Auteur Topic: Wat allemaal aanschaffen  (gelezen 6422 keer)

Offline Sarah

• dikkopske
  • Geslacht: Vrouw
Wat allemaal aanschaffen
« Gepost op: maart 24, 2009, 09:18:05 am »
Dus zoals jullie hebben gelezen in het hondenparlement komt Muna hier bij ons wonen (nuja als het huisbezoek goed gaat, maar dat veronderstel ik wel).

Nu heb ik eigenlijk nooit een pup gehad, wel twee honden maar ja de één was een jack russel van 8 jaar en Mokka bij mijn moeder is een 6, dus kan je niet echt gaan vergelijken.

Bench (hebben we al ,wel een grote maar die maken we dan kleiner met een plank voor de zindelijkheidstraining).
Puppy voeding
Plaid
Halsbandje en leiband
Speeltjes (Kong, balletje, ...)
Beloningssnoepjes
kauwsticks (kan een pup al bijten op bullepeesjes en varkensoren enzo?)
Eetpot
Drinken kan ze uit de cat-it van de katten lijkt mij.

Nu ben ik vast nog wat vergeten, daarom dat ik het hier vraag voor ik mijn lijstje opmaak. Zeg ook maar vast welke speeltjes en zo dat jullie aanraden.

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Wat allemaal aanschaffen
« Reactie #1 Gepost op: maart 24, 2009, 10:33:45 am »
Kauwen kunnen ze zeker  :mrgreen:
Ik zou eerst en vooral mijn huis op pupveiligheid nakijken.

Alle interessante kabels waarin geknabbeld kan worden beveiligen en houd er rekening mee dat een pup erg inventief is om daaraan te geraken  :fluit:
Normaal heb je dat al gedaan voor je katten maar nog eens nalopen kan nooit kwaad.
Je pupje heeft een bench om tot rust te komen, hebben je katten ook een plaats waar ze zich terug kunnen trekken van al dat puppygeweld?

Hoe verleidelijk ook, ik zou nu nog niet teveel kopen. Later op stap met Muna mee,doe je gelijk aan socializatie  :wink:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #2 Gepost op: maart 24, 2009, 11:06:21 am »
een flexi vond ik ook altijd heel handig

:denk:

veel keukenrol en zakjes om ongelukjes op te ruimen  :hihi:

speelgoed verschilt ook al eens van hond tot hond, bij ons vonden ze die pluchen aapjes en eendjes heel leuk (wel mee opletten dat ze daar geen stuk van opeten ofzo)

Offline Sarah

• dikkopske
« Reactie #3 Gepost op: maart 24, 2009, 12:36:46 pm »
Ja en sommige kabels moet dan nog wat gedaan worden. Heb hele lieve katten die niet aan kabels komen dus nooit echt rekening mee gehouden, wel dat ze er niet in verstrikt kunnen raken, maar ze kunnen er wel aan, dus die moeten wat weggestoken worden in kabelgoten ofzo.

De katten kunnen overal komen waar ze willen dus dat komt wel goed + dat de katten ook nog jong zijn (oudste is nog maar 4).

Wil nu nog niet meteen teveel komen maar toch best de basics in huis nemen voor ze er is niet? Want het afhalen is om 16 uur in zaventem (als het maandag is) dan raak ik nooit meer op tijd naar een winkel achteraf.

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #4 Gepost op: maart 24, 2009, 14:06:47 pm »
Basics is eten + eetbak, drinken + drinkbak, bench of kussen of oude deken  :wink:
Speelgoedjes moet je uittesten wat haar bevalt, halsband, leiband ben je beter om ze mee te hebben om te passen.
Als ze toekomt zal ze waarschijnlijk  moe zijn, veel zal je er dan toch niet mee kunnen doen.
Ken je niemand met honden in je buurt? Daar kan je mss halsbandjes van lenen tot je tijd hebt om het juiste, meest passende modelletje met haar uit te zoeken?

Muffin en Emma

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 24, 2009, 15:04:36 pm »
Ik had niks in huis, behalve een grote hart en veel goede wil  :hihi:
Halsbandje had ik en riempje en dekentjes genoeg in huis. Etensbakjes nog genoeg van de poezen.
Onderweg naar huis hebben we een pluche been gekocht, maar verder waren wij haar eerste speelgoed.

Offline Sarah

• dikkopske
« Reactie #6 Gepost op: maart 24, 2009, 18:30:47 pm »
Ik heb een halsbandje en een leiband al liggen in reserve, maar twijfel of ik het bandje wel klein genoeg ga kunnen maken voor dat klein ding.

dekens heb ik hier à volonté, dit weekend gaan we vast eens kijken voor een drink en eetbak en uiteraard brokjes.

Vandaag rond 13 uur werd ik gebeld door de persoon die het huisbezoek uitvoert en morgen komt ze al om 16 uur bij ons!!

Dus als dan alles goed gaat contractje wordt opgemaakt en ik voer de betaling door, mag ik Muna maandag of donderdag ophalen van de luchthaven.

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #7 Gepost op: maart 24, 2009, 20:58:46 pm »
Succes  :thumbsup:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #8 Gepost op: maart 25, 2009, 00:35:01 am »
Gaat snel allemaal  :thumbs:

Offline Sarah

• dikkopske
« Reactie #9 Gepost op: maart 27, 2009, 08:46:30 am »
Gisteren eetpotje gekocht, (drinkpot heb ik nog in huis als het niet lukt met alleen de cat-it)
Leiband en halsbandje (is wel grappig dat bandje, mijn oosters korthaar kan er ook in hihi)
Antos mini beentjes als beloningsnoepjes
bullepeesjes en varkensoortjes
Speeltjes (flostouw, Kong wubba, nog iets gelijkaardigs en een balletje)
Eten RC junior Medium
En een leuk poepzakhoudertje :lol:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #10 Gepost op: maart 27, 2009, 23:31:45 pm »
Helemaal klaar dus  :hihi:

Offline Sarah

• dikkopske
« Reactie #11 Gepost op: maart 29, 2009, 20:49:35 pm »
Heb net haar bench klaar gemaakt, de ruimte die ik heb overgelaten van mijn bench is 75 op 50 cm, is dit voldoende?

Naarmate dat ze groeit, geef ik uiteraard wat meer ruimte.

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #12 Gepost op: maart 29, 2009, 21:46:23 pm »
Die van Kobbe is die maat ongeveer denk ik, hij gebruikt dat alleen om in te gaan slapen of om iets op te eten waarvan hij zeker niet wil dat Charlie het kan pakken.
Die van Charlie is veel groter maar ja, haar ego moet er in kunnen  :roflol:
Het is allemaal afhankelijk waar je de bench voor wilt gebruiken  :kweetni:

Offline Sarah

• dikkopske
« Reactie #13 Gepost op: maart 29, 2009, 21:52:11 pm »
Eens ze eraan gewend is 'snachts in slapen en als ik gaan werken ben om er in te zitten. (4,5 per dag max en dan maar 4 dagen in de week)

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #14 Gepost op: maart 29, 2009, 21:59:54 pm »
Volgens mijn dochter doen Kobbe en Charlie niet veel (vooral slapen) als ik niet thuis ben. Ze worden actief tegen de tijd dat ik naar huis kom.
Nu bij mij kunnen ze in hun bench, in de living en in de tuin als ik er niet ben.
Enkel toen Kobbe eens een spier verrekt had moest hij in de dag in de bench blijven om niet teveel kunnen te bewegen. Kan dus niet echt gaan aanbevelen hoe groot een bench zou moeten zijn waarin ze een paar uur moeten zitten  :kweetni:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal