Auteur Topic: Petitie tegen uitzendingen Cesar Milan  (gelezen 66395 keer)

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
  • Geslacht: Vrouw
Re:Petitie tegen Cesar Milan
« Reactie #15 Gepost op: december 08, 2009, 17:15:30 pm »
Ik snap de redenering dat een muilband 'laf' kan zijn. Je neemt de hond een stuk zijn communicatiemiddel af en 't is eigenlijk machtsmisbruik ...

Langs de andere kant vind ik het een propere oplossing om met honden met een lage bijtdrempel om te gaan. Het doet geen pijn en er is veel minder spanning. Als ze morgen toestaan dat elke hond los mag als hij gemuilkorfd is, dan koop ik van slag 4 muilkorfkes  :lol:

Ik heb ooit een soortgelijk filmpje als het eerste gezien van Cesar Milan maar dan met een heel klein hondje. Die heeft hij niet gemuilkorfd en toen was hij flink gebeten maar met uiteindelijk hetzelfde resultaat - hond die het maar opgaf...

Offline Copin

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #16 Gepost op: december 08, 2009, 22:49:30 pm »
hmmm, ik begrijp dat jullie van mening zijn dat die man het al dan niet goed doet,
echter de petitie is niet tegen CM zelf, enkel tegen het uitzenden van die shows op National geographic,
ik vrees dat sommige mensen wel degelijk problemen bij een hond verkeerd gaan aanpakken als ze deze taferelen zien van een gedragstherapeut.
en wat als een onervaren hondeneigenaar zijn dier aanpakt zoals in het filmpje??
Ik geef toe dat er sommige problemen op die manier moeten aangepakt worden, maar dan liefst door iemand die weet wat hij/zij doet...

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #17 Gepost op: december 08, 2009, 22:53:06 pm »
Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in Copin. Dit is niks om zonder ervaring eens lekker zelf te gaan uittesten.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #18 Gepost op: december 08, 2009, 22:56:49 pm »
Chucky

ik vermoed dat je ondanks een muilkorf... volgens mij frustreer je daar een hond nog méér mee... weinig zou uithalen.

Hij heeft ma al eens gebeten in de vinger en mij al gebeten in de vinger, maar dat komt omdat hij zich dan afreageert en niet beseft dat dat onze handen zijn...

in het Wijnendalebos was ik te dicht bij Riet terechtgekomen (twee weken terug) waardoor Kobbe en Chucky ff in de clinch gingen... Chucky knapt en ik trek hem weg en zijn afreageer-reactie is blijven knappen... wat er zich ook achter hem bevind. Hij beet ook in de top van mijn schoen. Afreageren dus... niet met opzet ons vast hebben... of als verdediging, dat zou ook kunnen. Met de gedacht dat er iemand hem achteraan aanvalt...

Nou, ik keur dat goed.

Het is natuurlijk fout dat hij bijt... maar wij zijn mensen, wij hebben een stem. Een hond heeft maar één middel om duidelijk te maken dat hij er niet akkoord mee is.

Chucky, zou - moest ie dat hondje zijn uit de film die Copin plaatste - megagefrustreerd geraken, zeker weten. Of een muilkorf in zijn geval het beste is, betwijfel ik ten zeerste...

Hoe méér je Chucky onderdrukt, hoe meer hij gefrustreerd geraakt.

Ben ik daarom minder baas, omdat ik hem minder onderdruk, zodat hij niet gefrustreerd geraakt? kweet het niet... ik zie mezelf niet als een slechte baas, noch is Chucky een slechte hond.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #19 Gepost op: december 08, 2009, 23:03:35 pm »
Wat het uitzenden betreft kan ik je geen ongelijk geven. Er zullen altijd mensen zijn die denken dat het zo moet en altijd  :doh:
Voor Charlie hebben we ook hardere methodes moeten gebruiken want, alhoewel ze gek is op eten werkten de beloningsmethodes in het begin niet bij haar. En vaak genoeg van die monster JR's gezien waar niks mee aan te vangen is en dat wilden we vermijden.
Maar je titel is wel een beetje misleidend; petitie tegen Cesar Milan ipv tegen uitzending  :wink:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #20 Gepost op: december 08, 2009, 23:10:15 pm »
Getekend met commentaartje erbij.

Mensen die Cesar (of eender welke hondenfluisteraar) ter hulp roepen zijn niet tevreden over hoe hun hond reageerd. Daar zit vaak net het probleem. Het zijn niet de hondjes met een klein probleemke of geen probleem die bij die mensen over de vloer komen, dus kan het ook gebeuren dat het niet zomaar op te lossen valt.
Je moet niet naar je eigen honden kijken DF, Chucky heeft een probleemke ja, maar controleerbaar en als je weet hoe hij is handel je erna en is er niks aan de hand. Zelfde met Barney, daarom maar 1 keer gekorfd moeten worden, nu weet ik hoe ´m is en ik handel erna, geen probleem. Dit zijn mensen waar het probleem groter is dan dat.

Zo´n situatie denk ik kan je pas beoordelen als je er zelf mee geconfronteerd wordt. Het probleem is inderdaad wel dat mensen dat op tv zien en dan denken dat ze dat zelf ook kunnen. Die maken hun honden met dees methode vals en gaan dan roepen dat het Cesar zijn fout is.

Offline Copin

• Ploeteraartje
  • *
Re:Petitie tegen uitzendingen Cesar Milan
« Reactie #21 Gepost op: december 08, 2009, 23:14:25 pm »
Wat het uitzenden betreft kan ik je geen ongelijk geven. Er zullen altijd mensen zijn die denken dat het zo moet en altijd  :doh:
Voor Charlie hebben we ook hardere methodes moeten gebruiken want, alhoewel ze gek is op eten werkten de beloningsmethodes in het begin niet bij haar. En vaak genoeg van die monster JR's gezien waar niks mee aan te vangen is en dat wilden we vermijden.
Maar je titel is wel een beetje misleidend; petitie tegen Cesar Milan ipv tegen uitzending  :wink:

ik heb de titel aangepast  :winkt:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #22 Gepost op: december 08, 2009, 23:27:16 pm »
 :thumbsup:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #23 Gepost op: december 08, 2009, 23:33:47 pm »
 :thumbs:

Offline Ziggy

• Ploeteraartje
  • *
  • www.dogvision.be
    • DOGvision
« Reactie #24 Gepost op: december 08, 2009, 23:57:09 pm »
een hond heeft wel meer dan enkel bijten om zijn ongenoegen te laten merken
hij kan grommen, snauwen, lip optrekken, staren, ... heel arsenaal aan verbale en non-verbale signalen.

er zijn ook veel verschillende soorten agressie. wanneer je met een hond werkt moet je dat ook proberen in te schatten.

elke hond zal wel eens knappen in het heetst van de strijd, zijn prooi beschermen of in de clinch gaan met andere honden. Sommige vormen van agressie horen nu eenmaal bij de normale manier van doen bij honden.

Bij veel honden zijn het situaties waarmee je kan leren omgaan. Maar dat is niet altijd zo. Soms kan een situatie onleefbaar worden. er zijn mensen die geterroriseert worden door hun eigen hond. Dan moet men nu eenmaal ingrijpen.

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #25 Gepost op: december 09, 2009, 08:31:24 am »
en wat als een onervaren hondeneigenaar zijn dier aanpakt zoals in het filmpje??
Ik geef toe dat er sommige problemen op die manier moeten aangepakt worden, maar dan liefst door iemand die weet wat hij/zij doet...
ja 't is dat wat ik oa. ook al schreef in mijn eerste reactie :wink:

Offline Sale Môme

• Puppedup
  • *
« Reactie #26 Gepost op: december 09, 2009, 10:08:52 am »
Die hond vertoont op een bepaald moment alle kalmeringsignalen en Milan gaat daar helemaal niet op in.  Integendeel, hij gaat zich opdringen (door aanraking)
Resultaat is dat de hond hierop gaat reageren.
Wanneer een hond kalmeringsignalen uitstuurt en je reageert hier verkeerd op dan is er miscommunicatie met alle gevolgen van dien.  Het tegen de grond duwen van de hond is ook niet bepaald een teken van goede communicatie.  Het druist volledig tegen de regels in dat een roedelleider gaat eisen dat een ranglagere zich op de grond legt: dit doet de ranglagere zelf om zijn volledige onderdanige positie aan te geven en daarmee neemt den roedelleider een enorm groot risico.  Verder dient er dan nog rekening mee gehouden te worden dat Milan geen enkele 'band' met het de hond heeft.

Offline greatballsoffire

• Deugenietje
  • *
« Reactie #27 Gepost op: december 09, 2009, 11:35:57 am »
Als het is om het uitzenden te verbieden ben ik akkoord om te tekenen.
Het eerste filmpje.Op een bepaald ogenblik zie je verschijnen dat het geheel al meer dan 8 minuten aan de gang is en als je onderaan kijkt heb je een filmpje met een totaal van een goede 2 minuten waar dan de eigenaars ook nog gesproken hebben.
Dat geeft m.i. alleen al daardoor een heel vertekend beeld.
Een situatie inschatten op die manier kan je niet want, alles wordt er niet verteld en je weet niks van de geschiedenis van de hond .
Sommigen kennen ook geen Engels, of luisteren niet naar wat er echt gezegd wordt , ook met alle gevolgen vandien.
Vgs mij kan je beter met een hond waar je echt niks meer mee kan aanvangen beter de harde noot doorbijten dan dat je blijft aanmodderen met het gekende resultaat bij velen dat hij herplaatst wordt (wat dikwijls gewoon het probleem verleggen is ) of, dat hij een spuitje krijgt.
Ik heb al veel van hem gelezen en gezien en ik ben er zeker van dat hij al heel veel honden gered heeft vd dood.

Honden onder elkaar negeren ook geen ongewenst gedrag. Er wordt vlug gezegd waar het op aan komt en even vlug wordt er weer verder geleefd alsof er niks gebeurd is.

Net zoals hier al gezegd.Wie C.Millan vraagt zal dit wel doen omdat niks meer helpt of omdat ze met hun handen in hun haar zitten.
Het gaat om probleemhonden en niet om honden die zo nu een dan eens een probleem hebben wat heel normaal  is want, dit gebeurt bij ieder levend wezen.

En, niet alle honden kennen hondse taal. Sommigen hebben dit gewoon niet geleerd .
Sommige honden verwittigen voor ze hun tandjes plaatsen en dan kan je daar rekening mee houden, anderen verwittigen niet en hap ze hebben beet.
Het niet kennen van hondse taal geldt niet alleen ivm bijtgrage hondjes. :hihi:

Net als met de mens kan ook alles wat hond betreft niet veralgemeend worden en daarom is het inderdaad zo dat , die filmpjes beter niet op die manier verspreid worden want, mensen denken dan bvb .Ah, mn hond doet zo of zo, dus misschien helpt dit bij hem ook.Waardoor ze de hond dikwijls meer kwaad doen dan goed.Met alle gevolgen vandien.

« Laatst bewerkt op: december 09, 2009, 11:57:22 am door greatballsoffire »

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
« Reactie #28 Gepost op: december 09, 2009, 13:44:20 pm »
hmmm, ik begrijp dat jullie van mening zijn dat die man het al dan niet goed doet,
echter de petitie is niet tegen CM zelf, enkel tegen het uitzenden van die shows op National geographic,
ik vrees dat sommige mensen wel degelijk problemen bij een hond verkeerd gaan aanpakken als ze deze taferelen zien van een gedragstherapeut.

Ik ben het vooral eens met Chopin ,,,

als ik het goed verstaan heb in het eerste filmke,  is de hond al bij een ander in behandeling geweest
en bij hoevele misschien nog dat we niet weten ,,,
het is moeilijk om echt te weten wat die hond al heeft meegemaakt en
het wat en waarom er die agressie is weten we ook niet  :kweetni:
we hebben ook niet heel die aflevering gezien over hoe en wat

het 2 filmke keur ik niet af ,, maar volgens mij kan het op een andere manier ,
maar ook hier weten we niet de hele geschiedenis en het is hem tenslotte gelukt

ik ga maar één klein voorbeeldje geven
mijne Siebe wilde in het begin absoluut niet in de auto
ik heb hem daar ook letterlijk heen getrokken , 2 poten in de auto gezet
en hem er letterlijk cm voor cm in geduwd met al mijn kracht , dit heeft me letterlijk zweet gekost
en héééél veel moeite ,als je weet dat Siebe 50 kilo weegt en ik maar 60 dat was echt zwaar en
ik heb echt wel eens goed in mezelf gevloekt op die hond
daarbij nog sprong hij dikwijls direkt weer uit de auto want hij wist dat hij sterk was
en dan begon voor mij het spelletje terug opnieuw ,
ik heb hem nooit laten winnen we stopte pas als hij in de auto zat en we wegreden
dit heeft een grote 2 weken  geduurd vanaf toen legde hij denk ik
ook de link van autorijden komt iets leuks van en
misschien toch ook wel zoiets van zij is toch de sterkste de roedelleider , ze geeft verdomd niet op ,,,,

ik had het misschien ook met voer of een snoepje kunnen proberen ,,
maar zijn angst was zo groot dat dat zeker niet ging lukken , hij nam toen geen voer aan
wat als hij naar een dierenarts moest dan moet hij  ook in de auto

ik ben heel blij dat ik heb doorgezet ook al sta ik niet helemaal achter wat ik heb gedaan
na die 2 weken springt Siebe uit zijn eigen wil in de auto

dus ik teken de petitie niet ,,
ik ben wel tegen het uitzenden van zulke filmkes op de TV

ER ZIJN ALTIJD MENSEN DIE ZOIETS WILLEN GAAN UITTESTEN MET HUN EIGEN PROBLEEMHONDEN
EN DAT KAN ECHT WEL EENS VERKEERD AFLOPEN ZEKER BIJ FILMKE NR 1

Offline greatballsoffire

• Deugenietje
  • *
« Reactie #29 Gepost op: december 09, 2009, 14:41:50 pm »
Na mijn commentaar hier ben ik gaan zien naar de site om de petitie te tekenen en in plaats van wel zal ik ze niet tekenen.
Als ik het zo lees is het toch ook tg C.Millan gericht en daar teken ik dan niet voor . Het waarom heb ik al uitgelegd. :wink:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal