Auteur Topic: Blaf Blaf in het jaar 2021 - café  (gelezen 13176 keer)

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Blaf Blaf in het jaar 2021 - café
« Reactie #15 Gepost op: januari 12, 2021, 16:53:15 pm »
Een goede namiddag allemaal
Gisteren eindelijk een poets madam gekregen, Sofia geboren in Sara Leone, we spreken Engels tegen elkaar, ik zal het zien, ze geeft zich moeten haasten om gedaan te krijgen, en ik heb nog het een en het andere uitgelaten die normaal nog moeten gedaan worden, het was haar eerste keer, zal zien wat het wordt
Vanmorgen terug naar de DA, Ché heeft veel schilfertjes op zijn rug, hij heeft dat altijd wel een beetje gehad maar niet zo erg als nu dus het moet aan gepakt worden, hij ligt ook veel in de keuken de laatste tijd, ik denk dat hij bang is van het geluid van buiten met hun kranen en bulldozers, het toch een broekschijter zulle,
Zo dat was het dan tot weder lezen,  :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: januari 18, 2021, 23:06:07 pm »
zijn ze aan 't werken in je straat Viviane? dat wordt leuk met al dat stof.

Hopelijk lukt het een beetje met Sofia...

En ik ben kwaad op mezelf dat ik nu pas kom posten muur:
En moeder is 't ook vergeten zo te zien... Normaal breekt ze eens de stilte.

Intussen hebben we de sneeuw ook weer gehad. Hopelijk komt er nog zo'n dag. Ben je buiten geweest met Ché? En hoe gaat het intussen met de schilfers?

Pharos & Pip leerden vandaag een wat actieve Labrador kennen, het was niet echt hun meug. Dat wordt opletten de volgende keer dat ze elkaar wat ontzien.

Woensdag is Pip 3j bij ons... kga ne toer doen in Nederland daarvoor... 10km, moet te doen zijn eh :D

Goedenavond allemaal :waved:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline rita

• Verjaardagsbazin
  • Snoepertje
« Reactie #17 Gepost op: januari 20, 2021, 12:16:45 pm »
 :groet:

inderdaad vergeten op café te gaan , da komt er van é als je niks meer mag  :hihi:

we worden gegijseld door de regering  :twistedevil:

en wij belgen zijn zoooooo braaf da we alles doen wa ze ons opleggen ,  in andere landen komen ze al eens in opstand .

alles goed met de hondjes ( bij iedereen ) 

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #18 Gepost op: januari 20, 2021, 16:04:47 pm »
De straat werkers gaan goed vooruit ons stuk van de straat is gedaan, ze zijn nu bezig met het laatste stuk aan het zuiveringsstation dat is dan ook het langste stuk, de straat is heel mooi geworden en precies breder ook
Het was leuk in de sneeuw ik heb er van genoten echt, en Ché maakte er ook niets van als hij maar buiten is é
Ja Rita we mogen niets meer maar het is voor onze gezondheid, ik hou mij liever aan de regels en blijf gezond, want nu met die nieuwe mutatie die is gevaarlijker é
Zo gastjes tot de volgende  :waved: :waved:

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #19 Gepost op: januari 22, 2021, 13:52:21 pm »
Goeiemiddag allemaal! :middag:

Gisteren zijn we gaan wandelen in Ossendrecht, net over de grens, een stuk wat nog bij de Kalmthoutse Heide hoort,
maar eigenlijk is het meestal bos, beetje weiland, een paar vennetjes, maar ook een paar keer een stukje straat,
wat ik een beetje jammer vond, vooral omdat ik dat daar eigenlijk niet verwacht had.
En dan in het naar huis rijden anderhalf uur in de file gestaan...  :grrr:
Een paar ongelukken gebeurd rond Antwerpen, en dan zit alles daar potdicht hé.
Van het ontspannen wandelgevoel schiet dan ook niet veel meer over natuurlijk.

Met Gian zitten we in de sukkelstraat, en dat gaat helaas niet meer beter worden.
De kleine oude man heeft intussen al een heleboel mankementjes, maar ook een kwaadaardige neustumor en daar kan niks meer aan gedaan worden.
Een paar weken terug kreeg hij zelfs een soort van epilepsie aanval en stopte hij een minuut ofzo met ademen. Dat was serieus verschieten.
Nu staat hij op predisolone tabletjes, en daar blijft hij, voorlopig althans, toch een beetje stabiel mee.
Geprobeerd om de dosering te verlagen, maar dan ging het helaas weer slechter.
De bijwerkingen nemen we maar voor lief, veel drinken en veel plassen, maar er is toch ook nog een positieve bijwerking… hij eet opnieuw vlot, dat was al een tijdje geleden.
Dat hij zich weer wat beter voelt is toch het voornaamste.

Zo, maak er mooi weekend van! :zwaai:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #20 Gepost op: januari 22, 2021, 19:06:39 pm »
Goeie avond,
Ja het is verschieten é Binno, hier een paar weken geleden Ché at ook bijna niet meer, en was heel lusteloos ik dacht ook dat zijn laatste dagen waren aan gebroken, gelukkig met zijn nieuwe voeding is hij terug veel levendiger geworden bij het wandelen moet ik mij terug haasten om mee te kunnen met hem, het is juist in de terug weg dat hij compassie met mij heeft :hihi: dan loopt hij veel trager, maar ja dan moet hij naar huis é
Een prettig weekend iedereen en tot weder lezen  :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #21 Gepost op: januari 23, 2021, 00:50:25 am »
Jammer te horen van Gian...

ivm dosering verlagen... bij Nuka deden ze dat ook en dat kwam ook niet goed... lijkt mij altijd beter om het dan zo te houden.

Ik had  een wandelingetje voorzien voor de 20ste, Pip 3j bij ons. Wou eigenlijk naar NL, maar daar mag je dus maar met 2 wandelen ...
dan ben ik maar in vlaanderen gebleven  :D

Ook nog mooi om te wandelen Binno: St.-Laureins - aan weerszijden van 't kanaal onverhard :wink:
Das ook dicht tegen de grens met NL.

en dan misschien geen file? :tong: kan je via de E34 naar huis  :8

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #22 Gepost op: januari 24, 2021, 13:06:45 pm »
Kwartier te laat gisteren op de wandeling... bij het naar huis rijden begon het te sneeuwen... in Oostende natuurlijk enkel maar Hagel, typisch.

Goedemiddag iedereen :waved:

en zo vliegen de weken vooruit...

Volgende dinsdag een korte bijscholing nog eens over die app - blijkbaar krijgt de nieuwe verantwoordelijke toch nog veel vragen daarover, anders zou ze dat niet doen... en ik mag 2u iets doen in de bureau met Katrien... Wie Katrien ook is en wat dat dat inhoudt, is maar zeer de vraag.

Maw: mijn planner (ex-verantwoordelijke) heeft haar werk niet goed gedaan... maar dat wist ik al van in oktober. 'k vraag me af hoe ze dat gaan oplossen, nu ze geen maandelijkse meer toestaan.

Offline rita

• Verjaardagsbazin
  • Snoepertje
« Reactie #23 Gepost op: januari 24, 2021, 13:48:27 pm »
 :middag:

triestig weertje vandaag en ze geven weer sneeuw   :grrr: :grrr: 

dan zit ik nog meer gegijzelt in m'n huis want 'k ben nie meer zo stout om op een glad wegdek te rijden .

oud worden geeft meer nadelen dan voordelen .

beterschap aan de zieke hondjes .

Offline Andina

• Blaffertje
« Reactie #24 Gepost op: januari 24, 2021, 16:32:22 pm »
Blij te lezen dat Ché weer beter is Viviane.

Hopelijk komt het met Gian ook terug goed Binno. Als hij het op de huidige dosis goed doet zou ik die ook niet veranderen. Hoe oud is Gian ondertussen?

Het is wat met onze oudjes.  Ze geven ons al zoveel jaren vriendschap en onvoorwaardelijke liefde, we zullen ze maar extra in de watten leggen zeker?  Onlangs was Jessie ook ziek (maagprobleem) En als Jessie niet eet is het hier paniek :doh:  Ondertussen is die ook terug "de ouwe".

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #25 Gepost op: januari 24, 2021, 21:14:31 pm »
Ook nog mooi om te wandelen Binno: St.-Laureins - aan weerszijden van 't kanaal onverhard :wink:
en dan misschien geen file? :tong: kan je via de E34 naar huis  :8
is genoteerd :thumbs:

maar als ge in Antwerpen woont of moet zijn geeft geen enkele weg tegenwoordig nog garantie op vlot verkeer, zeker in de week
ik doe regelmatig de E34 en ook al veel miserie gehad op weg naar huis, ik ga mij nog nen helikopter moeten aanschaffen :hihi:

Hopelijk komt het met Gian ook terug goed Binno. Als hij het op de huidige dosis goed doet zou ik die ook niet veranderen. Hoe oud is Gian ondertussen?
Het is nu proberen om Gian zolang mogelijk op dit niveau en aanvalsvrij te houden, maar beter worden zal hij helaas niet meer.
Begin april wordt hij 14, allee, hopelijk. :bid:

En ja, niet willen eten is ook zo’n graadmeter hé.
Onlangs hadden we dat met Moos, en Moos die niet eet, dat is dus echt niet pluis want die vreet normaal alles. :lol:
Niet dat hij zich heel ziek voelde, hij speelde nog wel en ging nog graag mee wandelen, maar hij had ook diarree met bloed erbij.
Dus toch maar een ritje naar de dierenarts, het was een maagdarmontsteking.
Na een AB kuurtje en probiotica was hij er gelukkig ook snel weer bovenop.

Vandaag mocht hij zich nog een keertje gaan uitleven op het strand. :cheerB:
Tamelijk veel honden (met hun baasjes :tong:), maar verder viel het qua drukte eigenlijk goed mee voor een zondag (zoveel te beter).
Dat de mensen daar nu ’s middags geen hapje kunnen gaan eten zal er wel mee te maken hebben. 
Misschien dat het later op de dag wel wat drukker werd, maar dan waren wij al terug ribbedebie.
En wees maar gerust, Moos heeft er alles uit gehaald wat erin zat en de poten van onder zijn lijf gelopen, die moet ik niet in slaap wiegen vanavond. :lol: :slaap:

Offline Andina

• Blaffertje
« Reactie #26 Gepost op: januari 25, 2021, 21:20:03 pm »
@ Binno
Dan zijn Gian en Jessie even oud, zij wordt ook 14 op 2 april.

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #27 Gepost op: januari 26, 2021, 17:55:36 pm »
Ché wordt 14 op 28 mei, ze zijn dus even oud, Ché voelt zich al veel beter hij komt al een half uur voor etenstijd bij ons neuten om zijn eten, en als ik het hem heef dan is het in enkele minuten op, het zelfde met wandelen, hij was blij dat we weggingen maar onderweg was het meer van niet zo rap vrouwtje dat het nu is van een beetje vlugger vrouwtje  :hihi: :hihi: enkel als we naar huis gaan dan slabakt hij heeft geen goesting het is maar als ik zeg of hij zijn soepje gaat eten dat hij iets vlugger gaat lopen, maar niet voor lang hij is liever buiten dan soep eten  :lol: :lol:
Mijn nieuwe poets mevrouw is een houdertje denk ik gisteren geweest en ik ben tevreden,
Zo dat was het tot weder lezen  :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #28 Gepost op: januari 29, 2021, 23:30:06 pm »
Allemaal oudjes op het forum en dan bedoel ik niet alleen de honden  :hihi:

voor diegene die zich nog Yvy herinneren: hun Zita is vandaag overleden... Dat was volgens mij ook een oudje. Ik zou eens moeten kijken of ze nog in de verjaardagskalender staat...

Intussen duim ik voor wat sneeuw en liefst wat meer dan eerder deze week gewoon efkes tijdens de nacht en tegen de ochtend weer weg  muur:

3x richting Torhout getrokken deze week, met de wandelgroep. Maandag was de bedoeling een toerke te doen van 10km, maar ze bleven plakken aan 't water en dus hebben we er dan maar 7 gedaan... Het moeten niet altijd gigantische kilometers zijn.. Dan heb ik 't maar op woensdag herhaalt... en vandaag zijn we naar het bepijlde Moereveld geweest.

Als je ooit eens langshier verzeild geraakt (regio Torhout/Roeselare),... het is één van de beste bepijlde routes van onze omgeving.

Offline rita

• Verjaardagsbazin
  • Snoepertje
« Reactie #29 Gepost op: februari 06, 2021, 12:04:22 pm »
dit oudje zegt goeden dag  :LOL: :hey:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal