Auteur Topic: Losloopzone St Pietersberg NL bedreigt met sluiting  (gelezen 4899 keer)

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
Losloopzone St Pietersberg NL bedreigt met sluiting
« Gepost op: september 27, 2010, 22:58:52 pm »
Het prachtige losloopgebied St. Pietersberg dreigt gesloten te worden wegens verandering van het bestemmingsplan. Een aktiecomitee tegen de sluiting heeft deze website in het leven geroepen.

We hopen met onze buren mee dat losloopgebied St. Pieter mag blijven bestaan.  :bid:

http://hondenlosloopgebiedpietersberg.punt.nl/
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Von

• Puppedup
  • *
« Reactie #1 Gepost op: september 28, 2010, 02:20:47 am »
Hallo.

Ik zag in de statistieken van mijn weblog dat er naar die weblog gelinkt werd vanaf hier. Mooi!
Mijn weblog gaat namelijk over het behoud van het hierboven beschreven honden losloopgebied [op de Sint Pietersberg bij Maastricht]  [ klik ]

Heel fijn dat er vanuit Belgie wordt meegeleefd!
Er komen behoorlijk wat mensen vanuit Belgie in dit losloopgebied in Maastricht wandelen en genieten van hun hond die speelt met andere honden. De weide is ook zooo leuk en groot! [en gaat hopelijk niet verdwijnen .. als we maar genoeg protesteren]

Heb afgelopen week iemand leren kennen die zelfs vanuit Neerpelt regelmatig de 80 km rijdt om op de Pietersberg haar honden te laten spelen .. dat zegt al genoeg denk ik!

Groetjess, en heel hartelijk dank voor uw aandacht en steun!  :thumbs:  :thumbs:  :thumbs:

= = = = = = = =

Aanvulling op deze topic [wat betreft hondenlosloopweides in Nederland] zie deze website:

hondenlosloopgebied.nl

« Laatst bewerkt op: september 28, 2010, 02:25:49 am door Von »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: september 28, 2010, 10:59:53 am »
Dogsfriendly.be is dan ook echt gericht op hondvriendelijk... leek me normaal dat we allemaal ff gingen zien naar uw site.

Als er zoiets bestaat als een 'standaard' protestbrief ofzo, wil ik daar gerust aan meewerken...

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #3 Gepost op: september 29, 2010, 11:01:55 am »
ook hier een bedreiging tot het verdwijnen van een losloopzone in Nederland

http://hondenophetleesten.nl/

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #4 Gepost op: september 29, 2010, 11:04:34 am »
Citaat
Wandelgebied minder

Onlangs kondigde Staatsbosbeheer aan dat zij van plan zijn om het mooie hondenlosloopgebied in het Chaamse bos (in West Brabant)  tussen de Steengroeve en het Putven te gaan sluiten voor loslopende honden. Zonder hiervoor een duidelijke reden aan te geven.

Hiermee zijn honden- en natuurliefhebbers wederom een fijn wandelgebied armer !

Vindt u dit ook jammer, stuur dan een brief of mailtje naar Staatsbosbeheer om u ongenoegen kenbaar te maken.

www.staatsbosbeheer.nl (hier kun je het contactformulier gebruiken om een klacht in te dienen)

postadres: Postbus 330

5000 AH Tilburg

Telefoon (013) 70 748 00

Fax (013) 707 48 88

volgens mij heeft Yvy daar nog gewandeld tijdens zijn verblijf in Nederland onlangs...

deze staat op de link die Von plaatste...

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #5 Gepost op: oktober 01, 2010, 16:55:16 pm »

Offline Von

• Puppedup
  • *
« Reactie #6 Gepost op: oktober 06, 2010, 13:11:51 pm »
Ik heb het idee dat in Nederland de [mooie grote] losloopweides verdwijnen terwijl in Belgie wél de noodzaak wordt gezien voor goede losloopgebieden.
Ik hoop dat we in Nederland ook het belang gaan zien!

Losloopgebied Sint Pietersberg nu ook op Facebook ... klik

Ook voor acties zoals met zoveel mogelijk honden op de Markt in Maastricht voor een leuk foto / mediamoment  :thumbsup:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
« Reactie #7 Gepost op: oktober 06, 2010, 13:51:50 pm »
friendrequest naar je gestuurd en gelijk je site gedeeld op mijn profiel  :headbang:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Von

• Puppedup
  • *
« Reactie #8 Gepost op: februari 05, 2011, 00:29:36 am »
Nog steeds aan het actievoeren, signalen afgeven.

Morgen komt een delegatie van Natuurmonumenten en gemeente Maastricht naar het hondenlosloopgebied.

Mocht iemand zin hebben om ook te komen en een positief signaal af te geven voor het behoud van dit toffe losloopgebied ... jullie zijn van harte welkom!

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #9 Gepost op: februari 17, 2011, 15:12:19 pm »
Hoe was ie?

Offline EvilFreD

• Kwispeltje
  • Kandanou?
« Reactie #10 Gepost op: februari 17, 2011, 17:57:37 pm »
Hondenlosloopgebied St. Pietersberg voorlopig gehandhaafd

7 februari 2011

Natuurmonumenten en de gemeente Maastricht zijn afgelopen zaterdag in gesprek gegaan met de Stichting De Gebeete Hoond.

Opzoek naar een goede oplossing

Dit gesprek was noodzakelijk om tot een goede oplossing voor het hondenlosloopgebied bovenop de St. Pietersberg te komen. Gezamenlijk is er die dag gesproken over mogelijke alternatieven. Ook de provincie is bij dit proces betrokken. Daarnaast blijft het hondenlosloopgebied gehandhaafd tot dat er een alternatief is. Dit laatste was de uitkomst van een eerder overleg tussen wethouder Gerdo van Grootheest en de regiodirecteur van Natuurmonumenten.

Kwaliteitsimpuls

Natuurmonumenten is eigenaar van de St. Pietersberg en werkt samen met de gemeente aan een kwaliteitsimpuls van het noordelijke deel van de berg. In 2008 hebben beide partijen hiervoor een uitvoeringsovereenkomst ondertekend.

Herinrichting omgeving

Naast de restauratie van het Fort St. Pieter werkt Natuurmonumenten aan de herinrichting van de omgeving. Onderdeel daarvan zijn een stadsweide, een groentransferium, een informatievoorziening en een hondenlosloopterrein. Doel van de herinrichting is de realisatie van een herkenbare entree van de St. Pietersberg en het behouden en versterken van de unieke natuur.

Bron: Natuurmonumenten

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal