spelen is op de hondenschool ook soort van beloningefkes de stress en de druk weg en efkes dollenvoor diegene die niet graag met iets spelen, spelen met bazeke is ook goed hoordat is mijn visie als ik les geefen tegelijkertijd leren ze weer bijer zijn bij ons mensen bij debutanten die het plein op komen en direct beginnen te spelen met hun hond, IK DOE DAT NIET , tegen dat jou tijd er is om te apporteren, gaat je hond het niet meer halen, hij heeft zijn spel al gehad, dit is misschien ook een tip voor velen onder ons
Oo ik wist niet dat ze daarvoor ook de apport moesten kennen, als ik het woordje apport zie denk ik meteen aan gehoorzaamheid Dat is dan een ander soort apport dan?
Om dingen op te pakken voor doggydance kan je dat dan ook op die methode doen waar ik het filmpje van erop had gezet. Ik heb hier een boek van Mary Ray en daarin leert zij dat ook aan op een gelijkaardige manier. Maar dan kan de hond nog altijd niet spelen, is wel moeilijk ja
Het is dus voor gehoorzaamheid voor de apport nadien, had ik niet direct door. Dacht dat het voor een andere hondensport was. ;)Als ze echt niet willen spelen dan is dat voor de apport nog niet direct erg. Je hebt zoveel ander manieren om een apport aan te leren dan vanuit spelen. Je kan de oefening ook opbreken in stukken en dan met de clicker of clickerwoordje dat zo opbouwen. Op veel oudere hondenscholen wordt dat nog niet echt toegepast. Dus dan is het wel moeilijk als je daar alleen aan moet beginnen natuurlijk. Dit illustreert mooi wat ik bedoel met andere manieren:http://www.youtube.com/watch?v=loXRBLlk5Dween heel mooi filmpje, maar das dan ook een hond met een serieuze basis hé, perfecte zitvoor + perfecte aanneming van de houten blok, dat is al voor heel veel honden moeilijk