Auteur Topic: Blaf Blaf in het jaar 2021 - café  (gelezen 12004 keer)

Offline Binno

• Platsmoeltje
  • Geslacht: Vrouw
Re: Blaf Blaf in het jaar 2021 - café
« Reactie #180 Gepost op: oktober 14, 2021, 16:05:55 pm »
@DF: Moet je het daar dan mee eens zijn dat dat ineens naar de voormiddag verschoven wordt, valt daar niks aan te doen?
Lijkt me inderdaad niet zo handig. :?

@Viviane: veel plezier met jullie opvang pup, toffe honden Flatcoatjes  :thumbs: 

’t Spookt hier in huis… man man wat ben ik vanmorgen verschoten…
Ik hoor ineens ne knal en kapotvallend glas, dus ik ga natuurlijk direct kijken wat dat kon zijn.
In de gang tussen de living en de keuken was het glas van de plafondverlichting naar beneden gedonderd, in duizend stukskes vaneen.  :eek:
Moos kwam ook kijken wat er aan de hand was maar ik heb rap eerst alles opgekuist voordat hij er zich kon aan kwetsen.
Blijkbaar was er één van die klemmetjes waarmee dat glas vastzit afgebroken en pats ... alles naar beneden.
Amai, al een geluk dat daar op dat moment niemand onder liep, allemaal vlijmscherpe stukken. :bang:

Voilà, tot daar het 'breaking news', letterlijk dan. :lol:

Nog een fijne dag allemaal. :zwaai:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #181 Gepost op: oktober 16, 2021, 11:53:55 am »
Een goeie dag allemaal
Gisteren naar de poezen geweest, er zat niet veel animo in de ene sliep de andere zat buiten en had geen goesting om binnen te komen, heb er een uurtje rond gedraaid en ben naar huis gekomen, ik ga liever met honden gaan wandelen misschien van af volgende week laat ons hopen
Nog een prettig weekend allemaal tot later  :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #182 Gepost op: oktober 17, 2021, 12:04:45 pm »
Ja, ik vraag me vaak af wat je aan poezen hebt... dat komt binnen, eet en gaat weer naar buiten. Of als ze al binnen blijven,... mag je dan vaak nog niet aan hen komen. Bovendien vind ik poezenhaar NOG erger dan hondenhaar. Dat zit werkelijk overal in.

@Binno: tijd om geen glas meer in de hoogte te hangen :wink:

We moeten het er inderdaad mee eens zijn dat ze in de voormiddag komt - het is vervanging hé - omdat ze wellicht anders niemand hebben? Het is voor de poetshulp zelf ook hatelijk natuurlijk... maar komen tot mei en daarna weer onzekerheid over 'naar waar' vermoed ik. Ik weet niet hoe dat precies in elkaar zit bij Poetsbureau.
Even tanden bijten tot mei dan maar en hopen dat de vaste terugkomt tegen dan.
Wat we wel zouden kunnen doen - gesteld dat die niet terugkomt - er kan vanalles gebeuren natuurlijk - is vragen voor een nieuwe vaste op de namiddag en het voorlopig doen met die van de voormiddag. Maar ik vrees dat je daar dan aan vasthangt. "Ge hebt nu die, ge houdt nu die." Aan de andere kant kan je dan evenwel veranderen van bureau hé. Ze smijten wel met contracten, maar eigenlijk zijn die waardeloos.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #183 Gepost op: oktober 18, 2021, 07:58:22 am »
Goedemorgen iedereen :waved:

Ik had willen blijven liggen  :zucht: :hihi:

Gisteren op de wandeling kwam een newfoundlander van zijn erf naar mij toe. Ik was op straat en had m'n honden aangelijnd. Hij heeft Pharos geattaqueerd.  :hmm:
Pip houdt niet van die hond, komt hem eigenlijk pesten. Pip is héél onzeker naar grote honden toe en dat helpt natuurlijk niet. 'k Moest voortdurend die hond wegduwen. Baasje stond erbij en deed niets  :hm: ipv dat ze die dan wegtrekt. Ik voelde dat er iets ging gebeuren Op 'n bepaald moment geraakt die door m'n defensie... en hup, had dus Pharos vast. Was wsl de bedoeling om Pip te hebben... gelukkig had ik ze a losgelaten, zodat ze wegkonden als ze wilden. Hij had Pharos op z'n rug, maar gelukkig niet in z'n vel, gewoon in 't haar. Ik had wel snel die hond vast en tierde, riep en brulde.

Baasje: 'hij doet dat alleen als ik er bij ben.' tja. Ik stond in elk geval te shaken... stel je voor dat die Pharos had doodgebeten... jamaja.  :?

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #184 Gepost op: oktober 20, 2021, 22:53:57 pm »
Goedenavond allemaal :waved:

al 2 dagen in 't zonnetje gaan wandelen... en morgen dan in de regen natuurlijk. Stormweer voorzien ze, maar 'k ga toch stappen wi...

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #185 Gepost op: oktober 21, 2021, 12:17:44 pm »
Een goede middag allemaal,
Gisteren de honden koten gaan kuisen, gelukkig was het eenmalig mijn rug was gekraakt gisteren en mijn handen stinken nog naar dat product dat ze gebruiken om te kuisen, het is een vlammende peste, Den 25ste en de 29ste krijg ik begeleide wandelingen met verschillende honden van gemakkelijk naar moeilijke honden en daar na zal ik een hond toe gewezen krijgen waar ik dan ieder keer mee moet gaan wandelen
Zo dat was het voorlopig het vervolg komt nog, een fijne dag en tot weder lezen  :waved: :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #186 Gepost op: oktober 28, 2021, 10:41:17 am »
Man man man... Cookies verwijderd en dan je eigen paswoord vergeten van je eigen forum  :doh: 2d gesukkeld om erop te geraken... en die 'activatiemail' geraakt blijkbaar inderdaad niet verzonden. Ik kan het geloven dat er mensen met handen in 't haar zaten vroeger...

Voor Hondenvrienden zal ie dat wellicht allemaal meteen in orde hebben gemaakt... Dogsfriendly is niet zo belangrijk (vond ie) - maar 't bestaat wel nog... tis geen superforum niet meer, zoals ooit... Maar ik hoop op de dag dat FB (het noodzakelijke kwaad) op een dag langer dan een paar dagen offline zal zijn en dat ik dan kan zeggen: 'ziedet wel... Een forum is niet ouderwets' :tong:

Nu, de poetshulp is er... Dus 'k ga ne keer moeten nadenken wat ik deze voormiddag ga uitspoken, zodat ze op haar gemak de woonkamer kan doen.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #187 Gepost op: oktober 29, 2021, 23:44:12 pm »
Man man man.. Had vergeten aan te duiden dat ik ingelogd wou blijven... Was ik weer m'n paswoord vergeten  :doh:  :hihi:
Goedenavond allemaal :waved:

Viviane: dat wat je deed (ben ff de naam kwijt) voor de dementerende? personen, dat gaat niet meer door of je doet dat niet meer? Ik denk daar nu ineens aan...

Vandaag Beselare gewandeld, speciaal voor iemand van die kanten... Ben ik al onderweg, sukkelend voor 10km achter een tractor vol bloemkool... Stuurt ze een bericht: 'ik kom niet af' Ik had echt zin om haar door m'n smartphone te sleuren  :knuppel: :knuppel: :knuppel:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #188 Gepost op: november 01, 2021, 11:41:32 am »
Tim dat was Komee dat is over genomen door iemand van Gent en sedert dien horen wij er niets meer van ik weet niet of dat nog door gaat of wat ik doe het allesinds niet meer,
Verleden maandag en vrijdag onder begeleiding met hondjes gaan wandelen, leuk maar ze trokken heel erg die laatste toch, maar het was leuk, heb mijn eigen lijn gekocht en ik krijg nog een hesje zo dat de mensen ons herkennen als we gaan wandelen zodat ze niet dicht komen met hun honden, van de week ga ik terug dan zien welke hond ik dan krijg
Een fijne 1 Nov allemaal en tot later grtjs van mij :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #189 Gepost op: november 01, 2021, 13:44:59 pm »
Jij ook een aangename 1 november... Blijkbaar regent het vooral langshier... in Kortrijk (volgens Radio 2) is het droog

nu wij gaan wandelen in Proven (Poperinge), eens zien welk weer het daar zal zijn.

Normaal doe ik altijd een halloweenwandeling, maar ik had er maar 3 en dat vond ik toch wat weinig. Diegene die had gezegd dat hij ging vrijhouden, liep weg naar Antwerpen...  :knuppel: zodat hij kon zeggen dat ie wat te doen heeft. Ik zal nog eens m'n goed hart tonen door altijd maar te zeggen 'ja' als zij ergens heen willen. 't zal ook es niets worden  :hmpf: Veel te braaf ikke...

Alé, hopelijk een minder trekkend hondje voor jou Viviane, misschien kan je daar tijdens het wandelen nog wat op trainen? en anders bestaan er ook buikbanden hé, dan hangen ze vast rond je middel, om je polsen te sparen :wink:

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #190 Gepost op: november 01, 2021, 18:51:47 pm »
Blijkbaar regent het vooral langshier... in Kortrijk (volgens Radio 2) is het droog

In het Antwerpse is het de hele dag zo goed als droog gebleven, een uurtje geleden een bui, meer niet.
Zaterdag zijn we wel zowat verzopen tijdens de wandeling, en serieus wat moeten slijkploeteren ook, maar da's niks, we waren er op voorbereid.
En weinig volk tegengekomen, voordeel van slecht weer.  :D

Citaat
en anders bestaan er ook buikbanden hé, dan hangen ze vast rond je middel, om je polsen te sparen :wink:
Wat ik me altijd afvraag met zo'n banden, bestaat dan niet het gevaar dan je met een plotse flinke snok ineens onderuit getrokken wordt en een harde klap in je rug krijgt?  :kweetni:
Ik durfde het destijds met Binno niet riskeren.
Met Moos zou dat misschien nog wel gaan, die kan soms ook serieus trekken als hij ergens wil zijn, maar veel beschaafder. :hihi:

Nog een fijne avond allemaal.  :zwaai: :nacht:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #191 Gepost op: november 02, 2021, 15:00:05 pm »
Els had dat ook en ik heb haar toch nooit horen klagen. Zelf denk ik ook dat dat voor de rug niet echt geschikt is... kga het in ieder geval niet proberen :D
(met mijn dubbele hernia)

Els blijkt artrose in haar rug te hebben zitten, dus 't zal ook geen buikband meer worden vermoed ik.

Goedemiddag iedereen :waved:
intussen aan het opdrogen in Oostende, dus trek ik naar een andere oost (kamp) om te gaan wandelen :D

Citaat
(...)slijkploeteren ook, maar da's niks, we waren er op voorbereid.
En weinig volk tegengekomen, voordeel van slecht weer.  :D

Het voordeel aan dat ploeteren is ook dat 'weinig' volk... ideaal toch.

Gisteren zijn we naar Proven geweest (Poperinge), waar ze een wandeling hebben gemaakt van 11km, met een inkorting van 2km, naar 9. Wij deden die laatste. Deden het pad in de richting van de pijltjes en 't laatste pad was het best  :hihi:

Das de enige reden waarom ik graag slijk heb... weinig volk, volledig op je gemak. Niet iedereen snapt dat... "We vallen dan" zeggen ze. Deftige schoenen kopen eh  :lachjes:
En het is ook gewoon plezant om elkaar te zien sukkelen... zeker als ze geen waterdichte schoenen aan hebben (zoals gisteren er 2 dat voorhadden) :D

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #192 Gepost op: november 05, 2021, 13:27:07 pm »
Woensdag onverrichte zaken van het asiel terug gekeerd er was geen hond beschikbaar, gisteren dan eerst gebeld om te horen of er een hond vrij was Lio, het hondje waar ik de maandag onder begeleiding meegaan wandelen was en die de dinsdag geadopteerd was was al weer terug, het is met moeite een week weg geweest, ik weet niet waarom hij terug is mogen ze niet zeggen, met dat klein beestje gaan wandelen dan was leuk
Holly is vandaag niet gekomen ze komt maar volgende week hoop ik toch, het kon geen kwaad ben aan het kuisen geweest zondag krijg ik veel volk over de vloer voor mijn verjaardag en onze 50 jarige jubilee samen heb neven en nichtjes uit genodigd zal leuk zijn
Zo mensen een fijne en droog weekend en tot later  :waved: :waved:

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #193 Gepost op: november 07, 2021, 15:18:53 pm »
Proficiat Viviane en veel amusement!  :cheerB: :bloemetje: :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #194 Gepost op: november 12, 2021, 02:24:42 am »
Hopelijk was het een leuk feestje Viviane :D

Goedenacht allemaal

dinsdag heb ik om de 14d een locatie om te gaan poetsen waar ze een kat hebben. Die hebben ze ooit in hun tuin gevonden tussen de schutting. Ze hebben toen die schutting uit elkaar gehaald om eraan te kunnen. Dus dat katje is nu iets van 7j? Heeft zo z'n eigen kuren, maar tis een heel lieve... Ze weet de weg naar de bedden (daar ligt een doekje speciaal voor haar) of ze legt zich neer op de vensterbank, doet altijd toertje tuin en komt dan terug binnen. Als ik er ben, loopt ze graag door m'n versgewassen vloer  :twister: om te gaan eten of om naar buiten te gaan.

Als ik gedaan heb met werken, is de klant meestal niet thuis en dan stuur ik een sms... ondermeer om te laten weten waar Pluisje is (das haar naam en 't past wel hoor) en wat ik heb uitgespookt in die 4u.

Daarna rij ik naar huis en ik krijg dan een sms 'merci, tot binnen 14d'
Dus nu ook...

's avonds kreeg ik een bericht dat Pluisje nog niet thuis was. Ik stuur terug dat het raar is, want ik heb haar niet naar buiten zien gaan... wel naar boven (ze klauwde naar me :tong: ) en dat ik voor de rest niet weet waar ze zat. Ik had 's morgens al gestuurd dat ze wsl op de kamer van de zoon zat. Ik moet daar niet zijn, dus heb ik daar niet gekeken. Ik herhaal dat dus nog eens in m'n berichtje... Ik schrijf erbij dat ik de schuif onder het bed van hun dochter heb opengetrokken om er eens onder te stofzuigen en dat ik die dan weer gesloten heb. "Daar kan ze waarschijnlijk niet onder" stuurde ik terug.
Blijkbaar is de klant toch even gaan kijken, want wat bleek? Pluis zat tussen de lattenbodem en de matras...  :krab:
Ik denk dat ze onder de matras in de schuif was gekropen en toen ik die sloot, kon ze geen kant meer op... Maar niets van lawaai gemaakt hé zeg...
Had klant mij niet gecontacteerd, had dochterlief zich gewoon in bed gelegd en wsl de poes geplet  :eek:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal