Auteur Topic: Trainen bij de Debutanten Up: Trainingsverslag (5-01-2010)  (gelezen 17132 keer)

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • There is no greater friend than a faithful dog!
Trainen bij de Debutanten Up: Trainingsverslag (5-01-2010)
« Gepost op: april 08, 2009, 21:33:51 pm »
Hallo
Gisteren kregen mijn vrouwtje en ik onze allereerste les in de Debutanten.
Eerst speelde het vrouwtje even met mij, maar algauw begon het echte werk.
Het is toch wel anders qua training, dan in de C-klas, hier worden we niet meer opgewarmd, door even een korte volgoefening te doen.
We begonnen met het blijven liggen, wat trouwens prima ging.
Daarna kwam het vast volgen, we moesten een parcours volgen.
Het vrouwtje is echter veel verkeerd gelopen, waardoor de instructeur 't vrouwtje wat aanwijzingen heeft moeten geven. De houdingen moest ik onder de kattenloop doen, het vrouwtje ging iets verder voor mij staan.
Dit deed ik prima, net als het terugsturen naar de plaats, alleen is het vrouwtje iets verder gaan staan om te starten dan de anderen, omdat ik het nog niet gewend ben om op zo'n afstand naar m'n plaats te gaan.
Daarna gingen we het apportje doen. De apport werd in een kleine ren gesmeten en de ingang was achteraan de ren.
Het vrouwtje smeet m'n blokje in de ren. Na een bevel van 't vrouwtje mocht ik mijn blokje gaan zoeken.
Ik zocht eerst uit hoe ik in die ren kon komen, toen zei het vrouwtje plots 'over', dat bevel ken ik, dan moet ik ergens over springen, maar nu wist ik niet goed waar ik over moest springen. Maar plots kreeg ik in de gaten dat daar een opening was, dus daar ben ik maar gauw over gesprongen. En... ik had mijn apportje, maar ik wist even niet meer hoe ik in de ren was gekomen, na heel even gezocht te hebben, ben ik mijn apportje mooi gaan afgeven aan het vrouwtje. Ze was erg tevreden.
Dan was het los volgen, dit deed ik prima, maar je raadt het al, m'n vrouwtje had wat last om het parcours te onthouden, maar geen zorgen vrouwtje, dat komt heus wel in orde.
Als laatse oefening was de onderbreking, ik bleef keurig zitten toen het vrouwtje mij achterliet.
Toen het vrouwtje mij riep, kwam ik aangelopen, plots riep ze af en ging ik liggen, maar helaas 4 meter buiten en het vrouwtje had 2 meter te vroeg geroepen.
Mijn vrouwtje en ik vonden het een leuke training.
Pootje Hinta
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2010, 13:26:05 pm door Borderfan »

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:1ste les in de Debutanten. (7-04-2009)
« Reactie #1 Gepost op: april 08, 2009, 22:06:36 pm »
 :thumbsup: Doe zo verder  :headbang:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2009, 23:18:05 pm »
:thumbsup:

dat onthouden van de weg is een probleem hé  :hihi:

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2009, 23:37:42 pm »
Prima gedaan :thumbsup:

Die aw's lopen is heel herkenbaar :hihi: Ik zit nu zo'n 10 maand bij de debutanten en nu begint het zo een beetje te gaan de weg onthouden.  :tong:

Offline Michel

• Krullebolleke
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: april 09, 2009, 08:37:17 am »
Dan is agility gemakkelijker vind ik. Bij gehoorzaamheid zou ik ook nogal AW's lopen.  :eehm:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
« Reactie #5 Gepost op: april 09, 2009, 17:26:43 pm »
Ja, dat is zeker zo.
Pff, ik hoop dat ik het na een tijdje goed onder de knie heb.  :doh:

Offline christelbalou

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #6 Gepost op: april 12, 2009, 21:48:09 pm »
Ja, dat is zeker zo.
Pff, ik hoop dat ik het na een tijdje goed onder de knie heb.  :doh:

dat komt wel hoor, alhoewel bij sommige personen  :eek: :eek: :eek:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
Trainingsverslag. (19-04-2009)
« Reactie #7 Gepost op: april 19, 2009, 16:15:02 pm »
Hallo
Nadat het vrouwtje mij had opgewarmd door me even een volgoefening te laten doen, konden we beginnen.
Maar wie, zie ik daar ineens ook op het plein lopen? Mijn zusje Emmy.   :schok:
Als eerste oefening starten we met de vaste volgoefening.
Dit ging over het algemeen vlot en het vrouwtje heeft gelukkig niet te veel foutjes gemaakt toen ze het parcours moest lopen. 
Daarna gingen we de apporteeroefening doen, het vrouwtje smeet de apport achter een ijzeren hek. Na een bevel van het vrouwtje mocht ik m'n apport gaan halen. Ik bracht hem in een mooie zitvoor en liet hem keurig los. Natuurlijk beloonde m'n vrouwtje mij. Ik was echter nog niet aan de leiband, waardoor ik even ging kijken bij Emmy, die nog moest apporteren.
Gelukkig had het vrouwtje me vrij snel terug bij zich gelokt.
Toen oefenden we ook nog het blijven liggen, wat prima ging.
De onderbreking ging ook prima en ik lag mooi in het vak.
Na deze oefening deden we ook nog het plaatsje.
Het vrouwtje en ik startte voor de kegel, vervolgens gingen we naar rechts en maakt een eerst nog een rondje rond de cavaletti. Toen gingen we naar de juiste plaats waar ik moest gaan liggen, nadat mijn leiband op de grond lag.
Het vrouwtje ging terug naar de kegel en riep mij in een 'zitvoor', ik zat echter niet zo recht voor haar, vandaar dat ze het commando nog eens herhaalde en deze keer zat ik recht genoeg voor haar. Toen ging ik aan de voet zitten, kort daarna stuurde ze mij naar m'n plaats, waar ik regelrecht naar toe liep.
Het vrouwtje beloonde mij heel goed.
De houdingen moesten we dit keer in een band doen, de beginhouding was 'sta'. Het vrouwtje ging achter een cavaletti staan. Kort daarna kreeg ik het bevel om te gaan liggen, wat ik ook deed. Daarna moest ik gaan zitten, dit vond ik iets moeilijker, waardoor het vrouwtje een bijbevel moest geven. Even later zat ik op mijn poepje, maar kort daarna hoor ik weer 'sta', wat ik na een 2de keer ook doe. Het vrouwtje heeft hier nog niet op getraind met mij om de houdingen van op een afstand te doen, daar gaan we dus aan werken.
Het los volgen ging ook prima, en ook deze keer was het vrouwtje niet te veel verkeerd gelopen, toen ze het parcours volgde.
Het vrouwtje was heel content van mij, en de instructeurs ook.
Het vrouwtje heeft de tip mee gekregen dat ik nog iets dichter tegen haar been moet lopen, maar eens 't vrouwtje de parcoursen iets vlotter kent, zal ze terug beter op me letten.
Nu houdt ze het parcours vooral in de gaten, omdat dat ook belangrijk is op een wedstrijd. 

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
Re:1ste les in de Debutanten. Up: Trainingsverslag (19-04-2009)
« Reactie #8 Gepost op: april 20, 2009, 12:17:45 pm »
Klinkt goed  :thumbsup:

Offline Sabrina

• Puppedup
  • *
« Reactie #9 Gepost op: april 20, 2009, 23:28:24 pm »
 :thumbsup:  niet makkelijk natuurlijk met Emmy in de buurt

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
« Reactie #10 Gepost op: mei 06, 2009, 20:48:30 pm »
Hoi
Deze avond zijn mijn vrouwtje en ik gaan trainen.
Het vrouwtje heeft me, terwijl we nog aan het wachten waren op enkele mensen, snel even opgewarmd.
Als 1ste oefening starten we met de blijfoefening, die trouwens heel goed ging.
Daarna was het los volgen, ik was goed met het vrouwtje mee, maar plots zag ik vanuit mijn ooghoeken Emmy en haar baasje naar ons toekomen.
Daardoor was ik even afgeleid en heeft het vrouwtje me terug aangelijnd, toen dit echter goed ging deed ze mijn leiband terug af.
Het parcours volgen, lukte het vrouwtje vandaag redelijk goed, maar toch heeft ze ergens een AW gelopen.
Tijdens de oefening heb ik goed gevolgd, alleen was ik af en toe even weg, vandaar heeft de instructeur het vrouwtje aangeraden om me kleine stukjes vast en los te laten volgen. Het vrouwtje heeft me goed beloond.
Daarna deden we de houdingen op afstand, dit deed ik prima, alleen kwam ik iets naar voor.
Toen kwam het apporteren. 't Vrouwtje smeet m'n apport in een kleine ren, waar een trapje in stond, ook waren er 2 ingangen.
Ik liep even een rondje en toen vond ik de ingang. Ik had mijn apportje, maar hoe moest ik eruit raken?
Nadat het vrouwtje nog eens een bevel gaf, ging ik over het trapje en ging zo terug naar m'n vrouwtje.
Ze was heel tevreden. Na deze leuke oefening, deden we ook nog het plaatsje. Dit ging prima.
Daarna kwam ook nog het vast volgen, dit parcours ging, met hulp van de instructeur, redelijk goed.
Maar in het begin, volgde ik helemaal niet goed, ik was afgeleid doordat er iemand z'n hond een tennisbal liet apporteren.
Toen de geleider gestopt was met spelen, ging het prima.
Daarna deden we ook nog de onderbreking.
Maar het vrouwtje had tegen de instructeur gezegd dat ze me ging doorroepen, omdat ik al remde, als ik nog maar een toestel zag staan.
Het vrouwtje riep 'Hinta kom', ik liep naar het vrouwtje, maar ik zag de bandjes liggen en ik dacht dat ik moest gaan liggen, wat ik ook deed.
Maar het vrouwtje moedigde mij aan en ik mocht verder lopen.
De instructeur zei tegen het vrouwtje dat ze een erg slim hondje had.
Het was weer een erg leuke training.
Pootje Hinta

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:1ste les in de Debutanten. Up: Trainingsverslag (5-05-2009)
« Reactie #11 Gepost op: mei 06, 2009, 22:12:14 pm »
 :thumbs:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
Re:1ste les in de Debutanten. Up: Trainingsverslag (5-05-2009)
« Reactie #12 Gepost op: mei 20, 2009, 13:10:50 pm »
Hallo
Ook deze avond zijn mijn vrouwtje en ik gaan trainen.
We begonnen met het blijven liggen, wat heel goed ging.
Toen deden we het plaatske dit ging ook heel goed.
Het vast volgen ging ook heel goed en het vrouwtje heeft geen AW gelopen. :joepie:
Maar ze zei af en toe streng dat ik moest volgen, omdat ze vond dat ik niet dicht genoeg naast haar liep.
Ik liep dan maar snel terug dichter naast haar. Maar ik werd toch nog enthousiast beloond door het vrouwtje, iets wat ze altijd doet na elke oefening.
Toen we de onderbreking gingen doen, heeft het vrouwtje me door geroepen, want toen ik de eerste ton zag staan, begon ik al te remmen omdat ik dacht dat ik moest gaan liggen, dus moedigde het vrouwtje me aan om verder te komen. Daarna deden we de houdingen, ik moest blijven staan terwijl het vrouwtje naast de instructeur ging zitten.
Vervolgens moest ik gaan liggen en weer gaan staan. Dit ging allemaal heel goed.
Het los volgen ging ook heel goed. Het vrouwtje wist de weg heel goed en ik volgde ook heel netjes.
De instructeur zei dat we een 'goeie wandeling' hadden gedaan en dat we al vooruitgang hebben geboekt.  :klap:  :joepie:
Daar was plots de laatste oefening: Het apporteren.
Het vrouwtje smeet mijn apport in een hokje met wat materiaal in. Om bij je apport te raken moest je door de flessengordijn gaan. Al gauw had ik de ingang gevonden.
Snel bracht ik mijn apport naar het vrouwtje.
Het vrouwtje was heel tevreden en dan ben ik dat ook.

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
Re:1ste les in de Debutanten. Up: Trainingsverslag (19-05-2009)
« Reactie #13 Gepost op: mei 20, 2009, 13:17:06 pm »
 :thumbs: :clap: :thumbs: :clap:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:1ste les in de Debutanten. Up: Trainingsverslag (19-05-2009)
« Reactie #14 Gepost op: mei 20, 2009, 13:30:35 pm »

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal