij gewoon in het water, dat zoiets verkeerd afloopt zullen ze niet laten zien hoor. Ik geloof niet alles wat ik op tv zie, maar de grote meerderheid van de mensen wel, zien enkel maar de 'succesverhalen'. En dan ook altijd die vertoning alsof hij een heilige is die geboren is met een bepaalde gave :zot: Het is gewoon een mediageile man die graag in series opduikt (Bones bv) en grof geld verdient met een methode die mensen anders zouden afkeuren, maar omdat het zo verbloemd is keurt men het goed.
« Laatst bewerkt op: december 11, 2009, 19:11:16 pm door Linsey »

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • There is no greater friend than a faithful dog!
« Reactie #31 Gepost op: december 11, 2009, 20:35:38 pm »
ik vind eigenlijk dat er op veel dingen dat hij doet erg overdreven wordt gereageert.
Ben ook voorstander van een positieve methode voor opvoeding. Maar positief wil voor mij niet zeggen dat je alles met snoep en lieve woordjes moet oplossen. Af en toe moet een hond nu eenmaal een correctie krijgen als zijn gedrag niet kan. En soms is het ook noodzakelijk bepaald diepgeworteld probleemgedrag te doorbreken.
Ik ben het helemaal eens met Ziggy.
Ik ben ook voorstander van een positieve methode i.v.b met de opvoeding van een hond.
Maar soms zijn er zaken die je niet met een simpele kordate 'Foei' kan oplossen.
Soms is het gewoon verantwoorder dat de hond een muilband draagt, als hij bv. heel fel uitvalt naar andere honden.
Hij zou op die manier per ongeluk andere mensen of honden kunnen verwonden.
Als zo'n hond dan per ongeluk een mens verwond, is dat opeens een 'Gevaarlijke hond'.
Terwijl die hond voor mensen misschien erg lief is.
« Laatst bewerkt op: december 12, 2009, 11:29:57 am door Borderfan »

Offline Mandy

• Speelkontje
  • **
« Reactie #32 Gepost op: december 31, 2009, 14:31:19 pm »
Wat me gelijk opviel bij het 2e filmpje wat vermeld stond, is dat hij met een slipketting traint?!!
En als een hond de trap niet op wil, sleurt hij hem er gewoon (AAN DE SLIPKETTING!??!!!!) erop?!

Ik zou die hond gewoon laten zien dat de trap "leuk" wordt, door middel van koekjes op de trap te leggen, hem aansporen als hij elke tree loopt.
« Laatst bewerkt op: december 31, 2009, 14:35:24 pm door Mandy »

Offline Zorrathello

• Wriemelkontje
  • *
  • ik hou van jou
« Reactie #33 Gepost op: januari 01, 2010, 00:23:39 am »
Sorry mensen, maar ik heb niet alle reacties gelezen. de bedenkingen die ik mij maak bij zo'n petitie is; door wie is die petitie gestart? Laat men in de filmpjes niet UITSLUITEND het negatieve en spectaculaire zien met als doel om die mens te demoniseren? Is die petitie niet in gang gezet door tegenstanders van C. Millan? of door jaloerse concurrenten? Ik vind het nogal gevaarlijk om een petitie te tekenen enkel op basis van die paar minuutjes negatieve beelden. Dus, ik teken niet.
Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten

Offline Fiep

• Kwijlbakske
  • **
    • Fieps hersenspinsels
« Reactie #34 Gepost op: januari 07, 2010, 20:18:28 pm »
Onze Vinnie was een stokoude pitbull toen we in dit huis kwamen wonen. We hebben een steile, open, metalen trap waar geen hond uit zichzelf op kruipt (behalve ons Phoebe bij vuurwerk om bij mij te zijn) Vinnie was niet al te goed te been, dus we hebben niet eens de moeite gedaan om het hem te leren. Vonden we wel gemakkleijk, als Phoebe loops stond woonde zij boven en Vinnie beneden.
Tot op een dag, hij met zijn neus aan Phoebes poep plakte en zonder dat hij het merkte plots boven stond op zijn stijve poten. Waarmee ik maar wil zeggen, met een beetje geduld en inzicht krijg je alles gedaan van een hond. En Vinnie deed nu eenmaal alles om bij een loops teefje te kunnen zijn.

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #35 Gepost op: januari 22, 2010, 17:50:55 pm »
Dit heb ik juist van iemand doorgekregen:
http://www.youtube.com/watch?v=2eSERTmOrpk
http://www.youtube.com/watch?v=GPvr8tQhJY4

Ik heb meerdere afleveringen gezien van deze persoon op tv ook en deze methode word hier op hondenscholen ook toegepast, is niet enkel hij hoor, maar ik ga met reden niet meer naar zo'n hondenscholen. Is niet echt mijn methode. :wink:
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2010, 18:14:55 pm door Linsey »

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #36 Gepost op: januari 22, 2010, 18:34:22 pm »
Moet ook niet vergeten dat dat geen doetjes zijn he waar die man mee werkt. Dat zijn honden die je niet op een lieve beloningsmethode aan het luisteren krijgt. Al ben ik het niet eens met het feit dat iemand uberhaupt wil dat zijn hond een shockkraag aankrijgt voor een kat  :eek: Dat een hond een kat niet kan uitstaan is een natuurlijke reactie, daar moet je je als baas dan maar bij neerleggen en als je dat niet kunt kan je misschien beter 1 van de 2 opgeven voor herplaatsing.

Iedere hond heeft een eigen karakter en moet op een andere manier aangepakt worden, de ene moet je je zeer dominant tegenover stellen, de andere kan je belongsgericht alles aanleren. Bij Cesar is het feit dat het commercieel is en dat de ergste gevallen eruit gehaald worden, de kijkcijfers zouden rap dalen met honden die vanzelf op hun rug gaan liggen  :eehm:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #37 Gepost op: januari 22, 2010, 20:50:44 pm »
Moet ook niet vergeten dat dat geen doetjes zijn he waar die man mee werkt. Dat zijn honden die je niet op een lieve beloningsmethode aan het luisteren krijgt. Al ben ik het niet eens met het feit dat iemand uberhaupt wil dat zijn hond een shockkraag aankrijgt voor een kat  :eek: Dat een hond een kat niet kan uitstaan is een natuurlijke reactie, daar moet je je als baas dan maar bij neerleggen en als je dat niet kunt kan je misschien beter 1 van de 2 opgeven voor herplaatsing.

Iedere hond heeft een eigen karakter en moet op een andere manier aangepakt worden, de ene moet je je zeer dominant tegenover stellen, de andere kan je belongsgericht alles aanleren. Bij Cesar is het feit dat het commercieel is en dat de ergste gevallen eruit gehaald worden, de kijkcijfers zouden rap dalen met honden die vanzelf op hun rug gaan liggen  :eehm:

Ik vind vooral dat hij dan zelf wel moet vermelden wat hij juist gebruikt, ik heb ook niets tegen hardere aanpakken, maar gewoon dat hij altijd zichzelf wilt laten overkomen als iemand die een aangeboren gave heeft om met honden om te gaan, zegt hij trouwens zelf altijd. Waarom achterhouden als je een schokband gebruikt. :kweetni: Hond wilt ook onder de zetel kruipen op het eind van de schrik. Ik vind hem niet anders dan zoveel hondentrainers die ik ken of gezien heb, het enige verschil met hem is dat hij zichzelf wilt laten overkomen als iets speciaals terwijl hij eigenlijk exact hetzelfde doet als andere hondentrainers.
Ik heb helemaal niets tegen bepaalde methodes die hij gebruikt, maar een hond schoppen om een reactie op te wekken gaat mij wel net ietsje te ver. De hond reageert eerst niet op de andere hond, hij begint hem stilletjesaan te fixeren dat wel als hij dichterbij komt, uiteindelijk had hij hem al meerdere malen kunnen belonen en de afstand op kunnen bouwen. In plaats van dat gaat hij de hond schoppen in zijn buik om een reactie op te wekken, dat is echt de omgekeerde wereld, hij dwingt de hond zelf om in de fout te gaan zodat hij hem kan corrigeren. Ik vind dat eigenlijk heel absurd zoiets.
http://www.youtube.com/watch?v=2eSERTmOrpk

En het is ook omdat het commercieel is dat mensen dit van hem aanvaarden, moest dit een doordeweekse instructeur op een hondenschool zijn dan zou het heel anders lopen.
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2010, 20:54:01 pm door Linsey »

Offline Fiep

• Kwijlbakske
  • **
    • Fieps hersenspinsels
« Reactie #38 Gepost op: januari 22, 2010, 20:58:44 pm »
Ten eerste is het niet natuurlijk dat een hond een kat niet kan uitstaan. Hier leven ze allemaal heel vredig zij aan zij. Mijn Pitbull heeft zelfs enkele nestjes kittens mee groot gebracht.

Ten tweede, op deze manier kan iedereen hondengedragstherapeut spelen. Vooral bij die kat, die hond werd doodsbang gemaakt van die kat. Wat eerst een te enthousiast speelgedrag was, kan nu veranderen in openlijke vijandigheid want de hond denkt dat de kat de oorzaak is van zijn pijn. Daar komen vodden van.

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #39 Gepost op: januari 22, 2010, 21:08:29 pm »
Ten eerste is het niet natuurlijk dat een hond een kat niet kan uitstaan. Hier leven ze allemaal heel vredig zij aan zij. Mijn Pitbull heeft zelfs enkele nestjes kittens mee groot gebracht.

Ten tweede, op deze manier kan iedereen hondengedragstherapeut spelen. Vooral bij die kat, die hond werd doodsbang gemaakt van die kat. Wat eerst een te enthousiast speelgedrag was, kan nu veranderen in openlijke vijandigheid want de hond denkt dat de kat de oorzaak is van zijn pijn. Daar komen vodden van.

Het is juist heel natuurlijk hoor dat een hond en kat elkaar niet kunnen uitstaan.  :wink: In het wild leven verschillende diersoorten ook niet vredig samen. Volwassen exemplaren samen brengen heeft dus altijd een risico en dat weet je op vooraf zoiets. Tenzij de hond van pups af aan katten gewoon is of als pup en kitten samen opgegroeid zijn. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar eigenlijk is het juist heel onnatuurlijk dat een hond en kat goed samen kunnen leven. Dat wilt zeker niet zeggen dat het niet heel veel voorkomt, komt juist wel heel veel voor, maar door het toedoen van mensen. In het wild is dat heel zeldzaam zoiets.

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #40 Gepost op: januari 22, 2010, 21:30:15 pm »
't Is hoogstwaarschijnlijk dus ook voor dat commerciele dat hij die reactie van die hond uitlokt  :doh: Hij is natuurlijk weken met dat beest bezig en juist als er gefilmt moet worden reageert die hond niet, niet leuk voor hun, dus we lokken uit  :zucht:

Ik ben zowiezo van mening (telt voor alle hondenfluisteraars) dat je niet de commerciele kant moet willen uitgaan. Mensen apen graag na, sparen graag geld uit, gaan doe-het-zelvertje spelen. Ik denk dat zo'n dingen uitzenden meer slecht doet dan goed. De samenwerking tussen hond en eigenaar moet op de eerste plaats komen en dat is onmogelijk met een zooi cameralui, regisseurs, schminkers, geluidsmannen enzovoorts bij je in de buurt. :zot:

Inderdaad met sommige dingen is Cesar Millan niet beter dan vele andere instructeurs.  :eehm:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline greatballsoffire

• Deugenietje
  • *
« Reactie #41 Gepost op: januari 24, 2010, 17:04:28 pm »
Het feit dat honden en katten kunnen samenleven is niet zo verwonderlijk. Katten en honden die samenleven leven dan ook niet in het wild .
Hier leven ze ook samen. We hebben 1 hond die het leuk vindt om er op te jagen , ze doet ze niks, maar, wij moeten dat niet hebben en dan krijgt ze onder haar hondenvoetjes  :hihi:
Ze weet het goed genoeg dat het niet mag .En, laat dit nu net een hondje zijn dat al van pup af bij haar fokker samen geweest is met poezen en kittens.
Persoonlijk vind ik dat een hond gemakkelijker aan een poes gewoon raakt dan omgekeerd. Maar ja, zoals alles kan je dit ook niet generaliseren.

Offline lux

• Puppedup
  • *
  • Geslacht: Man
  • Mijn maat lux een duitseherder van 2 jaar
« Reactie #42 Gepost op: november 28, 2010, 12:41:42 pm »
 :hmm:wat ik nu zo jammer vind dat mensen zo snel een ordeel hebben over hoe anderen dieren weer leren om een normaal leven te hebben ook al gaat dit tegen ons geweten in wat Cecar doet is soms hard om te zien maar hij doet de dieren geen pijn.zijn mannier van doen spreekt je dan wel tegen maar hij zorgt dat het dier weer een normaal leven kan lijden zonder dat deze afgemaakt hoeft te worden maar nog jaren plezier heeft in zijn leven ik zelf help ook mensen met hun hond als het niet meer gaat en gebruik dingen die Cecar ook gebruikt iedere hond die over de rooie gaat heeft een andere aanpak nodig soms lijkt zo een aanpak hard maar is het eigenlijk niet zo kan je over iedereen die met honden werkt wel iets opmerken veel honden worden verkeerd gehandelt ook door experts en als ze de hond niet baas worden of hem niet kunnen handelen moet hij maar worden afgemaakt terwijl met een andere aanpak deze zelfde hond weer normaal en goed bij een gezin kunnen leven dus dat gezwets van niet meer uitzenden is zwaar overdreven ja hij verdiend veel geld met alles wat er om hem heen verkocht word boeken dvd en noem maar op maar waar het eigenlijk om gaat is het dier dat weer een leven kan hebben zonder gelijk maar te worden afgemaakt wat is er dan zo verkeert wat hij doet dat hij geld verdiend of wat schij nu eens uit met het oordelen .
ik zeg kijk en geniet zie hoe een hond weer gewoon hond kan zijn en worden . :headbang: :joepie: :zucht:

Offline yvy

• Kwijlfabriekske
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #43 Gepost op: november 28, 2010, 21:34:24 pm »
Ik teken niet gewoon omdat alle honden verschillen van aanpak.
Ik heef zeker toe dat niet alles wat hij doet goed is , maar de ene hond is de andere niet.
Ook wij hebben al zo veel gedaan met onze Hoska,een probleemhond op bepaalde gebieden.
Wij zijn al bij verschillende therapeuten (bekende en minderbekende) geweest, en iedereen heeft zijn manier van werken en zijn gedachtengang.
Dus voor mij kan het best mogelijk zijn om in bepaalde gevallen soms een heel harde aanpak nodig is ,en alhoewel ik daar in principe nogtans fel tegen ben, vindt ik het soms noodzakelijk.
IK weet dat het geen echte vergelijking is maar het ene kind vraagt een zachte aanpak en een ander kind een harde!

Wij kijken veel naar Cesar Milan en bepaalde truks en tips passen wij toe op onze moeilijke Hoska en daar is al veel meer meebereikt dan dure niet hulpzame toestellen,medicatie en of homeopatische middelen.

Nogmaals , het is jammer dat hij bepaalde technieken soms gebruikt, maar dan denk ik dat dit dan ook het laatste is wat hij nog in z'n mars heeft als de andere middelen geen resultaten geven.
Ik heb liever ook één keer harde aanpak,dan dat de eigenaar z'n hond aan z'n lot over laat ,laat inslapen,of vastbind langs een weg.
Het is volgens mij toch goed dat een eigenaar toch nog probeert om een hond terug op het goede spoor te krijgen.
Ook ik weet dat heel veel bij de eigenaars zelf ligt,maar als het in de genen van de hond of het ras zit ,dan ..
www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -

Offline lara

• Puppedup
  • *
« Reactie #44 Gepost op: december 09, 2010, 16:03:43 pm »
Eerlijk gezegd vind ik deze petitie absurd.  Ik begrijp jullie bezorgdheid en vind het een mooi initiatief dat jullie voor honden opkomen, maar wat in dit filmpje getoond wordt, is absoluut geen dierenmishandeling.   
Dierenmishandeling is je hond slaan, schoppen, hem dumpen, verwaarlozen, enz.  Wat hier getoond wordt, is niet iets dat dagelijks gebeurd, maar bij sommige honden nu eenmaal eens nodig is. 
Ik kom dagelijks in contact met verschillende types honden en ben ook voorstander van de beloningsgerichte methode, maar door de jaren heen heb ik ondervonden dat dit niet voor alle honden werkt. 
Alles gaat goed als je een hond als puppy aanschaft, hem correct en consequent opvoedt, zelfs eventueel naar de hondenschool gaat of een hond hebt die van nature volgzaam en gehoorzaam is en nooit zware gedragsproblemen heeft vertoond.
Maar wat met al die asielhonden die niet correct opgevoed zijn?  Bij hen is heel vaak een andere aanpak nodig en, met alle respect, maar hoe vaak worden deze honden niet opnieuw afgestaan of geëuthanaseerd, omdat de beloningsgerichte methode bij hen niet werkt? Wat is dan echte dierenmishandeling? De honden maar opgeven of de methode toepassen die Cesar Milan toepast?
En wat is er verkeerd met je hond een muilband aandoen? De meeste honden hebben dit uiteraard niet nodig en je moet er steeds voor zorgen dat je hond er geen pijn van ondervindt, maar het is nog steeds beter je hond voldoende beweging te verschaffen door een muilband aan te doen dan de hond zijn recht op een wandeling af te nemen.
Tal van honden hebben al mijn pad gekruist die door hondentrainers of hondentherapeuten als agressief, onhandelbaar en vooral onplaatsbaar werden beschouwd.  Ze waren ten dode opgeschreven, want de beloningsgerichte methode hielp niet.  Gelukkig hebben sommige van deze honden nog een tweede kans gekregen, omdat sommige personen de moeite deden om de roedelregels correct op hen toe te passen en het op Cesar zijn manier te doen.  Twee van deze honden hebben bij mij het geluk gevonden en ik kan u zeggen dat ze nog nooit agressief tegenover mij gereageerd hebben.
Het is belangrijk om in het leven nooit één visie als de juiste aan te nemen en goed na te denken voor je je oordeel velt.  Cesar zal ook wel eens een fout maken, net als elk ander mens, maar over het algemeen beschikt hij over een heel goede kennis wat hondengedrag betreft.
Beloningsgerichte training is een zeer goede methode, maar als die niet werkt voor een bepaalde hond, is het soms nodig om voor drastischere methodes te kiezen in plaats van de hond op te geven.  Uiteraard steeds zonder geweld te gebruiken.  Dit laatste is uit den boze en wordt dan ook niet gebruikt door Cesar.  Mensen die anders beweren, beschikken over onvoldoende kennis van hondengedrag.  Een teefje zal de pup toch ook dwingen om te gaan liggen tot hij de buik en hals toont en zich bijgevolg overgeeft!?
En een hond die in een asiel verblijft en te bang is om uit zijn hok te komen, moet soms ook eens met dwang uit zijn hok worden gehaald, zodat hij gaat wandelen.  Eens hij die stap gezet heeft, zal hij de volgende keer klaar staan kwispelen tot iemand hem uitlaat en zo zal hij terug zin in het leven en vertrouwen in de mensen krijgen, waardoor hij terug een kans maakt om geadopteerd te worden. 
Maar sommige mensen zien dit dan weer als mishandeling waardoor de hond verder wegkwijnt en van frustratie agressief wordt, als een 'slechte' hond wordt beschouwd en geëuthanaseerd wordt.   Opnieuw: Wat is dan dierenmishandeling?
En met alle respect, maar Cesar is één van de weinigen die zegt dat 99,99% van de honden rehabiliteerbaar zijn. Een visie die jammergenoeg maar al te weinig opvolging kent.
Dit filmpje als dierenmishandeling beschouwen, vind ik eerlijk gezegd wat kortzichtig en getuigt van onvoldoende kennnis over hondengedrag.

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal