Auteur Topic: Hoe leren jullie je hond spelen?  (gelezen 44291 keer)

Offline Sarah

• dikkopske
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe leren jullie je hond spelen?
« Reactie #30 Gepost op: april 28, 2009, 15:02:14 pm »
Bij dogsdream maken we geen gebruik van clicker, maar wel van clickerwoorden, als ze het goed doen zeggen we Yes.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #31 Gepost op: mei 08, 2009, 11:59:23 am »
Sloeber wou nooit met iets spelen... het enige wat zij deed was kijken zo van: 'baasje? wat doe jij nu?' :lol:

het enige wat ze in haar mond nam, was een platte, plastieken fles... maar spelen? Dat deed ze niet nee... gewoon in haar mond houden... Ze zou er de ganse les zo mee hebben gezeten...

en wij hebben echt alles geprobeerd om haar aan het spelen te krijgen op dat terrein, niets werkte...

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline charmed

• dikkopske
  • Charming!
« Reactie #32 Gepost op: mei 10, 2009, 23:13:07 pm »
Spelen moet een hond ook willen, vooral als je een roedeltje hebt is het toch soms wel moeilijk om 1 van de dames het aan te leren. Prudence is heel mens gericht, dus die vond het geweldig. Spelen met speeltje en baas, als ik daar met de bal gooide op cursus kwam ze hem netjes terug brengen. Het zusje Phoebe, had zoiets van wat mot ik hiermee? Ze wilde ook niets aanpakken, yak dat vond ze maar niets in het bekkie. Nu jaren later, begint ze zelf te spelen met een speeltje, ze schudt knuffels lekker uit en ik kan zelfs de knuffel aanraken en dan trekt ze hem terug. Ook Whisper doet dat sinds kort. Zij had ook moeite met iets aanpakken in de bek, zelfs eten was moeilijk voor haar. Eerst ruiken, dan nog eens ruiken en dan eten weigeren, later kwam er Carnibest en sindsdien heeft ze leren eten en dingen in de bek pakken gaat nu ook makkelijker, zij mag ook graag schudden met pluche en ik mag ook sinds kort dit aanraken als zij het in de bek heeft.
Paige was ook hier wel handig in, zij is het grootste speelmaatje van prudence, dus zij heeft van prudence meteen geleerd de knuffels te delen en lekker stoer trekken aan de knuffels, dus als ik hem gooi, brengt zij ze terug. Soms wil ik het uit de bek pakken, dan trekt ze even terug en laat hem dan vallen en rent ze snel weg, want wie weet gooit vrouwtje het wel.

De oudere dames speelden eigenlijk nooit met ons, alleen Keshia die is verzot op balletjes. Een balletje of eten, was de keus snel gemaakt eerst balletje dan eten :)

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • There is no greater friend than a faithful dog!
« Reactie #33 Gepost op: juli 08, 2009, 16:05:57 pm »
Ik heb Hinta al van pup af aan leren spelen.
Ik zwierde wat met een floshtouw over de grond en als ze het vast had, deed ik er een voorzichtig trekspelletje mee.
Uiteraard deed ik dit zonder andere honden.
Maar ik ben er mee akkoord, dat niet elke hond een speler is, Emmy heeft soms ook liever een knuffel, dan dat ze een trekspelletje moet doen. Maar als ik Hinta tegen mij laat opspringen en ikzelf wat heen en weer spring, wordt ze erg enthousiast en blaft ze. Dat is voor haar een even leuke beloning, dan dat ik een trekspel met haar doe.
« Laatst bewerkt op: juli 08, 2009, 16:07:32 pm door Borderfan »

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
« Reactie #34 Gepost op: augustus 30, 2009, 08:13:18 am »

Spelen moet dat ,,,
Ja ik ken dat , op de hondenschool vragen ze dat ,
ik heb ook nen sheltie die vind het gewoon niet leuk om iets in de mond te hebben
apport doet ze ,,  MAAARRRR  das niet met plezier ,, niet zoals bij Gino 100 keer een bal of stok weggooien en die word gehaald ,,, Cedi kan je apport ook hoogsten 2 keer doen , derde keer dat je hem weggooit denk hij al dat hij het niet goed heeft gedaan en kijkt je dan aan van doe het zelf dan baasje als je hem 3  x weg wilt gooien
ook apport heb ik aan geleerd met de clicker en zoals hierboven beschreven eerst naar kijken clicken en dan neus ertegen clicken en zoverder dat ging redelijk snel

maar dan wilde ik dat hij in een touwke ging hangen en eraan ging trekken als een zot zodat je bijna letterlijk de hond omhoog kan trekken en hij blijft aan dat touw hangen , bij Gino lukt dit super ,,,
maar Cedi dat was andere koek ,, ik had 2 Engelse dames uitgenodigd om hier een workshop dogdance te geven
en ja hoor zij gingen Cedi leren spelen ,,,
maar hij deed niet met dat touw ,,, hihihi,,, ze gooide het touw op de grond , tikte zachtjes tegen zijn lichaam , plaagde hem er wat mee maar nee hoor het enige wat hij wilde was andere aandacht van hun een knuffel of een snoepje ,, ze zijn dan 3 dagen aan het trainen geweest en ook aangeleerd zoals met de clicker ,,,
uiteindelijk als ze vertrokken pakte hij het in de mond , maar dat was ook alles ,,, het heeft mij maanden geduurd voor hij echt tegenkracht gaf als hij aan het touwke trokt ,,, resultaat ik ben na een 4 tal maanden gestopt , ik had niet echt de indruk dat Cedi dat leuk vond ,,, spijtig voor mij ,,,

het staat wel vast een hond die speelt met een bal of touwke trekt met zijn baas veel beter leren en het blijft veel beter zitten

Dannou speelt wel en dat voor een berner , ze vind dat touwke trekken wel heel leuk en
ik vind persoonlijk dat oefeningen er veel beter inzitten bij hun dan bij Cedi

maar Cedi doet alles als het maar niet te dikwijls moet ,,,ik zie hem maar in één sport echt genieten en das agility

Offline Ziggy

• Ploeteraartje
  • *
  • www.dogvision.be
    • DOGvision
« Reactie #35 Gepost op: september 07, 2009, 14:41:59 pm »
mijn honden zijn ook helemaal geen speelgoedfans. Zigje wil soms wel graag apporteren, Vas helemaal niet.
het enige dat hij ooit leuk vond in de les was een koord van ong 2 m met daaraan een speelgoedje en dat sleepte ik het hele veld rond en daar liep hij achter.
Dat was in zijn jonge jaren.
Nu is het enkel zoals ik in het vorige topic beschreef, speelgoed dient enkel nog om een andere hond uit te dagen om achter hem aan te lopen. Hij laat dan heel uitdagend het speeltje vallen om snel weer op te pikken als de andere het wil pakken. Of dan gaat hij wat anders zoeken om onozel te doen en vanaf de andere hond zijn speeltje loslaat is hij ermee weg.

Offline yvy

• Kwijlfabriekske
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #36 Gepost op: augustus 03, 2010, 00:26:31 am »
Ik ben deze topic al een tijdje aan het volgen ,omdat wij hier met hetzelfde probleem zitten ivm Zita.
Zij zou enkel beginnen spelen als we met Hoska aan het spelen zijn,met een fles of zo'n piepvarken.
Maar veel spelen doet ze niet.
Ook op de HS tijdens de gehoorzaamheid zijn er enkele momenten waarop met de hond gespeeld wordt en ook het aporteren.
Dit zijn dan "dode" momenten voor Belle en Zita want dan wil Zita ook nooit spelen.
Ook wij hebben al van alles geprobeerd en niks lijkt te lukken.
Wij zouden graag hebben dat Zita speelt,ook al om haar te leren aporteren en te leren "zoeken".
En zeker en vast voor de agilityoefeningen,waar we haar dan vlugger door de oefeningenen of hindernissen krijgen.
Ook is het leuker om haar te lokken of te belonen door het speeltje,maar op dat gebied zitten we met onze handen in ons haar,want niks "pakt" bij haar :cry: :krab: :denk: :cry:
www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #37 Gepost op: augustus 03, 2010, 23:26:45 pm »
Spelen, aporteren...
Met heel veel geduld (opnieuw) aangeleerd aan Kobbe.
Die sukkelaar kreeg op zijn kop van Charlie als hij wilde spelen of aporteren en nadien wilde hij het niet meer.  :doh:

Balletje in je hand houden, meestal komen ze snuffelen, als ze het met hun neus aanraken, snoepje als beloning.
Tot ze het iedere keer aanraken.
Volgende stap, balletje in je hand maar ze moeten het nu in hun muil nemen...
Volgende stap, balletje op grond, aanraken met neus...
volgende stap, balletje op grond, maar ze moeten het nu in de muil nemen...
Volgende stap je gooit het balletje...
En zo verder uit breiden en altijd maar meer willen.
Als het nodig is stap terug nemen.
Resultaat na ongeveer 1 jaar werken

http://www.youtube.com/watch?v=0b95mzvJXA0

En hij blijft het graag doen  :hihi:

http://www.youtube.com/watch?v=Fw5nO05BJ_U

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
« Reactie #38 Gepost op: augustus 19, 2010, 15:08:42 pm »
 :thumbsup: :thumbsup:

Offline GoldenEnBorderFan

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #39 Gepost op: augustus 27, 2010, 13:34:55 pm »
Thuis speelt ons Jes heel graag met haar flosh,dan doe ik er
ook zo een trekspelletje mee en dat vindt ze heel plezant.
Maar als we op de hondenschool mogen spelen,dan wilt ze nooit (zo heel af en toe is).
Dan ga ik zo met die flosh over de grond,maar interesseert het haar gewoon
nie,en als ik dat thuis doe,is ze er gek van.
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2010, 17:19:35 pm door GoldenEnBorderFan »

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #40 Gepost op: augustus 27, 2010, 22:03:38 pm »
Thuis is er minder afleiding voor haar  :wink:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #41 Gepost op: augustus 28, 2010, 02:04:28 am »
en wat doet ze als je voor de les alleen met haar op het terrein zou gaan ?

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
« Reactie #42 Gepost op: september 08, 2010, 22:12:52 pm »
Ik heb van mijn nichtje gehoord dat ze, voor ze naar de training gaat, thuis nog wat rondjes met haar wandelt.
Ze is dan op de training iets rustiger en dan gaan de oefeningen ook beter.

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #43 Gepost op: september 10, 2010, 12:33:29 pm »
Thuis speelt ons Jes heel graag met haar flosh,dan doe ik er
ook zo een trekspelletje mee en dat vindt ze heel plezant.
Maar als we op de hondenschool mogen spelen,dan wilt ze nooit (zo heel af en toe is).
Dan ga ik zo met die flosh over de grond,maar interesseert het haar gewoon
nie,en als ik dat thuis doe,is ze er gek van.

Kai heeft dat ook een hele tijd gehad, thuis speelde hij met alles, maar op de hondenschool geen interesse in spelen met een speelgoedje. Bij Kai was de oorzaak teveel indrukken ineens waaraan hij moest wennen, een hond die teveel prikkels krijgt speelt ofwel niet of eet niet. Kai had beiden in de pupklas en in de A klas is dat stilletjesaan goed gekomen.

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal