Zoek je een fokker van een bepaald hondenras?Je hebt vragen bij bepaalde fokkers?Je bent zelf fokker?Je hebt een probleempje met je pup tijdens de opvoeding?Je beleeft leuke momenten met je pup?Je hebt leuke foto's van je pup?*Puppy zien wij tot 1jaar (ofte 12 maand)
ALLES ivm puppy's en fokkers is hier welkom!Daarna dien je over te schakelen naar 'Hondenmanieren' & 'van kop tot staart'
als je een probleempje hebt met je pupje, omschrijf dan zo goed mogelijk welk probleem het is, in welke omstandigheden het gebeurt en hoe je hondje zelf precies reageert.
let ook op de titel:
niet: 'vraagje' of 'ivm mijn pup'
wel: 'pup 2,5 maand - bijt dingen stuk' of 'pup 3maand - blaft naar andere honden
en dan de omschrijving:
niet: mijn hondje van 2 maand bijt dingen stuk. Wat doe ik daaraan?
maar wel: 'Mijn pupje van twee maand bijt dingen stuk. Dat doet hij als hij alleen zit. Wij zijn gaan werken en mijn vrouw komt pas thuis tegen de middag. We hebben geen tuin, dus kunnen we hem enkel binnen houden. Als mijn vrouw dan thuis komt, merkt ze dat haar pantoffels naar de vaantjes zijn.
Hoe reageert je vrouw daarop?
Mijn vrouw zegt dan tegen pup dat dat foei is en pup kruipt tegen de grond. Volgens mij weet hij perfect dat hij stout is geweest.
___
Aan de hand van uw tekst, kunnen wij u tips geven ... Zowel op vlak van 'wat te doen tegen het stukbijten?' als 'Hoe moet u reageren als u drie uur na de daad thuiskomt?'
In het geval van het voorbeeld wil ik alvast meegeven dat uw hond niet weet dat hij fout is geweest. Hij reageert op de intonatie van uw stem. Uw stem laat hem weten dat u niet blij bent... Daar reageert hij op

niet op de daad die hij heeft gesteld.
----
(als u vragen hebt omtrent de opvoeding van uw pup, plaatst u deze altijd in een aparte topic, nooit onder die van een ander lid. Omdat elke vraagstelling verschillend is ... )