Auteur Topic: Ons gezin gaat op vakantie en onze dieren .....  (gelezen 12157 keer)

Offline alcoppe

• pikkediefje
  • **
  • Geslacht: Man
  • Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold
    • Onze pagina
Ons gezin gaat op vakantie en onze dieren .....
« Gepost op: april 13, 2009, 01:17:20 am »
De tijd komt er weer aan van de vakanties en uitjes.
Blij dat wij onze eigen beslissingen maken.
Onze honden zijn onderdeel van het gezin, dus ze gaan OVERAL mee naar toe (dagtrips daargelaten, dan blijven ze thuis binnen de normale uren van zindelijkheid)
Ooit hadden wij een schotse collie en die heb ik 1 keer een week naar een pension gebracht.
De arme sloeber heeft zeker anderhalve maand nodig gehad om bij te komen, dit is alweer 15 jaar geleden.
Binnen ons gezin worden de dieren dagelijks betrokken bij alles.
Aangezien ik het zelf ook niet prettig vindt om in een onaangename omgeving te verblijven, verwacht ik dat ook niet over diegenen, waarvoor ik de verantwoording draag.

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
Re:Ons gezin gaat op vakantie en onze dieren .....
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2009, 01:19:31 am »
Onze honden zijn onderdeel van het gezin, dus ze gaan OVERAL mee naar toe (dagtrips daargelaten, dan blijven ze thuis binnen de normale uren van zindelijkheid)
Inderdaad, ook onze mening  :headbang:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #2 Gepost op: april 13, 2009, 01:26:03 am »
:thumbsup:

wij gaan niet op vakantie - vind er niks aan ...

anders zouden 4 (grote) honden gewoon niet mogelijk geweest zijn

we hebben elk weekend vakantie eigenlijk - overal ten lande  :8
en tegenwoordig zit daar ook een weekendje ardennen met vrienden en al de honden bij, maar dat is geen traditionele 'vakantie' hé ...

Offline alcoppe

• pikkediefje
  • **
    • Onze pagina
« Reactie #3 Gepost op: april 13, 2009, 01:27:38 am »
:thumbsup:

wij gaan niet op vakantie - vind er niks aan ...

anders zouden 4 (grote) honden gewoon niet mogelijk geweest zijn

we hebben elk weekend vakantie eigenlijk - overal ten lande  :8
en tegenwoordig zit daar ook een weekendje ardennen met vrienden en al de honden bij, maar dat is geen traditionele 'vakantie' hé ...

Jullie leven lekker in 1 grote roedel.
Veiligheid en geborgenheid voor heel het "gezin".

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2009, 01:30:14 am »
Zijn wij toch niet alleen wat niet van vakantie gaan houden  :hihi:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #5 Gepost op: april 13, 2009, 01:32:33 am »
wij gaan weekends op vakantie... met twee honden meestal doenbaar. Al ca 10 jaar naar hetzelfde hotel waar honden binnen mogen (limburg) en sinds kort naar een B&B in Mormont...

ik doe nooit van m'n leven m'n honden weg om zelf ontspannen te kunnen gaan relaxen...

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline marijke

• Snoepertje
« Reactie #6 Gepost op: april 13, 2009, 02:03:05 am »
wel melly gaat ook overal mee , naar stad , bij memee en pepee , bij mijn ouders en ook op vakantie , want we gaan waar er bossen of strand zijn en dus om te wandelen , meestal huren we een huisje ,dagtripjes , eerst een wandeling dan naar een stadje ,...
nu zijn we aan het sparen voor een klein caravanetje kunnen we de twee dagen verlof eens langer en verder rondhagen  :blij:

maar graag zou ik ook eens bvb naar parijs , londen of amsterdam om musea te bekijken en te shoppen en dan kan hij natuurlijk niet mee binnen , vroeger de tijd dat mijn mama geen hond had of als haar vorige hond nog leefde kwam ze een dagje dogsitten , of zelf eens een nacht ,maar nu ze zelf een een pupymonster heeft lukt dat ook niet meer , de twee honden tezamen een hele avond is ook teveel van het goede  :roloog:

had dan ook eens gekeken voor opvang , heb via eliot de vizsla een plaats gevonden in cadzand waar je hond bij mensen inwoont , met nog andere honden , ze gaan dan dagelijks op strand in groep loslopen ed , lijkt mij echt heel ok , en ik weet als er andere honden zijn melly hem te pletter zou amuseren , maar iets in mij heeft toch te bang om het te proberen ,... ik durf hem nog niet met iemand anders laten wandelen het is dan wel een grote stap om hem daar dan vierkant een paar dagen te laten hé !
zou er dan toch niet volledig van kunnen genieten denk ik , dus heeft het ook geen zin hé  :fluit:

Offline Barosho

• Speelkontje
  • **
« Reactie #7 Gepost op: april 13, 2009, 10:32:36 am »
Hier gaan de honden mee of ze blijven thuis en worden door iemand van de familie/ vrienden van de hondenschool verzorgd en uitgelaten (max. een weekend). Wij zoeken dus ook steeds naar een plaats waar we welkom zijn met onze kinderen en honden. Het is wel een hele zoektocht maar niet onmogelijk :mrgreen: .

Muffin en Emma

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 13, 2009, 11:23:51 am »
ze gaan altijd mee. Als ik dan toch een verdere reis maak, komt er iemand in huis voor de dames.
Maar meestal zijn we nu op stap met de camper, ideaal met honden, al is het krap wonen.

Offline yvy

• Kwijlfabriekske
  • *
« Reactie #9 Gepost op: april 13, 2009, 18:54:44 pm »
 :hmm:
Jaarlijks doen wij één vliegreis,en gaan we een drietal keer voor één week naar Centerparcs,zowel binnen als buitenland.

-Wanneer we een vliegreis maken gaan Zita en Hoska dit jaar naar mijn schoonmoeder,en als die niet kan gaan ze hier in Lotenhulle naar een heel goed hondenhotel " De barelhoek ". http://users.telenet.be/barelhoek/index.htm
 Daar gingen we altijd met plezier en een gerust hart,want die mensen leven voor de honden en zijn daar altijd goed verzorgd.Bij afhaling zijn de honden gewassen
en zelfs het kussen of matje waar ze op slapen wordt ook mooi gewassen en je krijgt altijd heel veel uitleg wat ze ondertussen allemaal met je hond hebben gedaan,of wat je hond zelf gedaan heeft.
In de winter hebben de honden zelfs mooi warm,want dan ligt de vloerverwarming aan.

-De andere vakanties van centerparcs gaan ze natuurlijk alletwee mee,en kunnen we veel wandelen in de bossen
of als we jaarlijks naar Centerparcs Duitsland gaan,kunnen ze lekker in de dikke sneeuw spelen en wandelen.

-Dag uitstappen gaan ze eveneens altijd mee ,waar het natuurlijk mag of mogelijk is hé!

Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat wij ,omdat wij veel op reis gaan en de honden maar één keer niet mee kunnen,
daarom geen slechte bazen of niet hondvriendelijk zijn,want onze honden zijn net zoals onze baby's,en maken zeker deel uit van ons gezin !!

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -

Offline alcoppe

• pikkediefje
  • **
    • Onze pagina
« Reactie #10 Gepost op: april 13, 2009, 19:07:31 pm »
@yvy :headbang:

Offline marijke

• Snoepertje
« Reactie #11 Gepost op: april 13, 2009, 19:10:05 pm »
als jullie daar geen probleem mee hebben en dat met een gerust hart kunnen doen te beter en als je weet dat je hond het echt goed heeft ,...
ik vind jullie daar zeker geen minder goede baasjes door hoor !

Offline yvy

• Kwijlfabriekske
  • *
« Reactie #12 Gepost op: april 13, 2009, 19:23:50 pm »
Vroeger,tot 2 jaar terug ging onze Dobermann daar telkens en die mensen vroegen altijd wanneer hij terug ging komen,gewoon omdat ze hem zograag zagen en onze 'Reno' mocht daar dan altijd extra lang buitenlopen,omdat hij dat hier bij ons minder kon.
Ook bij de opendeurdagen moest hij erbij zijn van hen.
Je mag daar zelf het soort eten bepalen en onze Dobermann mocht maar weinig drinken omwille van het grote gevaar voor maagkanteling en daar hielden ze zich ook aan.
Als we hem na de reis gingen afhalen was dat altijd een volledig verslag en wanneer hij het laatste jaar van z'n leven,
vorig jaar in juni gestorven op 15 jarige leeftijd !!!,niet was geweest was er daar al grote ongerustheid over hem.
Want ze wisten van zijn spierziekte en dat zijn poten niet meer mee wilden...........
Wij zijn hen dan ook persoonlijk gaan melden van zijn overlijden en stonden daar allemaal met tranen in de ogen.
Reno,onze overleden superlieve dobermann  :cry:

« Laatst bewerkt op: april 13, 2009, 19:25:31 pm door yvy »
www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -

Offline Christel

• Grommertje
« Reactie #13 Gepost op: april 13, 2009, 19:35:40 pm »
Tot hiertoe hebben de honden altijd meegegaan met ons maar volgend jaar gaan we ook een reis maken zonder hen.

Leo wil nog een keer een vliegreis maken en dan kunnen de honden niet mee.
Ik kan dan kiezen tussen of ze thuislaten bij Thomas en hij en mijn moeder gaan er dan voor zorgen of ze naar Geraldine doen (fokster van Skye). Ik heb gekozen om ze toch naar Geraldine te doen. Ik weet dan zeker dat ze de nodige wandelingen en alle zorgen die ze moeten hebben krijgen.
Thomas en mijn moeder zullen er ook wel goed voor zorgen maar ik wil niet vertrekken voordat ik 100 % zeker ben dat de honden alles krijgen wat ze nodig hebben daarom gaan ze naar Geraldine.
Wij gaan dus ook een keer een reis maken zonder de honden.

Muffin en Emma

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 13, 2009, 19:51:19 pm »
Ik zou niet weten waarom je niet op reis kan zonder honden.
Als ik 100% leefde voor mijn dieren kwam ik nergens meer. Mijn katjes en zo blijven ook achter als ik wegga, ze worden prima verzorgd.
Wat zijn twee weken, drie weken op een heel jaar? Ik geniet van mijn vakanties mét de honden, maar die 12 dagen Corfu zonder, waren ook fijn.

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal