Auteur Topic: Ons hondjes op de hondenschool ...  (gelezen 34263 keer)

Offline Sheltiefun

• Grommertje
  • Geslacht: Vrouw
Ons hondjes op de hondenschool ...
« Gepost op: maart 12, 2009, 16:50:05 pm »
Vorige zaterdag zijn we gaan neuzen bij de hondenschool Symbo in Zwijndrecht en eindelijk zijn Derrick en ik het eens eens met een hondenschool... 8 propere trainingsvelden, een "weide" waar ze nadien kunnen crossen, voldoende parkeerruimte, goede uren, veel enthousiasme en in de doggydance erkende trainers, etc... Morgenavond is er een info-avond en gaan we gaan kijken om ons in te schrijven zodat we zaterdag kunnen beginnen met onze eerste lessen. Het ziet er me een goede school uit en wat voor mij dan belangrijk is, ik kan er na 10 weken beginnen met doggydance met Xkippy ! We mogen met alle 4 de honden trainen. Maar eerst 5 weken ik met Xkippy, Derrick met Flynn in de startersklas en aangezien daar maar één klas van is gaan na die 5 weken Flynn en Xkippy naar de A klas en Cayenne en Whisper naar de startersklas en zo lopen we dan uiteindelijk klassen door. Na de A klas krijg ik een brevet en kan ik eindelijk met Xkippy beginnen aan de doggydance en zal Derrick gehoorzaamheid of agility doen met de jongens. Cayenneke zit nog in de begischoentjes en dat zullen we nog wel zien wat zij leuk vind en uiteindelijk zal doen. We willen geen wedstrijden spelen, gewoon puur voor de fun en de ontspanning. Ben blij dat de eerste stap gezet is naar gehoorzamere hondjes en hondjes die content zijn omdat er met hen gewerkt zal worden en als de hondjes content zijn, ikken ook :).

Groetjes Anneke
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2009, 14:33:22 pm door Sheltiefun »

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
Re:Symbo - Zwijndrecht
« Reactie #1 Gepost op: maart 12, 2009, 16:57:11 pm »
Klinkt goed  :thumbs: Alvast heel veel plezier  :headbang:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #2 Gepost op: maart 12, 2009, 22:17:51 pm »
Veel plezier alvast  :thumbs:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #3 Gepost op: maart 12, 2009, 22:20:02 pm »
Klinkt goed, veel plezier  :thumbsup:

Offline Sabrina

• Puppedup
  • *
« Reactie #4 Gepost op: maart 12, 2009, 22:40:19 pm »
Klinkt leuk  :thumbsup: Veel plezier alvast

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: maart 13, 2009, 12:07:09 pm »
laat maar weten wat je na-gedacht is eh :wink:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Sheltiefun

• Grommertje
« Reactie #6 Gepost op: maart 17, 2009, 13:53:27 pm »
Een na-gedacht heb ik nog niet DF, ik heb wel een voorgevoel  :thumbs:

We zijn dus vrijdagavond naar de info-avond geweest en die was mooi uitgelegd met een powerpointpresentatie. Héél leerrijk voor mensen die nog 0,0 kennis hebben. Zaterdagmorgen was er dan een theorieles voorzien, maar bij onze groep zitten er geen kleine puppytjes meer, dus het werd meer wat algemeen gezien met vraag en antwoord.

Morgenavond beginnen we met de eerste praktijkles om half 9 met Xkippy en Flynn  :thumbs:

Offline Andina

• Blaffertje
« Reactie #7 Gepost op: maart 21, 2009, 19:57:23 pm »
En hoe is het geweest?

Offline Sheltiefun

• Grommertje
« Reactie #8 Gepost op: maart 25, 2009, 10:12:56 am »
En hoe is het geweest?

De prakrijklessen zijn héél leuk. We krijgen les van Luc met de cowboyhoed  :mrgreen: Zijn manier van lesgeven is echt wel tof, ge kunt ne keer lachen  :blij: Hij had ons zaterdag bij de tweede les een truc geleerd om de hond niet te laten trekken aan de lijn... Bij alle honden is dat al gelukt... hij neemt onzen Flynn, en da's den enigste hond die zo slim is om de truc te omzeilen en zo heeft hij minutenlang met Flynn over en weer gelopen zonder succes. Met Whisper lukte het wel. Ik moest het dan voortonen, maar ik snapte die techniek nog niet. Dus ik maar hopen dat Xkippy niet aan de lijn trok en die liep perfect naast mij te huppelen en binst naar mij te kijken. Ik kreeg een 10 op 10  :mrgreen: maar dermee had ik de techniek nog niet vast hé, ondertussen heb ik die geoefend met Whisper. Hij heeft met Daphne mogen mee doen. We moesten de honden ook leren spelen met speelgoed. Wij zeiden dat de onzen dat niet doen aangezien ze steeds met elkaar spelen. Hij wou voortonen dat Flynn wel kon spelen met speelgoed, maar hij heeft lang op zijn kniën op de grond gezeten hoor  :mrgreen: Flynn vond de dingen ernaast interessanter en na een tijd ging hij gewoon liggen en naar de andere kant kijken  :mrgreen:

Vanavond is het terug training.  :thumbsup:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #9 Gepost op: maart 25, 2009, 11:09:43 am »
Is dat Luc Everaerts ?

Offline Sheltiefun

• Grommertje
« Reactie #10 Gepost op: maart 25, 2009, 11:18:41 am »
Is dat Luc Everaerts ?

Luc derboven, heb het net es opgezocht  :thumbs:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #11 Gepost op: maart 25, 2009, 11:21:24 am »
Ah - die ken ik niet - de andere wel en die draagt ook àltijd een cowboyhoed, daarmee...

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #12 Gepost op: maart 26, 2009, 23:40:32 pm »
Luc vanboven ken ik van naam... hebben ooit al eens contact gehad, 'k zat toen nog op Hondenvrienden en ik zat toen nog op de hs ook :lol:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • There is no greater friend than a faithful dog!
« Reactie #13 Gepost op: maart 28, 2009, 18:15:42 pm »
Tof dat het zo goed ging.  :thumbsup:

Offline Sheltiefun

• Grommertje
« Reactie #14 Gepost op: maart 30, 2009, 10:45:49 am »
Aangezien Xkippy loops is en ik niet kan trainen met Cayenne, want dan moeten Whisper en Xkippy samen in de auto wachten en dat lijkt me niet zo'n goede combi... heb ik dus getraind met Whisper zaterdag. Het is gans anders dan met Xkippy die zo graag meewerkt en het al super doet. Whisper deed ook zijn best hoor  :thumbs: Hij moet nog leren liggen op gebaar en dat lukt al aardig. Ook moest hij aan de binnenkant wandelen en dat was geen probleem. Alleen heb ik met zowel Xkippy als Whisper het probleem dat ze bij de zit voor, zo ver achteruit gaan zitten en ik probeer ze nu dus dichter bij mij te lokken, alhoewel ik niet bijt  :mrgreen: Ze doen alles graag, maar behouden altijd toch een deeltje afstand. Het moeilijkste bij beiden is ook de "staan" want ze gaan telkens automatisch zitten, dus daar hebben we nog veel werk aan. En wat natuurlijk moeilijkste van alles is, is niet het trainen, maar het spelen ... voor al ons honden is dat echt een keimoeilijke opgave aangezien ze altijd met elkaar spelen ... Dat zal nog maanden duren eer ik hen dat zal aangeleerd krijgen ... Maar we doen ons best  :thumbs:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal