Ik ben al een jaar op zoek naar een hondenschool waar men agility geeft, maar waar ze het ook niet erg vinden dat je geen wedstrijden kan doen (of misschien 1 a 2 per jaar, de gehoorzaamheidswedstrijden nemen nogal wat tijd in beslag). En waar dus ook geen druk op de honden ligt, wat je met hondenscholen die voor wedstrijden zijn nogal eens hebt.
Nu starten ze hier in de buurt in een HS, die nu nog enkel gehoorzaamheid geeft, in april met recreatief agility. Ze hebben dus dan ook maar 1 klas. Alle honden worden toegelaten die brevet gehoorzaamheid hebben behaald. Klinkt allemaal goed, maar nu komt het, ze hebben een kwartier warmingup en die warmingup is verplicht te volgen met de gehoorzaamheid (welke klas weet ik niet, maar ik vermoed dat dat gezamelijk is met debutanten, P1 en P2). Zijn dus volgoefeningetjes over het algemeen.
Nu heeft Kai nooit geen problemen gehad om de klik te maken tussen agility en gehoorzaamheid. Ik heb zelfs een tijdje 1u gehoorzaamheid gedaan en dan 1u daarna agility. Maar daar zat dan toch wel pauze tussen. Wat hier niet het geval gaat zijn, eerst 15min warmingup terwijl worden de toestellen klaargezet en dan direct agility (ik zou wel wel van halsband naar harnas wisselen om verschil te maken).
Ik heb er een beetje mijn twijfels over sinds de appèl bij de gehoorzaamheid toch anders is dan bij de agility, maar is zowat nog de enige mogelijkheid om agility te doen. Tijdens een privé-les heb ik gemerkt en de trainster ook dat Kai het enorm graag doet en heel snel zijn toestellen kent. Agility vind ik zelf ook heel goed om zelfvertrouwen te krijgen en om angsten te overwinnen (nu niet dat Kai nog echt angsten heeft), heb er zoveel aan gehad bij Lotje. Maar privé-les om heel dikwijls te doen, dat is niet te betalen.

Wat vinden jullie van zoiets, eerst die warmingup bij de gehoorzaamheid en dan direct agility? Ik ga zowieso nog wel eens eerst kijken vanaf de moment de lessen echt bezig zijn, maar ik dacht zal ook eens de mening vragen van anderen
Als dit niets is, dan kan ik ook altijd nog naar een andere HS gaan kijken, maar daar beland je uiteindelijk in de wedstrijdklas, dus toch weer redelijk wat druk.