Auteur Topic: Taverne "De Babbelkous" - 2022  (gelezen 6199 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Re: Taverne "De Babbelkous" - 2022
« Reactie #75 Gepost op: augustus 19, 2022, 11:34:27 am »
Goedevoormiddag ;-)

Intussen vermoed ik eerder dat het niet zozeer m'n rug is... in september 2020 had ik een verkeerde beweging gemaakt en schoot dat in m'n rug... Maar nu mag ik zoveel bewegingen maken ... niet dat het moet hoor, maar 't komt er niet van. Het is vooral de enkel die pijn doet en dan straalt dat naar m'n kuit... Ik denk mss eerder wat met een ontstoken pees... Mss teveel bewogen na de kliniek? Wie weet... Dat van die achillespees hoeft niet perse van het sporten te zijn, staat er ergens op 'n site... en als het dan ontstoken is... zou ik deftig 'ontstekingsremmer' moeten krijgen, want met dat van de reuma gaat het in ieder geval niet weg.

Ivm de CVA, vanaf vandaag mag ik terug rijden en gisteren had ik ca 1.5u een test over de neurotraining... Dat is voor de 'kortetermijngeheugen' waar ik van vind dat ik daar nooit last van heb gehad.
Ze kunnen nu wel oefeningen laten doen, maar eigenlijk weet je niet op voorhand - voor je die trombose had - of dat die uitslag toen niet hetzelfde was.
Ik ga wandelen met dames die na 5min niet meer weten dat ze 'daar' zijn geweest en die hebben ook geen trombose gehad eh.

Nu soit, test was goed... dus normaal heb ik dan enkel nog de logopedie als therapie... en dan hebben ze nog een maand om daar van af te geraken, want in oktober mag ik terug gaan werken.

Zal intussen maar hopen dat ik geen verdere 'klachten' meer krijg de volgende jaren... :wink:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Binno

• Platsmoeltje
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #76 Gepost op: augustus 19, 2022, 19:51:01 pm »
Da’s gelukkig al veel vroeger dan ze eerst gezegd hadden, gaan werken en mogen autorijden bedoel ik.
Goed nieuws lezen we graag. :thumbs:

En die testen ja daar heb je een punt. Ze hebben idd geen vergelijkingsmateriaal met vroeger hé.
Mensen waar je dichtbij staat zullen al sneller zien of er iets mis is of niet, of het slechter geworden is of weer beter wordt.
Mijn geheugen is ook soms zo lek als een zeef, en ergens mijne weg terugvinden of de juiste richting da’s ook dikwijls een ramp.
Dus als ze mij daarop zouden testen… :hihi:

Nog eens zien waar we morgen gaan wandelen, met een après achteraf, hapke gaan eten op een terras, mmm lekker. :kwijl:
Maar niet zoals gisteren, een terras met een speeltuin aan. Midden in het verlof, tja... ik heb het geweten. :rolleyes:
Gekrijs en gehuil van kleine kindjes, die dan ook nog eens voortdurend tussen de tafels over en weer renden, al roepend, zonder te zien waar ze liepen.
En eentje die aanhoudend Moos kwamen ambeteren, moeder zat niet veraf en zag het wel, maar zei niks… 
Krijg je dan zo’n blik toegeworpen als je er iets over zegt.  :hm:
Allemaal goed en wel, Moos is braaf en tolerant, hij kan veel verdragen…(ik minder) maar wat als hij of een andere hond eens reageert en hapt, wie heeft het dan weer gedaan? Just. :zucht:

Fijn weekend allemaal! :zwaai:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #77 Gepost op: augustus 28, 2022, 13:23:42 pm »
Vrijdag onthulling van ons nieuws ik kijk er zeker al naar uit  :pompon: :pompon1: :dans: :cheerg: :joepie: :joehoe:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #78 Gepost op: augustus 31, 2022, 14:28:32 pm »
Dan kijk ik er ook naar uit Viviane  :crazy: :hihi:

@Binno: Pip zou het laten blijken wat ie daarvan vind, maar meestal leg ik hem zo dicht mogelijk naar het tafeltje of eronder... en dan maar hopen dat ze niet op handen en voeten gaan kruipen om erbij te kunnen. Ouders en iets zeggen? Uit welke eeuw komt dat?  :lol:

Intussen nog altijd het gewone gangetje: revalideren... al denk ik dat ze gisteren mij niet 'ingepland' hadden op hun schema... Ze gaf me 'simpele' oefeningen waarvan ik dacht: 'zo simpel'. en 'zet je maar aan tafel" en toen de mannen weg waren (die klaar waren met hun sessie) schoof ze me door naar de computer (aanraakscherm) om daar nog een paar oefeningen te doen.

Ze geven me normaal ook logigrammen, maar daar kan ik dus niets mee... Als ik het te rap wil doen, maak ik fouten... Doe ik het te traag 'werk ik te traag'.

2 dagen terug ga ik wandelen met de hondjes op hun ochtendplekje... Paadje achter de huizen door en terug en wanneer ik al wat aan het terugkeren ben, hoor ik een 'motorgeluid' op het paadje. Ik kan 'm niet zien, er zit een bocht in. De hondjes zijn gezellig aan het snuffelen waar ik sta en ik denk: het is een wandel/fietspad, hier mogen geen brommers komen... Bijna van plan wat meer naar het midden te gaan, tot de "brommer" vanachter de hoek komt... Owla, mooi blijven staan en de hondjes stonden nog altijd te snuffelen... De blauwe strepen op de zijkant van het voertuig trokken meteen mijn aandacht en ik dacht: 'oeps, politie... en mijn honden lopen los!" :hm: Nu gaan we het gaan hebben "Mijnheer uw honden moeten aan de lijn." Maarnee hoor... Hij kijkt even opzij (zal dus wel duidelijk gezien hebben dat ze los waren) en rijdt op zijn gemakske verder. Thuis gekomen vertel ik dat aan Hans "Veel te lastig om te stoppen en die helm af te doen om daar iets van te zeggen (  :twistedevil: ) en 'wellicht is het eerder voor drugs dat die daar eens reed". Dat zou best kunnen. Enkele dagen terug, toen ik 's nachts met de hondjes naar buiten ging (wat ik altijd doe) zag ik 'ineens' 2 jongens op de hoek staan,... doorgaans ben ik er alleen. En toen liepen ze weg en wanneer ik naar 'mijn' kant moest met de honden, stonden die daar terug.. lanterfanter... om dan weer 'weg te lopen' naar de andere kant... Wellicht aan 't wachten op hun 'drugsdealer' zei Hans. Ik ging al de 101 bellen om dat te melden dat er daar 2 rondlopen, maar Hans leek er nog al 'gerust' in...

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #79 Gepost op: augustus 31, 2022, 16:32:05 pm »
Nog 2 keer slapen en de verrassing kan uitgelegd worden  :joepie: :klap: :crazy: :cheerB: :cheerG: :cheerg: :pompon: :pompon1:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #80 Gepost op: augustus 31, 2022, 16:34:58 pm »
Hier in het park aan de Monica moet je s'nachts ook niet wandelen ze spuiten daar open en bloot s'avonds komen wij daar okk niet hoor veel te gevaarlijk met al die vreemden, met Ché ging ik daar soms dat durf ik niet meer

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #81 Gepost op: september 02, 2022, 01:12:21 am »
Daarnet hoorde ik iets aan de achterdeur... Normaal doe ik die rond 23u00 op slot. Kben toch maar opgestaan om de deur te gaan afsluiten...

Zo'n waakhonden hebben we nu ook niet en als er al iemand zou binnen geraken... wat dan eh.

Vandaag had ik een soort testje op m'n revalidatie, bij de neurotherapie had ik 30m de tijd om een 'doetest' te doen.

Minimum 50p te behalen.

noem 10 bekende mensen op dezelfde dag verjaard: was te moeilijk, heb die snel overgeslagen  :hihi:
Levensduur lievensheerbeestje: gevonden (max een jaar)
Noem 10 kuststeden: wist er toch 8 vanbuiten (mocht Google gebruiken voor deze oefening)
en dan nog een recept opzoeken (via libelle gevonden) van een spaghetti bolognaise
en dan nog iets, ben dat al vergeten

bij de 'crea-oefening' moest ik stipt 25p behalen...
Rebus heb ik overgeslagen, was wsl wel gemakkelijk... maar ik ben voor het gedichtje gegaan :D ben daar nog goed in. 5p per lijntje.

maandag ga ik dan horen wat ze daarvan vonden :-)

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #82 Gepost op: september 05, 2022, 12:57:35 pm »
Onze verrassing is vrijdag avond toegekomen in de gedaante van een Tervurens herder 6a 7 jaar oud een schat van een hond heel aanhankelijk en lief is al goed aangepast vannacht alleen beneden geslapen geen probleem ze loopt mooi aan de lijn enkel waar er druk verkeer is durf ze trekken maar anders een schat van een hond, ben er heel blij mee, ze komt van de kweker waar ons Chétje  van kwam, zij hebben 6 honden, en haar maatje was overleden en zijn treurde teveel en als ze toenadering zocht bij de andere honden dan snauwden ze naar haar, a ja haar naam is happy hapje voor kort,
zo dat was onze verrassing een fijne week voor iedereen en voor tim niet te veel onderzoeken  :waved: :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #83 Gepost op: september 06, 2022, 20:28:16 pm »
Alé fijn te lezen dat je een nieuw maatje in huis hebt Viviane... en een meiske... dat kan niet anders dan lief zijn :-)

Ja, er ontgaat mij soms wat... Bedoel daarmee, dat ik wel 'weet' dat er iets aankomt, maar vergeet dan te komen lezen of schrijven... SORRY WI   :8

Ik heb vandaag (en gisteren ook) niet teveel moeten uitspoken bij die Neurotherapie... en die 'test' van donderdag, daar hoor ik niets van.

De rug... is aan 't beteren en hopelijk kan ik weer gaan werken... Ik heb intussen ook eens opgeworpen om terug te mogen gaan werken vanaf 3 oktober. Ik moet nu wel zeggen dat dat 'raar' doet... Raarder van die keer dat ik met m'n reuma 8m heb thuis gezeten. Vooral waarschijnlijk omdat ik die trombose heb gehad. Das 'plots' weg van 't werk, die kliniek binnen, dan naar huis therapie gaan volgen en dan terug mogen gaan werken... Terwijl ik die therapie eigenlijk ook graag doe. Maja, dat kan niet blijven eh  :hihi:

Morgenmiddag gesprekje. Ze heeft me er nog 'snel' ergens tussengeschoven denk ik - de dokter die over mijn dossier waakt .... Dus ik hoop dat ik haar niet weghou van haar middagmaal :-)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #84 Gepost op: september 13, 2022, 23:52:58 pm »
En intussen heeft Bibi hier nog een tandprobleem en mijn tandarts neemt niet op... ferm abces.

Het kan er maar bijkomen.

en als het goedkomt, kan ik op 5 oktober terug gaan werken :-)

2 dagen mag ik gaan van 't Imbo (BZIO) omdat ik op de andere dagen nog moet revalideren.
Het hangt nu van de mutualiteit af...

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #85 Gepost op: september 16, 2022, 17:37:47 pm »
Tim hebt u soms een spiegel gebroken, dat u al die tegenslagen hebt?

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #86 Gepost op: september 17, 2022, 15:14:17 pm »
Wat nieuws over onze happy, zij is een zeer relaxte hond die niet liever doet dan aaikes krijgen, ze is wel zindelijk in het eten als er geen visje of groentjes bij haar brokken zijn dan trek ze haar neus op en laat ze het liggen, anders het wandelen gaat redelijk de ene keer trekt ze en de ander keer loopt ze mooi aan de voet ze schrikt wel van luide dingen, ze is nu een paarkeer alleen thuis geweest daar wij naar de kliniek moesten voor mijn man ze is dan heel flink geweest juist in de grote zetel heeft ze gezeten dat hebben we gezien aan de kussens die op de grond lagen, maar er was niets stuk, het is een lieve meid
Dat was het dan een fijn weekend en tot later  :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #87 Gepost op: september 18, 2022, 10:31:28 am »
Nochtans niets van spiegels gebroken nee :-)

Happy' zal de zetel gewoon geweest zijn bij de andere bazen? :wink: Dat kan gerust dat ze een eigen zetel heeft gehad he.

Zijn wsl allemaal dingen die je moet 'leren' en die zij zal moeten leren dat niet meer te doen bij haar nieuwe eigenaren. Das eigenlijk zo'n beetje als met kinderen die van 't ene gezin naar 't andere gaan eh... Opnieuw alle gewoontes moeten leren bij anderen in huis.

Met vallen en opstaan :wink:

Als ze 'schrikt' van luide geluiden, proberen te kalmeren, denk dat dat het beste is wat je kan doen...
Dat is dan bijv als je bestek laat vallen in je gootsteen?

Ik heb de tandarts toch nog te stekken gehad en ik mocht donderdagavond rond 19u30 langsgaan... Nieuwe afspraak - want eerst antibiotica nemen - is donderdag komende in de namiddag. Dat wordt dan eens niet wandelen...

Dat zal dan regio Geraardsbergen worden. Vorige wandeling zien we door privaatgebied gegaan  :eek: :hihi: omdat we al een ganse toer op onze rekker hadden staan en 'toen' bleek het eind privaat te zijn. Els wou niet terugkeren, dus over de hekkens die er stonden  :tongetje:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #88 Gepost op: september 18, 2022, 21:52:26 pm »
Ik zag op 't forum deze voormiddag dat er een wandellink weg was, raar maar waar... en van foto's werd er ook niets gevonden.

Dus dacht ik 'laten we dan maar naar daar gaan'

Deux-acren, onderdeel van Lessines (lessen), net over de Vlaamse grens met de waalse... Henegouwen, vanuit Oostende ca 1u20 rijden. Volgens m'n track heb ik die gedaan, dat zie ik aan het aantal punten... Maar ook op mijn pc nergens foto's te vinden van 29/12/12... héél raar...

Ik herinner me ook de track niet... alé, de uitzichten of de paden.

Ofwel ben ik dat kwijt... ergens verloren gelegd in m'n hoofd :D of ik heb eens de foto's gewist... al zou ik niet weten waarom  :8

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #89 Gepost op: september 20, 2022, 14:12:30 pm »
Goedemiddag iedereen :waved:

nog eens de haartjes geknipt door de gratis-kapper Hans :D

mocht ook nog eens...

verder weinig te melden. We houden een rustdagje voor Pip, was redelijk moe na de 10km van Deux-Acren... Moeten dat weer opbouwen eh, nu ik een hele poos 'plat' heb gelegen qua aantal kilometers.

Hoe gaat het met Happy, Viviane?

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal