Auteur Topic: Vind elke HS het goed dat je "even" mee traint?  (gelezen 3313 keer)

Offline Sabrina

• Puppedup
  • *
Vind elke HS het goed dat je "even" mee traint?
« Gepost op: januari 30, 2009, 00:23:30 am »
--------------------------------------------------------------------------------
Titel: Vind elke HS het goed dat je "even" mee traint?
Bericht door: Saantje op Oktober 12, 2008, 10:53:32
--------------------------------------------------------------------------------

Hey,

Ik had het gedacht om met Faiko, aangezien ik toch gehoorzaamheid zou willen spelen met hem af en toe eens op verplaatsing te gaan trainen.
Op verschillende hondenscholen dus, nu ben ik wel van plan om eerst te mailen/bellen of op voorhand al eens even langs te gaan of ze dat goed vinden.
Maar ik vraag me af of ze dat wel graag hebben dat iemand vreemd met een totaal onbekende hond zomaar even komt mee trainen in de groep?
Want uiteindelijk kunnen ze wel zeggen dat ik mag mee doen, ik denk niet dat er (veel) zullen weigeren maar of het dan werkelijk niet of wel vervelend is...
M.a.w. zou graag wat indrukken en ervaringen hieromtrent van jullie hebben.

Groetjes!

Titel: Re: Vind elke HS het goed dat je "even" mee traint?
Bericht door: Linsey op Oktober 12, 2008, 01:05:28

Bij de meeste hondenscholen hier in de buurt mag het niet, je mag het terrein niet eens op als je geen lidgeld voor een jaar hebt betaald.
Vroeger had de hondenschool waar ik nu ga een overeenkomst met 2 andere hondenscholen en dan kon je in die 2 hondenscholen ook gaan trainen en dan moest je per les een kleine bijdrage betalen, ik weet niet of dat nu nog zo is.

Bericht door: De Sjelle op Oktober 12, 2008, 04:15:12

Normaal gezien, bij de FCI hondenscholen is dat geen probleem hoor. Allee, mij hebben ze toch nooit niet geweigerd? Ik ben dan ook wel nen helen braven,he? :mrgreen:
(Een mailtje of telefoontje vooraf is wenselijk. )

Bericht door: Saantje op Oktober 12, 2008, 05:20:16

Ik hoor/zie bv veel dat voor een brevet al veel eens een les op de betreffende HS gaan mee volgen vooraf...
Nuja, weet dus niet hoe het gaat voor verder op verplaatsing (Gehoorzaamheid/agility)

Bericht door: Ineke op Oktober 12, 2008, 05:29:39

Op de meeste hondenscholen kan je een paar lessen komen proberen, en dan inschrijven enzo als je dat wilt...

Bericht door: els op Oktober 12, 2008, 08:00:24

Wij hebben zo een beetje onze 'vaste' adressen waarvan we weten dat ze er weinig problemen van maken - we verwittigen wel nagenoeg altijd of gaan het zeker eerst vragen voor de les.
Vanaf de C-klas en de wedstrijdgroepen wordt dat idd wel gedaan.
Sommige HS'n hebben ook regeltjes daarvoor, max 1 x in de maand, of je betaalt je les als vreemde, op sommige kan je lid worden en gewoon meetrainen terwijl ze weten dat je toch voor een andere gaat spelen ...
Tot op heden weinig 'vijandelijkheden' gemerkt (maar dus met voorkennis - oor eens te luisteren leggen maw) :hihi:
Weet wel dat dat ook niet zonder risico is, ze kennen je hond namelijk niet en er kan wel eens iets tussenzitten dat averechts werkt.
Je kan ook altijd na een wedstrijd het plein op - da's dan wel zonder instructeur natuurlijk maar zeker ook nuttig.

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal