Auteur Topic: Met stamboom of zonder?  (gelezen 19207 keer)

Offline Hans

• Administrator
  • Blaffertje
  • Geslacht: Man
Re:Met stamboom of zonder?
« Reactie #45 Gepost op: januari 29, 2009, 16:59:34 pm »
Bericht door: Nathalieke op April 22, 2008, 09:16:16
Voor mij een stamboomhond aub ...

Ik speel wedstrijden gehoorzaamheid, deed vroeger mee aan show's met mijn beagle, ...
Met een hond zonder stamboom kan je bij sint hubertus niet veel doen vind ik ...
Ik spreek met pieter ook wel eens over een nestje kweken als we een mooie hond in huis krijgen die het goed doet op alle gebied ... Ik denk dat onze ingesteldheid daarbij anders is dan andere mensen. Wij verwachten van een hond dat hij in de eerste plaats een goede huishond is, een leuk wandelmaatje, ... Maar ook in de sport en op schoonheid moeten ze van mij goed presteren als het gaat natuurlijk. We willen gewoon meer dan een huis tuin en keukenhondje waar we eens mee naar de hondenschool gaan of agility trainen voor de fun ...

't hangt er vanaf wat je nodig hebt natuurlijk.

De tante van pieter heb ik eerst ook een stamboomhond aangeraden, maar toen ze het geld daar niet aan wilden uitbesteden heb ik gezocht naar een nestje dat particulier geboren werd bij betrouwbare mensen. Ze hadden teef en reu tesamen zitten en hebben op drie jaar twee nestjes gekweekt, nu werd het teefje gesteriliseerd ... Dus ik ben zeker en vast niet tegen het niet-stamboom hebben ... En in prijs schilt het ook wel enorm natuurlijk.
Want aan een stamboomhond met goede afkomst kan je je blauw betalen.

Offline Hans

• Administrator
  • Blaffertje
« Reactie #46 Gepost op: januari 29, 2009, 16:59:47 pm »
Bericht door: Joni op Juni 16, 2008, 11:11:53
Uit een asiel of herplaatser --> maakt niet uit.
Een pup --> met stamboom,  ik wil geen 'zomaarnestjes' steunen.

Maar eigenlijk maakt dat papiertje mij niet zoveel uit. Ik ben geen wedstrijdspeler, heb niet de intentie om te showen/fokken dus ik heb de stamboom ook nooit nodig eigenlijk.

Offline Hans

• Administrator
  • Blaffertje
« Reactie #47 Gepost op: januari 29, 2009, 16:59:59 pm »
Bericht door: fiep op Augustus 30, 2008, 08:18:21
Zolang je niet fokt is een stamboom, volgens mij niet nodig. Ons Phoebe is raszuiver maar voor een stamboom moest ik een pak meer betalen, dus ik heb gekozen om haar zonder papieren te kopen. Onze Stitch is een rasechte kruising. Onze Pit bulls hadden ook geen stamboom, onze witte herder was in die tijd nog niet erkend en de Duitse herder was met stamboom maar die fokker vroeg alleen de feitelijke kosten om de papieren aan te vragen.

Mijn honden kwamen allemaal van particulieren, dus geen broodfok. Daar zul je me nooit vinden.

Offline Hans

• Administrator
  • Blaffertje
« Reactie #48 Gepost op: januari 29, 2009, 17:00:11 pm »
Bericht door: Bliksemtje op September 05, 2008, 03:39:26
Ik heb gekozen voor maakt niet uit; Ik heb meer problemen en miserie van de gezondheid van mijn stamboomhonden dan van mijn honden zonder stamboom.
Maar dat is ieder zijn eigen keuze. K heb er 2 met sh, 2 met NVBK en 2 zonder

Offline Hans

• Administrator
  • Blaffertje
« Reactie #49 Gepost op: januari 29, 2009, 17:00:23 pm »
Bericht door: animalfriend op Oktober 08, 2008, 01:50:14
ik heb gekozen maaktniet uit omdat mijn volgende hond zeker een asielhond zal zijn. Ik heb nu een hond uit een winkel. Gelukkig geen problemen mee qua gezondheid e superieve sociale hond. Ik had toen nog niets gehoord van broodfok. Nu komt er zeker geen hond meer uit de winkel binnen. Enkel asielhond of herplaatser.

Offline Hans

• Administrator
  • Blaffertje
« Reactie #50 Gepost op: januari 29, 2009, 17:00:35 pm »
Bericht door: yvy op Oktober 08, 2008, 07:29:50
Heb eveneens voor  'met stamboom ' gekozen.
gewoon omdat je dan zeker weet welk ras het is en dat dan ook een zuiver ras is.
Je weet dan eveneens hoe de hond zal ' uitgroeien' als hij volwassen is.Ik persoonlijk heb al altijd met stamboom  gekocht.
Mijn broer kocht indertijd een Briard en als hij volwassen was zag je dat het een kruising was en geen rasechte !

Offline Hans

• Administrator
  • Blaffertje
« Reactie #51 Gepost op: januari 29, 2009, 17:02:21 pm »
Bericht door: Zorrathello op Oktober 13, 2008, 02:35:09
Citaat van: fiep op Augustus 30, 2008, 08:18:21
Ons Phoebe is raszuiver maar voor een stamboom moest ik een pak meer betalen,

daar wringt eigenlijk al het schoentje, als de hond een stamboom heeft Moet die meegegeven worden zonder meerprijs bij aankoop van de hond. Het klopt niet dat je kunt kiezen tussen wel of niet stalmboom nemen (in de tijd dat wij husky-nesten hebben gehad toch). ik persoonlijk kies voor asielhonden, ras maakt echt niet uit. Ik heb wel een voorkeur voor kortharig i.v.m. modderige wandelingen.

Offline Hans

• Administrator
  • Blaffertje
« Reactie #52 Gepost op: januari 29, 2009, 17:02:32 pm »
Bericht door: Orinake op November 26, 2008, 03:00:47
hier 3 boomloze woefers en 1tje met boom.
De 3 rotjes zijn zonder stamboom, allemaal herplaatsers.
Chipsy der vader zou wel papieren gehad hebben, de moeder niet.
Rocksy is de grootste broodfokteef die ik in huis heb.
Ze is nu 2.5 jaar bij ons en ook dus zolang pupvrij.
Tristan komt van de vogelmarkt en heeft voor zover ik weet zeker 1 zusje.

Jabba aka Laverton Do You Know is een Australische Herder met stamboom uit de Laverton Kennel (zij zijn gestopt met aussies en fokken nu sfinxkatten).
Jabba hebben wij van Of Spyro's Legacy (aussiekennel) en hij zal binnen dit en enkele jaren in onze eigen kennel weer ingezet worden als dekreu als zijn testen opnieuw goed zijn.

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal