Auteur Topic: Ons hondjes op de hondenschool ...  (gelezen 34267 keer)

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
  • Geslacht: Vrouw
Re:Symbo - Zwijndrecht
« Reactie #30 Gepost op: april 23, 2009, 11:51:32 am »
In dit stadium : direct belonen natuurlijk, zowel met stem als met snoepje of speeltje

Offline Sheltiefun

• Grommertje
« Reactie #31 Gepost op: april 23, 2009, 11:53:09 am »
In dit stadium : direct belonen natuurlijk, zowel met stem als met snoepje of speeltje

Awel da dacht ik ook.  en zwijg me van speeltjes  :hmm:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #32 Gepost op: april 23, 2009, 11:54:10 am »
aja - effe vergeten  :doh:

Offline Sheltiefun

• Grommertje
« Reactie #33 Gepost op: april 23, 2009, 11:55:30 am »
aja - effe vergeten  :doh:

Is niksken  :fluit:

Offline Sheltiefun

• Grommertje
« Reactie #34 Gepost op: mei 18, 2009, 14:25:07 pm »
Ondertussen paar keer gespijbeld mits sinusitis en overwerken door baas  :grrr:

Maar voor ons Xkip kan da nu nie zo veel kwaad want ze leert gewoon supersnel ! De trainer van de basisklas gaat overleggen met de trainster van ons basis vervolg klas nu da'k niet gewoon vroeger al mijn brevet kan doen van de A naar de B zodat ik eindelijk kan beginnen met doggydance.

Ik weet niet precies welke oefeningen ge moet doen op uw brevet eigenlijk, wat ik wel weet:

- Zit en lig geen probleem.
- Blijf kan ze ook supergoed.
- Zit voor lukt ook goed.
- Het volgen werken we aan om der dichter aan mijn been geplakt te krijgen door langs muren te lopen en het gaat nu al stukken beter.
- Aandacht heeft ze nu ne keer altijd.
- Staan oefenen we nog goed op, want lukt niet altijd.
- Spelen doen we nu met twee wubba's. Ik gooi ne wubba, roep vang, ze opent de muil, dan roep ik direct flink en gooi de tweede wubba en derna krijgt ze koekje als ze der muil geopend heeft... Tot nu toe is dat de beste methode en ooit zal ze zo slim wel eens zijn om die muil rond de wubba te slaan en vast te houden hoop ik  :mrgreen:

Der is één oefening die mag fout zijn en dat zal bij haar dus dien apport zijn.

Weten jullie wat de andere oefeningen zijn? Ik ga het nog es vragen deze week en in Easterwood volop oefenen zodat als ik weer ben mijn brevet kan doen.

Als ons uren wisselen is het aan Cayenne om te beginnen in de beginnersklas vanaf 0 want zij kan ook nog niets.

Flynn ja... da's een geval apart... Derrick heeft zaterdag nog de grond van dichtbij gezien met hem  :stil: :lachje:
Hij luistert wel, maar 't is toch echt een kluns ze  :hihi: Spelen doet ie al goed, zo goed dat Derrick hem nie meer kan volgen  :LOL:. Zit en lig lukt ook goed. Blijven nog niet echt zo goed, gedeeltelijk maar. Ik weet alleen dat zij nog veel werk hebben. Zoals den trainer zegt: "Vrouwen aan de macht"  :mrgreen: Derrick wou niet meetrainen zaterdag, hij had geen zin, enthousiasme was weg en zei dat tegen den trainer die hem dan maar gaan halen is zodat hij toch meegedaan heeft. Aaaahja anders had ik weer helemaal privéles. Geen idee waar ons klasgenoten gebleven zijn. Erg vind het niet, zo leren we des te rapper en kan er nog rapper op foutjes ingegaan worden  :thumbsup: ben blij op die school. Voel me er goed  :thumbsup:

Offline Michel

• Krullebolleke
  • Geslacht: Man
Re:Ons hondjes op de hondenschool ...
« Reactie #35 Gepost op: mei 18, 2009, 20:44:06 pm »
Mijn ervaring met kleine honden is dat je die niet zo dicht kan laten plakken als grote honden. Dit is omdat grote honden wanneer ze "plakken" tegen het dijbeen lopen en kleine honden tegen je scheenbeen-kuiten. En dat deel van je been beweegt veel meer dan die dijbenen. Dus heb je meer kans om je hondje weg te duwen he? :)

Offline alcoppe

• pikkediefje
  • **
  • Geslacht: Man
  • Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold
    • Onze pagina
« Reactie #36 Gepost op: mei 18, 2009, 21:33:40 pm »
Wat ik zie in de agility bij kleine honden, is dat ze bang zijn vertrapt te worden :eek: door die grote mensenvoeten.
Ook het geluid kan ze van je weg jagen :sad:

Offline christelbalou

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #37 Gepost op: mei 18, 2009, 23:27:03 pm »
Mijn ervaring met kleine honden is dat je die niet zo dicht kan laten plakken als grote honden. Dit is omdat grote honden wanneer ze "plakken" tegen het dijbeen lopen en kleine honden tegen je scheenbeen-kuiten. En dat deel van je been beweegt veel meer dan die dijbenen. Dus heb je meer kans om je hondje weg te duwen he? :)

yep dat is inderdaad zo, maar bij een grote hond zie je wel sneller licht tussen been en hond, bij een klein hondje valt dat niet zo op, omdat die niet zo dicht lopen
dus krijgt een grote hond vlugger halve meter dan kleintje???

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #38 Gepost op: mei 18, 2009, 23:32:35 pm »
bij een grote die 'plakt' nemen ze geen halve meter maar 10 centimeter  :roloog: van zodra die je been lost heb je 't soms al zitten ...

los daarvan - leuk dat dat daar zo goed meevalt :headbang:, geen idee wat hun overgangsproef van A naar B juist inhoudt, dat verschilt van club tot club ... maar we kunnen duimen natuurlijk  :thumbsup: :thumbsup:

Offline christelbalou

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #39 Gepost op: mei 18, 2009, 23:49:25 pm »
bij een grote die 'plakt' nemen ze geen halve meter maar 10 centimeter  :roloog: van zodra die je been lost heb je 't soms al zitten ...

dat bedoelde ik

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal