Auteur Topic: Trainen bij de Debutanten Up: Trainingsverslag (5-01-2010)  (gelezen 17133 keer)

Offline Sabrina

• Puppedup
  • *
Re:1ste les in de Debutanten. Up: Trainingsverslag (19-05-2009)
« Reactie #15 Gepost op: mei 20, 2009, 21:33:03 pm »
 :clap: goed gewerkt Hinta

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • There is no greater friend than a faithful dog!
Re:1ste les in de Debutanten. Up: Trainingsverslag (19-05-2009)
« Reactie #16 Gepost op: juni 13, 2009, 22:53:34 pm »
Vanavond zijn mijn vrouwtje en ik weer gaan trainen.
Nadat het vrouwtje mij snel had opgwarmd, begonnen we met de blijf oefening, dit ging prima.
Daarna deden we al direct de onderbreking, ik kwam aangelopen, maar het vrouwtje riep iets te snel.
Ik ben wel gaan liggen, maar 't was nog niet op het punt van de onderbreking. Volgende keer beter zullen we maar denken. 
Toen gingen we apporteren, er was een lange gang gemaakt, daar moest de apport in gegooid worden.
Het vrouwtje ging, om het mij iets makkelijker te maken, met mij in de richting van de ingang staan.
Na het teken van het vrouwtje mocht ik mijn apportje gaan zoeken, ik vond het eerst niet.
Daarop zei het vrouwtje tegen mij 'vooruit', waarop ik gauw in de richting van de ingang ging.
Al gauw had ik deze gevonden en spurtte ik naar mijn apport, toen ik deze vast had, wilde ik toch nog even aan het gras ruiken.
Daar was het vrouwtje blijkbaar niet mee akkoord, want ze zei streng tegen mij 'Hinta breng'.
Daarom ben ik maar snel naar het vrouwtje gelopen, maar in al mijn haast had ik mijn blokje bij de zijkant vast, en niet in het midden.
Hierdoor was ik vlak bij m'n vrouwtje even aan 't treuzelen. Ik heb dan heel snel beslist om hem toch bij de zijkant vast te houden.
Maar ik bracht hem toch nog in een mooie zitvoor. Het vrouwtje was echter nog tevreden over mij.
Daarna deden we het los volgen, dit ging prima, ik volgde mooi en het vrouwtje heeft geen AW gelopen.
De instructeur zei dat we een goeie wandeling hadden gedaan.
Toen deden we ook nog de houdingen, het vrouwtje liet mij aan de voet zitten, waarop het vrouwtje naar een bak wandelde.
Daarin moest ik terug aan de voet gaan zitten en toen ging het vrouwtje met haar andere been over mij staan.
Vervolgens moest ik liggen, zitten en staan. Dit ging allemaal prima.
Daarna deden we ook nog het vast volgen, het vrouwtje had al direct een AW had gelopen.
Maar ze moest van de instructeur opnieuw beginnen en deze keer gng het wel goed.
Ik volgde prima en het vrouwtje heeft deze keer geen AW gelopen.
Toen was het de beurt aan de laatste oefening: Het plaatske.
De wandeling naar het plaatske ging goed en ook toen het vrouwtje naar de vertrekplaats riep en mij opriep ging het goed.
Ik kwam in een mooie zitvoor en ging vervolgens mooi aan de voet zitten.
Maar toen het vrouwtje mij, naar mijn plaats liet gaan, smeet er iemand net een balletje weg.
Ja, je raadt het waarschijnlijk wel, ik liep in de richting van het balletje.
Ik ben dan wel geen flyballer, maar de liefde voor balletjes zit toch in m'n bloed.  ;D
Toen het vrouwtje mij enkele keren riep, kwam ik dan toch, ze wilde mij eerst tot haar laten komen, maar de instructeur zei van me naar mijn plaats te sturen, dus deed ze dat ook.
Ik ging mooi naar m'n plaatske. Het vrouwtje beloonde wel.
Het vrouwtje is ergens apart met mij gaan staan en daar heb ik de oefening nog eens gedaan, deze keer ging het wel prima.
Maar de instructeur wilde graag dat het vrouwtje mij deze oefening nog eens liet doen.
Zo gezegd, zo gedaan. Deze keer deed ik de oefening, weliswaar zonder afleiding, prima.
Na de training heb ik nog even stevig geravot met mijn allerbeste maatje Boy.
Psst, niet verder vertellen hé, maar eigenlijk ben ik wel verliefd op Boy.  ;-)
Natte lik van Hinta

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Trainen bij de Debutanten Up: Trainingsverslag (12-06-2009)
« Reactie #17 Gepost op: juni 13, 2009, 23:04:27 pm »
Succes in de liefde Hinta  :hihi:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
Re:Trainen bij de Deb.Up: Trainingsverslag (24-07-2009) Ging niet zo goed.
« Reactie #18 Gepost op: juli 25, 2009, 13:00:47 pm »
Hallo
Vanavond zijn mijn vrouwtje en ik gaan trainen.
Nadat ze mij had opgewarmd, begon de echte training.
De 1ste oefening was, zoals gewoonlijk de blijfoefening, wat prima ging.
Daarna moesten we de houdingen doen, de beginhouding was 'sta'.
't Vrouwtje zag dat ik ik wilde gaan zitten en zei snel dat ik moest gaan staan, wat ik ook deed.
Toen moest het vrouwtje wat verder op een stoel gaan zitten, vervolgens moest ik gaan liggen en dan weer staan.
Dit ging allemaal heel goed. De volgende oefening was het vast volgen, het vrouwtje wist het parcours goed.
Met als gevolg dat ook deze oefening haast perfect was.  
Alleen toen ik, samen met m'n vrouwtje door de band moest gaan, liep ik over de band. Terwijl ik er in en dan weer uit moest springen.
Toen moest ik dit onderdeel nog eens opnieuw doen van de instructeur, de 1ste keer deed ik het weer fout, maar de 2de keer ging het goed.
Daarna gingen we apporteren. Het vrouwtje moest mijn apport in een ren gooien. Ik vond gauw mijn apportje.
Maar doordat ik aanvoelde dat het vrouwtje wat onzeker/nerveus was, begon ik te twijfelen en liet ik de apport vallen en begon wat gras te eten.
Daardoor raakte het vrouwtje nog meer gëirriteerd, ze zei dat ik mijn apport moest vasthouden, iets wat ik dan maar snel deed.
Toen ik bij haar was, liet ik de apport vallen. Nu was bij het vrouwtje de maat hele maal vol.
De instructeur vroeg wat er met me aan de hand was, maar het vrouwtje zei dat ze het zelf niet wist.
Maar ze zei dat ze de oefening later nog eens ging doen. Toen het vrouwtje iets rustiger was, ging ze de apporteeroefening nog eens met mij doen.
Deze keer deed ik het perfect. Toen was het tijd voor 'den break' (onderbreking). Het vrouwtje moest mij in een plastic schelp achterlaten.
Toen ze aan de kegel was, zag ze dat ik eruit was gesprongen, dus liep ze terug om mij er weer in te zetten.
Vervolgens liep ze terug naar de kegel en deze keer bleef ik wel zitten. Ze riep me en ik kwam snel aangelopen.
Het vrouwtje zei dat ik moest gaan liggen, wat ik zo snel mogelijk ook deed. Ik kon net voor de laatse band, waar het breakpunt was, gaan liggen.
Daarna riep ze mij in zitvoor en vervolgens moest ik aan de voet gaan zitten.
Dit ging allemaal goed, hoewel ze me bij de 'aan de voet' oefening wat rechter naast zich moest zetten.  
De volgende oefening was het plaatske. De volgoefening naar 'm'n plaatske' ging goed, maar op de plaats waar ik moest gaan liggen rook het zo goed, dat ik zelfs een plasje deed. Toen het vrouwtje de leiband op de grond had gelegd en mij had laten liggen, ging ze zelf terug naar het vertrekpunt.
Ze riep me weer in zitvoor en moest toen terug aan de voet gaan zitten, wat goed ging, daarna pas mocht ik terug naar m'n plaatske.
Deze oefening ging erg goed. De laatste oefening was het los volgen. Het vrouwtje wist het parcours goed en ik volgde dan ook netjes.
Ondanks dat het vandaag iets minder goed ging, was het vrouwtje toch tevreden over mij.
Pootje Hinta

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Trainen bij de Debutanten Up: Trainingsverslag (24-07-2009) Niet zo goed.
« Reactie #19 Gepost op: juli 25, 2009, 22:07:19 pm »
Het vrouwtje moet zich wat minder zenuwachtig maken  :hihi:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
Re:Trainen bij de Debutanten Up: Trainingsverslag (24-07-2009) Niet zo goed.
« Reactie #20 Gepost op: augustus 12, 2009, 11:32:46 am »
Gisteren ben ik na een weekje vakantie terug gaan trainen met Hinta en ze heeft het heel goed gedaan.  :joepie:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
Re:Trainen bij de Debutanten Up: Trainingsverslag (11-08-2009) Ging terug goed.
« Reactie #21 Gepost op: augustus 12, 2009, 12:47:29 pm »
 :thumbs:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #22 Gepost op: augustus 12, 2009, 13:24:17 pm »
Een kleine pauze motiveert soms  :thumbsup:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #23 Gepost op: augustus 13, 2009, 23:05:11 pm »
tegen jullie eerste wedstrijd is dat helemaal in orde  :thumbsup:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
« Reactie #24 Gepost op: september 16, 2009, 16:11:03 pm »
Hallo
Gisterenavond zijn mijn vrouwtje en ik, nadat ik loops had gestaan, terug gaan trainen.
Ik kende het plein nog goed, want ik begon gelijk richting het plein te trekken.
Maar eerst moest ik nog een plasje doen van ’t vrouwtje, wat ik ook deed.
Daarna zijn we het plein opgegaan.
Ik sprong direct omhoog, want ik was niet vergeten dat er dan met m’n flostouw wordt gespeeld. Het vrouwtje haalde die direct boven en ik vloog er direct in.
Toen heeft ze even een trekspelletje met me gedaan.
Even later begon ze me op te warmen, door me een volgoefening te laten doen.
Dit ging heel goed, maar toen ze per ongeluk op m’n pootje trapte schrok ik even, waardoor ik even niet zo dicht naast haar durfde lopen.
We begonnen met de training. De eerste oefening was de onderbreking.
Ik was er echter met m’n gedachten niet zo bij, want ik was wat aan ’t snuffelen en op de koop toe deed ik nog een plasje op ’t plein ook. ’t Vrouwtje liet me heel snel en duidelijk blijken dat zoiets niet gewenst is. Maar nadat de anderen aan de beurt waren geweest ging het vrouwtje deze oefening nog eens opnieuw doen. Deze keer had ik wel mijn aandacht bij het vrouwtje, hoewel ze me een enkele keren heeft moeten zeggen dat ik moest blijven staan, ik wilde steeds gaan zitten, omdat ik weet dat dit altijd na de ‘Sta’ komt, als het ‘den break’ is.
Maar uiteindelijk bleef ik mooi staan, iets later moest ik gaan zitten. Vervolgens ging het vrouwtje achter een trampoline staan. Ik kwam in een vlot tempo aangelopen en ik ging ook mooi tussen de spoelen liggen. Even later riep het vrouwtje me op in zitvoor.
Ik twijfelde even of ik op die trampoline zou springen, maar ik heb het dan toch gedaan.
Ik ging in een ZV zitten, wat goed was en vervolgens aan de voet. Dit ging allemaal heel goed. Toen gingen we de apporteeroefening doen. De apport moest in een hok waar plastic petflessen en yoghurtbekertjes in hangen. Voor de ingang stond een hek en een ton. Rechts van het hok stond nog een cavaletti. Ik had m’n blokje snel gevonden en ik bracht het mooi tot bij het vrouwtje. ’t Vrouwtje was tevreden over mij. Daarna moesten we nog het plaatske doen. De geleider moest op een plankje vertrekken en vervolgens achter een paar toestellen door gaan en dan naar de hond z’n ‘plaatske’ gaan. Het lukte het vrouwtje goed om het parcours te onthouden, hoewel ze 1x bijna verkeerd liep. Ik volgde ook goed, hoewel ze enkele keren ‘Volg’ tegen me heeft gezegd.
Dan liep ik weer iets dichter bij haar. Ik moest op de aangeduide plaats aan de voet gaan zitten. ’t  Vrouwtje lag mijn leiband neer in het gras en ik mocht er kort daarna naast gaan liggen. Toen ging ’t vrouwtje terug op het plankje staan en riep me op in zitvoor. Dit ging goed, daarna moest ik aan de voet gaan zitten. Daarna mocht ik terug naar m’n plaatske gaan.
Dit ging heel goed. Daarna was er nog de vaste wandeling, dit ging ook heel goed en het vrouwtje heeft geen aw gelopen. Maar ze heeft wel enkele keren ‘Volg’ moeten zeggen, omdat ze vond dat ik wat te ver weg was. Daarna waren de houdingen, het vast volgen en de 2 minuten blijven liggen aan de beurt. M’n houdingen deed ik prima, hoewel ik bij, alleen het woordje ‘sta’, niet direct reageerde zei ze tegen mij ‘Hinta sta’. Ja, nu wist ik dat ze het tegen mij hadden.  :wink:
Ik deed dan ook direct wat er gezegd werd. Het vast volgen ging ook goed. Het vrouwtje had direct een aw gelopen, dus moest ze terug opnieuw beginnen. Deze keer ging het wel goed.
Ik volgde goed en het vrouwtje kende het parcours ook goed, dus dit ging prima.
Volgens de instructeur ben ik maar 3x even weg geweest.
Het blijven liggen ging ook heel goed. Ik was erg content en het vrouwtje ook.
Maar ze vindt dat ik nog wat last van m’n hormonen heb. Toen Boy aan me snuffelde was ik eerst nog vriendelijk, maar toen hij aan m’n kontje snuffelde, snauwde ik hem serieus af.
Toen hij iets later weer toenadering zocht liet ik hem een paar centimeter afstand houden, door mijn mooie lipje eens op te trekken. Ik hoop dat ik over enkele weken helemaal de oude ben.
Pootje Hinta

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Trainen bij de Debutanten Up: Trainingsverslag (15-09-2009)
« Reactie #25 Gepost op: september 16, 2009, 21:54:50 pm »
Gaat goed  :thumbsup:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #26 Gepost op: september 16, 2009, 22:43:34 pm »
Voilà, de draad weer mooi opgepikt  :thumbsup:

Ivm de houdingen - ik kon Hinta niet zien van waar ik stond maar ik vond dat je dat bevel nogal snel gaf, zonder er eerst op te letten of ze wel aandacht had. Ik gebruik bij Elbee normaal ook geen naam, tenzij ik merk dat hij wat afwezig is  :kweetni:

Offline Sabrina

• Puppedup
  • *
« Reactie #27 Gepost op: september 16, 2009, 23:03:04 pm »
 :thumbsup: goed zo

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
« Reactie #28 Gepost op: september 19, 2009, 10:59:06 am »
Ivm de houdingen - ik kon Hinta niet zien van waar ik stond maar ik vond dat je dat bevel nogal snel gaf, zonder er eerst op te letten of ze wel aandacht had.
Ja, daar heb je wel gelijk in.
Gisteren ben ik ook gaan trainen en zowel ik, als m'n woefke hebben dat heel goed gedaan.
Heb geen enkele AW gelopen.  :joepie:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #29 Gepost op: september 20, 2009, 00:11:36 am »
Citaat
Heb geen enkele AW gelopen. 

proficiat  :headbang: :LOL:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal