ik vind eigenlijk dat er op veel dingen dat hij doet erg overdreven wordt gereageert.Ben ook voorstander van een positieve methode voor opvoeding. Maar positief wil voor mij niet zeggen dat je alles met snoep en lieve woordjes moet oplossen. Af en toe moet een hond nu eenmaal een correctie krijgen als zijn gedrag niet kan. En soms is het ook noodzakelijk bepaald diepgeworteld probleemgedrag te doorbreken.
Moet ook niet vergeten dat dat geen doetjes zijn he waar die man mee werkt. Dat zijn honden die je niet op een lieve beloningsmethode aan het luisteren krijgt. Al ben ik het niet eens met het feit dat iemand uberhaupt wil dat zijn hond een shockkraag aankrijgt voor een kat Dat een hond een kat niet kan uitstaan is een natuurlijke reactie, daar moet je je als baas dan maar bij neerleggen en als je dat niet kunt kan je misschien beter 1 van de 2 opgeven voor herplaatsing. Iedere hond heeft een eigen karakter en moet op een andere manier aangepakt worden, de ene moet je je zeer dominant tegenover stellen, de andere kan je belongsgericht alles aanleren. Bij Cesar is het feit dat het commercieel is en dat de ergste gevallen eruit gehaald worden, de kijkcijfers zouden rap dalen met honden die vanzelf op hun rug gaan liggen
Ten eerste is het niet natuurlijk dat een hond een kat niet kan uitstaan. Hier leven ze allemaal heel vredig zij aan zij. Mijn Pitbull heeft zelfs enkele nestjes kittens mee groot gebracht. Ten tweede, op deze manier kan iedereen hondengedragstherapeut spelen. Vooral bij die kat, die hond werd doodsbang gemaakt van die kat. Wat eerst een te enthousiast speelgedrag was, kan nu veranderen in openlijke vijandigheid want de hond denkt dat de kat de oorzaak is van zijn pijn. Daar komen vodden van.