Auteur Topic: Blaf Blaf in het jaar 2021 - café  (gelezen 13180 keer)

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Blaf Blaf in het jaar 2021 - café
« Reactie #195 Gepost op: november 13, 2021, 16:24:45 pm »
Arm pluisje, dat ga je met een hond niet hebben é
zondag een fijne dag gehad zoon en neef zijn 2 droge komieken en als die 2 samen zijn is het lachen geblazen het was heel fijn juist mijn lange broek die de hele tijd af zakte wat natuurlijk voor hilariteit zorgde
Woensdag met een hondje gaan wandelen was dat trekken tot dat er iemand zei haar een harnasje aan te doen en inderdaad dan ging het veel beter, donderdag hadden ze geen hond voor mij dan maar terug naar huis terug gekeerd
Gisteren hebben we dan Holly gehad, ze is bijna 4 maand ze is nog niet helemaal proper maar wat een schat van een hondje echt heel lief moest je haar laten lik ze je hele gezicht af, volgende week komt ze terug haar baasje wilde 10 euro geven maar dat heb ik niet gewild we hebben plezier aan het beestje gehad en dat was voor ons voldoende, ik was wel pompaf  en vannacht heb ik heel goed geslapen  :hihi: :hihi:
Zo dat was het dan  :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #196 Gepost op: november 14, 2021, 13:50:45 pm »
Is dat dan niet via het asiel? ik ben helemaal niet mee denk ik... ik dacht dat het specifiek asielhonden waren.

Ze zouden je dat toch moeten kunnen laten weten als er een hondje is of niet... of maak je daar niet van om 'onverrichterzake' terug naar huis te gaan?

Goedemiddag iedereen :waved:

Gisteren gewandeld in Orcq. Das 'n deelgemeente van Doornik... Ge eet daar soep met een vork  :hihi:

vandaag ga ik naar Maulde. Wandeling herbekijken... ergens van 2012 is die. Nuka'tje was toen nog mee... ik mis haar soms wel wi... De mijne blijven mooi op 't pad (wat wel goed is natuurlijk), maar het turen over velden waar Nuka uithing... dat was toch vaak speciaal en ge moest altijd een half uur bijrekenen in je planning voor haar uitstapjes...

:lol:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #197 Gepost op: november 14, 2021, 22:33:24 pm »
Voila... jagers,  bange Pharos

Nieuwe kilometers voor m'n kooikers. Toer is van 2012 en toen leefden zij nog niet. Maar ik ga die in Henegouwen best nog eens allemaal afwandelen denk ik... De route van nu mag ik vernieuwen. Pad weg (volledig) en een pad onderbroken door een beek. Of geen brug meer over  :hmm: die is weg en werd niet vernieuwd. Jammer... mais bon, we hebben weer ons zetje gehad :-)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #198 Gepost op: november 15, 2021, 22:39:46 pm »
Goedenavond :waved:

waren vandaag maar met 2 om te wandelen... de ene maandag loopt dat vol en de andere maandag heb je amper volk, das toch raar eh? En vooral omdat het eigenlijk allemaal mensen zijn - afgezien 2 + ik - die niet werken. Of ze zijn huismoeder of ze zitten op ziekenbond...

En ze is gevallen, mijn wandelpartner. Nog voorgesteld om te helpen, maar ze had dat niet nodig zei ze... valt ze dan opzij in de gracht. Gelukkig enkel maar een natte broek  :hihi:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #199 Gepost op: november 22, 2021, 08:02:50 am »
Goeiemorgen allemaal :waved:

overwegen sluiten ze graag als het maar kleintjes zijn - trage wegen onderbreken ze daarbij ook... en zo geraak je wandelingen kwijt natuurlijk... Daar denken ze nooit aan. Moest het voor een fietspad zijn, zouden ze die wel open laten. Zo heb ik dus een wandeling mogen afbreken in Bailleul (Henegouwen) omdat ze die afgesloten hebben.

Gisteren net op tijd terug in de wagen voor het begon te gieten :D ik was blij dat ik 't niet was... Al die mensen die ik heb gezien vlak voor ik aan de wagen was, zullen dus een douche gehad hebben. In sommige gevallen vond ik dat wel amusant...  :hihi:

Alé, we gaan straks weer gaan werken. Verleden week was er koffiekletsvergadering... ipv dat ze dan eens praat over de klanten enzo... wat die allemaal uitspoken :tong: vroegere vergaderingen gingen dus vooral daarover. Wat er was gebeurd bij bepaalde klanten (zonder namen te noemen eh) en wat je eventueel kon reageren om iets te verzachten of te ontkrachten... En ze wou het ook niet op de klassieke manier doen. Je naam zeggen , hoe lang je er al werkt enzo. Zo weet ik dus enkel maar namen van diegene die ze zelf hebben gezegd en blijkbaar was ik dus de enige die tegen iedereen zei: 'ik heet Tim'. Precies moeilijk om jezelf even bij naam te noemen. Of is dat eigen aan vrouwen?  :twister:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #200 Gepost op: november 27, 2021, 12:43:58 pm »
Gisteren is ons logeetje weer geweest het eerste wat ze deed was mijn kousen die op tafel ( wat ik speciaal met het gedacht dat het uit haar bereik was) schoepen de sloeber en in de zetel springen, de hele voormiddag is ze heel druk geweest maar in de namiddag heeft ze goed geslapen, ik dacht dat een retriever  niet bang was van een beetje nattigheid maar nee hoor ze moest geen hebben ze stak haar kopje buiten en verder wilde ze niet, voor onze grote toer had mijn man een regenjas van chétje aan gedaan en haar remmen sloegen met een toe heb van armoede de jas maar terug af gedaan, ze loopt al redelijk goed aan de lijn maar ze durft wel uitvliegen naar een andere hond als ik sta te praten met de mensen, het zijn mensen die ik ken van met ché buiten te gaan, dus ik praat nu ook met hen kan maar moeilijk zeggen ik mag niet blijven staan van Holly haar baasje dat doe ik niet zulle holly gaat het moeten afleren
Zo mensen een fijn weekend en tot weder lezen  :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #201 Gepost op: november 28, 2021, 22:35:23 pm »
Mee bezig zijn als ze uitvliegt... Het probleem is als je staat te praten met mensen, dat ze tijd heeft om rond haar te kijken. Dus tijdens het praten - je kan eventueel vertellen met de mensen dat je kent dat je erop wil trainen en dat elke keer er iemand komt en de hond braaf is, je een snoepje geeft. Als er iemand komt met een hond, kan je eventueel een wandelingetje doen en de hond attent maken op jou (snoepje, lief praten) zodat ze geen aandacht schenkt aan de hond dat komt.

En dan ga je terug naar de mensen en babbel je verder.

Zo kan je dat opbouwen.

Pip deed dat ook. Als er een hond passeerde, hielden we ons bezig met hem, zodat hij geen 100% aandacht kon schenken aan de hond dat komt.

Fijn dat je toch je bezigheid hebt met dat logéetje. ivm de regen kan dat ook zijn zoals bij m'n broer eh. Zelf niet zot van regen, dus gaan ze niet buiten en zo leert de hond dat regen niet fijn is.

Ik stapte deze morgen met de honden (onbedoeld weliswaar) in een hagelbui. Ge zou denken dat dat pijn doet bij 'n hond, maar zij hebben een dikke vacht eh.

Goedenavond allemaal

heb tegenwoordig het spel Scrabble gevonden online en ik ben daar in 'gevecht' met mijn moeder :D

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #202 Gepost op: november 28, 2021, 22:37:20 pm »
Lap, ik doe zoals Viviane vroeger :tong:

Ik wou dus vervolgen dat mijn moeder de ene keer wint en ik dan 'n keer...

alé, nu ging ik dus afsluiten. Morgen toerke in Oostkamp met de groep. Buggyvriendelijk... ik wou eigenlijk een beetje slijk gaan opzoeken, maar 't zal er wel in zitten hoor... Ik ga niet enkel wandelen om een ander te plezieren, maar ook mezelf eh.

'wil je dit, wil je dat' en als ik iets wil, willen zij niet... zo werkt dat niet vind ik  :hmpf:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #203 Gepost op: december 02, 2021, 12:08:00 pm »
En wat deed ik dan vroeger?
Waarschijnlijk geen Holly vrijdag, gisteren een nieuw hondje gekregen om te wandelen een trekkertje had wel pijn in mijn nek en schouder, weet zonder wie ik vandaag zal hebben,
Meer nieuws heb ik niet, tot later dan  :waved: :waved:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #204 Gepost op: december 03, 2021, 15:55:54 pm »
Gisteren met 2 hondjes tegelijk gaan wandelen dacht met een aan Tim, twee kleintjes een chitje en eentje van een onbestemd ras wel een schoontje, toen ik ben gaan zitten sprong het chitje op mijn schoot en het andere naast mij op de bank en maar knuffelen, de verzorgster had gezegd dat ik er niet mocht aankomen maar wat doe je als de beestjes het zelf aan geven knuffelen natuurlijk, ik was juist op tijd thuis voor de hagel vlaag al voor al was het een leuke namiddag heb er van genoten
Een fijn weekend allemaal  :waved: :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #205 Gepost op: december 05, 2021, 13:39:42 pm »
En wat deed ik dan vroeger?
Waarschijnlijk geen Holly vrijdag, gisteren een nieuw hondje gekregen om te wandelen een trekkertje had wel pijn in mijn nek en schouder, weet zonder wie ik vandaag zal hebben,
Meer nieuws heb ik niet, tot later dan  :waved: :waved:

missen tijdens het schrijven dat je een nieuw bericht startte... dat doe je nu niet meer (is me al opgevallen)

Heb je niet gevraagd waarom je niet mag knuffelen? Mss dat ze schrik hebben dat je ermee naar huis gaat lopen :lol: Ik zou dat nog snappen als het een blindegeleidehond in opleiding is...

Goedemiddag iedereen :waved:

gisteren nog eens naar de Nattebroeken geweest in Werken, valt nog goed mee om er te wandelen, ondanks de watervallen van de laatste dagen.

Vandaag ga ik een toertje doen in Zwevezele. Had eerst Nevele op 't menu staan, maar ik denk dat het daar in 't weekend te druk zal zijn.
En morgen is 't Sinterklaas op de wandeling... mijn brein is al aan 't werken voor spellekes, want ze moeten snoepjes verdienen en hoe meer snoepjes hoe beter de prijs :D

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #206 Gepost op: december 06, 2021, 12:16:42 pm »
Dat kwam door dat ik mijn arm op een bepaalde plek legde (ik weet tot nu toe waar ik hem precies legde) dat mijn laptop automatisch safede
Holly is vandaag weer hier, heb haar nu een hoefje gegeven waar ze naarstig aan het kauwen is en vanmorgen heeft ze yoghurt gekregen we hebben geen 2 keer moeten zeggen dat ze moest eten  :hihi: in een wip was het uit, ik vind dat ze nog geen centimeter gegroeid is ze blijft gelijk klein
Zo gastjes een fijne week en tot later,  :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #207 Gepost op: december 13, 2021, 01:26:28 am »
Oei oei oei... ik zou beter Dogsfriendly weer instellen als startpagina ipv al die aparte vakjes vol vanalles...

Vandaag is het de verjaardag van m'n mama... Ze wordt 72 jaar... Eens zien of ze het hier zal zien dat ik 't geschreven heb.

"Ik weet nooit wat verteld" zegt ze altijd, maar een simpele 'goeiendag' is ook niet verkeerd eh...

Alé, ik wacht op de sneeuw. We hebben nu al hopen water, 't zou beter vriezen, meteen schaatspistes genoeg :D

Ik had op woensdag 2x geen vaste plaats - ik heb verlof genomen... en die is nu op. Anders worden we in vervanging gestuurd en ik heb daar eigenlijk niet echt zin in omdat je nooit weet waar je gaat terechtkomen. Meestal valt dat altijd tegen.

Goedenacht allemaal :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #208 Gepost op: december 18, 2021, 22:05:29 pm »
Goedenavond iedereen :waved:

Binno, niet op café geweest :tong:

ik zag - dinsdag - aan het AZ Damiaan iemand wandelen met een hondje... en ik dacht: dat zou nu Viviane eens moeten zijn  :hihi:

Ik ben weer goedgekeurd tot in april, dan mag ik terugkomen. Hij vroeg me ook hoe het was met mijn rug en ik zei: dat gaat goed.

Heb ik er nu toch wel last van zeker? Maar ik duim dat het maar lichtjes blijft, want een maand niet kunnen wandelen (verleden jaar in september) vond ik allesbehalve leuk.

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #209 Gepost op: december 19, 2021, 15:23:15 pm »
 :middag:

@DF:  Enkel komen piepen in ’t café om de curieuzeneus uit te hangen maar ik ben niet blijven hangen.
'k Ben naar de frituur gegaan. :tong: :lol:

Beterschap met je rug trouwens!

Er mag al eens wa zon op het toneel verschijnen.
Gisteren heel de dag grijs en wa miezerig op de wandeling en vandaag is het al ni beter.
En alhoewel het eigenlijk ni koud was vond ik het toch maar friskes en allesbehalve gezellig. :vuur:

Voor de rest hadden we gisteren wel geluk met onze boswandeling.
Ze hadden overal bordjes en pijltjes gehangen voor een mountainbike wedstrijd met verschillende afstanden.
Op elk pad hingen er al. Maar blijkbaar was het toch voor een andere dag want het was er nog rustig. :thumbs:
Vorig jaar ook ne keer voorgehad maar toen vlogen de mountainbikers ons om de oren, je liep geen vijf seconden gerust.

Nog een fijne zondag allemaal! :zwaai:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal