De verenigingen aangesloten bij de vzw VdA-AdD asbl, verbinden zich ertoe niet als lid op te nemen: personen die deel uitmaken van verenigingen, niet aangesloten bij de VdA, of van buitenlandse verenigingen, niet aangesloten bij het besturend lichaam, erkend door de K.K.U.S.H.
' Ik verklaar geen lid te zijn van een vereniging niet erkend door KKUSH of de FCI en verbind mij hierbij alle medewerking te ontzeggen aan manifestaties niet erkend door de KKUSH. '
' Ondergetekende verklaart dat hij geen lid is van een vereniging die niet aangesloten is bij de KKUSH of bij een organisme dat niet erkend is door de FCI. '
Je mag deelnemen bij verenigingen niet aangesloten bij de KKUSH zolang deze dezelfde activiteit niet door de KKUSH aangeboden wordt.bvb: Wij doen gehoorzaamheid bij een KKUSH aangesloten hondenschool, maar ik wil treibal gaan doen bij een niet KKUSH aangesloten hondenschool. Dat mag. Treibal wordt namelijk niet aangeboden door KKUSH. .
Bijvoorbeeld rally-o zou dan mogen, zowel les volgen als wedstrijden?
op een dag 1 hondenschool hebben die treibbal of rally-o beoefend... en ge zijt in fout
Ik heb net antwoord terug gehad van de kkush. Lid worden van een niet-kkush club mag onder geen enkele voorwaarde. Deelnemen aan wedstrijden mag in het geval van canicross wel (van andere sporten is nog niets gevraagd geweest).