Auteur Topic: iemand ervaring met schotland ?  (gelezen 5034 keer)

Offline marijke

• Snoepertje
iemand ervaring met schotland ?
« Gepost op: september 17, 2009, 14:44:36 pm »
effe vragen dus; is hier al iemand naar schotland geweest met hond ?
hoe maakten jullie de oversteek ?
wat zijn de ervaringen ?

heb wel info gevonden over de nodige papierwinkel en bloedproeven  :thumbs:
« Laatst bewerkt op: september 17, 2009, 14:46:20 pm door marijke »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Re:iemand ervaring met schotland ?
« Reactie #1 Gepost op: september 17, 2009, 20:14:01 pm »
helaas, staat nog niet op m'n ervaringen

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2009, 07:50:58 am »
 Heel zeker zien dat je papierwinkel in orde is ,,,das heel belangrijk

ze zijn heel streng ,,,vooral het uur dat je invuld in het vactienatieboekje teken en ontworming moet goed uitgeteld worden ,,,
je zou niet de eerste zijn die daar een dierenarts moet gaan zoeken om de papierwinkel weer in orde te krijgen ,,, de dierenartsen weten hier meestal het fijne wel van ,, er gaan de laatste jaren heel veel honden naar Engeland met de grote CRUFTS  Show
je kan met de boot gaan , maar dan moet je hond in de auto achter blijven , is wel een stuk goedkoper dan de trein ,,
met de Eurotunnel , rij je je auto op de trein en je blijft zelf bij je hond , maar zoals gezegd een heel stuk duurder dan de boot,,, de laatste jaren rijden we met Eurotunnel

Offline marijke

• Snoepertje
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2009, 13:39:41 pm »
een rechtstreekse boot naar daar die er uuren over doet had ik ook al uitgesloten als ik gelezen had dat je je hond alleen in de wagen moest laten of in een speciale bench dicht bij de motoren van de boot ,en er meer dan tien uur niet bij kon , echt te gek voor woorden  :zot:
de oversteek dover -calais kan men bij sommige maatschappijen je hond mee aan dek doen had ik gelezen ,maar ik heb ze na veel zoeken ook niet gevonden , het was allemaal hondje achterlaten ,...

dat van de eurotunnel is wel prachtig nieuws , echt goed om te weten thx  :thumbs:

Offline greatballsoffire

• Deugenietje
  • *
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2009, 20:14:44 pm »
Hier een link naar een forum over Schotland.Misschien kan je hier ook je vragen stellen ?

http://www.schotlandforum.nl/index.php

En nog specifiek over Schotland.

http://www.reizennaarschotland.nl/

Offline Christel

• Grommertje
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2009, 20:39:32 pm »
Ik ben vorig jaar met de fokker van Skye naar Engeland gegaan met de Eurotunnel.
Ik zou het direct terug op die manier doen. Je bent op korte tijd aan de overkant en je kan bij je hond in de auto blijven.

Als je de oversteek maakt moet je er extra opletten dat al je papieren in orde zijn, ze vallen over het kleinste detail.
Op de Nederlandse versie van het Europese paspoort staat niet vermeld op welke dag je hond gechiped is. Hier maakten ze dus een probleem van. Na wat heen en weer gebel kwam het in orde maar het was toch even spannend.
Ik heb het toen ik thuis kwam bij Skye dadelijk in orde gemaakt.
Bij de Belgische versie is dit voorgedrukt op de sticker die voorraan in je boekje kleeft dus daar zal je geen probleem mee hebben.

Hier wordt bij de honden volgende maand bloed getrokken om Engeland te laten testen.

In ken iemand die vorig maand naar Schotland geweest is en die zijn er heel tevreden over. Huisjes die je daar huurt zijn niet goedkoop maar wel voorzien van alle luxe en comfort. Je krijgt waar voor je geld.
Natuur is ook prachtig, heel mooie foto's gezien.

Offline marijke

• Snoepertje
« Reactie #6 Gepost op: september 18, 2009, 21:44:41 pm »
goede info site's gbof  :thumbs:

@ christel ; heb hier idd een stikker in het boekje plakken
               moet zeker al zes maand op voorhand bekijken wat moet gebeuren heb ik gelezen ,...
               gaan jullie naar engeland met de hondjes volgende zomer ?

één ding ga ik toch eens moeten bekijken met de da ofzo want hij moet ontwormt en een produkt tegen teken ed krijgen zo een 48 a24 voor effectief vertrek maar dat is toch zwaar af te raden te ontwormen en teekprodukt samen te doen ivm allergie  :denk:

Offline Christel

• Grommertje
« Reactie #7 Gepost op: september 18, 2009, 22:39:32 pm »
Je moet ook een gezondheidsverklaring hebben dacht ik.
Ik heb nog niet uitgezocht wat moet en wat niet omdat we niet onmiddelijk plannen hebben. Als het zover is vraag ik het de fokker van Skye wel.

Ik laat Skye en Erka testen omdat we nu een caravan gekocht hebben. Het is nu makkelijker om de honden overal mee naartoe te nemen en dan wil ik helemaal geen beperkingen meer hebben. Ik heb in het voorjaar het aanbod gehad om mee naar Schotland te gaan maar dat kon niet omdat de honden niet getest waren. Zoiets wil ik in de toekomst vermijden.

Er is ook een verschil in Engeland testen en ik dacht Denemarken (ben niet meer helemaal zeker dat het Denemarken was  :bloos:)
Voor Engeland moet je rabies enten en dan kan je al onmiddelijk een bloedtest laten doen. Als de bloedtest goed is moet je nog 6 maanden wachten voor je Engeland binnen mag.
Voor Denemarken mag de bloedtest pas 4 maanden na de rabies enting. Als de test goed is mag je onmiddelijk het land binnen met de honden.

Je kan dus best 4 maanden wachten na de inenting en dan pas bloed laten nemen dan ben in ineens voor alles in orde. Wel opletten dat je dan op tijd laat enten. de wachttijd wordt dan 10 maanden (4 maanden + 6 maaden wachten om Engeland binnen te mogen.

Skye zijn broer woont in Schotland dus wie weet gaan we daar wel een keer naartoe.

Offline lady

• pikkediefje
  • **
« Reactie #8 Gepost op: september 18, 2009, 22:51:15 pm »
Ja inderdaad , na het bloed trekken nog 6 maand wachten voor je de UK binnen mag - dus zeker dik 7 maand op voorhand beginnen met de entingen.

Offline Loliepopke

• Puppedup
  • *
« Reactie #9 Gepost op: september 24, 2009, 16:26:14 pm »
Wij willen volgend jaar, of het jaar erop ook naar Schotland.
Wij hebben hier ook heel wat info gevonden:
http://www.info-scotland.eu/dogs.php
« Laatst bewerkt op: oktober 03, 2009, 12:21:25 pm door dogsfriendly »

Offline heavenlysaints

• Blaffertje
« Reactie #10 Gepost op: oktober 11, 2009, 00:25:56 am »
wat een gedoe zeg ! :eek:
We got rid of the kids, the dogs were allergic

http://s93.photobucket.com/albums/l42/Heavenlysaints/?albumview=grid

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal