VerslagVandaag zijn mijn vrouwtje en ik wedstrijd gaan spelen in de Wimpelse hondenvrienden te Wiekevorst.
De eerste oefening was het vast volgen.
Je vertrok voor de kegel en ging direct naar rechts en deed een buitenkant rond de kegel.
Daarna ging je verder en deed je weer een buitenkant rond de volgende kegel.
Toen ging je in de richting van de bandjes. De hond moest erop en de geleider ernaast.
Daarna stapte je samen met je hond door de lange kant van een bak.
Zodra je uit de bak was moest de hond gaan liggen.
Daarna ging je naar links en stapte je door de korte kant van de bak.
Toen stapte je over 2 cavaletti's en ging naar er daarna buitenkant achter door.
Daarna moest je de twee eerste palen van de tent slalommen.
Als je bij de laatste twee palen kwam moest je rond de eerste een buitenkant doen en rond de laatste een binnenkant.
En naast een houten platvorm stopte je met hond aan de voet.
Ik had goed gevolgd, maar ik was 2x een halve meter weg geweest en m'n voet was niet goed.
Daarna was het apporteren.
Je moest je apport tussen een trap en een hek laten vallen.
De ingang was onder de trap.
Ik heb heel goed gezocht, maar ik heb hem niet op tijd gevonden.
Hier was ik alle punten kwijt, maar het vrouwtje was blij dat ik zo goed ben blijven zoeken.
Toen was het terugsturen naar de plaats.
Je vertrok voor de kegel en je ging direct naar rechts en stapte over een rij van drie banden.
Toen stapte je verder en ging over de volgende rij banden over.
Daarna ging je in de richting van drie grote banden.
Je stapte op de uiterste links band, ging eraf en stapte op de tweede band en vervolgens stapte je op de laatste band.
Toen moest je op de hoogste band een links- of rechtsom doen.
Vervolgens stapte je van de band af en op de lager gelegen band was het plaatske.
Toen ging je terug voor de kegel staan, riep de hond op in zitvoor en liet hem daarna aan de voet komen.
Daarna mocht hij terug naar zijn plaats.
En ik vond mijn plaatske, maar tijdens de wandeling was ik 2x een halve meter weg geweest.
Toen was het 2 min. blijven liggen.
Eerst moest het vrouwtje een rondje rond mij stappen en daarna ging ze wat verder staan.
Hier had ik alle punten.
Daarna was het los volgen.
Je vertrok voor een band stapte door een bak, waar vier vakken in waren en stapte achter een kegel door.
Daarna ging je door het volgende vak dat je tegen kwam en dan ging je weer achter een kegel door.
Zo moest je stappen tot je alle vakjes had gehad.
Toen ging je naast drie kegels door en stapte ditmaal door de lange kant van de bak.
Als je uit de bak kwam moest je het kegeltje rechts van jou laten liggen en bij het volgende kegeltje deed je een buitenkant.
En daarna deed je een slalom tussen enkele kegeltjes en als je op de hoek van de bak was gekomen deed je rond dat kegeltje een buitenkant.
Vervolgens begon je weer alle kegels die je tegenkwam te slalommen.
Toen begon je te lopen en vlak voor de cavaletti stopte je met lopen en stapte over de cavaletti.
Vlak achter dit toestel moest de hond gaan liggen.
Vervolgens deed je een buitenkant rond een blauwe ton en stopte met hond aan de voet.
Ik had heel goed gevolgd, maar ik was 1x een halve meter weg geweest. Verder was ik geen punten kwijt.
Toen was het de onderbreking. Je liet je hond achter voor de band.
En de geleider ging aan de overkant van het terrein in een stoel zitten.
De hond moest door een band komen en aan een blauwe ton was het punt voor te roepen.
Ik kwam in een mooi tempo af en ik ging direct liggen toen 't vrouwtje riep.
Vervolgens riep ze me op in zitvoor en daarna moest ik aan de voet gaan zitten.
Op deze oefening had ik alle punten.
De laatste oefening waren de houdingen.
Je hond moest over de wip en op het einde van de wip moest hij gaan staan.
Vervolgens ging de geleider voor de hond terug naar de andere kant van de wip staan.
Vervolgens moest de hond gaan zitten en daarna liggen.
Maar bij de laatste houding was het vrouwtje even verstrooid en zei ze 'sta', wat ik ook deed, ipv 'Af'.
Vlak daarna zei ze wel dat ik moest gaan liggen, wat ik ook deed.
Hier zijn we dus 1 punt kwijt (Bijbevel)
Ik heb heel goed gewerkt en ik haalde een score van 78/100.
Het vrouwtje was, ondanks dat ik de apport gemist heb, erg tevreden over mij.
Pootje Hinta
Foto'sPiep!

Vertrek van het vast volgen.

Flink gaan liggen na het bevel van 't vrouwtje.

Mooi aan 't volgen.

De apport die ze, jammer genoeg, niet gevonden heeft.

Mooie voet. (Plaatske)

Plaatske gevonden!

Vertrek van het los volgen.

Buitekant maken rond het kegeltje.

Mooi aan 't volgen.

Vertrek van de onderbreking.

Schitterende breek.

Start van de houdingen.

Tijdens een leuke wandeling na de wedstrijd.