Auteur Topic: Trainen bij de Debutanten Up: Trainingsverslag (5-01-2010)  (gelezen 17131 keer)

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • There is no greater friend than a faithful dog!
Re:Trainen bij de Debutanten Up: Trainingsverslag (15-09-2009)
« Reactie #30 Gepost op: oktober 10, 2009, 17:08:07 pm »
Vanavond zijn m'n vrouwtje en ik ook weer gaan trainen.
De eerste oefening was het 2 min. blijven liggen. Dit ging goed.
Daarna deden we ook nog het vast volgen, dit ging goed, maar het vrouwtje liep weer enkele AW's.
Maar ik heb goed gevolgd.
Toen deden we de onderbreking of anders genoemd 'Den break'. Ik kwam in een vlot tempo af, maar ik lag 2 meter buiten.
Na het teken van de instructeur riep ze me op in 'Zitvoor' wat ik goed deed. Vervolgens moest ik aan de voet gaan zitten.
Omdat het vrouwtje niet zo tevreden was van m'n break vroeg ze aan de instructeur of ze deze oefening nog eens mocht doen.
Dat mocht, het vrouwtje zette mij terug op het vertrekpunt en liet mij staan.
Ze zei nog eens enkele keren dat we 'den break' gingen doen, vervolgens moest ik gaan zitten en liep het vrouwtje van me weg.
Toen ze op haar plaats stond riep ze me. Aan het breakpunt riep ze 'af' en hief tegelijk haar armen omhoog. Deze keer ging ik liggen.
Het vrouwtje kwam naar me toe en beloonde me heel goed. Later riep ze me nog eens op, maar dan zonder een break te doen.
Verder deden we ook de houdingen die heel goed gingen. Daarna deden we ook nog de losse volgoefening.
Ik deed het prima, maar ik liep niet goed door de bandjes, waardoor ik het opnieuw moest doen.
Daarna lukte het mij wel goed, maar 't vrouwtje liep weer enkele AW's. Toen deden we het apporteren.
Het was best een moeilijke apport. Het vrouwtje en ik moesten de trap opklimmen. Vandaar moest 't vrouwtje de apport beneden in een vierkant gooien.
Toen ze dat had gedaan, mocht ik mijn apport gaan zoeken. Ik liep over de brug en dan het trapje af. Ik vond mijn apportje snel en had het algauw vast. Maar waar stond mijn vrouwtje weer? Ik zocht haar, maar zag haar nergens. Toen ze riep, zag ik haar en ben direct de trap opgelopen en in een mooie zitvoor voor haar gaan zitten.
Het vrouwtje beloonde mij heel goed, nadat ze m'n apport had aangenomen. Ze schrok ervan dat ik dit kon.
Daarna deden we ook nog het plaatske.
Maar tijdens de wandeling was ik wat afgeleid, omdat er iemand op het plein naast ons met z'n hond aan 't spelen was.
Maar m'n plaatske deed ik prima en 't vrouwtje beloonde me goed. Toen ze me later nog eens liet volgen deed ik het opnieuw prima.
Pootje Hinta

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Trainen bij de Debutanten Up: Trainingsverslag (9-10-2009)
« Reactie #31 Gepost op: oktober 10, 2009, 21:28:39 pm »
Doe zo verder Hinta  :thumbsup:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
Re:Trainen bij de Debutanten Up: Trainingsverslag (27-10-2009)
« Reactie #32 Gepost op: oktober 29, 2009, 07:46:49 am »
Hoi
Deze avond zijn mijn vrouwtje en ik gaan trainen.
De 1ste oefening was het 2 min. blijven liggen, wat goed ging.
Toen waren de houdingen aan de beurt. De geleider moest wat verder in een stoel gaan zitten.
Ik voerde al de houdingen heel goed uit. Daarna was het los volgen, maar 't vrouwtje had me aan de leiband gehouden.
Dit ging ook prima. Daarna deden we de onderbreking. De hond moest door een bak komen, maar ik liep er naast.
Bij het breakpunt had het vrouwtje net iets te laat geroepen, waardoor ik 1 meter buiten lag.
Vandaar dat m'n vrouwtje de oefening nog eens opnieuw deed.
Deze keer riep het vrouwtje op tijd en toen was het wel goed en lag mooi op het 'breakpunt' en ook de zitvoor en voet deed ik heel goed, maar ik was weer naast de bak gelopen.
Daarna deden we ook nog het apporteren. Je moest je apport in een ren met hekken rond gooien.
De hond kon alleen maar via de grote autoband met een houten kader rond aan z'n apport raken. Ik was eerst wat naar de ingang aan 't zoeken.
Ik probeerde me door een gaatje te wringen, waar ik dacht door te kunnen, maar dat ging helaas niet.
Daarom ging ik toch maar door de grote autoband.
Maar doordat er vlak naast ons jongere honden bezig waren, was ik wat afgeleid waardoor ik m'n apport liet vallen.
Vandaar dat 't vrouwtje de oefening nog eens opnieuw deed.
Deze keer deed ik het prima, maar met het terugkomen maakte ik het mezelf wat moeilijk.
In plaats van gewoon door de band te springen, wring ik me door een klein hoekje aan de onderkant van de band en ga zo naar 't vrouwtje toe.
Deze keer was m'n zitvoor prima en liet ik mijn apport niet vallen. Toen was er ook nog het vast volgen.
Dit ging prima, maar tijdens de laatste stukjes van de wandeling merkte het vrouwtje dat ik er niet echt m'n gedachten meer bij was, vandaar dat ze me even terug onder appel had gezet. Toen ging het terug prima. Ook het plaatske ging heel goed.
Oh ja, nog even vermelden dat m'n vrouwtje geen enkele AW heeft gelopen tijdens de volgoefeningen.
Pootje Hinta

« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2009, 07:49:13 am door Borderfan »

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #33 Gepost op: oktober 29, 2009, 20:31:09 pm »
 :thumbs: :headbang: :thumbs: :headbang:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #34 Gepost op: oktober 29, 2009, 22:27:27 pm »
 :thumbsup:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #35 Gepost op: oktober 29, 2009, 22:58:08 pm »
Citaat
In plaats van gewoon door de band te springen, wring ik me door een klein hoekje aan de onderkant van de band en ga zo naar 't vrouwtje toe.

:hihi: 'k heb ons Laika dat ook zien proberen - ze maken het moeilijker dan het is hé  :doh:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
« Reactie #36 Gepost op: oktober 30, 2009, 11:40:06 am »
ze maken het moeilijker dan het is hé  :doh:
Inderdaad en straks is het voor ons Hinta is geen training, maar een halloween wandeling.

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
« Reactie #37 Gepost op: november 07, 2009, 19:04:22 pm »
Hallo
Nadat we dinsdag door het slechte weer niet waren gaan trainen, stonden we deze avond terug op het plein.
't Vrouwtje warmde me eerst wat op en daarna konden we met de echte training beginnen.
Zoals gewoonlijk begonnen we met het 2 min. blijven liggen. Deze oefening deed ik prima.
Toen deden we de apporteeroefening. Het vrouwtje smeet de apport in een gang en er waren 2 valse ingangen.
Na een bevel van 't vrouwtje begon ik te zoeken en al gauw had ik m'n apport gevonden.
Ik bracht hem mooi tot bij het vrouwtje in een mooie zitvoor. Natuurlijk werd ik goed beloont.
Na deze leuke oefening deden we 'den break'. Het vrouwtje liet me staan en even later moest ik gaan zitten.
Toen het vrouwtje op de juiste plaats stond riep ze me. Maar 't vrouwtje had iets te laat 'af' geroepen, waardoor ik buiten lag.
Maar ik ben wel direct gaan liggen. Toen 't vrouwtje mij even later riep kwam ik in een mooie zitvoor en ging later aan de voet zitten.
Daarna was 't plaatstke, we deden een goede wandeling en vlak achter een cavaletti was m'n plaatske.
't Vrouwtje liet me liggen en ging zelf terug op de vertrekplaats staan. Ze riep me op in zitvoor en later moest ik weer aan de voet gaan zitten.
Vervolgens stuurde het vrouwtje me terug naar m'n plaats, waar ik ook ging liggen. Dat had ik weer flink gedaan.
Het los volgen, wat het vrouwtje aangelijnd met me deed, ging ook erg goed. Alleen wilde ik niet goed over de bandjes stappen.
Daar moeten we dus nog op trainen. Daarna deden we ook nog de houdingen. Deze keer moest ik m'n houdingen op een wankele brug doen.
Ik deed al m'n houdingen goed, maar toen 't vrouwtje naast me kwam staan, begon het wat fel te wiebelen.
Daardoor nam ik even een andere houding aannam, maar toen 't vrouwtje terug 'zit' zei, deed ik dat flink.
Toen was er ook nog het vast volgen. Dit ging over het algemeen goed, maar op die plaats was het plein nogal drassig.
Omdat ik als dame niet graag door de plassen loop, bleef ik soms wat achter.
Pootje Hinta

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
Re:Trainen bij de Debutanten Up: Trainingsverslag (6-11-2009)
« Reactie #38 Gepost op: november 07, 2009, 20:23:39 pm »
 :clap: :thumbs: :clap: :thumbs:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #39 Gepost op: november 07, 2009, 22:26:31 pm »
Laarsjes vragen Hinta  :hihi:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #40 Gepost op: november 07, 2009, 23:04:35 pm »
Citaat
Nadat we dinsdag door het slechte weer niet waren gaan trainen

De debutanten zijn door een beetje nattigheid gevallen als vliegen ja, éne aanwezig van in de 20  :hmm: :lol:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
« Reactie #41 Gepost op: november 18, 2009, 22:04:33 pm »
De debutanten zijn door een beetje nattigheid gevallen als vliegen ja, éne aanwezig van in de 20  :hmm: :lol:
Ja, ik had er van gehoord.
Gisteren hebben Hinta en ik weer goed getraind.  :joepie:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
Re:Trainen bij de Debutanten Up: Trainingsverslag (1-12-2009)
« Reactie #42 Gepost op: december 02, 2009, 12:14:54 pm »
Hoi
Gisteren zijn mijn vrouwtje en ik gaan trainen.
Nadat ze mij even had opgewarmd konden we aan de training beginnen.
De eerste oefening was het plaatske. De wandeling was goed en ik vond m'n plaatske ook heel goed.
Daarna waren het de houdingen. Je moest je hond achterlaten in de sta-houding. Dan moest het vrouwtje op een dressoir gaan staan op en neer springend de rest van de houdingen zeggen. De volgende houding was af en dan zitten. Ik deed dit prima. Dan was er ook nog de losse volgoefening, maar het vrouwtje deed dit aangelijnd. Ze kende het parcours redelijk goed, maar 't vrouwtje moest regelmatig lopen. Ik deed het heel goed en het vrouwtje beloonde me af en toe met haar stem. Volgens de instructeur had ik heel goed gevolgd, maar tijdens de stukjes dat vrouwtje liep wilde ik spelen. En 't vrouwtje haar tempo was ook goed.  :joepie:
Daarna wisselden we van instructeur.
Hier starten we met de blijf-oefening. Dit deed ik heel goed.
Daarna was het vast volgen. Het vrouwtje sprak af en toe tegen me en zei dan dat ik een flinke meid was en dat dat flink volgen was. Ik heb heel goed gevolgd. Toen was het de onderbreking. 't Vrouwtje liet me eerst staan en toen zitten, maar ik had niet veel zin om te blijven zitten en ben dan gaan liggen. Toen m'n vrouwtje dit zag zei ze dat ik moest gaan zitten, wat ik ook deed. Maar toen vrouwtje zich om draaide lag ik weer op m'n buikje. Toen is het vrouwtje naar me toe gekomen en is ze even heel boos geworden. Ze is toen opnieuw begonnen met deze oefening.  Deze keer bleef ik braaf zitten en terwijl het vrouwtje onderweg was naar het eindpunt zei ze regelmatig tegen mij dat dat flink zitten is. Even later riep ze me, maar slim als ik ben, begon ik al te remmen, omdat ik weet dat ik toch moet gaan liggen. Toen heeft het vrouwtje me aangemoedigd en ben ik zonder dat ik moest gaan liggen naar haar toe gekomen.
Daarna was het ook nog apporteren.
Ik ging mijn apportje halen, maar er moest daar toch ergens een interessant geurtje voorbij zijn gewaaid, want ik ging even in een hoekje snuffelen. Het vrouwtje riep me en toen ben ik naar haar toe gegaan.
't Vrouwtje heeft de oefening nog eens opnieuw gedaan en toen ging het iets beter.
Maar m'n vrouwtje was toch heel tevreden over me.
Pootje Hinta

Offline Sabrina

• Puppedup
  • *
« Reactie #43 Gepost op: december 02, 2009, 12:19:11 pm »
 :hihi:  toch een slimme Hinta om al af te remmen

mooi verslagje  :thumbsup:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #44 Gepost op: december 02, 2009, 22:04:07 pm »
Weer goed gewerkt dus  :thumbsup:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal