Auteur Topic: Petitie tegen uitzendingen Cesar Milan  (gelezen 66397 keer)

Offline Copin

• Ploeteraartje
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Petitie tegen uitzendingen Cesar Milan
« Gepost op: december 07, 2009, 22:21:43 pm »
Er is een wereldwijde petitie gaande tegen het uitzenden van docu's van gedragstherapeut Cesar Milan,
tegenwoordig op National Geographic
Voor diegen die twijfelen of dit nodig is, hieronder een link naar een "sessie"

NIET voor gevoelige kijkers!

http://www.youtube.com/watch?v=9iUeD4oxGLs&feature=PlayList&p=FD7E20880462D27B&playnext=1&playnext_from=PL&index=21

Hier staat de petitie:

http://gopetition.co.uk/petitions/stop-showing-cesar-millan.html
« Laatst bewerkt op: december 04, 2020, 15:39:55 pm door Hans »

Offline Copin

• Ploeteraartje
  • *
Re:Petitie tegen Cesar Milan
« Reactie #1 Gepost op: december 07, 2009, 22:29:42 pm »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: december 07, 2009, 23:03:28 pm »
Vorte lafaard  :evilno: :evilno: :evilno: :evilno: :evilno:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #3 Gepost op: december 07, 2009, 23:04:02 pm »
sowieso zouden ze HEM op zich moeten verbieden, niet enkel de uitzendingen... want ook al zijn er geen uitzendingen, toch heeft hij dan nog zijn praktijken...

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #4 Gepost op: december 07, 2009, 23:06:45 pm »
indien nog twijfel:

Daarstraks kreeg ik het niet open  :zucht: en had het beter ook niet open gekregen  :puke:

Offline Copin

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #5 Gepost op: december 07, 2009, 23:07:18 pm »
ja, dat is juist, maar in huidige maatschappij is hij redelijk populair met zijn "instant oplossingen", vooral in US (opnieuw) hebben ze geen tijd en zin om energie en tijd in beloningsgerichte oplossingen te steken.
Het ergste is ook dat er campagne gevoerd wordt om zijn "ideeen" toe te passen bij het opvoeden van kinderen  :schok:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #6 Gepost op: december 07, 2009, 23:37:32 pm »
Mja... het trekt op niks als je dat ziet.

En ik ben ook geen aanhanger van 'het doel heiligt de middelen' principes en meneer Milan gaat te ver en zeker omdat het dan nog uitgebuit wordt ten voordele van een op sensatie belust tv-programma.

Maar - ik heb ooit een wilde kat gehad, met een wasmand gevangen want die waren zo schuw als de pest. Hij heeft daarna 6 weken in de keuken gezeten en kwam alleen achter de kachel uit als wij slapen waren, ondanks uuuuuuuuren geduld en allerlei truukjes. Op de duur heb ik die dus met dubbele ovenwanten vastgepakt en vastgehouden de hele avond lang, en dat was ook geen mooi zicht want idd de paniek is vreselijk. Maar het heeft hem wel over de streep getrokken en we hebben daar nog een hele lieve normale huiskat aan gehad voor 16 of 17 jaar.

Offline Ziggy

• Ploeteraartje
  • *
  • www.dogvision.be
    • DOGvision
« Reactie #7 Gepost op: december 08, 2009, 00:32:34 am »
ik vind eigenlijk dat er op veel dingen dat hij doet erg overdreven wordt gereageert.

Ben ook voorstander van een positieve methode voor opvoeding. Maar positief wil voor mij niet zeggen dat je alles met snoep en lieve woordjes moet oplossen. Af en toe moet een hond nu eenmaal een correctie krijgen als zijn gedrag niet kan. En soms is het ook noodzakelijk bepaald diepgeworteld probleemgedrag te doorbreken.

Ik zal deze petitie dus niet tekenen.

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #8 Gepost op: december 08, 2009, 09:10:41 am »
ik heb nog maar alleen het eerste filmpje gezien (zonder geluid, dus ik weet nog niet wat er gezegd werd)
zal straks de rest bekijken

ik dacht ook van amai... maar als ik me mijn eerste rottweiler herinner :bang:
en ook Binno in haar pupperiode
dan was de positieve methode alleen op een bepaald moment niet genoeg
en ik heb ook een keer met een wild krijsende en heftig tegenspartelende en bijtende Binno vanuit de tuin naar binnen gelopen om haar daar efkes te laten afkoelen (ze bleef zich verzetten tegen elk bevel dat ik gaf en reageerde door naar mij te bijten en naar het gezicht te happen, niet om te spelen, maar echt om uit te testen en baas te willen spelen)
ik heb toen ook even gedacht " goh, oals de buren dit zien, wat zullen die dan wel niet denken :schok: :oops: "

ik denk dat dit filmpje vooral de boodschap moet krijgen "don't try this at home"
en dat is het gevaar met TV,
mensen hebben het Milan zien doen, dus ze (ook degenen met nul ervaring met honden en hondentaal)
gaan dat ook eens proberen :?

zoiets moet enkel met voldoende kennis van zaken gebeuren
(ik heb er ook een paar keer de fokker bijgehaald voor raad, voor hetzelfde help je de hond helemaal om zeep en sta je nog verder van huis)

in de rapte ook nog maar het tweede filmpje bekeken
tja... ook niet echt mijn favoriete manier moet ik zeggen, maar als niks anders helpt, én de hond wordt nadien overdreven beloond (maar dat zie ik hem dus niet doen, misschien omdat hij anders het tegenspartelen beloond :denk:
maar ik zou mijn hond dus wel belonen en happy staan doen bovenaan de trap, of daar nog iets leuks gaan doen, weet ik veel wat, zodat hij er toch een positief idee aan over houdt en het volgende keer minder eng is :kweetni:)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #9 Gepost op: december 08, 2009, 13:21:54 pm »
Dixie werd opgevoed zonder slagen, vastgrijpen bij de nek, muilband (= laf), ...

een correctie geschiedde (en geschied) enkel met de stem.

is hij nu zo'n slechte hond? :krab:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #10 Gepost op: december 08, 2009, 14:21:50 pm »
Uiteraard niet - dat is het hem net, wat hij toont is in 99% van de gevallen langs geen kanten nodig of nuttig.

Maar wat doe je met die éne % ?

Offline Ziggy

• Ploeteraartje
  • *
  • www.dogvision.be
    • DOGvision
« Reactie #11 Gepost op: december 08, 2009, 14:24:32 pm »
Dixie werd opgevoed zonder slagen, vastgrijpen bij de nek, muilband (= laf), ...

je kan dixie niet vergelijken met eender welke hond
ik heb ziggy nog nooit enige andere correctie moeten geven dan een verbale neen. Enkel de luidheid varieert naargelang wat ze uitspookt.
Maar niet elke hond is zo.

Vas is bv zo al niet, en zo ken ik nog heel veel andere honden. Sommige zijn van nature redelijk hard en onverschillig, anderen door sommige ervaringen.Sommigen zijn ook gewend om door ongewenst gedrag toch hun goesting te krijgen en zijn daarin dan zeer hardnekkig.

En een muilkorf, laf noem ik dat geheel niet. Het is een veiligheid. Wij hebben dat met Vas ook overwogen nadat hij iemand heeft gepitst. Wij wilden ook voorkomen dat hij zou bijten. Ik vind, het is de plicht van een eigenaar om alles te doen om een bijtongeluk te voorkomen. Dus zolang een bepaald gedrag niet afgeleerd is kan je een bijtgrage hond maar beter een muilkorf omdoen.

Ivm de hond op de trap bv, het idee achter die methode pas ik ook toe. Bv Zig was vroeger een heel bang hondje. Als ze dan ff panikeerde leidde ik r af, liep rond en hop in 1 beweging de hindernis over of door. Korte pijn, zoals je een plakker beter in 1 ruk eraf trekt dan haar per haar te epileren. Met een chi ben je zo boven en gaat dat gelijk nix. Met zo een grote hond heeft hij nu eenmaal zijn gewicht mee om tegen te zetten. Dan ziet t er op een filmpje al woester uit.

Mensen die me met Vas hebben beziggezien zullen mij wrs ook een beest vinden. Heb voorgehad dat hij midden in t stad een paniekaanval kreeg. Veel kan je daaraan niet doen. Al zou je hem een hele salami geven, hij zou er nog niet op reageren. Hij trok en sprong, of probeerde weg te kruipen. Dan moest ik hem ook meesleuren naar waar IK wist dat het rustiger was. Want dan pas kon hij terug zichzelf worden.

Offline greatballsoffire

• Deugenietje
  • *
« Reactie #12 Gepost op: december 08, 2009, 14:27:47 pm »

Nee, dat is zo, maar, Dixie is dan ook geen probleemhond.  :wink:

En, die muilband... . Wij hebben hier ook snuitjes voor honden die een mensenhand ,-vinger, -arm ... een lekker kluifje vinden. :wink:
Wij noemen dat op een positieve manier omgaan met destructief gedrag  :hihi:
« Laatst bewerkt op: december 08, 2009, 14:34:04 pm door greatballsoffire »

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #13 Gepost op: december 08, 2009, 15:38:49 pm »

nee tuurlijk niet, en zoals hier eerder al gezegd, bij de meeste honden is zo'n aanpak ook helemaal niet nodig
integendeel, je zou daar die honden mee verknoeien

als ik Shiba destijds of Gian nu, om er maar twee te noemen, zo zou aangepakt hebben, goh
mijn stem teveel verheffen is/was al genoeg om ze kleiner te zien worden met een blik van 'oei baasje ik meende da ni zenne'
als ik die bij hun nekvel zou pakken dan maak ik daar enkel heel bange wezeltjes van waar niks meer mee aan te vangen is van pure schrik van mij
Binno heeft een dikker vel, is niet snel onder de indruk en heeft een wat strengere aanpak nodig
anders neemt ze het boeltje hier over en heb ik niks meer te zeggen
maar dan nog... dat is nog niks tegenover echte probleemhonden
en dan hangt de aanpak er nog vanaf van de achterliggende oorzaak van het probleemgedrag

op die trappen lopen
als je die hond niet boven krijgt met lieve woordjes, snoepkes en speeltjes wat dan?
en zeg nu niet 'beneden laten' want als je bvb op een verdieping woont dan heb je die keuze niet altijd
dan kan je hem proberen te dragen... maar met een kalf van een hond is dat niet simpel
dus beter één keer forceren (ook al is dat op dat moment zielig en moet je van je hart een steen maken,
als je zo'n hond ziet tegenspartelen van schrik en hoort janken)
maar daarna 'woooow wat ben jij flink naar boven gelopen' *koekje erin*

en een muilband laf, hmmm 't is maar hoe je het bekijkt en in welke situatie die gebruikt wordt
OK de hond kan niks terug doen, maar soms is dat wel nodig om die zekerheid te hebben
bij de DA bvb heeft Binno bij bepaalde onderzoeken weleens een snuitje om gehad, om zeker te zijn dat ze tijdens een reactie geen hap uit de DA nam
daarna ging dat snuitje weer af, kreeg ze koekjes van de DA en was ze er weer vriendjes mee :wink:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #14 Gepost op: december 08, 2009, 16:42:08 pm »
Ik ben ook van mening dat het niet zo verkeerd is wat die man doet. Bij sommige honden is dat nu eenmaal nodig. Niet iedere hond kan hetzelfde opgevoed worden. Als je het filmke bekijkt waar die hond de trap op moet, hij praat tegen de hond op een rustige manier en zegt tegen de hond "komaan je kan het", het wordt erger afgeschilderd dan het is vind ik persoonlijk.
Ik volg deze man al jaren op tv en moet zeggen, hij pakt ook meestal niet de doetjes aan hoor.

Een muilkorf erg? In mijn ogen niet. Wij hadden vroeger een Duitse herder die naar alles en iedereen hapte, die kwam de poort niet uit zonder muilkorf. Ik heb zelfs voor Barney een muilkorfje gekocht, tot nu toe nog maar 1 keer nodig geweest, maar ik heb hem wel bij als ik denk dat een situatie anders uit de hand kan lopen. Ook al is de jongen (doordat hij ´m ook niet gewoon is) niet blij met zijn muilkorf.

Ik hou ook het meest van de beloningsmethode, maar zo kan nu eenmaal niet elke hond opgevoed worden. Sommige karakters hebben een iets striktere methode nodig.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal