Auteur Topic: Terug thuis van Zwitserland Grindelwald  (gelezen 12956 keer)

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
Terug thuis van Zwitserland Grindelwald
« Gepost op: augustus 04, 2009, 11:56:41 am »

Hallo Iedereen
wij zijn terug thuis van onze vakantie in Grindelwald Zwitserland , natuurlijk waren onze drie woefen ook mee
zonder de honden vertrek ik niet en dat weet mijn man intussen wel ,,,
Grindelwald is heel toeristisch en er lopen heel veel Jappen en Chinezen rond
maar het zijn echte toeristen op hun loopschoentjes met de kabelbaan omhoog wat fototjes nemen en weer naar beneden :lol: :lol: :lol:
Wij hebben echt de wandelingen gedaan soms waren ze wel een beetje te zwaar en te lang
Dag 1 met de kabelbaan omhoog naar Manlichen en dan naar Brandegg wandelen dit werd uiteindelijk 5.5 uurs
dan nog te bedenken dat we nog een 45 min naar ons huisje moesten lopen ,,en natuurlijk smorgens ook naar de kabelbaan ,, zo hebben we dag 1 ,,7 uur gewandeld , dat was net effe iets teveel ,,, gelukkig was er een lekker streekgerechtje soort appelbeignet met vanillesausje op het einde van de wandeling dit heeft me op de been gehouden ,na dit gerechtje vergeet je alle moeheid ,,, daarbij nog zat er een sheltie met een zere poot in mijne rugzak die de wandeling op hoogte kon meegenieten ,,
dag 2 den toerist uit gehangen met de kabelbaan naar Mannlichen , dan met de gondelbaan naar het autovrije dorpje Wengen en met de trein naar Kleine Scheidegg dat aan de voet ligt van de heel bekende Eiger Nordwand waar al veel bergbeklimmers zijn omgekomen , hier mocht Gino lekker in een bergvennetje zwemmen en hij heeft daar weer echt van genoten ,,,
dag 3 weer een mooie wandeling gedaan en natuurlijk hebben we hem weer moeilijker gemaakt maar zeker de moeitemet de kabelbaan naar First en via het murmeldierpad naar de Grosse Scheidegg dit was een hele mooie wandeling waar we 2 groepen gemsen hebben gezien in de verte en een paar murmeldieren , waarom ze het het murmeltierpad noemen weten ik niet , ze hadden het beter het gemsenpad genoemt ,,
dag 4 weer een rustdag  met de kabelbaan hoog naar Phingstegg , kleine wandeling gedaan en veel genoten van de prachtige natuur , door gewandels naar Wetterhorn en met de bus weer naar Grindelwald
Dag 5 begon als een stralende dag tot we bovenaan de First kwamen hong er veel nevel ,,,maar dat houd ons niet tegen we zouden van hieruit naar de Bachalpsee wandelen waar Gino weer eens mocht zwemmen en dan naar Bussalp ,,, het was een mooie wandeling die al heel verrassend begon met een murmeldier dat voor onze voeten liep
ook de honden hadden het gezien en gelukkig bleven ze heel rustig dat we toch nog een mooie foto's hebben kunnen nemen van dichtbij , hij zat trouwens maar een meter voor ons , de honden zaten op ongevveer 2 meter v h diertje ,,, dan verder gewandeld naar de Bachalpsee maar Herman vertelde ons dat je langs hier gaat je nog een klein bergmeertje zou hebben en ja hoor het was prachtig ,, Gino zijne dag kon, niet meer stuk weer zwemmen en de berner kon weer een slokje drinken en dat doet ze veel op nen dag ,,, de kleine sheltie had intussen ook geleerd dat je beter overal waar er water was je best effe een slokje kon nemen ,,, niet dat het baasje geen drinken bij heeft voor de honden , maar toch ,,,
de wandeling liep verder naar de Bachalpsee ,,, ze was prachtig alleen lag ze in veel nevel verwikkeld en was het er best heel koud ,, een paar jaar terug hadden we hier fantastisch weer en kon je mooie foto's trekken met de bergen op de achtergrond nu moest je de bergen er zelf bij fantaseren ,,, de honden vonden dit alles gewoon fantastisch en genoten elke minuut ervan ,,
de wandeling ging verder richtig Bussalp ,,, maar deze was toch best een beetje grieselig met al die nevel tot Gino zijn verrassing lagen er tussen die rotsen nogmaal 3 hele kleine meertjes , tja die zijn dag kon helemaal niet stuk  :klap: :klap: dan weer verder ,,, dit moet je op de foto's zien wandelen tussen de rotsen op een klein bergweggetje in veel nevel ,,, mijn man heeft heel de wandeling gesakkerd over het weer ,, ik vond het wel iets hebben tussen al die nevel wandelen ,,, de foto's spreken boekdelen ,, weer verder gewandeld weer een verrassing Peter met zijn geiten in de bergen ,,, spijtig miste Heid ze was er niet bij ,,, :roflol: :roflol:
maar wel mooi om te zien zoals de herder zijn geiten naar een andere wei bracht ,,, alleen waren de geiten wat afgeleid dooe onze hondjes en bleven ze liever bij ons dat bij de herder Peter ,,,, mijn Sheltie zag het op een momentje niet meer zitten al die aan dacht en ging op de loop ,,, Herman erachter en gelukkig koos hij voor de juiste weg richting naar zijn baasje ik ,,,heb wel een paar mooie kiekjes kunnen nemen toen hij terug naar mij liep ,,, , hihihihihi ,,, natuurlijk kwamen we ook weer koeien tegen , Cedi had de dag daarvoor ook al een confrontatie met een koe die een beetje verliefd was en hebben we de sheltie maar omhoog genomen ,,,blijkbaar zijn de koeien heel geintresseerd in die kleine hond ,,, maar de affectie komt spijtig niet van 2 kanten ,,
gelukkig was Bussalp in het zicht , alleen wist ik nog van 2 jaar terug dat dit een steile daling was en nog best zwaar ,,, maar deze fantastische wandeling werd dan afgekoeld met een lekker pintje bier en ja hoor daar scheen het zonnetje weer en voor de hondjes was er ook weer een lekkere bak fris water en een lekker kauwbeentje ...Nu nog een half uurtje met de bus terug naar Grindelwald
Dag 6 was weer een rustdag met de trein naar de Kleine Scheideg , een klein uurtje wandelen naar de Rinderhutte waar we onze picknick hebben opgegeten door een prachtig publiek van ,,, hoe kan het anders koeien ,,,
de berner vond de koeien prachtig die voelde zich supergoed tussen die beesten de andere 2 waren niet echt op hun gemak ,,, maar ja wat doe je als je overal koeien ziet en je kan niet weg ,,, blijven zitten en niet bewegen ,hihihi
ik moet zeggen dat Zwitserland heel hondvriendelijk is we hebben geen problemen gehad op de trein , bus , kabelbaan , dorp zeg maar waar , overal staat er een waterbak klaar voor onze woefen en ik moet ook zeggen het liep er vol van de honden ,,, we hebben er heel veel gezien ,,,ons huisje was ook naar verwachting , we hadden hier 2 jaar geleden ook al geweest , mooie lokatie , je kan er de honden goed uitlaten wat voor ons en de honden ook belangrijk is ,,,
dat was het zo een beetje ,,, alle foto's kan je op mijn website zien ,,, maar ik zet voor zekerheid ook alle albums van Picasa hieronder ,,, nu komen er nog wat losse fototjes aan
spijtig maar het lukt me niet om er foto bij de tekst te zetten ,,

Zwitserland Thunersee + kleine wandeling :      

http://picasaweb.google.com/fotoalbum4dogs/ZwitserlandGrindelwald2009/

Wandeling Mannlichen - Brandegg :

http://picasaweb.google.com/fotoalbum4dogs/MannlichenBrandegg/

Manlichen - Wengen - Kleine Scheidegg :

http://picasaweb.google.com/fotoalbum4dogs/MannlichenWengenKleineScheidegg/

Wandeling van First naar Grosse Scheidegg via Murmeltiertall :

http://picasaweb.google.com/fotoalbum4dogs/FirstGrosseScheideggViaMurmeltiertall/

Wandeling Phingstegg Milchbach Wetterhorn :  

http://picasaweb.google.com/fotoalbum4dogs/WandelingPhingsteggMilchbachWetterhorn/

Wandeling First naar Bachalpsee en dan naar Busalp :  

http://picasaweb.google.com/fotoalbum4dogs/FirstBachalpseeBusalp/

« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2009, 11:09:45 am door ximmeke »

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terug thuis van Zwitserland Grindelwald
« Reactie #1 Gepost op: augustus 04, 2009, 12:00:21 pm »
Waar is de tijd !

Grindelwald is heel erg mooi en al de plekjes op de foto's ken ik ook  :hihi:

Leuk, zo'n vakantieverslag !  :headbang:

Offline Tommelein

• Grommertje
« Reactie #2 Gepost op: augustus 04, 2009, 12:06:28 pm »
Prachtig! Ik wil graag met onze Berner naar Zwitserland. De moeite om te overwegen.

Heb je toevallig een website van de plaats waar jullie verbleven of een contactadres ?
Was het duur ?
 Ziet er echt een toffe vakantie uit!

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
« Reactie #3 Gepost op: augustus 04, 2009, 12:30:55 pm »
Ja Zwitserland is gewoon prachtig ,,

Grindelwald is duur ,het is heel toeristisch ,
de studio's zijn nog betaalbaar
maar een stuk duurder dan in Saas Grund waar we een aantal jaren terug gingen
maar toch vind ik het steeds de moeite

wat ook heel betaalbaar is Flexchalet ik geef de links hieronder ,,
was ik verleden jaar heel tevreden van ,,, we konden dit jaar niet omdat hun vakantie in een ander gedeelte van zwitserland was en waar Herman niet zot van is
volgend jaar is het waarschijnlijk weer Flexchalet

je kan alle vakantie's terug vinden op mijn website onder Nieuws ,,,

Grindelwald
http://www.mettenberg.ch/ 

Saas Grund
http://www.haus-amaryllis.ch/index.html

Flexchalets
http://www.hondenvakantie.nl/

Offline Tommelein

• Grommertje
« Reactie #4 Gepost op: augustus 04, 2009, 12:36:35 pm »
Bedankt!

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #5 Gepost op: augustus 04, 2009, 12:56:50 pm »
Prachtig!!!!
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
« Reactie #6 Gepost op: augustus 04, 2009, 18:01:28 pm »
 :zucht:

kan iemand me helpen hoe krijg ik een paar foto's bij de tekst ,,,

Offline yvy

• Kwijlfabriekske
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: augustus 04, 2009, 20:54:20 pm »
heel knap !  :thumbs: :clap: :thumbs:
www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #8 Gepost op: augustus 04, 2009, 21:22:17 pm »

:krab: ik dacht dat ik de link al gezet had  :kweetni:

http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,9.0.html

Hier vind je daar info over.

Offline Sabrina

• Puppedup
  • *
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2009, 00:11:47 am »
...jaloers

Prachtig  :thumbsup:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2009, 01:12:22 am »

aangezien ze al op picasa staan kan je de link van de foto gewoon tussen de IMG codes zetten

je klikt op het icoontje van de foto's (2de rij, 2de van links) (de icoontjes staan boven de emoticons), dan krijg je automatisch dit (zonder spaties) [img ]http://[/img ]

je zet je cursor daar tussen en dropt de link van de foto (de link vind je bijvoorbeeld door rechts te klikken op een geopende foto, dan 'eigenschappen' te kiezen en dan te kopieren wat achter Adres (URL) staat)

zo dus :
[img ]http://lh6.ggpht.com/_dZLXJtUspPQ/SnWIt_6de5I/AAAAAAAAC5E/6axAB2Pu_Tk/s512/100_1731.JPG [/img ]

zonder spaties wordt dat

succes ermee  :thumbsup:

(misschien kan je de linken via picasa ook automatisch laten verschijnen maar aangezien ik daar zelf nooit mee werk zou ik niet weten hoe  :hihi:)

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2009, 18:03:27 pm »
Citaat
succes ermee 

(misschien kan je de linken via picasa ook automatisch laten verschijnen maar aangezien ik daar zelf nooit mee werk zou ik niet weten hoe  )
Citaat

het is me nog niet echt gelukt ,,, er staan foto's op alleen in het klein ,,,hihihi
ik moet nog heel veel leren met mijne pc ,,, :zucht:

alvast bedankt voor de hulp

groetjes  Marleen

Offline maranoa

• Kwispeltje
    • Chez Maranoa
« Reactie #12 Gepost op: augustus 05, 2009, 20:07:12 pm »
Hallo Marleen,
Ik kreeg net je mail en heb weer smullend zitten lezen.
Ja daar kan de Ardennen niet aan tippen, Prachtig daar.

En natuurlijk weer hele leuke foto,s en ach die Cedi in de rugzak, daar zal ze geen moeite mee hebben gehad denk ik.

Ik zie dat Heidi(Marleen) en peter(Herman) zich goed hebben vermaakt :prt:

Vele groetjes van Anneke

P.s Peggy en Rudi zijn hier met de witte herders, prachtige dieren, dank jewel.

Offline Petalouditsa

• Kwispeltje
« Reactie #13 Gepost op: augustus 05, 2009, 22:37:24 pm »
Genoteerd.. wil ook al zo lang met onze beertjes naar Zwitserland.
Knappe foto's en leuk vakantieverslag  :thumbsup:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #14 Gepost op: augustus 05, 2009, 23:22:28 pm »
je klikt eerst op je kleine foto zo dat die groter wordt.
Dan ga je met de cursor op de foto en je klikt op de rechterknop van de muis.
Dan zie je daar een ganse reeks woorden staan en onderaan eigenschappen.
Op eigenschappen klik je en dan zie je een
Adres
URL http://lh3.ggpht.com/_dZLXJtUspPQ/SnWVrTOk2RI/AAAAAAAADFE/M-0iD61ZbzA/s512/DSC06383%281%29.JPG

Daarvan kopieerje alles wat na de URL staat en dat plak je tussen

Dat vindt je tussen de symbooltjes terug als je iets schrijft Die vierkantjes onderste rij tweede symbool is symbool van een foto'tje
en dat wordt dan

« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2009, 23:25:15 pm door Riet »

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal