Hallo
Gisteren heb ik met Hinta en mijn papa met Emmy deelgenomen aan een Gekke Hondenrally.
Het was heel plezant en zowel de honden als de baasjes hebben zich heel goed geamuseerd.
Grtjes Dorien
Verslag van Hinta.Vandaag gingen mijn vrouwtje en ik deelnemen aan de Gekke Hondenrally die door het Fun4dogs team was georganiseerd.
We waren met een leuke groep: M'n maatje Fierro en zijn baasje waren er ook en m'n zusje Emmy met haar baasje waren er natuurlijk ook bij.
Border Collie Hasji met z'n vrouwtje en wat familieleden, Flatcoated Retriever Seppe en zijn baasjes waren ook van de partij.
De eerste opdracht die we deden was op de manage te doen. Je moest samen met je hond over balken stappen.
Dat was echter niet zo simpel als het leek, mijn vrouwtje probeerde mij over de balken te laten lopen, maar ik sprong er vaak af.
Op deze oefening hadden we al niet veel punten. De 2de opdracht was leuker.
Ik werd vastgehouden door iemand uit onze groep, terwijl het vrouwtje zich ging verstoppen in een stalletje.
Ik had haar heel snel gevonden en werd met veel enthousiasme beloond. De volgende opdracht was apporteren.
Je moest de apport in een band smijten, maar mijn apportje was over de band gevallen.
De mevrouw die er zat nam mijn apportje en legde hem, zonder m'n blokje nog eenst te laten zien, in de band.
Gevolg: Ik bleef maar achter de band naar m'n apport zoeken. Uiteindelijk was ik maar in de band aan het ronddraaien in de hoop mijn blokje te vinden.
Het vrouwtje heeft mij dan maar een beetje geholpen.
Bij de volgende opdracht moest ik weer wachten tot het vrouwtje me riep. 't Vrouwtje kroop op een berg terwijl ik moest wachten.
Toen ze bovenop de berg was riep ze mij, het vrouwtje ging de berg af, en ze zei tegen me dat ik moest wachten, wat ik ook deed.
We zijn samen de berg afgedaald en snel naar de eindmeet gespurt. Daarna was er nog een plezante oefening.
Het vrouwtje en ik kropen samen door een 30 meter lange tunnel waar nep spinnen en vleermuizen in hingen. Dat ging allemaal heel vlot.
En plezant dat mijn vrouwtje en ik dat vonden! De volgende opdracht was fietsen en banden rond een paal gooien, iets wat tamelijk goed lukte.
De volgende oefening was ook erg fijn: Het vrouwtje en ik moesten samen onze houdingen doen.
We moesten weer in een tunnel kruipen en het vrouwtje en ik moesten samen gaan liggen, vervolgens moesten we samen gaan staan.
Daarna moesten we nog samen op een strobaal gaan zitten. Dit ging allemaal heel goed.
De volgende opdracht was ook erg tof, het was een mini-survival. Eerst moesten we onder een net kruipen, wat goed ging.
Daarna moesten 't vrouwtje en ik nogmaals door een tunnel kruipen (Erg vond ze dat niet, want zowel ik als 't vrouwtje vonden dat altijd heel tof), iets wat heel goed ging. Daarna moesten we ook nog over een spinnenweb klauteren. Dit ging ook prima.
De volgende opdracht was oproepen door een bosje. Het vrouwtje liet mij vasthouden en ging zelf door het bosje naar de eindmeet toe.
Zodra het vrouwtje mij riep spurtte ik supersnel naar haar toe. Ik was de snelste van onze groep, denk ik.
De volgende proef was ook erg plezant, ik moest weer worden vastgehouden, terwijl het vrouwtje door een tunnel kroop en over een strobaal sprong.
Deze keer lag het parcours naast een vijver. Toen het vrouwtje mij riep, nam ik mooi alle hindernissen, behalve de strobaal, daar ging ik langs i.p.v er over te springen. De laatste opdracht was een mini agility parcours, dit ging allemaal heel vlot, helaas net buiten de tijd.
Het vrouwtje vond het heel leuk en ik ook.
Dank je wel Fun4dogs team, het was goed georganiseerd, maar bovenal superplezant.
Pootje Hinta
Verslag van EmmyWe waren met een gezellige groep, mijn 'zusje' Hinta en haar vrouwtje, mijn maatje Fierro en z'n baasje, mijn vriendje Seppe en zijn baasjes waren er ook. Verder was er ook nog Hasji een Border Collie. De eerste opdracht was over balken lopen, samen met m'n baasje. Dit ging tamelijk vlot, maar toch sprong ik er enkele keren af. Ik had wel 2 hevige fans: nl. Liesbeth en Natasha, de 2 kinderen van Seppe's baasjes. Ze hebben de hele wandeling afwisselend met mij gewandeld.
Seppe was ook weer erg lief voor mij, nu blinken mijn oren als nooit tevoren. :laugh:
Na deze opdracht wandelen we verder naar de volgende opdracht. Daar moest ik wachten terwijl het baasje zich in een stal ging verstoppen, ik vond hem heel snel. Daarna was er een opdracht waar ik een kei in ben: Apporteren.
't Baasje smeet m'n balletje in de band, ik ging hem gauw halen, maar ik maakte een omweg door langs het weiland naar het baasje te komen. Hier heb ik je toch in geklopt zus.

De volgende opdracht was ook tof, het baasje liet mij wachten terwijl hij zelf een berg op klom. Toen hij boven was, riep hij mij en spurtte weg, ik was hem echter kwijt en liep rond de berg, dat was blijkbaar niet de bedoeling. Het baasje liep terug die berg op en riep mij, toen spurtte hij weer weg en deze keer was het wel goed, want ik liep keurig achter hem de berg af.
Daarna kropen het baasje en ik door een tunnel waar nepspinnen en vleermuizen in hingen, dit ging allemaal heel vlot.
Toen moest ik naast het baasje lopen terwijl hij al fietsend probeerde banden over palen te werpen, iets wat goed ging.
Bij de volgende opdracht moesten het baasje en ik samen de houdingen, liggen, staan en zitten uitvoeren. Iets wat prima ging.
De volgende proef was een mini survival: Door een net kruipen, door een tunnel kruipen en over een spinnenweb kruipen, mijn baasje en ik deden dat erg goed. De volgende opdracht was ook erg fijn. Het baasje liep door een bosje naar de eindmeet, terwijl ik moest wachten tot hij riep.
Toen hij riep, ging ik zo snel mogelijk naar hem toe. Deze opdracht was weer gelukt.
Daarna was er een proef die ze speciaal voor mij hadden gedaan. Oproepen naast een vijvertje. Het baasje liet mij al even zwemmen, zodat ik al afgekoeld was. Toen ik aan de beurt was liet hij mij aan een koekje ruiken en ging met het koekje nog in de hand van mij weg. Hij kroop door de tunnel en sprong over een strobaal. Ik wilde echter zo graag het koekje dat ik alle hindernissen nam, ja ook de strobaal. Jammer genoeg heeft het vrouwtje haar weddenschap met 't baasje verloren. Ze was er van overtuigd dat ik in het water ging springen en baasje Herman was zo zeker van niet.
Nu het baasje heeft toch maar z'n 2 euro gekregen.
Daarna was er ook nog een mini agility parcours. Iets wat mij en het baasje goed af ging.
Een grote dank je wel Fun4Dogs voor de goede organisatie en de toffe spelletjes.
Mijn baasje en ik hebben ons heel goed geamuseerd.
Pootje Emmy
We waren met een gezellige groep, mijn 'zusje' Hinta en haar vrouwtje, mijn maatje Fierro en z'n baasje, mijn vriendje Seppe en zijn baasjes waren er ook. Verder was er ook nog Hasji een Border Collie. De eerste opdracht was over balken lopen, samen met m'n baasje. Dit ging tamelijk vlot, maar toch sprong ik er enkele keren af. Ik had wel 2 hevige fans: nl. Liesbeth en Natasha, de 2 kinderen van Seppe's baasjes. Ze hebben de hele wandeling afwisselend met mij gewandeld.
Seppe was ook weer erg lief voor mij, nu blinken mijn oren als nooit tevoren. :laugh:
Na deze opdracht wandelen we verder naar de volgende opdracht. Daar moest ik wachten terwijl het baasje zich in een stal ging verstoppen, ik vond hem heel snel. Daarna was er een opdracht waar ik een kei in ben: Apporteren.
't Baasje smeet m'n balletje in de band, ik ging hem gauw halen, maar ik maakte een omweg door langs het weiland naar het baasje te komen. Hier heb ik je toch in geklopt zus. :A141:
De volgende opdracht was ook tof, het baasje liet mij wachten terwijl hij zelf een berg op klom. Toen hij boven was, riep hij mij en spurtte weg, ik was hem echter kwijt en liep rond de berg, dat was blijkbaar niet de bedoeling. Het baasje liep terug die berg op en riep mij, toen spurtte hij weer weg en deze keer was het wel goed, want ik liep keurig achter hem de berg af.
Daarna kropen het baasje en ik door een tunnel waar nepspinnen en vleermuizen in hingen, dit ging allemaal heel vlot.
Toen moest ik naast het baasje lopen terwijl hij al fietsend probeerde banden over palen te werpen, iets wat goed ging.
Bij de volgende opdracht moesten het baasje en ik samen de houdingen, liggen, staan en zitten uitvoeren. Iets wat prima ging.
De volgende proef was een mini survival: Door een net kruipen, door een tunnel kruipen en over een spinnenweb kruipen, mijn baasje en ik deden dat erg goed. De volgende opdracht was ook erg fijn. Het baasje liep door een bosje naar de eindmeet, terwijl ik moest wachten tot hij riep.
Toen hij riep, ging ik zo snel mogelijk naar hem toe. Deze opdracht was weer gelukt.
Daarna was er een proef die ze speciaal voor mij hadden gedaan. Oproepen naast een vijvertje. Het baasje liet mij al even zwemmen, zodat ik al afgekoeld was. Toen ik aan de beurt was liet hij mij aan een koekje ruiken en ging met het koekje nog in de hand van mij weg. Hij kroop door de tunnel en sprong over een strobaal. Ik wilde echter zo graag het koekje dat ik alle hindernissen nam, ja ook de strobaal. Jammer genoeg heeft het vrouwtje haar weddenschap met 't baasje verloren. Ze was er van overtuigd dat ik in het water ging springen en baasje Herman was zo zeker van niet.
Nu het baasje heeft toch maar z'n 2 euro gekregen.
Daarna was er ook nog een mini agility parcours. Iets wat mij en het baasje goed af ging.
Een grote dank je wel Fun4Dogs voor de goede organisatie en de toffe spelletjes.
Mijn baasje en ik hebben ons heel goed geamuseerd.
Pootje Emmy
Foto'sKlaarmaken voor de opdracht.

Heel snel naar het vrouwtje lopen, die zich in een stalletje had verstopt.

De hele groep.

Emmy met haar liefje Seppe een Flatcoated Retriever.

Boven op de berg klimmen.

Hinta roepen

Eens goed spelen met m'n meisje als beloning.

Mijn papa en Emmy in actie.

Samen met Hinta de houding 'liggen' uitvoeren.

Staan.

En zitten.

Vliegende Seppe.

Samen de toestellen nemen.

Ik en Hinta door de tunnel aan het kruipen.

Door de cirkel springen.